ΕΞΟΜΟΛΟΓΗΣΕΙΣ

ΒΓΑΛΕ ΑΠΟ ΜΕΣΑ ΣΟΥ Ο,ΤΙ ΚΡΥΒΕΙΣ Ή ΦΟΒΑΣΑΙ ΝΑ ΠΑΡΑΔΕΧΤΕΙΣ.
 
 

Όλοι έχουμε πράγματα που θέλουμε να τα βγάλουμε από μέσα μας. Αλλά διστάζουμε να τα παραδεχτούμε ακόμα και στους πιο κοντινούς μας ανθρώπους. Όμως, αμαρτία εξομολογημένη, αμαρτία δεν είναι...

ΕΞΟΜΟΛΟΓΗΣΕΙΣ ΚΑΙ ΣΧΟΛΙΑ ΠΟΥ ΑΦΟΡΟΥΝ ΣΕ ΙΑΤΡΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ Ή ΕΙΝΑΙ ΕΚΤΟΣ ΤΟΥ ΠΛΑΙΣΙΟΥ ΤΗΣ ΣΤΗΛΗΣ ΔΕΝ ΕΓΚΡΙΝΟΝΤΑΙ
ΕΞΟΜΟΛΟΓΗΣΟΥ
14.10.2016 | 16:42

θελω την γνωμη σας

Θέλω να σας ρωτήσω κάτι. Μία γυναίκα πρέπει να σέβεται τον εαυτό της. Δεκτό. Και εγώ σαν γυναίκα πρέπει να σέβομαι τον εαυτό μου και να έχω ήθος. Τι γίνεται όμως στην περίπτωση που εγώ θελήσω να έχω σεξουαλική σχέση με άντρα που πχ μπορεί να είναι παντρεμένος ή αλήτης ή θελήσω μεσα στον μήνα να συνάψω σεξουαλική σχέση με τρεις διαφορετικούς; Θα πρέπει να σταθώ στο ύψος μου και να κρατήσω τον εαυτό μου μακριά από τέτοιες καταστάσεις αλλά καταπιέζοντας με έτσι ώστε να πώ ότι σεβάστηκα τον εαυτό μου; Ή θα πρέπει να αφήσω τον εαυτό μου ελεύθερο να κάνει αυτό που θέλει; Ευχαριστώ
10
 
 
 
 
σχόλια
Η έννοια του αυτοσεβασμού σε κοινωνικό πλαίσιο επηρρεάζεται από την ταυτοποίηση του εν λόγω πλαισίου ως "κουλτούρα ενοχής" ή "κουλτούρα ντροπής". Η ενοχή είναι εσωτερικευμένη κι έχει σχέση με την απόδοση προσωπικών ευθυνών ενώ η ντροπή έχει σχέση με την αντιμετώπιση του λάθους ως προς το κοινωνικό σύνολο. Εξετάζεται από τον Dodds για την εξέλιξη της αρχαιοελληνικής σκέψης ως προς το τι συνιστά το "τραγικό" και τι "αμαρτία" (με την αρχαία έννοια του λάθους) και κατόπιν από την Ruth Benedict που ξεχώρισε την αμερικανική κουλτούρα ως κουλτούρα ενοχής και την ιαπωνική ως κουλτούρα ντροπής. Τα παρακάτω links είναι διαφωτιστικά ως προς το τι εννοώ επακριβώς κι έχουν κι ένα πανευκολάκι διάγραμμα που καθοδηγεί. http://www.doceo.co.uk/background/shame_guilt.htmhttp://www.huffingtonpost.com/david-m-kirby/the-cost-of-a-pervasive-c_b_9721608.html
Το φαινομενικά ακατανόητό μου σχόλιο έχει τοποθετηθεί για να προβληματίσει για την χρήση κλισέ εκφράσεων όπως "δεν υπάρχει φωτιά χωρίς καπνό" ή "η γυναίκα του Καίσαρα δεν πρέπει μόνο να είναι αλλά και να φαίνεται τιμία" (κουλτούρες ντροπής) και αντίστοιχα "σημασία έχει πώς νιώθεις εσύ ξέροντας ότι κάνεις κάτι λάθος" (κουλτούρα ενοχής)
Θέτεις ένα ψευτοδίλημμα κατά την άποψή μου: θεωρώ πως μπορείς να κάνεις ό,τι θέλεις χωρίς αυτό να αναιρεί το σεβασμό στον εαυτό σου. Αν εσύ λ.χ. αντέχεις να είσαι το τρίτο πρόσωπο και ένα κομμάτι κρέας για έναν παντρεμένο και νιώθεις αυτοσεβασμό, it's your choice. Το αυτό και με έναν αλήτη που λ.χ. σε έχει για τον π@@τσο, αν αυτό εσένα δε σε χαλάει, μαγκιά σου. Τέλος, το αυτό και αν κάθε βράδυ πηγαίνεις και με άλλον: αν δε σε χαλάει, πάλι όλα οκ.
Όπως είπε και ο Κουασιμοδιστρος, το βασικό είναι να μην πληγώνονται άνθρωποι, για τις δικές μας "ανάγκες". Αυτό θα έπρεπε να είναι ο πυρήνας του ήθους (καμια σχέση με την ηθική) και όχι ο αυτοσεβασμος για το κοινωνικά πρέπον. Αν λοιπόν είσαι ξεκάθαρη, χωρίς να εξαπατεις και να πληγωνεις τους ανθρώπους, δεν βρισκω τίποτα λάθος στην πραγματοποίηση φαντασιώσεων και στην απόκτηση σεξουαλικών εμπειριών. Μονο πρόσεχε, γιατί το μυαλό του ανθρώπου, είναι αχορταγο. Ειδικά όταν ξεκινήσει να επανατοποθετεί τα όρια του. Φρόντισε να μην ξυπνήσεις μια μέρα και μισησεις τον εαυτό σου σε κάποια κρίση συνείδησης. Το έχω δει να συμβαίνει. Το βασικό, όπως λέει κ ένας άνθρωπος που θαυμαζω είναι, όχι μονο να κανεις κάτι αλλά να ξέρεις και το γιατί. Αυτό είναι το πλεον ασφαλές.
Μπήκα σ' αυτό το τριπάκι, να σχολιάζω δηλαδή εξομολογήσεις, κυρίως για να καταγραφεί η ένσταση επί της κυρίαρχης ιδεολογίας, ότι δηλαδή η παράβαση των κοινά αποδεκτών κοινωνικών κανόνων αποτελεί τάχαμου παράβαση ηθικής φύσης.Τι είναι ο αυτοσεβασμός; Μην είναι βόας, μην είναι κροταλίας; Αυτοσεβασμό έχει κανείς όταν αναγνωρίζει στον εαυτό του το δικαίωμα να έχει ανάγκες, μελετά όμως και τις επιπτώσεις τους.Παναπεί, επιθυμώ κάτι, όμως αυτό το κάτι προσκρούει σε ένα "δεν πρέπει". Τι κάνω όμως τώρα; Δέχομαι την αξιωματική ισχύ του "δεν πρέπει" ή μελετώ το "διότι"; Αν καταπιέσω την ανάγκη μου δίχως λόγο, λίγο αυτοσεβασμό έχω. Οι περισσότεροι θα κολλήσουν στη σχέση με παντρεμένο/η. Αφενός επειδή από ιδρύσεως πατριαρχίας είναι απ' τα ισχυρότερα Δενπρέπει, αφ' ετέρου επειδή σε μια τέτοια σχέση κινδυνεύουν να πληγωθούν τρίτοι άνθρωποι, κι εδώ φυσικά υπάρχει ένα δίκιο.
Δεν καταλαβαίνω γιατί όχι μόνο εσύ αλλά και άλλες γυναίκες κολλάτε με παντρεμένους. Δηλαδή σε κεντράρει όλο αυτό? Θέλεις να γίνεσαι το τρίτο πρόσωπο σε μια οικογένεια? Σε ελκύει το απαγορευμένο? Χωρίς να θέλω να σε προσβάλλω θεωρώ μία τέτοια πράξη εντελώς ανήθικη και ντροπιαστική. Όχι μόνο από μία ερωμένη, αλλά και από τον άντρα που απατά τη γυναίκα του ( το ίδιο ισχύει και για τη γυναίκα που απατά τον άντρα της με άλλον). Από την άλλη χαθήκαν οι ελεύθεροι? Σου αρέσουν οι κονσέρβες δηλαδή? Αυτή η πράξη δηλώνει πως δεν σέβεσαι εσύ πρώτα τον εαυτό σου. Ο παντρεμένος θα περάσει απλά την ώρα του, ίσως σου τάξει πολλά και μετά θα νιώσεις χρησιμοποιημένη. Επίσης σκέψου εσύ να είχες φτιάξει μια όμορφη οικογένεια και κάποια γυναίκα να στη χαλούσε. Τί θα έκανες? Θα ένιωθες προδωμένη και αδικημένη. Καλά εγω δεν το συζητώ τι θα έκανα. Θα τον έφτυνα και θα τον χώριζα και εκείνη θα την ξεμάλλιαζα απλά. Μπουνιές και στους δύο.
Γενικότερα, η εμπειρία μου από τους γύρω αλλά και η δική μου (όποτε ήμουν παντρεμένος/ δεσμευμένος) λέει ότι η δέσμευση σε έναν άντρα αποτελεί στοιχείο ''έλξης'' για το άλλο φύλο. Αντιθέτως, η έλλειψη δέσμευσης (για μερίδα γυναικών) αποτελεί σχεδόν ''ελάττωμα'' που καθιστά έναν άντρα λιγότερο ελκυστικό για μία γυναίκα.
Scroll to top icon