ΕΞΟΜΟΛΟΓΗΣΕΙΣ

ΒΓΑΛΕ ΑΠΟ ΜΕΣΑ ΣΟΥ Ο,ΤΙ ΚΡΥΒΕΙΣ Ή ΦΟΒΑΣΑΙ ΝΑ ΠΑΡΑΔΕΧΤΕΙΣ.
 
 

Όλοι έχουμε πράγματα που θέλουμε να τα βγάλουμε από μέσα μας. Αλλά διστάζουμε να τα παραδεχτούμε ακόμα και στους πιο κοντινούς μας ανθρώπους. Όμως, αμαρτία εξομολογημένη, αμαρτία δεν είναι...

ΕΞΟΜΟΛΟΓΗΣΕΙΣ ΚΑΙ ΣΧΟΛΙΑ ΠΟΥ ΑΦΟΡΟΥΝ ΣΕ ΙΑΤΡΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ Ή ΕΙΝΑΙ ΕΚΤΟΣ ΤΟΥ ΠΛΑΙΣΙΟΥ ΤΗΣ ΣΤΗΛΗΣ ΔΕΝ ΕΓΚΡΙΝΟΝΤΑΙ
ΕΞΟΜΟΛΟΓΗΣΟΥ
23.10.2018 | 20:38

μια σκέψη

Καλησπέρα στα πιο λαμπρά μυαλά της υφηλίου. Σε άπαντες εξομολογούμενους και σχολιαστές τούτης εδώ της στήλης.Θα ήθελα να θέσω ένα θέμα που με απασχολεί.Είναι κάπως... θα το έλεγα γενικού ενδιαφέροντος και θα εκτιμούσα απόψεις διάφορες.Συζητούσα τις προάλλες με έναν φίλο (που παρεμπιπτόντως είναι και ο καλύτερος άνθρωπος που γνώρισα στη ζωή μου, άργησα να τον γνωρίζω, τον ξέρω μόνο δύο χρόνια) και λέγαμε πόσο πολύ οι άνθρωποι αισθάνονται αμήχανα μπροστά στη γυμνότητα του ανθρώπινου σώματος. Με αυτόν τον φίλο έχουμε πάει σε κάποιες προβολές ταινιών και βλέπουμε ότι οι άνθρωποι απέναντι σε κάποια ερωτική σκηνή στέκονται αμήχανοι. Κανένα πρόβλημα ως εδώ. Το θέμα είναι ότι αυτή τους την αμηχανία την εκδηλώνουν με γέλωτες. Χαχανητά. Δηλαδή συμπεριφορά νηπιαγωγείου.Είτε έντονο φιλί δουν είτε εναγκαλισμούς είτε κάτι παραπάνω ξεσπούν σε ασυγκράτητα γέλια και χαλούν το κλίμα.Ένας γνωστός μου παλιότερα μού είχε πει: ''και τι να κάνεις αν ερεθιστείς ή αν σου αρέσει κάποια τέτοια σκηνή, να κλάψεις; Όχι βέβαια θα γελάσεις!''.Το βρήκα τόσο κουλό αυτό. Όχι κουλό. Παραπάνω και κάτι βαθύτερο από κουλό. Το βρήκα απρεπές.Δηλαδή τι σημαίνει το ότι ερεθίζεσαι, ότι πρέπει να γελάσεις; Μα γελώντας δεν είναι σαν να γελοιοποιείς την ίδια σου την επιθυμία;Κάποιοι λένε νιώθουν ντροπή. Προσωπικά από πολύ μικρός σέβομαι την ιερότητα του ανθρώπινου σώματος και δε βρίσκω τίποτα για ντροπή σε αυτό.Αλλά και πάλι, και ντροπή να νιώθεις, είναι αυτή αντίδραση; Το ασταμάτητο γέλιο; Αν είναι δυνατόν.Και κάτι τελευταίο: Βλέπω σε διάφορα ρεπορτάζ ή σε έντυπα ή στο ίντερνετ πως όταν πρόκειται να απεικονίσουν το γυμνό σώμα καλύπτουν τα επίμαχα σημεία. Για ποιό λόγο γίνεται αυτό; Κατ αρχάς γιατί λέγονται επίμαχα σημεία; Δηλαδή τόση ντροπή για το σημείο εκείνο που μας φέρνει στη ζωή, από το σημείο από το οποίο όλοι και όλες βγαίνουμε;Ή αντιδράσεις για πίνακες ζωγράφων που απεικονίζουν γυμνά σώματα, είτε γυναικεία είτε αντρικά. Τώρα τελευταία όλο και περισσότερα κρούσματα.Θυμάμαι μάλιστα παλιότερα που ένα κανάλι είχε δείξει μια ταινία και σε μια σκηνή φαινόταν πίσω στον τοίχο φόντο ο πίνακας κάποιου ζωγράφου που απεικόνιζε ένα γυμνό σώμα και είχαν επεξεργαστεί την εικόνα από το κανάλι και είχαν βάλει σέπια, δηλαδή κάλυψη πάνω στον πίνακα!Κι είχε γίνει θέμα τότε.Επίσης στην παρουσίαση ενός θαυμάσιου βιβλίου ενός αγαπημένου μου συγγραφέα που δεν θα ήθελα να αναφέρω εδώ (ένα βιβλίο που είχε προκαλέσει αντιδράσεις χωρίς να είναι mainstream) κάποιος προσκεκλημένος που θα μιλούσε για το βιβλίο, είχε πει μια υπέροχη φράση που μου έμεινε. Είχε πει: '' Μπροστά στις ερωτικές περιγραφές του βιβλίου και στα γυμνά σώματα όπου τα συναντούμε που θα έπρεπε να μένουμε εκστατικοί, αντιδρούμε, χλευάζουμε και αρκετές φορές έχουμε ακραίες συμπεριφορές (π.χ. προπηλακισμούς, απειλές, κτλ)Μπροστά στις βόμβες και στη γενική εξοικείωση με τη βία μένουμε αμέτοχοι και την δεχόμαστε''.Κλείνω με το εξής που μου είπε ένας φίλος και το τσέκαρα κι εγώ μετά, πήγα στο μέρος που μου είπε και το είδα και έπαθα σοκ.Πριν λίγες μέρες οι στάσεις λεωφορείων είχαν κάποιες διαφημίσεις μιας παράστασης γαμάτης. (Και πάλι δεν θα ήθελα να αναφέρω ποιάς για ευνόητους λόγους, όσοι κυκλοφορείτε στην πόλη ξέρετε).Οι αφίσες έδειχναν τα πρόσωπα των ηθοποιών , κάτι τραπέζια και κάτι πόδια σηκωμένα από κάτω προς τα πάνω, απλά πόδια, τίποτα άλλο. Πόδια που έφταναν κάπου κοντά στο ύψος των εικονιζόμενων ηθοποιών.Ε, λοιπόν εν έτει 2018 σε κεντρική στάση λεωφορείου της Αθήνας υπήρξε άτομο που βεβήλωσε την αφίσα γράφοντας πάνω στο τζάμι που την κάλυπτε: '' Έλεος, υπάρχει και ο νόμος περί προσβολής της δημοσίας αιδούς!''.Χωρίς να υπάρχει υπόνοια, ούτε καν υπόνοια γυμνού στην αφίσα.Και φυσικά ούτε η παράσταση έχει να κάνει με κάτι, ας το πούμε, άσεμνο, εννοώ θεματολογικά.Τι να πω...Μόνο εκστατικοί θα έπρεπε να μένουμε μπροστά στην ανθρώπινη ομορφιά.Αντιθέτως κάνουμε όλα τα αντίθετα.Δυστυχώς.
14
 
 
 
 
σχόλια
Μια σημείωση ακόμη: αυτό που λες για το κανάλι και το γυμνό που μωσαϊκοποιήσαν, δεν είναι ότι τους πείραξε το γυμνό καθ'εαυτό, αλλά ότι το γυμνό υπαινισσόταν ομοφυλοφιλικό σεξ και μάλιστα της κλασσικής αρχαιότητας (που είναι αγιοποιημένη).
Τα λες θαυμάσια Καραβάν κι έκανες γαμάτη ανάλυση, ευχαριστώ για το σχόλιο. Και αυτό και το παραπάνω που έκανες.Ευχαριστώ και για την πληροφορία περί της ταινίας που αναφέρεις αλλά μιας και το θυμήθηκες, δεν αναφερόμουν στην ερωτική σκηνή του ''pola x'' τότε, που όντως τη θεωρώ ερωτική ταινία, αλλά αναφερόμουν στην ταινία ''29 palms'' του Bruno Dumont, στην οποία παίζει η Γκολούμπεβα. Μια ταινία-σοκ και ειδικά στο φινάλε. Ο συγκεκριμένος σκηνοθέτης είναι στο top 3 των αγαπημένων μου ever.Μιλάω γι' αυτή την ταινία (αν θες δες το λινκ) https://www.imdb.com/title/tt0315110/
Και σχετικά με αυτό που αναφέρω στην εξομολόγηση:Κλείνω με το εξής που μου είπε ένας φίλος και το τσέκαρα κι εγώ μετά, πήγα στο μέρος που μου είπε και το είδα και έπαθα σοκ. Πριν λίγες μέρες οι στάσεις λεωφορείων είχαν κάποιες διαφημίσεις μιας παράστασης γαμάτης. (Και πάλι δεν θα ήθελα να αναφέρω ποιάς για ευνόητους λόγους, όσοι κυκλοφορείτε στην πόλη ξέρετε). Οι αφίσες έδειχναν τα πρόσωπα των ηθοποιών , κάτι τραπέζια και κάτι πόδια σηκωμένα από κάτω προς τα πάνω, απλά πόδια, τίποτα άλλο. Πόδια που έφταναν κάπου κοντά στο ύψος των εικονιζόμενων ηθοποιών. Ε, λοιπόν εν έτει 2018 σε κεντρική στάση λεωφορείου της Αθήνας υπήρξε άτομο που βεβήλωσε την αφίσα γράφοντας πάνω στο τζάμι που την κάλυπτε: '' Έλεος, υπάρχει και ο νόμος περί προσβολής της δημοσίας αιδούς!''. Χωρίς να υπάρχει υπόνοια, ούτε καν υπόνοια γυμνού στην αφίσα. Και φυσικά ούτε η παράσταση έχει να κάνει με κάτι, ας το πούμε, άσεμνο, εννοώ θεματολογικά. Πηγή: www.lifo.grΑναφέρομαι φυσικά στην παράσταση της Στέγης για ''το σώσε'' που μέχρι πριν λίγο καιρό υπήρχαν στις στάσεις των λεωφορείων.Σ' αυτή την αφίσα αναφέρομαι: https://www.google.gr/url?sa=i&source=images&cd=&cad=rja&uact=8&ved=2ahUKEwjussHfk5_eAhXQKlAKHbb8CvAQjRx6BAgBEAU&url=https%3A%2F%2Ftvxs.gr%2Fnews%2Ftheatro%2Ftha-ginei-sose-stin-kentriki-skini-tis-stegis&psig=AOvVaw1UL_axqb5nQLXMAJANNJpK&ust=1540473128863971
Σε αυτές τις αφίσες αναφέρομαι, έχουν δημοσιευτεί και εδώ στη lifo, από την όγδοη φωτογραφία ''σκανδαλίστηκε'' ο άλλος και πήγε και βεβήλωσε το τζάμι της στάσης του λεωφορείου που είχε την αφίσα γράφοντας χαζομάρες.Ορίστε, για όποιον ενδιαφέρεται: https://www.lifo.gr/guide/culturenews/theater/207366/to-sose-oi-protes-fotografies-apo-ti-nea-parastasi-toy-ektora-lygizoy-sti-stegi
Γνωρίζω σε ποιά παράσταση αναφερόσουν. Έχω δει τις αφίσες. Πιστεύω, αν με ρωτάς, ότι ο "σκανδαλιζόμενος" σκανδαλίστηκε από την υπόνοια αιδοιολειχίας στην πρώτη από πάνω προς τα κάτω. Το πρόβλημα και πάλι δεν είναι το σεξ αυτό καθεαυτό (αν υποθέσουμε ότι απεικονιζόταν σεξ, που δεν υφίσταται τέτοια πρόθεση), αλλά ότι απεικονίζεται σεξ που δεν τυχαίνει της απολύτου εγκρίσεως του "θιγόμενου" (όπως και με τον πίνακα στο τηλεοπτικό δρώμενο δηλαδή). Η αιδοιολειχία δεν τυγχάνει της αποδοχής του μέσου ούγκανου, όσο δεν τυγχάνει και το ομοφυλοφυλικό σεξ (ιδιαίτερα το παθητικό), επειδή το κυρίαρχο αφήγημα περί σεξ είναι ένα πέος που ευχαριστιέται σφυροκοπώντας. Τα υπόλοιπα "κόβονται". ;)
Προσωπικά μου περνάει αδιάφορο και το έχω ξαναπεί. Άλλωστε για αυτό έχω κάνει αποτριχωσεις σε απόκρυφα σημεία φίλων μου. Ωστόσο, είναι αναφαιρετο δικαίωμα μου να μη θέλω να δω κάτι (όπως και ενα γυμνό σώμα )παντού και πάντα . Όσο για το σινεμά κτλ πιστεύω πως το γέλιο δείχνει αμηχανία και τίποτα παραπάνω.Και δεν είναι κακό να νιώθεις αμήχανα. Ίσως ακριβώς νιώθουν έτσι γιατί δεν είναι μόνοι στο σπίτι τους.Ισως εκεί να μην αντιδρούσαν καν.Ειναι λίγο σαν μια δημόσια ζαβολιτσα.
Να είμαι ειλικρινής αν δω ξαφνικά χωρίς να το περιμένω έναν πισινό να ξεπετάγεται από το πουθενά, θα γελάω και μάλλον θα ανήκω στο νηπιαγωγείο που αναφέρεις. Δεν είναι ό,τι καλύτερο να προβάλλονται γεννητικά όργανα και πισινοί, για αυτό υπάρχει και η ένδυση. Γνωρίζουμε όλοι φυσικά την ιερότητα που έχουν, ότι από εκείνα προέρχεται η γέννηση του ανθρώπου. Αν ανήκει κάποιος στους γυμνιστές και θεωρεί απελευθερωμένο κάποιον που δεν ντρέπεται να το κάνει, δικαίωμά του. Προσωπικά δεν ανήκω και δεν μου αρέσει ο τρόπος αυτός, αλλά επίσης δεν μου αρέσει να θεωρείται και κάποιος καθυστερημένος ή μη προχωρημένος επειδή δεν το ασπάζεται.
Αγαπητή rosestar, αν ανήκει κάποιος στους γυμνιστές είναι δικαίωμά του. Σίγουρα δεν ανήκει σε αυτούς το άτομο που έγραψε την εξομολόγηση.Ούτε χωρίζει η εξομολόγηση τους ανθρώπους σε καθυστερημένους ή μη προχωρημένους κι αυτά που γράφεις. Η ντροπαλότητα του καθενός είναι επίσης ιερή κι ο καθένας έχει δικαίωμα να αισθάνεται ντροπαλά ή άβολα για οτιδήποτε του προκαλεί κάτι τέτοιο.Η εξομολόγηση αναφέρει γιατί γελούν οι άνθρωποι στις ερωτικές σκηνές κάποιου έργου και γιατί υπάρχει τόση αμηχανία με τη γυμνότητα του ανθρώπινου σώματος.Δεν αναφέρεται σε τακτικές επιδειξιομανών ούτε κατακρίνει την ένδυση (αλλά εδώ μέσα αυτό θα κατάλαβαν οι περισσότεροι ως συνήθως κι άρχισαν τα δεν ταυτίζομαι χωρίς να μπουν στον κόπο να προσπαθήσουν να αντιληφθούν τι λέει η εξομολόγηση ή να αφήσουν κάποιο σχόλιο).Εσύ άφησες κάποιο ωραίο σχόλιο, εξέθεσες την άποψή σου και συμφωνώ απόλυτα με αυτήν.Η εξομολόγηση αναφέρει γιατί σε κάποια ερωτική σκηνή ή κάπου που υπάρχει ένα γυμνό σώμα (π.χ.μια γυμνή πλάτη ή ένα στήθος σε μια σκηνή) οι άνθρωποι ξεσπούν σε γέλια και ξεφτιλίζουν κάτι τόσο όμορφο.
Γιατί π.χ. στην προβολή του ''the bitter moon'' που είδα προ ημερών έγινε αυτή η χάβρα σε κάθε ερωτική σκηνή ή όταν χόρευε η πρωταγωνίστρια για τον αγαπημένο της.Γιατί άνθρωποι μπροστά μου, 25 και 35 και 40 και 50 χρονών χαχάνιζαν ανόητα. Και όχι μόνο σε αυτήν την ταινία. Γενικά.Ένας προβληματισμός τέθηκε από την εξομολόγηση σχετικά με το γιατί να ξεφτιλίζεται με χαχανητά και σφυρίγματα και κοροϊδευτικά χειροκροτήματα και άξεστα σχόλια κάτι τόσο όμορφο όπως ο ερωτισμός ή η γυμνότητα του ανθρώπινου σώματος.Αυτό το ερώτημα έθεσε η εξομολόγηση.Θα κανιβαλιστεί όμως δυστυχώς απ ό,τι το κόβω εδώ μέσα. Και φυσικά δεν αναφέρομαι στο δικό σου σχόλιο rosestar που ήταν πολύ ωραίο και συμφωνώ απόλυτα με αυτό.Γενικά μιλάω.
Τυχαίε περαστικέ νομίζω πως εσύ έγραψες την εξομολόγηση αυτή και συγγνώμη αν δεν είσαι εσύ και κάνω λάθος που το λέω. Εσύ ασχολείσαι με τον κινηματογράφο, θέατρο κτλ αν κατάλαβα καλά που αναφέρεσαι κατά καιρούς. Κοίτα μια όμορφη ερωτική σκηνή μου αρέσει και μένα αλλά να έχει και μια ποιότητα. Εξαρτάται δηλαδή τι δείχνει, το ύφος, ο τρόπος κτλ. Δεν είμαι ειδική στα θέματα, αλλά κάποιες αποπνέουν αισθησιασμό και την ιερότητα της στιγμής, κάποιες άλλες είναι τελείως ωμές και κάποιες γελοίες. Να σου πω την αλήθεια δεν είμαι και τόσο των ρομαντικών ταινιών που μάλλον είσαι εσύ. Εμένα μου αρέσουν οι περιπέτειες, το μυστήριο, οι τρόμου και τα θρίλερ...
Μιας και ζήτησες σοβαρά σχόλια. To Bitter Moon που αναφέρεις είναι ιδιαίτερα προχωρημένο (κι ας είναι πολύ πιο light η ταινία από το βιβλίο του Μπρυκνέρ...) για μια τόσο συντηρητική κι ανέραστη κοινωνία σαν την δική μας. Μην μπερδεύουμε την σεξουαλικότητα ή την σεξουαλική δραστηριότητα γενικότερα με τον ερωτισμό, αποτελούν διακριτές έννοιες. Οι Έλληνες συγκεκριμένα δεν είναι ερωτικός λαός, κι ας είναι σεξουαλικός (με την έννοια της απόδοσης αξίας στο σεξ και της πείνας γι'αυτό) κι αυτό το αποδεικνύουν καθημερινά με την ασχήμια και την μιζέρια μέσα στην οποία επιλέγουν να ζουν. Υπάρχει ευρωπαϊκή πρωτεύουσα με τόσο άσχημα αγάλματα, πχ;Δεν έχουν αίσθηση ποιότητας ζωής, όπως έχουν οι Γάλλοι ας πούμε (που είναι αισθησιακός λαός), δεν τρώνε αισθησιακά, δεν μυρίζουν αισθησιακά, δεν μιλάνε αισθησιακά, προκρίνουν την χυδαιότητα και την ευκολία στα πάντα επειδή έχουν βγει από την στάνη εδώ και λίγες μόνο δεκαετίες. Δεν διαθέτομεν αριστοκρατία, πώς το λένε. Επομένως ο ερωτισμός περνάει από πάνω τους σαν το νερό πάνω από τα φτερά της πάπιας, δεν εισχωρεί πιο μέσα, έχει διαφημιστική ατραξιόν, ό,τι δούμε στην τσόντα. Τα βαθύτερα νοήματα χάνονται. Η αμηχανία επομένως του ¨δεν καταλαβαίνω¨ καθώς και το νοητικό γαργαλητό του "τι ΔΕΝ κάνουμε" είναι που προκαλούν ακριβώς τα χάχανα. Όπως ακριβώς κάνει το νηπιαγωγείο δηλαδή, πολύ σωστά το έθεσες!Επιπλέον η ελληνική κοινωνία υποφέρει από αριστερόστροφη κακοήθη μαλάκυνση. Ο ερωτισμός δεν θεωρείται σημαντικός, το παν είναι η πορεία προς την εξουσία, να καταλάβουμε τις καρέκλες. Γενιές έχουν ανατραφεί με το mainstream αυτό αφήγημα, στο σχολείο δεν διδασκόμαστε τα (πολύ όμορφα) ερωτικά του Ρίτσου αλλά τον Επιτάφιο, που είναι ένα πολιτικό ποίημα. Ο ερωτισμός (και δη ο μη mainstream) είναι εξοβελισμένος, αυτά είναι για παρακμιακούς αστούς, εμείς τώρα έχουμε επανάσταση να κάνουμε! Tέλος με την κρίση που έχει στρέψει το ενδιαφέρον από το "τι θα πιάσει ο κώλος μας" στο "τι θα φάμε και τι θα πιούμε", λογικό επόμενο είναι ότι ξεχάστηκε ο έρωτας στην πρακτική του, και οι άνθρωποι που βλέπεις εκεί έξω ή που δεν κάνουν κανονικό σεξ (παρά καυλαντίζουν μέσω social ή τον δίνουν στα όρθια στην τουαλέτα με την άλλη να μην καταλαβαίνει πότε μπήκε και πότε βγήκε) ή που κάνουν πάρα πολύ κακό σεξ με χίλιες δυο δυσλειτουργίες (εξ ου και τα τόσα νεύρα παντού και πάντοτε). Η κοινωνία μας είναι πανταχόθεν βαλλόμενη από έλλειψη ερωτισμού. Το βρίσκω απολύτως αναμενόμενο λοιπόν. Μην περιμένεις να εκστασιαστούν από την σκηνή* του Pola X, φωνάζουν στον προβολατζή να φωτίσει το καρέ περισσότερο! *παρεμπιπτόντως επειδή ήθελα και παλιότερα να στο πω, αλλά δεν δόθηκε η ευκαιρία, είναι λάθος (και λάθος έχει δημοσιευτεί και σε αντίστοιχο θέμα της LIFO αλλά δεν το πέρασαν το σχόλιο) ότι είναι η Γκολούμπεβα στη συγκεκριμένη σκηνή, είναι αντίθετα body double μια αυστραλή ακροβάτρια τσίρκου. Το αναφέρει ο ίδιος ο Depardieu στο commentary του αμερικανικού DVD (εκείνος έκανε όντως έρωτα στ'αλήθεια πάντως κατ'ομολογία του). :)Eλπίζω πήγα στο βάθος που ήθελες για την εξομολόγησή σου.
Scroll to top icon