Ο Μαουρίτσιο Κάγκελ υπήρξε ίσως ο συνθέτης που συνέβαλε περισσότερο στην επινόηση και την καθοριστική διαμόρφωση του Νέου Μουσικού Θεάτρου. Υπήρξε επίσης ο κατεξοχήν κοινωνιολόγος της μουσικής: δεν υπάρχει τομέας της μουσικής δραστηριότητας, από τη σύνθεση έως την εκτέλεση, τα ήθη, τα έθιμα και τις παραδόσεις της ζωντανής μουσικής, που να μην έχει αποτελέσει υλικό και στόχο της μουσικής του.
Με χειρουργική ακρίβεια αλλά και συχνά βέβηλο χιούμορ, ανατέμνει το μικρόκοσμο της μουσικής και αναδεικνύει την ανθρώπινη διάστασή του. Πρόκειται για έναν μεγάλο μαιτρ της ανατροπής ως δημιουργικής πράξης και της ειρωνείας. Η μεθοδολογία του είναι απλή όσο και συστηματική. Αναλύει τη μουσική πράξη στα εξ ων συνετέθη και εργάζεται με καθένα από τα στοιχεία αυτά ξεχωριστά.
Με βασικό κορμό το magnum opus του μουσικού θεάτρου, Staatstheater (1971), τραγουδιστές, μουσικοί, ηθοποιοί και τεχνικοί θα παρουσιάσουν σε όλους τους δημόσιους χώρους και στη Μικρή Σκηνή της Στέγης μια ειδικά προετοιμασμένη σύνθεση από αντιπροσωπευτικά έργα του Κάγκελ, από όλες τις περιόδους της δημιουργίας του. Το κοινό θα έχει τη δυνατότητα να μετακινείται ελεύθερα και να παρακολουθεί τα δρώμενα της επιλογής του. Παράλληλα, θα προβληθούν τα χαρακτηριστικότερα φιλμ του συνθέτη, ορισμένα από αυτά με ζωντανή μουσική συνοδεία. Η κάθε ημέρα θα κλείνει με μια συναυλία με έργα του στη Μικρή Σκηνή.
σχόλια