ΣΥΜΒΑΙΝΕΙ ΤΩΡΑ

Τέλη κυκλοφορίας: Εκτινάχθηκε η προσωρινή ακινησία Ι.Χ. το 2020

Τέλη κυκλοφορίας: 132.000 Ι.Χ. σε προσωρινή ακινησία το 2020 - Facebook Twitter
EUROKINISSI/ΘΑΝΑΣΗΣ ΚΑΛΛΙΑΡΑΣ - Φωτογραφία Αρχείου
0

Στη δυνατότητα προσωρινής ακινησίας κατέφυγαν χιλιάδες ιδιοκτήτες Ι.Χ. καθώς μέτρα περιορισμού, κλειστά σχολεία και τηλεργασία έθεσαν εκτός κυκλοφορίας μεγάλο μέρους του στόλου των οχημάτων στη χώρα.

Συγκεκριμένα, όπως μεταδίδει η εφημερίδα «Καθημερινή», μία σημαντική μερίδα των πολιτών επέλεξε να θέσει σε προσωρινή ακινησία τα οχήματά της προκειμένου να μην καταβάλει τέλη κυκλοφορίας και να μην πληρώσει ασφάλιστρα με τα στοιχεία της ΑΑΔΕ να κάνουν λόγω για αύξηση της ακινησίας κατά 55% σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά. Αυτό σημαίνει πως κατά τη διάρκεια του 2020 συνολικά 132.000 Ι.Χ. τέθηκαν σε καθεστώς προσωρινής ακινησίας έναντι 84.000 το 2019.

Η διαδικασία γίνεται ηλεκτρονικά με τους ιδιοκτήτες να οφείλουν να αποδείξουν ότι το όχημά τους βρίσκεται σε κλειστό χώρο φύλαξης. Και η άρση της προσωρινής ακινησίας, η ανάκτηση δηλαδή των πινακίδων, διεξάγεται και αυτή ηλεκτρονικά, με προϋπόθεση την καταβολή των τελών κυκλοφορίας και του ασφαλιστηρίου συμβολαίου του οχήματος, μέσω της πλατφόρμας myCAR της ΑΑΔΕ.

Οι πωλήσεις


Το 2020 οι ταξινομήσεις οχημάτων κατέγραψαν μείωση κατά 29% σε σχέση με το 2019. Αναλυτικότερα ταξινομήθηκαν στην ελληνική αγορά συνολικά 80.977 επιβατικά οχήματα έναντι 114.109 που πωλήθηκαν το 2019. Σημειώνεται ωστόσο ότι το 2019 καταγράφηκε αύξηση στις πωλήσεις κατά 10,3% σε σχέση με το 2018, οπότε και ταξινομήθηκαν συνολικά 103.431 επιβατικά οχήματα.


Αντίστοιχη είναι η εικόνα και κατά τους πρώτους μήνες του 2021, καθώς τον περασμένο Ιανουάριο ταξινομήθηκαν 7.766 οχήματα έναντι 9.785 τον Ιανουάριο του 2020 (μείωση 20,6%). Τον Φεβρουάριο του 2021 οι πωλήσεις διαμορφώθηκαν στις 6.689 οχήματα έναντι 7.862 τον Φεβρουάριο του 2020 (μείωση 14,9%).

Σύμφωνα με όσα μεταδίδει η «Καθημερινή», δυσκολίες αντιμετωπίζει η προσπάθεια της ελληνικής κυβέρνησης να ενισχύσει την αγορά ηλεκτροκίνητων οχημάτων. Πέραν του προβλήματος της αυξημένης τιμής κτήσης, οι παρούσες συνθήκες φαίνεται ότι βάζουν στον «πάγο» την αγορά νέων ηλεκτροκίνητων οχημάτων.

Η Ελλάδα, ωστόσο, βελτίωσε την κατάταξή της κατά δύο θέσεις και τη συνολική βαθμολογία της κατά ένα βαθμό στον δείκτη ετοιμότητας για τη χρήση ηλεκτρικών αυτοκινήτων 2021 της LeasePlan. Πλέον βρίσκεται στη 17η θέση (+2 θέσεις) της παραπάνω κατάταξης που περιλαμβάνει στοιχεία 22 χωρών, ενώ η βαθμολογία της ενισχύθηκε κατά ένα βαθμό, φτάνοντας πλέον τους 16 βαθμούς.
 

Ελλάδα
0

ΣΥΜΒΑΙΝΕΙ ΤΩΡΑ

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Ο ποταμός Κηφισός δε θα άντεχε πλημμύρες σαν αυτές του Ιανού, του Ντάνιελ και της Βαλένθια»

Ελλάδα / «Ο ποταμός Κηφισός δεν θα άντεχε πλημμύρες σαν αυτές του Ιανού, του Ντάνιελ και της Βαλένθια» τονίζει καθηγητής ΕΜΠ

«Το πρώτο μέλημά μας είναι να μην έχουμε θύματα και αυτό μπορεί να γίνει με την έγκαιρη και τεκμηριωμένη προειδοποίηση προς τους κατοίκους της περιοχής», τόνισε ο Ομότιμος καθηγητής ΕΜΠ, Αναστάσιος Στάμου
LIFO NEWSROOM