Στην ανατολική πλευρά της Περιφερειακής Θεσσαλονίκης θα κατασκευαστεί ο οδικός άξονας «Flyover», όπου ένα τμήμα του, μήκους περίπου 4 χλμ θα είναι υπέργειο (εξού και η ονομασία του).
Πρόκειται για ένα «δρόμο πάνω από το δρόμο», τη μεγαλύτερη εναέρια οδό στην Ελλάδα, με συνολικό μήκος έργου 13 χιλιόμετρα, που περιλαμβάνει την κατασκευή μιας Υπερυψωμένης Ταχείας Λεωφόρου, μήκους περίπου 9,5 χιλιομέτρων, τέσσερα εκ των οποίων σε συνεχή γέφυρα, καθώς και 9 ανισόπεδους κόμβους και 3 νέες σήραγγες.
Ο νέος δρόμος θα αποτελείται από τέσσερις λωρίδες, δύο -συν τη λωρίδα έκτακτης ανάγκης (ΛΕΑ)- ανά κατεύθυνση.
Το Flyover θα επιτρέπει στους οδηγούς να κινούνται γρήγορα και με ασφάλεια στον αστικό ιστό. Αυτό σημαίνει ότι θα περιοριστεί ο όγκος των οχημάτων μέσα στην πόλη.
Flyover: Σε τι στάδιο βρίσκεται το έργο
Η αντίστροφη μέτρηση για τις υπογραφές έχει ξεκινήσει, καθώς έχει ήδη προσωρινό ανάδοχο. Μετά θα ακολουθήσει η εγκατάσταση των πρώτων εργοστασίων, στο τέλος του έτους.
Το έργο προωθείται με το μοντέλο ΣΔΙΤ (Σύμπραξη Δημοσίου και Ιδιωτικού Τομέα) και είναι προϋπολογισμού 373 εκ. ευρώ.
Σε δηλώσεις του ο υφ. Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδιος για τις υποδομές, Γιώργος Καραγιάννης είχε επισημάνει ότι ο Flyover δεν θα έχει διόδια, ενώ μαζί με την ολοκλήρωση του Μετρό θα αναδείξουν τη Θεσσαλονίκη σε μια «διαφορετική, πρωταγωνιστική, σύγχρονη ευρωπαϊκή πόλη που θα προσελκύει καινοτόμα επιχειρηματικότητα, τουριστικές και τεχνολογικές επενδύσεις».