Σπιτφάιρ MJ755: Επιστρέφει στην Ελλάδα το θρυλικό αεροσκάφος του Β' ΠΠ - Συνολική πτήση 10 ωρών από Αγγλία

Σπιτφάιρ MJ755: Επιστρέφει στην Ελλάδα το θρυλικό αεροσκάφος του Β' ΠΠ - Συνολική πτήση 10 ωρών από Αγγλία Facebook Twitter
ΕΡΑ - Φωτογραφία Αρχείου
0

Το Σπιτφάιρ MJ755 της ΠΑ επιστρέφει την Πέμπτη 27 Μαΐου στην Ελλάδα έπειτα από πλήρη ανακατασκευή σε πτήσιμη κατάσταση στο Ηνωμένο Βασίλειο, για να βρεθεί ξανά στον αττικό ουρανό, εκεί που πέταξε για τελευταία φορά, πριν από 68 χρόνια.

Όπως αναφέρει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο κ. Δημήτρης Κόλιας αντιπρόεδρος του ιδρύματος «ΙΚΑΡΟΣ», που χρηματοδότησε την ανακατασκευή του μοναδικού αυτού αεροπλάνου για λογαριασμό της Πολεμικής Αεροπορίας, «την Τρίτη 25/5 φεύγει το Σπιτφάιρ από Αγγλία και αφού πετάξει μέσω Γαλλίας, Ιταλίας θα φτάσει στην Ελλάδα την Πέμπτη. Θα κάνει μια προσγείωση στην Κέρκυρα, μετά Ιωάννινα και από εκεί θα πετάξει στο Τατόι. Μάλιστα όταν μπει στον ελληνικό εναέριο χώρο θα το συνοδεύουν τιμής ένεκεν μαχητικά αεροσκάφη της Πολεμικής Αεροπορίας».

«Συνολικά θα πετά για δέκα ώρες από την Αγγλία έως και την Αθήνα», τονίζει ο κ. Δημήτρης Κόλιας. «Το αεροσκάφος θα προσγειωθεί στο Τατόι στις τρεις το μεσημέρι της Πέμπτης», συμπληρώνει ο αντιπρόεδρος του ιδρύματος «ΙΚΑΡΟΣ».

Η εκπαίδευση των Ελλήνων χειριστών, που θα πετούν σε επετειακές εκδηλώσεις το αεροσκάφος «θα ξεκινήσει τον Ιούνιο στο Ηνωμένο Βασίλειο, γιατί προς το παρόν όλα είναι κλειστά εκεί λόγω πανδημίας», καταλήγει ο κ. Δημήτρης Κόλιας.

Το MJ755 είχε παραδοθεί στις 27 Φεβρουαρίου 1947 στην τότε Ελληνική Βασιλική Αεροπορία από τον υποσμηναγό της Βρετανικής Αεροπορίας (RAF) Τζορτζ Νταν. Ήταν ένα από τα 77 περίπου καταδιωκτικά Σπιτφάιρ, που είχε δώσει η βρετανική κυβέρνηση για την ανασύσταση της ελληνικής πολεμικής αεροπορίας. Τον Απρίλιο εκείνης της χρονιάς είχε ενταχθεί στην δύναμη της 335 Μοίρας Διώξεως στο Σέδες. Το 1949 χρησιμοποιήθηκε ως εκπαιδευτικό στη Σχολή Αεροπορίας Εφέδρων Αξιωματικών Χειριστών στο Τατόι. Το 1950 μεταφέρθηκε στο Κρατικό Εργοστάσιο Αεροπλάνων στο Φάληρο, όπου μετατράπηκε σε φωτοαναγνωριστικό.

Στα τέλη του 1953 πραγματοποίησε την τελευταία του πτήση, πριν καθηλωθεί οριστικά στο έδαφος, και χρησιμοποιηθεί ως στατικό έκθεμα αρχικά στο Τατόι, και αργότερα στην αυλή του Πολεμικού Μουσείου. Μετά τη δημιουργία του Μουσείου Πολεμικής Αεροπορίας, μεταφέρθηκε ξανά στο Τατόι το 1995, πριν σταλθεί το 2018 στο ιστορικό αεροδρόμιο Μπίγκιν Χιλ έξω από το Λονδίνο, σε ειδικό κέντρο ανακατασκευής.
 

Με πληροφορίες από ΑΠΕ-ΜΠΕ

Ελλάδα
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Δήμαρχος Αράχωβας για μποτιλιάρισμα: Μεγάλο αυτοκίνητο οδικής βοήθειας δεν είχε αλυσίδες και έκλεισε τις δύο λωρίδες

Ελλάδα / Δήμαρχος Αράχωβας για μποτιλιάρισμα: Μεγάλο αυτοκίνητο οδικής βοήθειας δεν είχε αλυσίδες και έκλεισε τις δύο λωρίδες

«Η Τροχαία έκανε ελέγχους αλλά αν κλείσουν και τα δύο τα ρεύματα, θα μπλοκαριστεί και η Τροχαία και τα εκχιονιστικά μέσα στις ουρές» εξήγησε
LIFO NEWSROOM
ΕΥΔΑΠ για τα λύματα στην παραλιακή: Το δίκτυο αποχέτευσης υπερφορτώνεται λόγω των 7.000 παράνομων συνδέσεων

Ελλάδα / ΕΥΔΑΠ για λύματα στην Παραλιακή: Το δίκτυο υπερφορτώνεται λόγω 7.000 παράνομων συνδέσεων

Η εταιρεία εξέδωσε ανακοίνωση με την οποία παραδέχεται το πρόβλημα και το αποδίδει στις παράνομες συνδέσεις στο δίκτυο, για τις οποίες, όπως τόνισε, λαμβάνονται μέτρα
LIFO NEWSROOM