Investigate Europe: Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ φέρνει στην Ελλάδα τρένα που καταργήθηκαν στην Ελβετία

Investigate Europe: Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ φέρνει στην Ελλάδα τρένα που καταργήθηκαν στην Ελβετία Facebook Twitter
Φωτ.: Getty Images / Αρχείου.
0

Προβληματικές αμαξοστοιχίες που οι ελβετικοί σιδηρόδρομοι έστειλαν πριν χρόνια για «παλιοσίδερα» φέρεται να έχει αγοράσει η ΤΡΑΙΝΟΣΕ για τους ελληνικούς σιδηροδρόμους, παρουσιάζοντας μάλιστα τα εν λόγω τρένα ως υπερσύγχρονα, σύμφωνα με ρεπορτάζ του Investigate Europe. 

Όπως αναφέρει το δημοσίευμα, τα τρένα ETR 470 ήταν ο μεγαλύτερος «πονοκέφαλος» των ελβετικών σιδηροδρόμων αλλά στη χώρα μας τα ίδια τρένα θεωρήθηκαν πολύ προηγμένα. Πριν από 20 χρόνια, ο ελβετικός Τύπος χαρακτήριζε το τρένο ETR 470 ως «τρένο βλαβών».

«Δύο πρώην αξιωματούχοι εξοικειωμένοι με το εν λόγω τρένο, με τους οποίους επικοινώνησε το Investigate Europe και το Reporters United, δυσκολεύονται να πιστέψουν ότι τα πέντε εναπομείναντα ETR 470 που δε στάλθηκαν στο διαλυτήριο διαφημίζονται τώρα ως το μέλλον της σιδηροδρομικής σύνδεσης Αθήνας-Θεσσαλονίκης», σημειώνεται στο δημοσίευμα. 

«Η συμβουλή από την Ελβετία: μακριά από αυτά τα τρένα», λέει ο Γουόλτερ Φινκμπόνερ, πρώην γραμματέας του διοικητικού συμβουλίου της Cisalpino AG, της θυγατρικής των ιταλικών και ελβετικών σιδηροδρόμων που αγόρασε το ETR 470 από τον κατασκευαστή.

Όμως η Ελλάδα, όπως σημειώνει το ρεπορτάζ, δεν είναι σε θέση να δεχτεί τέτοιες συστάσεις καθώς οι σιδηρόδρομοί της ιδιωτικοποιήθηκαν πλήρως πριν από πέντε χρόνια, όπως απαιτούσαν οι πιστωτές. Η ιταλική κρατική εταιρεία Ferrovie dello Stato Italiane (FSI) αγόρασε το 100% της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, έναντι μόλις 45 εκατομμυρίων ευρώ. Η σύμβαση ιδιωτικοποίησης παραμένει μυστική, αλλά αξιωματούχοι που γνωρίζουν τους όρους της, όπως ο σημερινός υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Γιώργος Καραγιάννης, την αποκαλούν «αποικιακή». 

Βλάβες, πυρκαγιές και ακυρώσεις

Το ETR 470 είναι το τρένο που οδήγησε τα ελβετικά συνδικάτα σιδηροδρόμων να απαιτούν, σε μόνιμη βάση, ειδικά εκπαιδευμένο προσωπικό, εκτός από τον οδηγό, σε τρένα που εισέρχονται σε σήραγγες μήκους άνω των 1.000 μέτρων. Αυτή ήταν μια απόφαση που προέκυψε από το περιστατικό της 11ης Απριλίου 2006, όταν ένα Pendolino ETR 470 που ταξίδευε νότια από τη Στουτγάρδη έπιασε φωτιά μέσα στη σήραγγα του Zimmerberg.

Μια άλλη πυρκαγιά ξέσπασε σε ένα ETR 470 τον Μάιο του 2011, μόλις πέντε λεπτά πριν εισέλθει στη σήραγγα Gotthard, μήκους 15 χιλιομέτρων. «Τα ETR 470 πρέπει να αντικατασταθούν αμέσως από άλλο τροχαίο υλικό», ανέφερε ένα κοινό ψήφισμα των ελβετικών ενώσεων μηχανοδηγών και εργαζομένων σιδηροδρόμων τον Μάιο του 2011.Το 2012, ένα ETR 470 έπιασε επίσης φωτιά στον κεντρικό σταθμό της Ζυρίχης. Τελικά, το 2014 οι ελβετικοί σιδηρόδρομοι έστειλαν τα εν λόγω τρένα για αποσυναρμολόγηση. 

Στη διαδρομή Αθήνα-Θεσσαλονίκη υπάρχουν αρκετές σήραγγες μήκους άνω των 500 μέτρων, ενώ τέσσερις (οι σήραγγες Καλλιδρόμου, Όθρυς, Τεμπών και Πλαταμώνα) έχουν μήκος άνω των 2,5 χιλιομέτρων. Το προηγμένο σύστημα πυρόσβεσης συμπεριλήφθηκε στη γενική επισκευή των ETR 470 μετά την αποχώρησή τους από την υπηρεσία στην Ιταλία και πριν φτάσουν στην Ελλάδα; Πηγές του ρεπορτάζ αναφέρουν πως όχι. 

Σύμφωνα με πληροφορίες, τα τρένα προσαρμόστηκαν στο ελληνικό δίκτυο τροφοδοσίας 25 kv και εφοδιάστηκαν με σύστημα διαχείρισης κυκλοφορίας ETCS, νέες οθόνες πληροφοριών επιβατών και WiFi. Η Ferrovie dello Stato αναφέρει ωστόσο ότι «τα ETR 470 διαθέτουν σύστημα πυροπροστασίας και υπάρχουν πυροσβεστήρες στα τρένα. Το πρότυπο UNI11565 είναι η ιταλική νομοθεσία. Τα ETR 470 συμμορφώνονται με την ελληνική νομοθεσία». Πάντως, όσον αφορά την πυρασφάλεια, η ΡΑΣ είπε στο Investigate Europe ότι στην Ελλάδα, δεν υπάρχει κανένας νόμος που να απαιτεί συστήματα πυρόσβεσης υψηλής πίεσης, υδρονέφωσης για βαγόνια που εισέρχονται σε σήραγγες, όπως ισχύει στην Ιταλία.

Ελλάδα
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Σε απόγνωση ιδιοκτήτες: Τι θα γίνει με τα χρήματα μας; Εχει διαταραχθεί η ψυχική υγεία μας

Ελλάδα / Δεν είναι μόνο το κτίριο στον Άλιμο: 200 προσφυγές στο ΣτΕ για ακύρωση αδειών με τον νέο Οικοδομικό Κανονισμό

Ιδιοκτήτες και αγοραστές νεόδμητων ακινήτων σε απόγνωση - Τι καταγγέλλουν στο ypen.diavoulefsi εγκλωβισμένοι ιδιοκτήτες, κατασκευαστές, μηχανικοί και αγοραστές μετά την ακύρωση των μπόνους του Νέου Οικοδομικού Κανονισμού από το ΣτΕ
LIFO NEWSROOM
Skroutz: Πάει στα δικαστήρια Facebook και Instagram

Ελλάδα / Η Skroutz πάει στα δικαστήρια Facebook και Instagram - «Προβάλλουν ψεύτικες διαφημίσεις»

Όπως υποστηρίζει, εδώ και σχεδόν έναν χρόνο, μη εξουσιοδοτημένες σελίδες στα εν λόγω μέσα κοινωνικής δικτύωσης χρησιμοποιούν το λογότυπο της Skroutz για να προβάλλουν ψεύτικες διαφημίσεις
LIFO NEWSROOM
Παύλος και Νικόλαος κατέθεσαν αίτηση για ελληνική ιθαγένεια - Ζητούν το επώνυμο «Ντε Γκρες»

Ελλάδα / Παύλος και Νικόλαος κατέθεσαν αίτηση για ελληνική ιθαγένεια - Ζητούν το επώνυμο «Ντε Γκρες»

Δέκα μέλη της πρώην βασιλικής οικογένειας κατέθεσαν αίτηση - Σύμφωνα με τη νομοθεσία πρέπει να δηλώσουν σεβασμό στο Σύνταγμα και στο πολίτευμα της χώρας και να αποδεχθούν το αποτέλεσμα του δημοψηφίσματος το 1974
LIFO NEWSROOM
Μαρτυρία γιατρού στη LiFO: Γιατί ζήτησα διαγραφή μετά από έξι χρόνια αναμονής στη λίστα ειδικότητας

Ελλάδα / Μαρτυρία γιατρού στη LiFO: Γιατί ζήτησα διαγραφή μετά από έξι χρόνια αναμονής στη λίστα ειδικότητας

Μια 30χρονη γιατρός που υποχρεώθηκε σε φυγή στο εξωτερικό περιγράφει πού πάσχει το σύστημα και εξηγεί τι συμβαίνει με τους απόφοιτους Ιατρικής στη χώρα μας - Διαβάστε την αποκαλυπτική επιστολή της
LIFO NEWSROOM
Δεν φαινόταν επικίνδυνος, λέει ο ψυχίατρος που εξέτασε τον οδηγό πριν σκοτώσει την 36χρονη στην Κρήτη

Ελλάδα / Δεν φαινόταν επικίνδυνος, λέει ο ψυχίατρος που εξέτασε τον οδηγό πριν σκοτώσει την 36χρονη στην Κρήτη

Ο δράστης είχε μεταφερθεί στο νοσοκομείο μετά από καταγγελία της συντρόφου του, η οποία τον θεώρησε επικίνδυνο. Ωστόσο, οι γιατροί έκριναν ότι δεν έχρηζε νοσηλείας και του χορηγήθηκε φαρμακευτική αγωγή, την οποία δεν δέχτηκε
LIFO NEWSROOM