Δακτύλιος: Τα οχήματα που εξαιρούνται - Πρόστιμο 100 ευρώ πρόστιμο για τους παραβάτες

Δακτύλιος: Τα πρόστιμα, τα όρια και οι εξαιρέσεις Facebook Twitter
Eurokinissi
0

Επιστρέφει τη Δευτέρα 25 Οκτωβρίου στην Αθήνα ο δακτύλιος με τροποποιήσεις, εξαιρέσει και πρόστιμα για τους παραβάτες.

Ειδικότερα, από 25 Οκτωβρίου 2021 έως και 22 Ιουλίου 2022 για τις ημέρες Δευτέρα έως Πέμπτη κατά τις ώρες 07:00 έως 20:00 και για την Παρασκευή από 07:00 έως 15:00, θα επιτρέπεται η εκ περιτροπής κυκλοφορία των ΙΧ και των φορτηγών με μέγιστη αποδεκτή μάζα φορτωμένου οχήματος (ΜΑΜΦΟ) μέχρι 2.200 χιλιάδων χιλιόγραμμων, με βάση το τελευταίο ψηφίο του αριθμού κυκλοφορίας τους και με το σύστημα των μονών- ζυγών.

Οι παραβάτες των περιοριστικών αυτών μέτρων τιμωρούνται σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 52 παρ. 6 του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας (Διοικητικό πρόστιμο 100,00 ευρώ), όπως τροποποιήθηκε και ισχύει σε συνδυασμό με το άρθρο 31 του ν. 3904/2010 (Α' 218).

Παράλληλα, ελεύθερα κυκλοφορούν στο δακτύλιο καθημερινά, ανεξαρτήτως μονών - ζυγών, τα αυτοκίνητα EURO 6 εφόσον εκπέμπουν διοξείδιο του άνθρακα λιγότερο από 120 g/km, καθώς και όλα τα οχήματα τεχνολογίας, ηλεκτρικά, υβριδικά, φυσικού αερίου εκ κατασκευής και οχήματα υγραερίου εκ κατασκευής.

Δεν μπαίνουν δηλαδή πλέον ελεύθερα στο δακτύλιο όλα τα EURO 5 οχήματα, αλλά και τα EURO 6, που εκπέμπουν διοξείδιο του άνθρακα πάνω από 120 g/km.

Όλα τα αυτοκίνητα κυκλοφορούν στο δακτύλιο εναλλάξ με βάση το σύστημα των μονών - ζυγών. Δεν απαγορεύεται καθολικά η είσοδος στο κέντρο σε κανένα όχημα.

Κυκλοφορούν για την είσοδο και έξοδό τους, και τα αυτοκίνητα μονίμων κατοίκων της περιοχής, που περικλείεται από τα όρια του δακτυλίου. Οι δικαιούχοι θα πρέπει να εφοδιαστούν με ειδική κάρτα εισόδου – εξόδου, η οποία χορηγείται από τις αρμόδιες Υπηρεσίες του Δήμου Αθηναίων.

Τα αυτοκίνητα αυτά, θα κινούνται στις προκαθορισμένες ζώνες αναλόγως του τόπου κατοικίας του κατόχου, χρησιμοποιώντας τη συντομότερη διαδρομή από και προς την κατοικία του (για είσοδο/έξοδο στον και από το δακτύλιο).

Ελεύθερα κινούνται τα ταξί.

Οι άδειες δακτυλίου περιορίζονται στο 50% επί του συνόλου ενώ υπάρχουν περικοπές κυρίως στις άδειες των πολιτικών.

Για παράδειγμα, το πρώτο κόμμα είχε δικαίωμα με βάση την τελευταία απόφαση του 2017 σε άδειες δακτυλίου για 200 αυτοκίνητα και πλέον θα έχει για 100. Το δεύτερο κόμμα είχε για 130 και πλέον θα έχει για 65. Το τρίτο κόμμα είχε για 40 και πλέον θα έχει για 20. Τ

ο τέταρτο κόμμα είχε για 33 και πλέον θα έχει για 17. Το πέμπτο κόμμα είχε για 25 και πλέον θα έχει για 13. Το έκτο κόμμα είχε για 20 και πλέον θα έχει για 10. Το έβδομο κόμμα και τα κόμματα πέραν αυτού, είχαν για 13 και πλέον θα έχουν για έξι.

Οι Βουλευτές και Ευρωβουλευτές από εκεί που είχαν τρεις άδειες δακτυλίου θα δικαιούνται δύο ενώ τα γραφεία Υπουργών και Υφυπουργών από 15 άδειες δακτυλίου, θα δικαιούνται επτά.

Εξαιρέσεις για γιατρούς, φυσικοθεραπευτές, ΑΜΕΑ

Εξαιρέσεις ισχύουν για αυτοκίνητα κρατικών υπηρεσιών Ο.Τ.Α, Οργανισμών ή επιχειρήσεων κοινής ωφέλειας με ειδικούς αριθμούς κυκλοφορίας ή με εμφανή σήματα των Υπηρεσιών αυτών, τους επικεφαλής ξένων διπλωματικών αποστολών, εκπροσώπους του τύπου με περιορισμό ανά ΜΜΕ κ.α.

Εξαιρούνται επίσης από το μέτρο του δακτυλίου:

- Αυτοκίνητα ιατρών, με το ειδικό σήμα του οικείου Ιατρικού Συλλόγου και μόνο επιβάτη τον ίδιο, για εξυπηρέτηση επειγόντων περιστατικών.

- Αυτοκίνητα αναπήρων πολέμου, τα οποία φέρουν ειδικές κρατικές πινακίδες κυκλοφορίας, εφ’ όσον οδηγούνται από τους ίδιους τους ανάπηρους ή τους μεταφέρουν.

- Αυτοκίνητα που οδηγούνται από ή μεταφέρουν ΑΜΕΑ, καθώς και αυτοκίνητα που μεταφέρουν ασθενείς που χρειάζονται συχνή θεραπεία (π.χ. νεφροπαθείς, καρκινοπαθείς, άτομα με πολιομυελίτιδα ή ΑΜΕΑ), με αντίστοιχη βεβαίωση.

-  Αυτοκίνητα μεταφοράς φαρμάκων, ή αγγειοκαρδιοχειρουργικών υλικών, ή υλικών οστεοσυνθέσεως, ή ανταλλακτικών τεχνητών νεφρών, ή βιολογικών υγρών ασθενών, με μόνιμα εμφανή σήματα της επιχείρησης και εφ’ όσον μεταφέρουν τα πιο πάνω υλικά.

-  Αυτοκίνητα φυσιοθεραπευτών που προσφέρουν υπηρεσίες σε κατάκοιτους.

- Αυτοκίνητα εν ενεργεία δικαστικών με έδρα εργασίας ή κατοικία εντός του δακτυλίου, εφόσον οδηγούνται από τους ίδιους.

- Εκπαιδευτικά αυτοκίνητα των επαγγελματιών εκπαιδευτών, που έχουν την έδρα τους εντός του δακτυλίου.

Ψηφιακή έκδοση άδειας δακτυλίου

Για τη χορήγηση του ειδικού σήματος για τους κατόχους των ΙΧ που κινούνται ελεύθερα στο δακτύλιο (αυτοκίνητα EURO 6 εφόσον εκπέμπουν διοξείδιο του άνθρακα λιγότερο από 120 g/km, καθώς και όλα τα οχήματα τεχνολογίας, ηλεκτρικά, υβριδικά, φυσικού αερίου εκ κατασκευής και οχήματα υγραερίου εκ κατασκευής) δημιουργείται πλέον ηλεκτρονική εφαρμογή μέσω της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης της Δημόσιας Διοίκησης.

Ο ιδιοκτήτης του ΙΧ θα μπαίνει με το ΑΦΜ και τον αριθμό κυκλοφορίας του οχήματος του. Το ειδικό σήμα θα φέρει μοναδικό αναγνωριστικό αριθμό επαλήθευσης μέσω της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης της Δημόσιας Διοίκησης, καθώς και προηγμένη ή εγκεκριμένη ηλεκτρονική σφραγίδα του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης.

Ο ιδιοκτήτης του ΙΧ θα μπορεί είτε να εκτυπώσει το σήμα είτε να το έχει και στο κινητό του, για να το επιδεικνύει σε έλεγχο της Ελληνικής Αστυνομίας.

Οι λοιπές άδειες κυκλοφορίας στο δακτύλιο χορηγούνται μετά από αίτηση των δικαιούχων προς τη Διεύθυνση Τροχαίας Αττικής.

Όρια δακτυλίου

Τον δακτύλιο υπενθυμίζεται ότι σχηματίζουν οι λεωφόροι και οδοί: «Λ. Αλεξάνδρας – Ζαχάρωφ − Λ.Μεσογείων –Φειδιππίδου – Μιχαλακοπούλου −Σπύρου Μερκούρη – Βρυάξιδος – Υμηττού −Ηλ. Ηλιού – Ανδρ. Φραντζή − Λ. Ανδρ. Συγγρού –Χαμοστέρνας–Πειραιώς− Ιερά Οδός – Λ. Κωνσταντινουπόλεως – Αχιλλέως − Πλατεία Καραϊσκάκη – Καρόλου – Μάρνη – 28ης Οκτωβρίου (Πατησίων) – Λ. Αλεξάνδρας».

Στις οριακές λεωφόρους και οδούς του δακτυλίου δεν ισχύουν τα μέτρα περιορισμού της κυκλοφορίας. Τα μέτρα δεν ισχύουν επίσης τις επίσημες αργίες, καθώς και τις ημέρες που πραγματοποιείται απεργία των εργαζομένων σε όλα τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς. Εφ’ όσον συντρέχουν ειδικοί λόγοι, τα μέτρα μπορούν να αρθούν με απόφαση του Υπουργού Εσωτερικών.

Αθήνα
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Λόφος Φιλοπάππου: Ξερά δέντρα, παραίτηση και παρακμή

Αθήνα / Λόφος Φιλοπάππου: Ξερά δέντρα, παραίτηση και παρακμή

Ένα άψυχο φυσικό τοπίο με ξερά δέντρα και κομμένους κορμούς είναι η δυσάρεστη έκπληξη που αντικρίζει κανείς ανεβαίνοντας στον λόφο του Φιλοπάππου. Ποια είναι η ευθύνη του δήμου, τι καταγγέλλουν οι πολίτες, τι λέει το υπουργείο Πολιτισμού και τι δηλώνει η Αγνή Πικιώνη, πρόεδρος της ΑΜΚΕ «Δημήτρης Πικιώνης».
ΝΤΙΝΑ ΚΑΡΑΤΖΙΟΥ
«Athens Talks»: Μια πλατφόρμα διαλόγου για τη βιωσιμότητα και τη συμπερίληψη

Αθήνα / «Athens Talks»: Μια πλατφόρμα διαλόγου για τη βιωσιμότητα και τη συμπερίληψη

Η Περιφέρεια Αττικής δημιούργησε μια νέα πλατφόρμα, μέσω της οποίας υποστηρίζει ότι θέλει να φέρει κοντά ανθρώπους και πρωτοβουλίες που έχουν κοινό σημείο προβληματισμού τη βιωσιμότητα του Λεκανοπεδίου.
LIFO NEWSROOM
Δεν πεθαίνουν μόνο οι μουριές στην Αθήνα. Tώρα πεθαίνουν και οι όμορφοι συριακοί Ιβίσκοι

Αστικό πράσινο / Δεν πεθαίνουν μόνο οι μουριές στην Αθήνα. Tώρα πεθαίνουν και οι συριακοί ιβίσκοι

Εκατοντάδες δέντρα της Αθήνας πεθαίνουν. Είναι συριακοί ιβίσκοι που ξεραίνονται ο ένας μετά τον άλλο, από μια ασθένεια που πρώτη φορά επελαύνει στο αστικό πράσινο. Η LiFO έμαθε ποια είναι η μυστηριώδης ασθένεια που αποδεκατίζει τους ιβίσκους και ρώτησε τον δήμο τι κάνει γι' αυτό.
ΝΤΙΝΑ ΚΑΡΑΤΖΙΟΥ
Φαληρικός Όρμος: Δυναμική επανεκκίνηση για τη μεγαλύτερη αστική ανάπλαση της Αττικής

Αθήνα / Φαληρικός Όρμος: Δυναμική επανεκκίνηση για τη μεγαλύτερη αστική ανάπλαση της Αττικής

Στην τελική τροχιά για την υλοποίησή του μπαίνει το πρότυπο πάρκο στον Φαληρικό Όρμο, το μεγαλύτερο έργο αστικής ανάπλασης που έχει γίνει ποτέ στην Περιφέρεια Αττικής. Ποιο είναι το χρονοδιάγραμμα για την ολοκλήρωσή του, πώς διασώθηκε στο παρά πέντε και ποιο θα είναι το προφίλ του έργου.
LIFO NEWSROOM