Μετρό: Ξεκινούν οι διαδικασίες για τους νέους σταθμούς της Γραμμής 4 - Επεκτάσεις και προς Ίλιον

Μετρό: Ξεκινούν οι διαδικασίες για τους νέους σταθμούς της Γραμμής 4 - Επεκτάσεις και προς Ίλιον Facebook Twitter
EUROKINISSI
0

Ξεκινούν μέσα στο πρώτο εξάμηνο του έτους, οι διαδικασίες για την υλοποίηση του έργου της Γραμμής 4 του Μετρό.

Σύμφωνα με τον υπουργό Υποδομών και Μεταφορών, Κώστα Καραμανλή, το έργο, συνολικού προϋπολογισμού 1,5 δισ. ευρώ θα ξεκινήσει μέσα στο πρώτο εξάμηνο του 2021. Σημειώνεται ότι οι προσφορές άνοιξαν τον Οκτώβριο του 2020 με μειοδότρια την κοινοπραξία ΑΒΑΞ ΑΕ- Ghella- Alstom.

Την ίδια ώρα, εντός του 2021 αναμένεται να προκηρυχθεί και η επέκταση της τρέχουσας Γραμμής 2 του Μετρό προς το Ίλιον, δίνοντας «ανάσα» σε εκατοντάδες χιλιάδες κατοίκους των Δυτικών Προαστίων της Αττικής. Για το έργο που περιλαμβάνει τρεις νέους σταθμούς αναμένεται να υπάρξει ανάδοχος εντός του 2023.

Μετρό: Ξεκινούν οι διαδικασίες για τους νέους σταθμούς της Γραμμής 4 - Επεκτάσεις και προς Ίλιον Facebook Twitter

Οι νέοι σταθμοί της Γραμμής 4

Συγκεκριμένα, η νέα Γραμμή του Μετρό «Άλσος Βεΐκου-Γουδή» έχει μήκος περίπου 12,8 χιλιόμετρα και θα εξυπηρετεί κυρίως  πυκνοκατοικημένες περιοχές της Αττικής. Το πρώτο τμήμα της Γραμμής 4 περιλαμβάνει τέσσερις νέους σταθμούς, (Εξάρχεια, Ακαδημία, Κολωνάκι, Ευαγγελισμός) με στόχο την αποσυμφόρηση σταθμών που ήδη υπάρχουν.

Αναλυτικά, το σχέδιο περιλαμβάνει:

15 νέους υπόγειους σταθμούς: Άλσος Βεΐκου, Γαλάτσι, Ελικώνος, Κυψέλη, Δικαστήρια, Αλεξάνδρας, Εξάρχεια, Ακαδημία, Κολωνάκι, Ευαγγελισμός, Καισαριανή, Πανεπιστημιούπολη, Ιλίσια, Ζωγράφου και Γουδή.


Σήραγγα υπόγειας διάνοιξης διατομής διπλής τροχιάς που θα διανοιχτεί με τουλάχιστον δύο μηχανήματα διάνοιξης σηράγγων ολομέτωπης κοπής (ΤΒΜ) μήκους περί τα 13km.


Επίσης: Σήραγγες υπόγειας διάνοιξης με συμβατικά μηχανικά μέσα διπλής τροχιάς, τριπλής τροχιάς & διακλαδώσεων. Σήραγγες μονής τροχιάς (STT) υπόγειας διάνοιξης με συμβατικά μηχανικά μέσα μήκους 860 μέτρων περίπου. Δύο επίσταθμους της γραμμής, πριν το σταθμό Άλσος Βεΐκου (κάτω από την Λεωφ. Βεΐκου) και μετά το σταθμό Γουδή (κάτω από τη Λεωφόρο Κατεχάκη).


Ένα νέο Κέντρο Ελέγχου Λειτουργίας (ΚΕΛ) για τη Γραμμή 4, με προοπτική ενσωμάτωσης και του ελέγχου λειτουργίας των Γραμμών 1, 2, 3, αλλά και μελλοντικών αυτόματων νέων γραμμών, καθώς και του Τραμ. Το νέο θα χωροθετηθεί εντός των ορίων του Αμαξοστασίου Σεπολίων. Ένα νέο κτίριο συντήρησης και επισκευών των νέων συρμών σε διαθέσιμο χώρο εντός των ορίων του Αμαξοστασίου Σεπολίων. Το Έργο επίσης περιλαμβάνει 20 αυτόματα τρένα χωρίς οδηγό.

Εντός του 2021 η προκήρυξη των επεκτάσεων προς το Ίλιον

Σχετικά με τη δημιουργία τριών νέων σταθμών στην Γραμμή 2 του μετρό, στόχος του υπουργείου Μεταφορών, είναι η προκήρυξη να εκδοθεί μέχρι το τέλος του έτους και ιδανικά να υπάρχει ανάδοχος εντός του 2023.

Το σχέδιο επέκτασης περιλαμβάνει την κατασκευή τριών σταθμών και την επέκταση της υπάρχουσας γραμμής κατά περίπου 4 χιλιόμετρα.

Ο πρώτος, θα ονομάζεται «Παλατιανή» και θα βρίσκεται στη συμβολή των οδών Θηβών και Καππαδοκίας. Ο δεύτερος θα ονομάζεται «Ίλιον» και θα βρίσκεται στη συμβολή των οδών Θηβών και Ελαιών. Τέλος, ο τρίτος, ο οποίος θα είναι και ο νέος τερματικός σταθμός της Γραμμής 2 θα ονομάζεται «Άγιος Νικόλαος» και θα βρίσκεται στη συμβολή των οδών Αγίου Νικολάου και Παραμυθιάς στα σύνορα Ιλίου και Καματερού.

Η Γραμμή 2 θα διαθέτει συνολικά 23 σταθμούς, ξεκινώντας από το Ελληνικό και καταλήγοντας στο Καματερό, ενώ συνδέεται με τη Γραμμή 3 στο Σύνταγμα και με τη Γραμμή 1 σε Ομόνοια και Σταθμό Λαρίσσης.

Ελλάδα
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Ο ποταμός Κηφισός δε θα άντεχε πλημμύρες σαν αυτές του Ιανού, του Ντάνιελ και της Βαλένθια»

Ελλάδα / «Ο ποταμός Κηφισός δεν θα άντεχε πλημμύρες σαν αυτές του Ιανού, του Ντάνιελ και της Βαλένθια» τονίζει καθηγητής ΕΜΠ

«Το πρώτο μέλημά μας είναι να μην έχουμε θύματα και αυτό μπορεί να γίνει με την έγκαιρη και τεκμηριωμένη προειδοποίηση προς τους κατοίκους της περιοχής», τόνισε ο Ομότιμος καθηγητής ΕΜΠ, Αναστάσιος Στάμου
LIFO NEWSROOM