ΕΞΟΜΟΛΟΓΗΣΕΙΣ

ΒΓΑΛΕ ΑΠΟ ΜΕΣΑ ΣΟΥ Ο,ΤΙ ΚΡΥΒΕΙΣ Ή ΦΟΒΑΣΑΙ ΝΑ ΠΑΡΑΔΕΧΤΕΙΣ.
 
 

Όλοι έχουμε πράγματα που θέλουμε να τα βγάλουμε από μέσα μας. Αλλά διστάζουμε να τα παραδεχτούμε ακόμα και στους πιο κοντινούς μας ανθρώπους. Όμως, αμαρτία εξομολογημένη, αμαρτία δεν είναι...

ΕΞΟΜΟΛΟΓΗΣΕΙΣ ΚΑΙ ΣΧΟΛΙΑ ΠΟΥ ΑΦΟΡΟΥΝ ΣΕ ΙΑΤΡΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ Ή ΕΙΝΑΙ ΕΚΤΟΣ ΤΟΥ ΠΛΑΙΣΙΟΥ ΤΗΣ ΣΤΗΛΗΣ ΔΕΝ ΕΓΚΡΙΝΟΝΤΑΙ
ΕΞΟΜΟΛΟΓΗΣΟΥ
9.12.2017 | 03:33

Ανωριμοτητα

Νιώθω τόσο μικρή κι ανωριμη κι ας είμαι ολόκληρη γαιδουρα. Σήμερα ένιωσα απαίσια και χαζη...Ενας μαθητής της γ λυκείου που εχω, μέσα στο μάθημα δεν συνετιζεται ευκολα γιατι έχει παρει πολυ θάρρος. Έγραψε έναν πολυ καλο βαθμό και πηραν τα μυαλά του αέρα με αποτέλεσμα να "μου τη λέει" διαρκως γιατί δεν περιμενα τόσο καλό βαθμό. Επίσης ενώ πρωτα το κλίμα ήταν φιλικό -λόγω της μικρής ηλικιακής μας αποστασης- , τωρα κρατώ μια αυστηρότερη σταση γιατί τον είδα να αποθρασυνεται παντοιοτροπως κι αυτό τον παραξενευει. Δεν ξέρω τι πρεπει να κάνω με αυτό το παιδι...
4
 
 
 
 
σχόλια
Και ναι, όλοι οι εκπαιδευτικοί έχουν αγαπημένους και μη μαθητές και μαθήτριες, αλλά βασικό στοιχείο ενός/μιας συγκροτημένου/-ης εκπαιδευτικού είναι να φέρεται σε όλους ίσα κι όχι ίδια για να επιχειρήσει να βγάλει από το κάθε παιδί τον καλύτερο εαυτό του. Τώρα αν εσύ έδειξες έκπληξη που δεν "του το 'χες", μη δείχνεις και τώρα έκπληξη που σε "γλεντάει".Και σόρρυ για το σεντόνι, αλλά αυτή η ιστορία αποτελεί το μεγαλύτερο "αγκάθι" της σχολικής μου πορείας. Και δεν το συγχωρώ και να μην το συγχωρείτε ούτε από τον εαυτό σας οι εκπαιδευτικοί.
Είναι λάθος σου να υποβαθμίζεις τις δυνατότητες των μαθητών σου κι ακόμα περισσότερο αυτο να το δείχνεις κιόλας. Δεν ξέρω αν είναι σωστό αυτό που σου λέω, αλλά σχεδόν καλά σου κάνει και η αντίδραση είναι η αναμενόμενη. Και πάλι καλά που δείχνει ότι μάλλον το πήρε στον χαβαλέ. Θυμήσου πως εσύ του έδωσες το πάτημα. Δεν ξέρω αν αντέδρασες έντονα, αλλά έχει νόημα να διαβάσεις τη δική μου προσωπική εμπειρία για έναν καθηγητη που δεν πίστεψε ποτέ σε μένα. Ισως πιο τραβηγμένη από τη δική σου.Οταν ήμουν σε φάση πανελληνίων πήγαινα σ΄ένα φροντιστήριο με πολύ καλή φήμη κι αυστηρό διευθυντή/καθηγητή που δεν παρέλειπε να εκφράζει συχνά (κυρίως με το ύφος του) δυσαρέσκεια προς κάποιους από τους μαθητές του μεταξύ αυτών κι εμένα. Τέλοσπάντων, κάθε φορά που δεν ανταποκρινόμουν σωστά σε κάποια άσκηση ή με την επιστροφή κάποιων τεστ, είχε ένα ύφος του τύπου "Αναμενόμενος βαθμός. Δεν περίμενα κάτι καλύτερο από σένα". Οι βαθμοί μου 16-17 μάξιμουμ (έκθεση, γραμματική αρχαίων, αρχαία κατεύθυνσης). Σιγά τον πάτο, δηλαδή!Αντίθετα, η ανιψιά του η πολυαγαπημένη, ήταν το λαμπερό άστρο της γνώσης (με γονείς εκπαιδευτικούς και μεθοδικο διάβασμα από τα 6 της). Τι να κάνω που η μανούλα μου είναι καθαρίστρια και έβγαλε δημοτικό με αποτέλεσμα ό,τι έχω καταφέρει να το έχω καταφέρει μόνη μέχρι τα 17 μου! Η πιο ξενέρωτη φάση ήταν όταν έλεγες κάτι λάθος κι αυτός έπαιρνε ένα παγωμένο ύφος και στη συνέχεια απευθυνόταν με το βλέμμα της βεβαιότητας προς την ανιψούλα για να λάβει ανακουφισμένος τη σωστή απάντηση. Είχε μια διακριτική αδιακρισία που σε πρόσβαλλε κατάφορα και μάλιστα δεν μπορούσες να του την πεις γιατί το ύφος δεν είναι λέξεις με ξεκάθαρο νόημα. "Ασφαλώς θα παρεξήγησες," θα μου έλεγε. Κι άντες να βρεις το θάρρος και τις λέξεις 17 χρονών να εκφράσεις την ενόχλησή σου με ωριμότητα! Πολλές φορές μπερδευόμουν χάρη συναισθηματικης ανωριμότητας και δεν ήμουν σίγουρη αν εγώ τον παρεξηγούσα ή αν όντως έκανε διακρίσεις.Όταν έγραψα στ' αρχαία, έτρεξα προς το φροντιστήριο να του περιγράψω τις απαντήσεις μου, να μου πει μια γνώμη. Στην πόρτα πέτυχα και την ανιψιά! Μπήκαμε μαζί..Σε κάθε απάντηση που του δίναμε σ' εκείνη έλεγε "Μπράβο, ωραία το έγραψες κι αυτό;;Ωραία" και σε μένα κούναγε το κεφάλι συγκαταβατικά κι έλεγε "Αχά, δεν το έγραψες εσύ αυτό; Καλά, θα δουμε".Με τούτα και με κείνα...εγω έγραψα 19 μιση στ΄αρχαία (η ανιψιά 17) και στα λατινικά άλλο τόσο, 18.5 στην έκθεση, 20 στη βιολογία, 17.2 ιστορία και 15 λογοτεχνία. Σε αντίθεση με την ανιψούλα που πάτωσε σε κάποια μαθήματα. Η αντίδραση του ξέρεις ποια ήταν όταν του πήγα το χαρτί με τις βαθμολογίες; Το πήρε, το διάβασε, άνοιξε το στόμα με έκπληξη και είπε "Δεν το πιστεύω" και του επεσε απο τα χέρια...Μάλιστα τόσο δεν το πίστευε που έκατσε στην καρέκλα, όπως βλέπουμε στις ταινίες. Μέχρι εκείνη τη στιγμή ίσως δεν αντιλαμβανόμουν πλήρως την αντιπαιδαγωγική συμπεριφορά του απέναντί μου.Πες από άγχος να γράψω, από άγνοια..Μόλις τον είδα ν' αντιδρά έτσι, πάγωσα. Εκεί κατάλαβα πόσο ανίκανη με είχε. Εκεί, ναι!Αισθάνθηκα πρώτη φορά προσβεβλημένη!Αλλά η χαρά μου ήταν τόση που δεν επέτρεψε να χαλαστώ. Είχα πετύχει και μετρούσε μόνο αυτό εκείνη τη στιγμή. Σκεπτόμενη μετά το όλο σκηνικό άρχισα να αναλογίζομαι πως η συμπεριφορά του με είχε οδηγήσει ασυναίσθητα στο να μην πιστεύω ούτε εγώ στον εαυτό μου και αυτονόητα να με κατατάσσω στις μέτριες μαθήτριες. Από τότε είπα πως ό,τι μα Ο,ΤΙ κι αν με οδηγεί στο συμπέρασμα να πω ότι κάποιος μαθητής ή καποια μαθήτριά μου δεν ανταποκρίνονται στα μαθήματά τους, πάντα θα δείχνω εμπιστοσύνη στο πρόσωπό τους και ποτέ δε θα προσβάλλω τα συναισθήματά τους ούτε με τη γλώσσα του σώματος ούτε με τα λόγια μου.
Κυρά Δασκάλα μου εχεις απόλυτο δικιο και δεν θαδιαφωνησω σε τίποτα μαζί σου. Ίσως εγώ δεν έδωσα αρκετές πληροφοριες για το θέμα. Το παιδι το στηρίζω διαρκως αλλά οφείλω να του τονίζω ότι θέλει μεγάλη προσπαθεια γιατί αλλιώς τεμπελιά ζει. Επίσης τον έχω κακόμαθει ακριβώς επειδή είναι ο αγαπημένος μου μαθητης και γι αυτό έχει αρχίσει να παίρνει πολυ θάρρος. Αυτό με προβληματιζει. Ίσως όμως έχεις δίκιο προσπαθω τον τελευταίο καιρό να τον συνετισω αλλά με λάθος τρόπο. Εγώ το καλό του θέλω.
Εγω είμαι απόλυτη απλά και μόνο στο ζήτημα της έκφρασης της εμπιστοσύνης προς τους/τις μαθητές/τριες!Γι' αυτο απάντησα κι έτσι αυστηρά.. Τότε υποθετω πως μάλλον δεν έθεσες με πολλή επιτυχία εξ αρχής τα όρια ανάμεσα σε σένα και τους μαθητές σου. Ξαναέλεγξε πρώτ' απ' όλα όμως αν οι μαθητές σου πράγματι ξεπερνούν τα αντικειμενικά όρια και φτάνουν στην ασέβεια ή μήπως απλά αισθάνονται άνετα κοντά σου κι εκφράζονται πιο χαλαρά. Άνοιξε μια συζήτηση μαζί τους. Μάθε πως αισθάνονται όταν κάνετε μάθημα, τι τους ενοχλεί, τι θα ήθελαν ν' αλλάξουν, τι σημαίνει γι΄αυτούς "ασέβεια" και "είμαι χαλαρός" και καθοδήγησέ τη συζήτηση εσύ. Παρακίνησε τους να εντοπίσουν μόνοι τους ποια είναι τα όρια της συμπεριφοράς μας μέσα σε μια ομάδα ανθρώπων τόσο μικρή, όπως είστε εσείς, και πότε πρέπει να είναι κάποιος ανεκτικός σε συγκεκριμένες συμπεριφορές και πότε όχι. Κάνε τους να ανακαλύψουν μόνοι τους αυτά που πρέπει. Αν τους κάνεις υποδείξεις με διδακτισμό, απλά θα σε δουν σαν μπαμπούλα και από αντίδραση θα σε γράψουν εκεί που ξέρουν. Αν όμως εκφράσεις κι εσύ τους προβληματισμούς σου και τους ζητήσεις τη γνώμη τους θα σεβαστούν το γεγονός ότι για εσένα μετράει η άποψή τους και θα καταλάβουν από μόνοι τους. Κοντεύουν να ενηλικιωθούν πια..Απλά βάλε τα όρια στο να μη γελιοποιηθεί η συζήτηση. Τώρα όσον αφορά το διάβασμα...με το ζόρι και βεβιασμένα δε γίνεται.Αν θελήσει κάποιος θα το κάνει. Αν όχι δε χάθηκε κι ο κόσμος, μην το πάρεις προσωπικά. Κι εμείς που σκοτωθήκαμε, στον ήλιο μοίρα δεν έχουμε κι άσπρα μαλλιά από το άγχος κάναμε στα 23 μας και σε καφέ θα δουλέψουμε τελικά.
Scroll to top icon