Η Σουηδία και η Δανία υπόσχονται να παράσχουν βοήθεια στην αεροπορική εταιρεία SAS, καθώς εκείνη αναζητά νέα κεφάλαια ύψους περίπου 1,2 δισ. ευρώ για να επιβιώσει από τις συνέπειες του κορωνοϊού.
Η SAS (SAS.ST) χρειάζεται περίπου 12,5 δισεκατομμύρια σουηδικές κορώνες (δηλαδή 1,2 δισ. ευρώ) σε νέα χρηματοδότηση, προκειμένου να επιβιώσει από την πανδημία του κορωνοϊού, ανέφερε σε δήλωσή της η αεροπορική εταιρεία τη Δευτέρα καθώς παρουσίασε ένα σχέδιο ανακεφαλαιοποίησης.
Οι αεροπορικές εταιρείες είναι από τις επιχειρήσεις που έχουν πληγεί περισσότερο μετά από εκτεταμένους αποκλεισμούς και ταξιδιωτικούς περιορισμούς, στην προσπάθεια της μη διασποράς του ιού, που ανάγκασε σε καθήλωση τον μεγαλύτερο όγκο των αεροσκαφών παγκοσμίως.
«Ο στόχος του σχεδίου είναι να διασφαλίσει ότι η SAS θα χρηματοδοτηθεί πλήρως και ότι τα ίδια κεφάλαια θα βρίσκονται σε επίπεδα, με εκείνα πριν την πανδημία, όταν οι αναμενόμενοι όγκοι των επιχειρήσεων επανέλθουν στα προ κορωνοϊού επίπεδα το 2022», ανέφερε η SAS στη δήλωση.
Η Σουηδία, η οποία έχει μερίδιο 14,8% στον αερομεταφορέα, δήλωσε ότι θα ζητήσει από το κοινοβούλιο οικονομική «ένεση» έως και 5 δισ. σουηδικές κορώνες αλλά και να αυξήσει παράλληλα, το μερίδιό της, σε ποσό που δεν προσδιορίστηκε, ωστόσο.
Η Δανία, η οποία με τη σειρά της έχει μερίδιο 14,2%, δήλωσε ότι θα υποστηρίξει την ανακεφαλαιοποίηση, αλλά αρνήθηκε να πει πόσα χρήματα θα επενδύσει. Ανέφερε ότι το ποσό «πρέπει να αντιστοιχεί σε ένα δίκαιο μερίδιο ιδιοκτησίας».
Η SAS ανέφερε τον Μάιο ότι ήταν σε συνομιλίες με τους μετόχους για συγκέντρωση κεφαλαίων. Η Σουηδία και η Δανία έχουν ήδη εγγυηθεί περίπου 190 εκατ. ευρώ σε πιστώσεις για τον αερομεταφορέα.
Πλέον, η εταιρεία ζητά επίσης υποστήριξη και από την κυβέρνηση της Νορβηγίας, η οποία πούλησε τις τελευταίες μετοχές της το 2018.
Ο αερομεταφορέας ανέφερε ζημίες προ φόρων για το τρίμηνο Φεβρουαρίου-Απριλίου περίπου τρεις φορές το μέγεθος της ζημιάς της ένα χρόνο νωρίτερα.
Η Σουηδία δήλωσε ότι η υποστήριξή της εξαρτάται από τον καθορισμό αυστηρότερων στόχων στις εκπομπές ρύπων ως μέρος του νέου λειτουργικού μοντέλου της SAS.
«Επιτρέψτε μου να είμαι ξεκάθαρος, η Σουηδία θα εισέλθει με κεφάλαιο στη SAS μόνο εάν καθοριστούν σαφείς, ποσοτικοί στόχοι για μειωμένες εκπομπές ρύπων σύμφωνα με τα μέτρα της Συμφωνίας του Παρισιού», δήλωσε ο υπουργός Οικονομικών Αγορών Per Bolund σε δημοσιογράφους.
Με πληροφορίες του Reuters
σχόλια