Περπατώντας μια μέρα στην Times Square του Μανχάταν προσέξαμε παντού αφίσες για τη νυχτερινή βίντεο-αρτ του Γιώργου Αλεξόπουλου που "μεταμόρφωνε" κάθε βράδυ την περιοχή, για ολόκληρο τον Ιούνιο. (Κάθε τόσο το έργο αναλαμβάνει διαφορετικός εικαστικός).
Μπήκα κατευθείαν στο ίντερνετ κι έψαξα γι' αυτόν και το έργο του.
Ο Yorgo Alexopoulos ζει κι εργάζεται στη Νέα Υόρκη και δημιουργεί τέχνη ενσωματώνοντας στα έργα του δικές του ζωγραφιές, σχέδια, φωτογραφίες και φιλμ ψηφιακού animation.
Συχνά τα έργα του αποτελούνται από προβολές σε πολλές διαφορετικές οθόνες που συγχρονίζονται - πράγμα που έκανε και στην Times Square. [Το 2011 έφτιαξε μια εντυπωσιακή εγκατάσταση με 432 LCD οθόνες, για το λόμπι του ξενοδοχείου Cosmopolitan στο Λας Βέγκας.]
Στα νιάτα του, ο Alexopoulos ήταν μέλος της θρυλικής ομάδας graffiti του Λος Άντζελες WCA (West Coast Artists) και θεωρείται απ' τους πρωτοπόρους του κινήματος του graffiti στη Νότια Καλιφόρνια - μιλάμε για τα μέσα των '80ς.
======
Και μετά απ' όλα αυτά, το ίδιο βράδυ, στις 11.57, είμαστε εκεί, πανέτοιμοι για να δούμε το νέο του έργο τεραστίων διαστάσεων. Και εκεί είναι -έτσι κι αλλιώς- χιλιάδες τουριστών που απολαμβάνουν τον καταιγισμό διαφημίσεων και λογοτύπων στις γιγαντοοθόνες.
Περιμέναμε, περιμέναμε, και όταν το Midnight Moment ξεκίνησε,
τράβηξα αυτό το βιντεάκι:
Ήταν ωραία να το ζεις ζωντανά, και εκεί.
Δυστυχώς όμως δεν ήταν όπως ήλπιζα: οι εικόνες του Αλεξόπουλου δεν γέμισαν όοοολες τις οθόνες, μεταμορφώνοντας την Times Square. Οι περισσότερες οθόνες συνέχισαν να δείχνουν διαφημίσεις και λογότυπα, κι έτσιη Τέχνη δεν κατατρόπωσε την υπερκατανάλωση.
Εισχώρησε όμως, απ' την πίσω πόρτα, στο πολύχρωμο αγχωτικό σύμπαν της μαζικής διαφήμισης, σαν ένα διαστημικό διάλειμμα. Ο ήλιος, οι πλανήτες, οι άμορφες χρυσαφένιες μάζες: όλα ταξίδευαν νωχελικά σε διάσπαρτες οθόνες, καθώς η μέρα άλλαζε.
Μέχρι που τα μάγια λύθηκαν - ακριβώς με το που σήμαναν μεσάνυχτα και οι οθόνες που έδειχναν το Transit του Γιώργου Αλεξόπουλου έσβησαν για ένα δευτερόλεπτο, και ξανάρχισαν τα γνωστά. Business as usual...
σχόλια