Δεν είναι θέμα πεποιθήσεων, ούτε θέμα γούστου. Αλλιώς είναι η συνθήκη όταν είναι κανείς μόνος του και αλλιώς όταν βρίσκεται με άλλους. Πόσο μάλλον όταν μιλάμε για χώρους με "πρωτόκολλο" ας πούμε. Και μιλώντας γενικότερα, το να αφήνουμε τα προβλήματα να διαιωνίζονται επειδή "ε, ετσι είναι η φάση τώρα τι να κάνουμε" δε νομίζω ότι είναι λύση.
27.8.2020 | 18:34
Με αφορμή μια παράσταση που ξαναείδα διαδικτυακά
Κάποιοι καλλιτεχνικοί οργανισμοί και θεατρικές σκηνές έχουν ανεβάσει στα επίσημα κανάλια τους στο γιου-τιουμπ υπέροχες παραστάσεις που έχουν ανέβει.Αυτό το έκαναν κυρίως κατά την περίοδο της καραντίνας αλλά άφησαν τις παραστάσεις στα κανάλια τους.Έργα υπέροχα, ελληνικά αλλά και ξένα.Εννοείται ότι ως εραστής της τέχνης είμαι κατά του να μεταφερθεί η θεατρική δράση στο διαδίκτυο.Ο φυσικός χώρος είναι η θεατρική σκηνή με τη φυσική παρουσία του κοινού από κάτω.Ωστόσο βάζοντας να δω στο γιου-τιουμπ μια θεατρική παράσταση που είχα δει πριν δύο χρόνια ζωντανά στο θέατρο, μια υπέροχη θεατρική παράσταση , εξαιρετικό δράμα, καταχάρηκα που είδα ότι ανέβηκε στο διαδίκτυο από το επίσημο κανάλι του θεάτρου στο οποίο είχε ανέβει.Και για άλλη μια φορά είδα πόσο ανεκπαίδευτο είναι το ελληνικό κοινό.Ακούγονταν τα γέλια του κοινού σε δραματικές σκηνές κι αλήθεια είδα ότι το κοινό αντιμετωπίζει το θέατρο όπως όταν πάει για παϊδάκια σε χασαποταβέρνα.Γελάνε και κακαρίζουν.Πάνε στο θέατρο μόνο και μόνο επειδή έχουν λεφτά , τους αρέσει να επιδεικνύονται και θέλουν να πηγαίνουν σε διάφορα θεάματα αντιμετωπίζοντάς τα ως events.Πραγματικά οι ηθοποιοί κάνουν άθλο κάθε βράδυ όταν βγαίνουν στη σκηνή και ιδίως όταν έχουν πανάσχετο κοινό από κάτω και πρέπει να επιμείνουν να βγάλουν εις πέρας την παράσταση.Άσχετο κοινό που αντιμετωπίζει τα πάντα σαν σαχλοεπιθεώρηση ή σαν διασκέδαση σε σκυλάδικο.Πραγματικά ντροπή για το ελληνικό κοινό.
8