Αναγνωρίζω το πολύ μεγάλο ενδιαφέρον που επιδεικνύουν οι αναγνώστες του lifo στη συγκεκριμένη εξομολόγηση.Βαθύτατα προβληματισμένοι για λίγο πιο σοβαρά θέματα που δεν αφορούν σχέσεις και κέρατα.
4.6.2019 | 00:32
Λύκεια και ιεκ που δημιουργούν σκόπιμα ή αδιάφορα εργάτες και καταθληπτικούς
Έχοντας πάρει συμμετοχή σε διάφορες διαδικτυακές έρευνες σε διάφορα projects, σκέφτηκα στον ελεύθερο μου χρόνο να ξεκινήσω πολύ διαφορετική έρευνα από αυτές που έκανα επαγγελματικά.Έχω παρατηρήσει πως ένα πολύ μεγάλο ποσοστό ανθρώπων που αναφέρουν στο facebook πως έχουν τελειώσει τεε/επαλ ή ιεκ γράφουν πως εργάζονται για φανταστικές > όπως μια λέσχη ομάδας, εταιρείες κολωσσούς που δεν δραστηριοποιούνται στην Ελλάδα ή τεράστιες εταιρείες γενικότερα, ενώ στην πραγματικότητα εργάζονται είτε ως εργάτες σε εργοστάσια, είτε στην καθαριότητα είτε γενικότερα κάπου όπου δεν απαιτείται ειδικότητα.Ψάχνοντας ακόμα περισσότερο και μιλώντας με διάφορα λύκεια και ιεκ διαπίστωσα μερικά τρομακτικά πράγματα.Καταρχήν το ποσοστό των διαθέσιμων θέσεων στην τριτοβάθμια εκπαίδευση για τους μαθητές των επαλ είναι μόλις 48%. Περισσότεροι από τους μισούς θα μείνουν εκτός τριτοβάθμιας, όταν στο γενικό λύκειο το ποσοστό αγγίζει το 73% λόγο περισσότερων διαθέσιμων θέσεων, με πολύ πιο ενδιαφέρουσες σχολές μάλιστα. Όλα αυτά με βάση στατιστικά που μελέτησα μέχρι και πέρυσι μέσα από επίσημες ιστοσελίδες.Στα επαλ υπάρχουν σχολές με πολύ μικρή ζήτηση όπως η κλωστουφαντουργίας, όπου πολλοί μαθητές δεν πάνε, οπότε το πραγματικό ποσοστό όσων δεν θα μπούνε στην τριτοβάθμια μέσω επαλ είναι τρομακτικά μικρότερο.Οι καθηγητές δεν φροντίζουν να ενημερώνουν τους μαθητές από νωρίς για τις επιλογές που θα έχουν στο μηχανογραφικό τους όταν θα φτάσουν στην τρίτη λυκείου με αποτέλεσμα πολλοί να τα παρατάνε λόγο έλλειψης σχολής που να τους ενδιαφέρει.Από την άλλη υπάρχουν τα ιεκ, όπου αποτελούν μια καλή εναλλακτική αλλά με πολλούς αστερίσκους και παγίδες.Σε ειδικότητες που απαιτείται το ταλέντο, για παράδειγμα στην μαγειρική, οι μαθητές μπορούν να έχουν ένα πολύ καλό μέλλον, αρκεί να έχουν το ταλέντο.Σε ειδικότητες τεχνολογίας, υγείας, παιδείας, τουρισμού, οικονομίας και γενικά όπου υπάρχει ο παράγοντας γνώση μόλις ένας στους εκατό θα καταφέρει να βρει δουλειά ενώ η πλειοψηφία όσων καταφέρουν και βρούνε δουλειά θα είναι βοηθοί των βοηθών με μισθούς πολύ μικρότερους από τους ΠΕ και ΤΕΕίναι πολύ σπάνιο κάποιος να διαπρέψει μέσα από τα ιεκ. Συνήθως αυτός που θα φτάσει σε αυτό το επίπεδο θα το καταφέρει διαβάζοντας μόνος του πράγματα εκτός ύλης. Αυτή τη στιγμή το ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα έχει μαθητές δύο ταχυτήτων. Αυτούς που έχουν πάνω από 70% πιθανότητες να μπούνε σε μια σχολή με σπουδαίες προοπτικές και σε αυτούς που μάχονται για ένα ποσοστό μικρότερο του 50% για ελάχιστες σχολές ενδιαφέροντος.Κάπου στη μέση υπάρχουν όσοι νομίζουν πως τα ιεκ θα τους δώσουν ίσες ευκαιρίες με έναν πτυχιούχο και επίσης δεν έχουν ιδέα για τις παγίδες των ιεκ.Είναι τραγικό να βλέπεις την νεολαία να χάνει κάθε ελπίδα για το μέλλον στην τρίτη λυκείου επειδή δεν τους ενημέρωσε κάποιος νωρίτερα για τις επιλογές που θα έχει στο βιογραφικό του.Είναι απάνθρωπο να επιτρέπεται ο βιασμός του μέλλοντος χιλιάδων μαθητών, με τις ευλογίες του συστήματος, επειδή η Ελλάδα χρειάζεται εργάτες και όχι μορφωμένα μυαλά.Πριν πεις την ατάκα πως τα παιδιά πρέπει να μορφώνονται κλπ κλπ, να σου αναφέρω και πάλι με επίσημα στοιχεία πως τα μαθηματικά, για παράδειγμα, που διδάσκονται στο λύκειο της Ελλάδας, σε πολλές χώρες του εξωτερικού οι μαθητές τα διδάσκονται στο τρίτο έτος του πανεπιστημίου! Ψαχτείτε λίγο στο google να δείτε τι εννοώ.Αγαπητέ γονιέ που διάβασες όλο αυτό το σεντόνι, αν το παιδί σου δεν έχει μπει σε κάποιο ΑΕΙ/ΤΕΙ δεν σημαίνει απαραίτητα πως ήταν >, ίσως το ίδιο το σύστημα > το παιδί σου γιατί η χώρα στην οποία ζεις δεν ήθελε να το μορφώσει, ήθελε να το ρίξει σε έναν στίβο άνισης μάχης με παγίδες.Αφιερώστε λίγα λεπτά αναζήτησης στο internet για το εκπαιδευτικό σύστημα στην Ελλάδα, μόνο καλό θα σας κάνει.
2