LIVE!

Η εξέλιξη της δημοφιλούς μουσικής

Η εξέλιξη της δημοφιλούς μουσικής Facebook Twitter
21

Πόσο πετυχημένο, και ενδεικτικό της μουσικής βιομηχανίας το παρακάτω σόφισμα:

Η εξέλιξη της δημοφιλούς μουσικής Facebook Twitter

Είναι μεγάλη η γενίκευση, αλλά αν κοιτάξεις τα credits δημοφιλών τραγουδιών ή δίσκων σήμερα, πολλές φορές, αντί να γράφει ο ίδιος τα τραγούδια του, υπάρχουν 15 ονόματα σε ένα και μοναδικό τραγούδι (και άπειροι παραγωγοί).

 

Πολλοί δίσκοι είναι πλέον τόσο πολυσυλλεκτικοί που χάνει η μάνα το παιδί και το παιδί τη μάνα. Στο ARTPOP της Gaga σχεδόν κάθε τραγούδι έχει και διαφορετικά ονόματα, μεταξύ των οποίων και κάποιος Dino Zisis. 

 

Η εξέλιξη της δημοφιλούς μουσικής Facebook Twitter

 

Στον νέο δίσκο της Britney Spears που είχα την ατυχία να ακούσω ολόκληρο (μόνο 2 ωραία τραγούδια - το ένα, καθόλου τυχαία, του William Orbit). 

 

Αντί να επικεντρωθούν σε έναν συνθέτη και παραγωγό, πχ. τον Orbit (πράγμα που έπρεπε να είχε συμβεί και στο MDNA) οι σταρς του σήμερα, σαν βουλιμικοί, προσθέτουν όσους περισσότερους μπορούν στην παραγωγή των άλμπουμ τους, εμπλέκοντας κι άλλα, κι άλλα ονόματα. Με αποτέλεσμα, μια ψηφιδωτή τρύπα στο νερό. 

 

Ο δίσκος της Britney λοιπόν δεν φτιάχτηκε απ' τον Orbit δυστυχώς, αλλά από περίπου 31 συνθέτες (!!!) και 20 παραγωγούς. Δηλαδή, παράνοια.

 

Η εξέλιξη της δημοφιλούς μουσικής Facebook Twitter

 

Όποιον ακούγεται ή κάνει σουξέ στην πιάτσα, τον αγόρασε η Britney και τον έβαλε να της γράψει/κάνει παραγωγή, με θλιβερό αποτέλεσμα. Πήρε τον will.i.am, πήρε τον David Guetta, πήρε τον Diplo, πήρε την Sia...

 

Ακόμα και την Katy Perry βλέπουμε στα credits, να έχει γράψει ένα τραγούδι, μαζί με την ίδια την Britney (τι ακριβώς συνεισέφεραν στο κομμάτι οι δυο τους, ο θεός κι η ψυχή τους) μαζί με τους Andrew Swanson, Sia Furler και Thomas Pentz!

==

Και κάπως έτσι ξαναγυρίζουμε στην αρχή...

Η εξέλιξη της δημοφιλούς μουσικής Facebook Twitter
21

LIVE!

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Οι προβληματικές, βαθιά σεξιστικές δηλώσεις του Δημήτρη Παπανώτα για την «υστερία» των γυναικών - Μικροπράγματα

Mικροπράγματα / Οι προβληματικές, βαθιά σεξιστικές δηλώσεις του Δημήτρη Παπανώτα για την «υστερία» των γυναικών

«Υστερικές» όσες μιλούν συνεχώς για τα γυναικεία δικαιώματα και «τα θέλουν» όσες είναι θύματα καταπίεσης και δεν το καταγγέλλουν, μάς ενημερώνει ο υποψήφιος ευρωβουλευτής, Δημήτρης Παπανώτας.
ΑΠΟ ΤΗ ΒΑΝΑ ΚΡΑΒΑΡΗ

σχόλια

7 σχόλια
διαφορετικού επιπέδου οι καλλιτέχνες του τότε με αυτούς του τώρα και διαφορετική η διαδικασία δημιουργίας ενός τραγουδιού αλλά μην βάζουμε όλους στο ίδιο τσουβάλι.Υπάρχουν τραγουδιστές και συγχρόνως στιχουργοί όπως η Sia/Gaga/Madonna/Lana Del Rey που γράφουν ως επι των πλήστων μόνοι τα τραγούδια τους.Ναι υπάρχουν και άλλοι στα writing credits αλλά αυτό γιατί και η διόρθωση μιας λέξης σε κάνει στην ουσία εν μέρει στιχουργό του τραγουδιού( στα χαρτιά τουλάχιστον).Άλλο να βλέπεις π.χ Katy Perry και Max Martin(ο γνωστότερος στιχουργός στην ποπ αυτή την στιγμή) και άλλο Sia και ο τάδε παραγωγός του τραγουδιού που απλά μπορεί να βοήθησε λίγο στο ρεφρέν αλλάζοντας μια λέξη,φράση κτλ.
Βασικά υπάρχει εξήγηση αν το ψάξεις καλύτερα το θέμα... Πρώτον, είναι κατανοητό πως έχει αλλάξει γενικότερα ο τρόπος με τον οποίο λειτουργεί η αμερικάνικη μουσική. Πρώτα απ' όλα δεν υπάρχουν πια όργανα όπως τότε παρά μόνο η τεχνολογία που λύνει χέρια. Γι' αυτό και τώρα πια δεν υπάρχει η έννοια του "μουσικού" αλλά του "παραγωγού" (producer). Έπειτα, τότε υπήρχε ένας στιχουργός και ένας μουσικός (περίπου) για κάθε τραγούδι γιατί οι καλλιτέχνες της αγοράς ήταν πολύ λιγότεροι και οι μουσικοί στους οποίους ανέθεταν κάποιον δίσκο ή τραγούδι έγραφαν το ή τα τραγούδι/ια ΠΆΝΩ στον καλλιτέχνη και στις δυνατότητες τους γι αυτό και συνήθως τα μεγάλα ονόματα είχαν έναν "μέντορα" κύριο παραγωγό σε κάθε τους δίσκο. Μια τεχνική που ακολούθησαν και ακολουθούν μέχρι και σήμερα μεγάλα ονόματα και στην Ελλάδα όπως η Βίσση (βλέπε Καρβέλας) και η Βανδή (βλέπε Φοίβος). Με το πέρασμα των χρόνων και με την αγορά να ανοίγετε συνεχώς και να γεμίζει ονόματα όλο και περισσότερο -που σημαίνει μεγαλύτερος ανταγωνισμός- είναι λογικό ακόμη και οι τραγουδιστές της "παλιάς σχολής" να μπαίνουν στο τρέντ της "νέας σχολής": μουσική να 'ναι και ότι να 'ναι. Μπορεί ο ένας παραγωγός να φτιάχνει ένα τραγουδάκι στο pc του, να το δίνει σε κάποιο άλλο συνάδελφο του να το δει... να βάζει κι αυτός τη δική του "πινελιά" κι έτσι μπορεί να περνάει από χίλια χέρια για να φτάσει στη τελική του μορφή... Η οποία και τελική μορφή δεν είναι απαραίτητο πως θα είναι "τέλεια" γιατί φτιάχτηκε από περισσότερα από ένα άτομα, αυτό πολλές φορές μπορεί να γυρίσει μπούμεραν και να φτάσει στην υπερβολή και τελικώς το αποτέλεσμα να είναι άθλιο. Αναγκάστηκα όμως και ακριβώς για να πάρουν χρήματα, μπαίνουν όλοι απ όσους πέρασε το τραγούδι στα credits. Όσο για τα lyrics, υπάρχει το ενδεχόμενο κάποιος τραγουδιστής να έχει γράψει ένα τραγούδι για το δίσκο του (πχ η Perry) ή απλά μπήκε στα credits αλλά τελικώς η εταιρία ή ο main producer του άλμπουμ να αποφάσισε το συγκεκριμένο να μην μπει στο τελικό track list. Έτσι κάποιος απ όλους αυτούς τους παραγωγούς να πει την επόμενη φορά που θα συνεργαστεί με την πχ Britney: "ξέρεις έχω και ένα τραγούδι που έγραψε lyrics η perry, θες να το ακούσεις;" ε αυτή ή η εταιρία της να το άκουσε, να τους άρεσε και τελικά να το έβαλαν στο δίσκο της. Πήρε φυσικά όμως και credits η Britney αφού μπήκε σε δικό της δίσκο. Δεν σημαίνει δηλαδή πως έκατσαν αυτές οι δύο να γράψουν τραγούδι μαζί. ούτε καν! Όπως είχε γίνει και με το "Hypnotico" που το είχε γράψει η gaga και ο redone το 2008 για τον δίσκο της Fame και τελικά το τραγούδι κυκλοφόρησε επίσημα το 2011 με τον δίσκο της JLo "LOVE?". Είναι τα λεγόμενα fillers που μπαίνουν απλά για να γεμίσει ο δίσκος.
Συμφωνώ ITSALE3 και να συμπληρώσω ότι έχει αλλάξει η μορφή της show business όπως και το κοινό. Πλέον δίνεται πολύ περισσότερη σημασία στα visuals απ' ότι στη φωνή ενός τραγουδιστή (βλέπε νέο εγχείρημα από Beyonce). Οι προσδοκίες του κοινού δεν θα πω ότι αυξήθηκαν, θα πω ότι άλλαξαν - καλώς ή κακώς. Μου φαίνεται μόνο λογικό το κάθε μεγάλο όνομα να προσπαθεί να αξιοποιήσει όλα τα μέσα που έχει στη διάθεσή του για να ικανοποιήσει τις προσδοκίες αυτές.Και όσον αφορά τη σύγκριση των σημερινών mainstream ειδώλων με τον Φρέντυ, όντως είναι εντελώς άτοπη. Παρ' όλ' αυτά, όλοι οι καλλιτέχνες έχουν τις αναφορές τους, ακόμα και εκείνος. Το γεγονός ότι πολλοί μεταγενέστεροι τον έχουν χρησιμοποιήσει ως reference δεν τους κάνει κατώτερους ή λιγότερο αυθεντικούς. Απλά πολλοί αγνοούν την ύπαρξη αυτών των αναφορών επειδή πάνε πολύ πίσω και νομίζουν ότι ορισμένοι καλλιτέχνες ανακάλυψαν τη φωτιά... Διαφωνώ με τον τίτλο του θέματος. Δεν φταίει η δημοφιλής μουσική και οι συνθέτες, δουλειά τους είναι να υπηρετούν το ραδιόφωνο και συνεπώς το κοινό - έτσι βγάζουν το ψωμί τους. Αυτό που φταίει για τα πράγματα που ακούς είναι η παρανοϊκή εξέλιξη της μάζας που δέχεται αυτή τη μουσική και τη θεοποιεί...
Πολύ καλή συμπλήρωση!!!! Εξάλλου μη ξεχνάμε πως ο κάθε καλλιτέχνης οποιασδήποτε δεκαετίας και οποιουδήποτε είδους μουσικής απευθύνετε σε συγκεκριμένο κοινό κάθε φορά αλλά όμως όλοι αναζητούν την ραδιοφωνική στήριξη όπως και να χει. Προφανώς το σημερινό ραδιόφωνο δεν απευθύνεται στο ίδιο κοινό του 70 ή του 80. Οι εποχές αλλάζουν και αυτό είναι και το φυσιολογικό. Δεν θα έπρεπε να κρίνουμε την αλλαγή αυτή καθεαυτή (για το πόσο παρανοϊκή ή μη είναι) αλλά το κατά πόσο αυτό το κοινό εξελίσσει ή καταστρέφει την mainstream μουσική με τη συμπεριφορά και τις προτιμήσεις του...
For the reord!We will rock youBuddy you're a boy make a big noisePlaying in the street gonna be a big man some dayYou got mud on your faceYou big disgraceKickin' your can all over the placeSingin'We will we will rock youWe will we will rock youBuddy you're a young man hard manShouting in the street gonna take on the world some dayYou got blood on your faceYou big disgraceWavin' your Banner all over the placeWe will we will rock youSingin'We will we will rock youBuddy you're an old man poor manPleading with your eyes gonna make you some peace some dayYou got mud on your faceBig disgraceSomebody better put you back into your placeWe will we will rock youWe will we will rock yousingingWe will we will rock youWe will we will rock youeverybodyWe will we will rock youWe will we will rock you
for the recordWe will rock you-QueenBuddy you're a boy make a big noisePlaying in the street gonna be a big man some dayYou got mud on your faceYou big disgraceKickin' your can all over the placeSingin'We will we will rock youWe will we will rock youBuddy you're a young man hard manShouting in the street gonna take on the world some dayYou got blood on your faceYou big disgraceWavin' your Banner all over the placeWe will we will rock youSingin'We will we will rock youBuddy you're an old man poor manPleading with your eyes gonna make you some peace some dayYou got mud on your faceBig disgraceSomebody better put you back into your placeWe will we will rock youWe will we will rock yousingingWe will we will rock youWe will we will rock youeverybodyWe will we will rock youWe will we will rock you
Κατασκευάσματα υπάρχουν τώρα υπήρχαν και τότε...Γκρουπάρες υπήρχαν τότε υπάρχουν και τώρα...Για δες και τους Black Keys...Προφανώς δεν χρειάζονται όλες οι μουσικές μια στρατιά ανθρώπους για ένα τραγούδι, όπως χρειάζεται η σκηνή (?!?) της celebrity pop...
εχω την εντυπωση πως πλεον αυτο με τους τραγουδιστες γινεται για να εχουν μεριδιο στα κερδη του τραγουδιου (που το ποσοστο ειναι μεγαλυτερο για τα πνευματικα δικαιωματα των συνθετων, οι τραγουδιστες εχουν μονο συγγενικα δικαιωματα)επισης με τοσα samples που κυκλοφορουν τα περισσοτερα ποπ κομματια ειναι στην ουσια ψηφιδωτα ηχων.. αν καποιος μουσικος δηλαδη εχει συνθεσει μια λουπα (χωρις απαραιτητα να εχει κυκλοφορησει σε καποιου αλμπουμ) και την παρει ενας παραγωγος και την βαλει στο κομματι του, το ονομα του μουσικου μπαινει στα creditsεπισης δεν ειναι σπανιο σε credits να δει κανεις νομικα προσωπα - εταιρείες