Γιατί τα ρολόγια Rolex έχουν αποκτήσει τέτοια εξωφρενική αξία στις μέρες μας;

Γιατί τα ρολόγια Rolex είναι ακόμα πιο ακριβά σήμερα; Facebook Twitter
Εικονογράφηση: bianca/ LIFO
0

Πριν λίγες μέρες ο προσεκτικός αναγνώστης των New York Times θα παρατηρούσε ότι το πιο διαβασμένο άρθρο της κορυφαίας εφημερίδας του κόσμου δεν είναι κάτι για τον πόλεμο στην Ουκρανία ως συνήθως, αλλά ένα άρθρο για τα πολυτελή ρολόγια Rolex. Μπορεί να μην έχουν όλοι την οικονομική ευχέρεια να αγοράσουν ένα τέτοιο ρολόι, αλλά εξακολουθεί να τους μαγνητίζει ως ένα σύμβολο πλούτου και καλής ζωής. 

Ένα χρόνο πριν, ένα μεταχειρισμένο Rolex Cosmograph Daytonas 18 καρατίων με πράσινο καντράν -  γνωστό και ως “John Mayer”, προς τιμήν του κιθαρίστα ο οποίος τα ανέδειξε σε αξεσουάρ για διασημότητες – πωλούνταν για 52.000 δολάρια στο Hodinkee Shop, ένα περίφημο διαδικτυακό κατάστημα λιανικής πώλησης πολυτελών ρολογιών χειρός. Νωρίτερα τον ίδιο μήνα, το ίδιο μοντέλο πουλήθηκε για 96.000 δολάρια.

Η σπορ βερσιόν του Rolex Milgauss με μπλε καντράν έχει πάρει επίσης φωτιά, με τις τιμές μεταχειρισμένων να έχουν εξακοντιστεί στα 14.500 δολάρια, από τα 8.200 δολάρια που ήταν ένα χρόνο πριν. Το μοντέλο Ditto the Explorer II, έχει σχεδόν διπλασιάσει τη τιμή του στα 13.000 δολάρια από τα 7.500 δολάρια μέσα στο ίδιο χρονικό διάστημα.

Είναι αυτό ένα ακόμα σύμπτωμα καλπάζοντος πληθωρισμού; Όχι ακριβώς.

“Είναι απλά μαθηματικά” αναφέρει ο Rob Corder στη New York Times, συντάκτης του WatchPro, ενός επιχειρηματικού περιοδικού στο Λονδίνο. “Όταν η ζήτηση ξεπερνάει την προσφορά, οι τιμές απλώς ανεβαίνουν”

Μέχρι το 2018, το μόνο μοντέλο που σπάνιζε ήταν το Daytona. Ξαφνικά, άρχισαν να εξαφανίζονται τα Submariner... Μετά τα GMT – Master και τα Sea-Dweller. Τέλος, τα Explorer, τα Air-King και ακόμα και τα Sky-Dweller και τα ατσάλινα Datejust.

“Η ζήτηση έχει οπωσδήποτε ξεφύγει” πρόσθεσε ο κ. Corder , “’Ήξερα εμπόρους που έλεγαν πριν από τρία χρόνια ότι δεν είχαν ξαναδεί τέτοια ζήτηση για Rolex προηγουμένως, αλλά κάθε χρόνο η αγορά παίρνει ολοένα και περισσότερη φωτιά.”

Επομένως, οι τιμές για μεταχειρισμένα Rolex έχουν εκτοξευθεί, με τα πιο περιζήτητα μοντέλα να πλασάρονται στην αγορά μεταχειρισμένων σαν το καινούργιο, καυτό κρυπτονόμισμα.

Η ζήτηση είναι τέτοια που πολλοί αγοραστές που απευθύνονται σε εξουσιοδοτημένους εμπόρους συχνά να βρίσκουν λίγα ή και κανένα καινούργιο Rolex προς πώληση (ειδικά τα σπορ μοντέλα), καθώς οι έμποροι βάζουν στην άκρη τα αποθέματά τους για τους εκλεκτούς πελάτες τους.

Γιατί τα ρολόγια Rolex απέκτησαν μεγαλύτερη αξία στις μέρες μας; Facebook Twitter
Οι δημοπρασίες έγιναν δημοφιλείς το 2017 όταν το Rolex Daytone του Paul Newman – ίσως το πιο διάσημο ρολόι χειρός στον κόσμο – πουλήθηκε για 15.5 εκατομμύρια δολάρια σε μια δημοπρασία του οίκου Phillips προκαλώντας αμέτρητα πρωτοσέλιδα δημοσιεύματα.

“Ιστορικά, ένα μέρος της γοητείας των Rolex ήταν το ότι κάποιος μπορούσε να μπει σε οποιοδήποτε εξουσιοδοτημένο κατάστημα στον κόσμο με μερικές χιλιάδες δολάρια και να βγει έξω αυτομάτως με ένα σύμβολο της ωρολογοποιΐας” σχολίασε στη New York Times ο Benjamin Clymer, ο ιδρυτής του Hodinkee.

Μέχρι το 2018, το μόνο μοντέλο που σπάνιζε ήταν το Daytona. Ξαφνικά, άρχισαν να εξαφανίζονται τα Submariner... Μετά τα GMT – Master και τα Sea-Dweller. Τέλος, τα Explorer, τα Air-King και ακόμα και τα Sky-Dweller και τα ατσάλινα Datejust.

Η σπανιότητα τους έγινε τόσο έντονη το περασμένο φθινόπωρο που η Rolex έβγακε μια σπάνια δημόσια ανακοίνωση απαντώντας σε ένα άρθρο της Yahoo Finance. “Η σπανιότητα των προϊόντων μας δεν αποτελεί στρατηγική από πλευράς μας” γράφει η δημοσίευση. “Η τρέχουσα παραγωγή δεν μπορεί να ικανοποιήσει την τρέχουσα ζήτηση πλήρως, τουλάχιστον όχι χωρίς να μειώσουμε την ποιότητα των ρολογιών μας.”

Αυτό δεν σημαίνει ότι η Rolex δεν πουλάει τα προϊόντα της. Η εταιρεία κατασκεύασε περίπου 1.05 εκατομμύρια ρολόγια το 2021, σύμφωνα με την πρόσφατη αναφορά του Morgan Stanley σε συνεργασία με τη φίρμα LuxeConsult που βρίσκεται στη Γενεύη, καλύπτοντας το 29% της αγοράς πολυτελών Ελβετικών ρολογιών χειρός. Συγκριτικά, ο Patek Philippe παράγει 60.000 ρολόγια κάθε χρόνο (η Rolex δεν αποκαλύπτει ούτε κατ΄ελάχιστον τους αριθμούς πωλήσεων ή παραγωγής).

Γιατί όμως υπάρχει ξαφνικά τόση ζήτηση;

Φαίνεται πως η πανδημία υπερφόρτωσε την αγορά, ανέφερε στη New York Times ο Steven Kaiser, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του Kennedy USA, μιας αλυσίδας ρολογιών χειρός στην Αυστραλία.

“Οι μεγαλύτεροι ανταγωνιστές μας στην αγορά μας δεν είναι άλλα ρολόγια, αλλά οι άλλες πολυτελείς δραστηριότητες όπως τα ταξίδια, η ψυχαγωγία, το φαγητό στα εστιατόρια ή η παρακολούθηση έργων στο Broadway” σχολίασε ο κύριος Kaiser. “Ο κόσμος δεν μπορούσε να τα κάνει αυτά για δύο χρόνια, οπότε η δικιά μας αγορά εκτοξεύθηκε.”

Οι δημοπρασίες ρολογιών χειρός επίσης συνέτειναν στην απότομη εκτόξευση, αναφέρει ο κ. Corder. Οι δημοπρασίες έγιναν δημοφιλείς το 2017 όταν το Rolex Daytone του Paul Newman – ίσως το πιο διάσημο ρολόι χειρός στον κόσμο – πουλήθηκε για 15.5 εκατομμύρια δολάρια σε μια δημοπρασία του οίκου Phillips προκαλώντας αμέτρητα πρωτοσέλιδα δημοσιεύματα.

Η αγορά ρολογιών χειρός δεν περιορίζεται μόνο στα Rolex. Οι τιμές έχουν διογκωθεί για πολλά μοντέλα της σειράς Audemars Piguet Oak, που φοριούνται από διασημότητες όπως ο Drake, ο Justin Bieber και ο Stephen Curry. Οι υψηλές τιμές  του περιζήτητου και προσφάτως καταργημένου,  5711 του Patek Philippe Nautilus, έχουν συγκριθεί από μερικούς με την μανία που είχε πιάσει τους ανθρώπους τον 17ο αιώνα με τις ολλανδικές τουλίπες. Άλλοι βιάζονται να αποκτήσουν τα περιζήτητα ρολόγια μόνο και μόνο επειδή οι τιμές που ανεβαίνουν συνεχώς και τα κάνουν να φαίνονται σαν μια ελκυστική επένδυση. Άλλοι τα θεωρούν καλό περιουσιακό στοιχείο, μέσα στην ασταθή αγορά επενδύσεων, ομολόγων και κρυπτονομισμάτων.

Κάποιες από αυτές τις επενδύσεις – ίσως κι όλες – μπορεί να αποδειχθούν φούσκα. Οι φούσκες σκάνε σε αβέβαιους καιρούς, είτε εξαιτίας της πανδημίας, είτε εξαιτίας του Ρωσο-Ουκρανικού πολέμου (η Rolex είναι μια από τους πολλές ελβετικές ωρολογοποιΐες που έπαψαν να πωλούν προϊόντα στη Ρωσία, πριν ακόμα η Ευρωπαϊκή Ένωση απαγορεύσει τις εξαγωγές ειδών πολυτελείας προς τη Ρωσία).

Σε περιόδους κρίσης, ωστόσο, οι επενδυτές συχνά στρέφονται σε ασφαλή περιουσιακά στοιχεία όπως ο χρυσός, ο οποίος επίσης ανέβηκε στα ύψη μετά τη Ρωσική εισβολή. 

“Το θέμα είναι ότι δεν μπορείς να φορέσεις μια μπάρα χρυσού στον καρπό σου” σχολίασε ο κύριος Altieri.

Με στοιχεία από την The New York Times

Μόδα & Στυλ
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Τί κρατάμε από το Μιλάνο

Μόδα & Στυλ / Κουρελιασμένα ντένιμ, κουλ κορίτσια, νέα κόλπα: Τι κρατάμε από το Μιλάνο

Το Μιλάνο αλλάζει τον τρόπο που βλέπει τη μόδα – τσαλακώνει βεβαιότητες, ανοίγεται στην κουλτούρα του δρόμου και, ενώ τιμά τους θρύλους του, αφήνει χώρο σε νέες εμπειρίες μόδας. Και όλα αυτά χωρίς να απαρνιέται τον μαξιμαλισμό και τους κώδικες της ιταλικής κομψότητας.
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ
Μια Κυψελιώτισσα ζωγραφίζει τα πάντα όλα

Lifo Videos / Μια Κυψελιώτισσα ζωγραφίζει τα πάντα όλα

Η Χριστίνα Κουτσολιούτσου, η εικαστικός που αναζητά τα τροπικά στοιχεία στην πόλη και έχει γεμίσει με χρώμα την Κυψέλη, δεν περιορίζει τη δημιουργικότητά της μόνο στους καμβάδες. Η τέχνη της ζωντανεύει σε ρούχα και αξεσουάρ, αλλά και στους τοίχους του σπιτιού της, συνδυάζοντας την καθημερινότητα με την καλλιτεχνική έκφραση.
THE LIFO TEAM
Dilara Findikoglou: H μάγισσα του σκότους

Μόδα & Στυλ / Είναι η Dilara Findikoglou o νέος Alexander McQueen;

Πριν από μία εβδομάδα, πολλοί δεν γνώριζαν την ύπαρξή της, ώσπου η σχεδιάστρια αποκάλυψε τις άσωτες Αφροδίτες της σε μια αποθήκη που στεγάζει το μακροβιότερο goth club του Λονδίνου και – μόνη της, κυριολεκτικά – αποκατέστησε τη φήμη της πόλης ως τόπου που θρέφει τις πιο αλλόκοτες «φωνές» της μόδας.
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ
ΕΠΕΞ Μια έκθεση με τον θεατρικό και σουρεαλιστικό κόσμο των ρούχων της Ελένης Καββάδα

Εικαστικά / Tα ρούχα που σχεδιάζει η Ελένη Καββάδα είναι σαν έργα τέχνης

Οι δημιουργίες της ελληνίδας σχεδιάστριας παρουσιάζονται ως εκθεσιακά γλυπτά στην Intermission. Ογκώδη, σουρεαλιστικά, ποιητικά, ξεπερνούν τα όρια της μόδας και αγγίζουν την τέχνη. Πρόκειται με διαφορά για ό,τι πιο ενδιαφέρον έχει να παρουσιάσει η Ελλάδα στον χώρο της μόδας και αξίζει μια βόλτα στον Πειραιά για να τα δείτε.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Fashion Alert: Η δημιουργικότητα σε συνεχή αποχαιρετισμό

Μόδα & Στυλ / Μεγάλοι οίκοι, μεγάλες φουρτούνες: Είναι η χειρότερη περίοδος για τους σχεδιαστές;

Ο ένας μετά τον άλλον, οι δημιουργικοί διευθυντές των κορυφαίων οίκων μόδας αλλάζουν καπέλα μέσα στους ίδιους ομίλους, με τα αφεντικά τους να βιάζονται να ξαναβρούν τα χαμένα τους κέρδη.
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ
Μπέλα Φρόιντ

Μόδα & Στυλ / Fashion Neurosis: Το podcast της Μπέλα Φρόιντ είναι περισσότερο ψυχανάλυση παρά κουβέντες για μόδα

Η επιτυχημένη σχεδιάστρια και δισεγγονή του Σίγκμουντ Φρόιντ στο podcast της παριστάνει την ψυχολόγο, και όλοι μοιράζονται αλήθειες που δυσκολεύονται να παραδεχτούν.
ΣΤΕΦΑΝΙΑ ΠΑΠΑΔΗΜΗΤΡΙΟΥ
Κλασική couture vs θέατρο γκραν γκινιόλ

Μόδα & Στυλ / Τελικά, οι μεγάλοι σχεδιαστές δημιουργούν μόδα ή θεατρικά κοστούμια εκτός εποχής;

Τα shows υψηλής ραπτικής, το πεδίο του ανέφικτου στη μόδα, ανύψωσαν για λίγο όλους εμάς σε ένα όνειρο, ενώ ξεσήκωσαν σε αγορές άνω των τεσσάρων μηδενικών τους 4.000 περίπου πελάτες της couture στον κόσμο, μαζί με έντονες συζητήσεις για τη στόφα του «couturier». Τον θέλουμε grandmaster της βελόνας ή Χουντίνι οπερετικών θεαμάτων;
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ
Καουμπόικες μπότες, φανταχτερά κοσμήματα και τεράστιοι φιόγκοι στις ανδρικές πασαρέλες

Μόδα & Στυλ / Καουμπόικες μπότες, φανταχτερά κοσμήματα και τεράστιοι φιόγκοι στις ανδρικές πασαρέλες

Τα αντρικά shows για τον χειμώνα του 2025 επιβεβαίωσαν τη στροφή στο κομψό  tailoring, αλλά και μια (αντιφατική) αναβάθμιση του καθημερινού ντυσίματος, ταρακουνώντας κάθε  βεβαιότητα και σύμβαση για την γκαρνταρόμπα ενός άνδρα. 
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ