Όταν ο οίκος Dior είχε φέρει μοντέλα στον Παρθενώνα το 1951

Όταν ο οίκος Dior είχε φέρει μοντέλα στον Παρθενώνα το 1951 Facebook Twitter
22

Το ΚΑΣ γνωμοδότησε ότι δεν μπορεί ο οίκος Gucci να φέρει μοντέλα για επίδειξη στον Παρθενώνα, και παρότι εγώ προσωπικά δεν θα είχα κανένα πρόβλημα, το ζήτημα είναι το εξής: Εγώ είμαι ένας πουθενάς χωρίς καμία γνώση αρχαιολογίας και διπλωματίας, κι αυτοί είναι οι ειδικοί. Όταν ομόφωνα όλοι αποφάσισαν κάτι, αυτό δεν μπορεί να αμφισβητηθεί από κανέναν άσχετο με την αρχαιολογία. Αλλιώς μοιάζουμε σαν τους ταξιτζήδες που επιμένουν πως έχουν τη σωστή άποψη για όλα. 

Επίσης μπορεί -απ' ό,τι καταλαβαίνω- ο περισσότερος κόσμος να ήταν υπέρ της επίδειξης (κι εγώ μαζί), όμως είναι αλήθεια πως κάτι τέτοιο θα αποδυνάμωνε το αίτημά μας για επιστροφή των γλυπτών μας απ' το Βρετανικό Μουσείο - υποστηρίζουμε ότι εκεί κινδυνεύουν επειδή διοργανώνονται δεξιώσεις και επιδείξεις και θα κάναμε κάτι παρόμοιο κι εμείς;

  

  

Τα πράγματα δεν είναι άσπρα ή μαύρα, οπότε ας τα αφήσουμε και μια φορά στους ειδικούς. Απ' τους οποίους φυσικά απαιτούμε να είναι το ίδιο κάθετοι και αυστηροί και σε άλλες περιπτώσεις, όταν πχ. κόμματα κρεμάνε πανό, όταν έμποροι κερδοσκοπούν, ή όταν υπάλληλοι κλείνουν την Ακρόπολη όποτε γουστάρουν αφήνοντας τους (ξένους κυρίως) επισκέπτες στα κρύα του λουτρού. 

 

Οι φωτογραφίες δημοσιεύτηκαν το 1951 στο γαλλικό περιοδικό Paris Match. Τα μοντέλα φωτογραφήθηκαν φορώντας ρούχα του Οίκου Ντιόρ. 

 

Τα μοντέλα πόζαραν με χάρη και μπροστά απ' τις Καρυάτιδες του Παρθενώνα, στον φακό του εμβληματικού Γαλλο-Ελβετού φωτογράφου Jean Pierre Pedrazzini.

O Pedrazzini πέθανε μόλις πέντε χρόνια αργότερα, υποκύπτοντας στα τραύματα του μετά από τη συμμετοχή του στον ξεσηκωμό εναντίον των Σοβιετικών στη Βουδαπέστη. Ήταν μόλις 28 ετών. 

Mικροπράγματα
22

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Οι προβληματικές, βαθιά σεξιστικές δηλώσεις του Δημήτρη Παπανώτα για την «υστερία» των γυναικών - Μικροπράγματα

Mικροπράγματα / Οι προβληματικές, βαθιά σεξιστικές δηλώσεις του Δημήτρη Παπανώτα για την «υστερία» των γυναικών

«Υστερικές» όσες μιλούν συνεχώς για τα γυναικεία δικαιώματα και «τα θέλουν» όσες είναι θύματα καταπίεσης και δεν το καταγγέλλουν, μάς ενημερώνει ο υποψήφιος ευρωβουλευτής, Δημήτρης Παπανώτας.
ΑΠΟ ΤΗ ΒΑΝΑ ΚΡΑΒΑΡΗ

σχόλια

5 σχόλια
Τι άλλο θα ακούσουμε σε αυτή τη ρημαδοχώρα, ρε παιδιά; Αφήστε και κάτι όρθιο κι ας μας πουν συντηρητικούς, δεν πειράζει. Μπάτε σκύλοι αλέστε είναι τουλάχιστον αυτό που ζούμε. Αφήστε το μνημείο στην ησυχία του. Εγώ θα ένιωθα ντροπή. Στέκεται εκεί αιώνες τώρα και σας μιλάει, δεν ακούει κανείς πια; Τι σας λέει; Κάτι θα πρέπει να λέει. Είναι και κάποια πράγματα σε αυτή τη ζωή που δεν πρέπει να τα αγνοούμε. Και ναι, ίσως κάποιοι πιο ειδικοί κάτι να ξέρουν παραπάνω. Κανένας σεβασμός πια; Κάποια πράγματα έχουν έναν συμβολισμό. Μια ιδεολογία. Όχι, δεν θέλω να διαφημίσει τη χώρα μου ο Gucci, βασικά δεν τον θεωρώ καν άξιο να διαφημίσει τίποτα. Να ήταν και κάποια σπουδαία προσωπικότητα να πούμε εντάξει. Έλεος πια. Δεν θέλουμε διαφήμιση, ρε φίλε για να κερδίσεις εσύ, πώς θα γίνει;
και ποιός είναι δηλαδή ο Τάσος Λαζαρίδης; εγώ προτιμώ να ακούσω τη γνώμη μιας πτυχιούχου αρχαιολόγου που ονομάζεται Βίβιαν Ευθυμιοπούλου. Έγραψε χθές στον Facebook λογαριασμό της : <<Βλέπω οτι κυκλοφορούν καποια editorial μόδας του 55 απο τον Βράχο της Ακροπολεως. Σας πληροφορώ οτι τον 5οαι εκει πάνω και κατα τα μεγάλα Παναθηναια έψηναν σουβλάκια. Μιλάω εντελως σοβαρα. Συνεχίστε τις μλκς τωρα.>>Υ.Γ. Αν δεν βολεύει, λογοκρίνετέ το κι αυτό
Μίσος;Ημίθεε είσαι σίγουρος ότι ξέρεις να διαβάζεις και να κατανοείς κείμενο; Επίσης, η παράθεση από εσένα του κειμένου της Βίβιαν σημαίνει οτι συμφωνείς μαζί της - ή όχι;Υπάρχουν πολλοί πτυχιούχοι αρχαιολόγοι, μερικές εκατοντάδες ορκίζονται κάθε χρονιά. H "επίκληση στην αυθεντία" δεν πιάνει πλέον τόσο εύκολα.
μήπως σάς πείραξε πολύ το γεγονός ότι η εν λόγω αρχαιολόγος είναι και φιλελέ οπότε δεν μπορείτε να την απορρίψετε με την ίδια ευκολία που θα απορρίπτατε κάποιαν αριστερή; Στον δικό σας κόσμο όποιος συμφωνεί με μια παρατήρηση του Χ προσώπου σημαίνει ότι ασπάζεται μονοκούκι όλη την κοσμοθεωρία του Χ; Αλλά τι λέω, στον δικό σας κόσμο όταν κάποιος ειδικός δεν συμφωνεί με τις ιδεοληψίες σας είναι σνομπάκιας και όταν κάνει το ίδιο ο πολύς κόσμος είναι αμόρφωτοι... Η Σουβλίτσα πάντως δεν βλέπει ότι κάνετε προσωπική επίθεση όταν με αποκαλείτε αγράμματο - τι να κάνουμε και να φάμε θα μπορέσουμε το μεσημέρι και να κοιμηθούμε το βράδυ...
Γράφεις: "εγώ προτιμώ να ακούσω τη γνώμη μιας πτυχιούχου αρχαιολόγου που ονομάζεται Βίβιαν Ευθυμιοπούλου"Αυτό σημαίνει οτι συμφωνείς με την άποψή της ή όχι; Το αν είναι φελελέ ή όχι δεν έχει καμιά σχέση με αυτή τη συζήτηση και απορώ πού βλέπεις την σύνδεση. Επιτίθεσαι με χυδαίες εκφράσεις και μετά κατηγορείς τους άλλους για μίσος; Είτε είσαι τρολ, είτε τα γράφεις σοβαρά, η συζήτηση μαζί σου δεν έχει νόημα από τη στιγμή που η πραγματικότητα για σένα είναι κάτι που διαστρεβλώνεις για να προβάλεις τις ανοησίες που γράφεις
Μπορεί. Από την άλλη, μου έμαθαν να μην απευθύνομαι σε αγνώστους με τον ίδιο τρόπο που μιλάω στην παρέα μου μετά από μια κάσα μπύρες στα Εξάρχεια. Βέβαια το γεγονος οτι θεωρείς πως μπορείς άνετα να μιλάς με "ακραίο" τρόπο και μετά να κάνεις την πάπια, σε κάνει απλά ένα τρολ τύπου Milo, απλά χωρίς τα χαϊμαλιά.
εμένα πάλι μου έμαθαν να μην βγάλω συμπεράσματα χωρίς να ξέρω τίποτε για αγνωστούς μου ανθρώπους γιατί αυτά τα κάνουν οι ρουφιάνοι και οι φασίστες - όσο για τον Milo, ψάξε κοντά σου και θα βρεις πολλά Mil-αράκια στον κήπο της παράταξής σου...
Της παράταξής μου; Απο που αντλείς τη βεβαιότητα το τι ψηφίζω ή υποστηριζω; Τώρα ποιός είναι αυτός που βγάζει συμπεράσματα για άγνωστους;Ωραιος ο φασισμός των γενικεύσεων σου, συνέχισε, το πας υπέροχα.
Nαι... και;; Απορώ που η αρχαιολόγος αν και πτυχιούχος δεν αντιλαμβάνεται τη σχετικότητα της κάθε εποχής και πως τα γεγονότα ερμηνεύονται μέσα στο συγκεκριμένο κοινωνικοπολιτικό πλαίσιο και όχι σε αυτό που βρισκόμαστε κατά την περίοδο ερμηνείας.
ένδειξη της δικής σας πνευματικής ένδειας είναι ότι αρνείστε να αποδεχτείτε την πραγματικότητα και επιχειρείτε ανιστόρητες συγκρίσεις της Αθήνας των '50ς με τη σημερινή. Δεν αποτελεί προσωπική επίθεση ότι σας συνέστησα ιαπωνικό ξιδάκι για να ξεπεράσετε το γεγονός ότι ο κόσμος δεν γυρίζει όπως θέλετε εσείς...
οι αρχαιοι αθηναιοι ηταν γνωστοι για την μπασκλασαρια τους η μηπως το να ψηνεις σουβλακια τοτε παιζει να ταν και πρωτοπορειαα... οπως κ να χει παντως.. δικος τους ηταν οτι θελαν τον εκαναν. δικο τους ιερο ηταν οχι δικο μας και της gucci. ας τον αφησουμε κατα μερος τον παρθενωνα και ας κανουμε τιποτα καινουριο πια. οι υπερασπιστες του ναι εδω μου φαινονται το ιδιο λιγοι και φτηνιαρηδες με του οχι... ας βγουμε απο την συζητηση τους...
το αντλώ από το ίδιο μέρος που αντλείς κι εσύ τη βεβαιότητα ότι είμαι μεθύστακας σαν κια σένα στα Εξάρχεια (μια συνοικία που είναι κάπως δύσκολο να έχω επισκεφτεί...) - περί φασισμού, ρίξε και καμμια ματιά στον καθρέφτη, δεν κάνει κακό. Το σταματώ εδώ γιατί έχω και ζωή (εκτός κι αν με αναγκάσεις σε αναφορά...)
Ο Παρθενώνας είναι ιδεα.Δε πουλιεται. Ξεκολατε όλοι οι νεωτεριστες. Κι η νελυ έκανε φωτογράφηση καλές τόσες έχουν γίνει. Φωτογραφηση!όχι επίδειξη με ένα μάτσο κατακαλτακες να το παιζουν ντιβες ,φωτα ,τραπέζια κάμερες κλπ. Δε πουλάμε μιστερ
Η ακτινοβολία του οίκου Ντιόρ τότε ( 1947-1957) ήταν πρωτοφανής στην Υψηλή Ραπτική που υπακούει σε πολύ συγκεκριμένους κανόνες. Η ανάγκη της Ελλάδας γιά προβολή "κανονικότητας" μεγάλη, μόλις το 1949 είχε τελειώσει ο εμφύλιος. Μεσολάβησε το Παλάτι, έγινε η πρώτη επίδειξη σε πολύ κλειστό κύκλο προς τιμήν της Βασίλισσας και ίσως μιά δεύτερη στην Μ.Βρετανία.Όπως βλέπετε όμως και από τις φωτογραφίες ηταν ο Κ. Ντιόρ που διαφημίστηκε και όχι η Ακρόπολη... Όσο γιά την χώρα...Ο οίκος Γκούτσι δεν κάνει υψηλή ραπτική, αλλά έτοιμο ρούχο (πρετ-α-πορτέ). Η συλλογή που πρότεινε είναι αυτή της "κρουαζιέρας - θερέτρου"( Cruise-resort collection). Οσο γιά το Αββαείο του Ουεστμίνστερ ( όπου διαφημίζουν πως παρήλασαν-ντεφιλέ) και βέβαια η επίδειξη δεν έγινε στον χώρο που κείται ο Άγνωστος Στρατιώτης ή στέφονται οι Βρεττανοί Βασιλείς, αλλά στα Cloisters, σ' έναν από τους στεγασμένους διαδρόμους που περιβάλλουν μιά εσωτερική αυλή.www.theguardian.com/fashion/2016/jun/02/westminster-abbey-divine-inspiration-gucci-showΗ ΕΦΑ Αθηνών είχε την γενναιοδωρία να τους προτείνει εξαιρετικές εναλλακτικές, αλλά εκείνων, ο Παρθενών τους έλειπε...
Άλλο μια φωτογράφιση και άλλο μια επίδειξη μόδας. Σε μια φωτογράφιση όλες οι κινήσεις μπορεί να είναι πολύ πιο ελεγχόμενες. Οι χρόνοι κυλούν πιο αργά και οι παρεβρισκόμενοι μπορούν να περιοριστούν στους απολύτως απαραίτητους. Σε μια επίδειξη μόδας, επικράτει πανικός στο παρασκήνιο ώστε να βγουν οι χρόνοι (10 λεπτα συνήθως διαρκεί ενα fashionshow). Παράλληλα, δεν μπορείς να ελέγξεις τις κινήσεις των παρεβρισκόμενων. Θα μου πεις, ο Παρθενώνας δέχετε επισκέπτες καθημερινά των οποίων τις κινήσεις επίσης δεν μπορείς να ελεγξεις, αλλα παρ' όλα αυτα δεν γίνονται τόσα πολλά πράγματα με δυναμική ταυτόχρονα. Σε κάθε περίπτωση, θεωρώ οτι το εγχείρημα θα ήταν πολύ δύσκολο, ειδικά όταν μιλάμε για μια χώρα (εμείς) που δεν μπορούμε να προφυλάξουμε άλλα και άλλα. Σαφέστατα θα ήμουν υπέρ αν ο όικος είχε ζητήσει κάποιον άλλον Αρχαιολογικό χώρο, αλλα ο Παρθενώνας μου φαίνεται τραβηγμένος.