Το Δημοτικό Συμβούλιο Νέων Θεσσαλονίκης, σε συνεργασία με τον Οργανισμό Συγκοινωνιακού Έργου Θεσσαλονίκης, διοργάνωσε μία ευρεία εκστρατεία ενημέρωσης που αφορά την ορθή επιβατική συμπεριφορά εντός και εκτός των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς της Θεσσαλονίκης, στο πλαίσιο της Ευρωπαϊκής Εβδομάδας Κινητικότητας (16–22 Σεπτεμβρίου 2020) με σύνθημα «Μετακινήσου Υπεύθυνα».
Η ενημέρωση του επιβατικού κοινού πραγματοποιείται με τη χρήση εικονογραφημένων συμβουλών οι οποίες, με τη μορφή αφίσας, έχουν αναρτηθεί στο εσωτερικό των λεωφορείων του ΟΑΣΘ και των παρόχων συγκοινωνίας τεσσάρων ΚΤΕΛ που κυκλοφορούν στην πόλη.
Η έμπνευση, η οργάνωση και ο σχεδιασμός της ενημερωτικής εκστρατείας προήλθαν από τα Τακτικά Μέλη του Δημοτικού Συμβουλίου Νέων Θεσσαλονίκης ενώ ο Οργανισμός Συγκοινωνιακού Έργου Θεσσαλονίκης χρηματοδότησε και συνέδραμε στην υλοποίηση της πρωτοβουλίας.
Σχετικά με τις εικονογραφημένες συμβουλές προς το επιβατικό κοινό:
Οι συμβουλές είναι εμπνευσμένες από τις σκέψεις των νέων της Θεσσαλονίκης γύρω από το ζήτημα των συγκοινωνιών στην πόλη. Ως βασικοί και καθημερινοί χρήστες των λεωφορειακών γραμμών, αντιληφθήκαμε πως δεν υφίστανται ορισμένοι «αυτονόητοι» κανόνες συμπεριφοράς εντός των λεωφορείων.
Οι συμβουλές που παρέχουμε μέσα από τις αναρτημένες αφίσες δεν αποτελούν κανόνες αλλά στοχεύουν στη βελτίωση της επιβατικής εμπειρίας. Θεωρούμε πως η ορθή επιβατική συμπεριφορά εντός των ΜΜΜ μπορεί να συμβάλει καθοριστικά στην επιβατική εμπειρία χωρίς να παραβλέπουμε ωστόσο και την ποιότητα εξυπηρέτησης που οφείλει να παρέχεται από τους φορείς των συγκοινωνιών.
Εμείς, οι επιβάτες, έχουμε τη δύναμη να βελτιώσουμε τις συγκοινωνίες της πόλης, στους τομείς όμως που είμαστε οι ίδιοι υπεύθυνοι.
Σχετικά με τις αφίσες και τις ιδιαιτερότητές τους:
Οι αφίσες φέρουν ως επικεφαλίδα μία συμβουλή ορθής επιβατικής συμπεριφοράς και συνοδεύονται από το αντίστοιχο σχέδιο το οποίο καλύπτει το σύνολο του σχεδιαστικού χώρου. Οι αφίσες σχεδιάστηκαν κατ'αυτόν τον τρόπο με δύο παράγοντες υπόψη. Ο πρώτος ήταν η εύκολη απομνημόνευση της συμβουλής καθώς πιστεύουμε ότι ο συνδυασμός συμβουλών σε μία αφίσα δε θα έμενε το ίδιο χαρακτηριστικά στη μνήμη.
Ο δεύτερος ήταν η δυνατότητα ανάγνωσης από απόσταση, και από άτομα με προβλήματα όρασης. Τα χρώματα που επιλέχθηκαν στις περισσότερες αφίσες επιτρέπουν την ανάγνωσή τους και από ανθρώπους με αχρωματοψία/δυσχρωματοψία.
Το σύνολο των 12 πρωτότυπων αφισών, με ισάριθμα κοινωνικά και χρηστικής φύσεως μηνύματα για τη σωστή συμπεριφορά του επιβατικού κοινού