Βρετανικό Μουσείο: Νέα διαρροή υδάτων σε αίθουσα με ελληνικούς θησαυρούς

Ξανά διαρροή υδάτων στην αίθουσα με τα Γλυπτά του Παρθενώνα στο Βρετανικό Μουσείο Facebook Twitter
EPA/Φωτογραφία Αρχείου
0

Μια νέα εισροή υδάτων σε αίθουσες με τις ελληνικές συλλογές, από τη στέγη του Βρετανικού Μουσείου, καθυστέρησε την επαναλειτουργία τους.

Επτά συλλογές ελληνικών αρχαιοτήτων και τέχνης, συμπεριλαμβανομένης της έκθεσης με τα γλυπτά του Παρθενώνα στο Βρετανικό μουσείο, αναμενόταν να ανοίξουν ξανά για το κοινό στα τέλη Ιουλίου μετά από ένα επτάμηνο που παρέμεναν κλειστές, λένε πηγές του μουσείου στο Artnewspaper.

Αυτό ωστόσο δεν συνέβη, καθώς οι έντονες βροχοπτώσεις στις 25 Ιουλίου προκάλεσαν πλημμύρες στο κέντρο του Λονδίνου και οδήγησαν σε διαρροή σε μία από τις γκαλερί του μουσείου.

Εκπρόσωπος του Βρετανικού Μουσείου επιβεβαίωσε ότι «υπήρχε κάποια εισροή υδάτων σε μία από τις (ελληνικές) γκαλερί» τον Ιούλιο, αν και δεν ήταν σε θέση να προσδιορίσει ακριβώς ποια αίθουσα. Επίσης, δεν μπορούσε να πει πότε ενδέχεται να ανοίξουν ξανά οι αίθουσες, σύμφωνα με την ίδια πηγή.


Ωστόσο, η κακή κατάσταση των χώρων, που φιλοξενούνται οι ελληνικοί και ασσυριακοί θησαυροί του μουσείου έχει επισημανθεί πολλές φορές στο παρελθόν.

Το 2018, η ελληνική τηλεόραση είχε μεταδώσει εικόνες από νερό που στάζει στη γκαλερί, όπου στεγάζεται η ζωφόρος, μετόπες και γλυπτά, που αφαιρέθηκαν από τον Παρθενώνα από τον Λόρδο Έλγιν στις αρχές του 19ου αιώνα. Σε απάντηση, το μουσείο είπε ότι «κανένα από τα γλυπτά δεν έχει υποστεί ζημιά και το ζήτημα έχει αντιμετωπιστεί».


Τον Ιανουάριο του 2020, η εφημερίδα The Art εντόπισε διαρροή σε μία από τις γκαλερί που φυλάσσονται θησαυροί των Ασσυρίων κοντά στην έκθεση των μαρμάρων του Παρθενώνα. 

Υπήρξαν και φωτογραφίες από την επίσης άθλια, όπως αναφέρει το The Art Newspaper, κατάσταση της λεκιασμένης οροφής στη γκαλερί με τα γλυπτά του Παρθενώνα. Ήταν το 1962 όταν η αίθουσα άνοιξε ξανά για το κοινό μετά από 22 χρόνια. Η γκαλερί είχε βομβαρδιστεί από τους Γερμανούς το 1940 και παρέμεινε σε συνθήκες ημιεγκατάλειψης για δύο δεκαετίες μετά. Τα γλυπτά του Παρθενώνα είχαν μεταφερθεί σε άλλον χώρο για ασφαλή φύλαξη και δεν είχαν υποστεί ζημιά.

Ο διευθυντής του μουσείου, Hartwig Fischer, ο οποίος διορίστηκε το 2016, καταρτίζει ένα ολοκληρωμένο masterplan που θα αναθεωρήσει όλες τις γκαλερί και θα παρουσιάσει ξανά όλες τις συλλογές, αλλά αυτό θα χρειαστεί πολλά χρόνια, αν όχι δεκαετίες, για να εφαρμοστεί, σύμφωνα με την ίδια πηγή.

«Το μουσείο έχει αναλάβει ένα πρόγραμμα εργασίας εντός των (ελληνικών) γκαλερί αλλά αυτό το project καθυστέρησε λόγω του αντίκτυπου της πανδημίας στο πρόγραμμα του μουσείου. Περαιτέρω εργασίες και έρευνες πραγματοποιήθηκαν τον Ιούλιο στις Πινακοθήκες 12-18 (ελληνικές γκαλερί). Αυτό σημαίνει ότι οι γκαλερί είναι προς το παρόν κλειστές για να διασφαλιστεί η ασφάλεια των επισκεπτών μας και της συλλογής», ανέφερε σε ανακοίνωσή του το Βρετανικό Μουσείο.

«Αυτά τα ουσιώδη έργα αποτελούν μέρος ενός προγράμματος συντήρησης, που θα βοηθήσει στο μέλλον το μουσείο. Παράλληλα με αυτές τις βασικές επισκευές, αναπτύσσουμε ένα στρατηγικό masterplan για να μεταμορφώσουμε το μουσείο για το μέλλον. Αυτό θα περιλαμβάνει την ενεργή ανακαίνιση των ιστορικών κτιρίων και της περιουσίας μας, τη βελτίωση της εμπειρίας των επισκεπτών μας και την ανάληψη μιας φιλόδοξης παρουσίασης της συλλογής τα επόμενα χρόνια», καταλήγει η ανακοίνωση.

Οι ελληνικές γκαλερί άνοιξαν τελευταία φορά για το κοινό τον Δεκέμβριο του 2020. Στις 16 Δεκεμβρίου 2020, το μουσείο έκλεισε ακολουθώντας τα έκτακτα μέτρα κατά της διασποράς του κορωνοϊού. Άνοιξε ξανά πέντε μήνες αργότερα, στις 17 Μαΐου 2021, αλλά οι συνθήκες που επικρατούσαν για τις εργασίες συντήρησης στις ελληνικές συλλογές συνεχίστηκαν και οι αίθουσες παρέμειναν κλειστές.

ΥΠΠΟΑ: «Πρέπει να επιστρέψουν στη γενέθλια γη»

«Δεν είναι η πρώτη φορά που δημοσιεύονται φωτογραφίες, οι οποίες αποκαλύπτουν ότι οι συνθήκες έκθεσης των Γλυπτών του Παρθενώνα στο Βρετανικό Μουσείο, όχι μόνο δεν είναι οι ενδεδειγμένες, αλλά είναι από προσβλητικές έως επικίνδυνες» αναφέρει η ανακοίνωση του ΥΠΠΟ για την κατάσταση της αίθουσας, όπου βρίσκονται τα Γλυπτά. 

Όπως ενημερώνει σχετική ανακοίνωση του ΥΠΠΟΑ, «τον Σεπτέμβριο του 2019, όταν είχαν δημοσιευθεί αντίστοιχες φωτογραφίες, είχαμε τονίσει ότι οι εικόνες αυτές ενισχύουν απόλυτα το δίκαιο, διαρκές και αδιαπραγμάτευτο αίτημα της Ελλάδας για την επανένωση των Γλυπτών».

«Τα Γλυπτά του Παρθενώνα, του κορυφαίου μνημείου του Δυτικού Πολιτισμού, πρέπει να επιστρέψουν στη γενέθλια γη, να πάψουν να είναι αποκομμένα από το μνημείο, στο οποίο ανήκουν και από το οποίο αποσπάστηκαν βίαια, και να εκτεθούν ξανά στο αττικό φως», καταλήγει. 
 

Με πληροφορίες του ΤheΑrtΝewspaper

Πολιτισμός
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

ΛΕΞ: Έβγαλε το νέο άλμπουμ και αποθεώθηκε - «Παπαλουκάς, Διαμαντίδης και Σπανούλης μαζί» γράφουν

Πολιτισμός / ΛΕΞ: Έβγαλε νέο άλμπουμ και αποθεώθηκε - «Παπαλουκάς, Διαμαντίδης και Σπανούλης μαζί» γράφουν

Τα χρόνια έχουν περάσει, οι καιροί έχουν αλλάξει και ο καλλιτέχνης της ραπ σκηνής με τα γεμάτα γήπεδα «σα να παίρνουμε πρωτάθλημα» φροντίζει να εξελίσσεται και να μην μένει στα παλιά
LIFO NEWSROOM
Η έκθεση «Οι Έλληνες: Από τον Αγαμέμνονα στον Μέγα Αλέξανδρο» εγκαινιάστηκε στο Πεκίνο

Πολιτισμός / Η έκθεση «Οι Έλληνες: Από τον Αγαμέμνονα στον Μέγα Αλέξανδρο» εγκαινιάστηκε στο Πεκίνο

«Οι επισκέπτες θα κατανοήσουν καλύτερα γιατί ο ελληνικός πολιτισμός δεν είναι μόνο η κοιτίδα του Δυτικού Πολιτισμού, αλλά έχει τεράστιο αποτύπωμα και στην Ασία» τόνισε ο πρέσβης της Ελλάδας στην Κίνα
LIFO NEWSROOM
Μουσείο Prado: Tα αληθινά χρώματα της γλυπτικής φωτίζουν την «χρυσή εποχή» της Ισπανίας

Πολιτισμός / Μουσείο Prado: Tα αληθινά χρώματα της γλυπτικής φωτίζουν την «χρυσή εποχή» της Ισπανίας

Η έκθεση «Χέρι με χέρι: Γλυπτική και Χρώμα στην Ισπανική Χρυσή Εποχή», καταδεικνύει ότι ο δυτικός καλλιτεχνικός κανόνας δεν έκανε διακρίσεις σε βάρος ορισμένων καλλιτεχνών μόνο λόγω γεωγραφίας και φύλου, αλλά και λόγω των υλικών που χρησιμοποιούσαν
LIFO NEWSROOM