Λίγο η πανδημία, λίγο το σκάνδαλο που ξέσπασε με τον Άρμι Χάμερ, παραλίγο να μη δούμε ποτέ στη μεγάλη οθόνη το Έγκλημα στον Νείλο, τη νέα κατάθεση του Κένεθ Μπράνα πάνω στα γραπτά της Αγκάθα Κρίστι.
Ο σκηνοθετικός μαξιμαλισμός πνίγει το δράμα, αλλά η προσέγγιση του Πουαρό ως τραγικού ήρωα παρουσιάζει ενδιαφέρον, έστω κι αν κάποιοι οπαδοί της Βρετανίδας συγγραφέως θα δυσανασχετήσουν. Πλην του σκηνοθέτη, που κρύβεται και πάλι πίσω από το ατελείωτο μουστάκι του Πουαρό, και του Χάμερ συμπρωταγωνιστούν οι Ανέτ Μπένινγκ, Γκαλ Γκαντότ, Ράσελ Μπράντ, Τομ Μπέιτμαν και Λετίσια Ράιτ.
Το Έγκλημα στον Νείλο δεν είναι η μοναδική ταινία που φιλοδοξεί να δώσει ανάσα στις ασθμαίνουσες κινηματογραφικές αίθουσες, οι οποίες βλέπουν το κοινό να μειώνεται διαρκώς. Το Παντρέψου Με, το νέο πρωταγωνιστικό όχημα της Τζένιφερ Λόπεζ, επιχειρεί να αναβιώσει το είδος της ρομαντικής κομεντί που τα τελευταία χρόνια μοιάζει να έχει μεταναστεύσει οριστικά στις streaming πλατφόρμες.
Στην ταινία η Λόπεζ υποδύεται μια ποπ σταρ που ετοιμάζεται να παντρευτεί έναν συνάδελφό της –ο κολομβιανός Maluma– όταν διαπιστώνει ότι την απατά. Καταρρακωμένη αποφασίζει να παντρευτεί έναν τυχαίο θαυμαστή της με τη μορφή του Όουεν Γουίλσον.
Δύο ακόμα ταινίες ειδικότερου ενδιαφέροντος έρχονται για να διεκδικήσουν το εισιτήριο ενός κοινού που δεν προτιμά εμπορικά θεάματα. Το Φυσικό Φως είναι μια ταινία από την Ουγγαρία βραβευμένη με Αργυρή Άρκτο Σκηνοθεσίας στο φεστιβάλ Βερολίνου του 2021. Βραδυφλεγής και εμφανώς επηρεασμένη από το σινεμά του Γιάντσο και του Ταρκόφσκι, έστω κι αν στέκει μακριά από τα ύψη των αναφορών της.
Οι Τελευταίοι και Πρώτοι Άνθρωποι αποτέλεσαν την πρώτη και δυστυχώς τελευταία ταινία μεγάλου μήκους του αδικοχαμένου συνθέτη Γιόχαν Γιοχάνσον. Ντυμένο με τη μουσική του Γιοχάνσον, το φιλμ καταδεικνύει την παρακμή του πολιτισμού μας μέσα από ένα κολάζ εικόνων και την υπνωτιστική αφήγηση της Τίλντα Σουίντον.