Νέο Τοyota Aygo X: Ένα crossover «τσέπης» για την πόλη
Το νέο μίνι της Toyota συνδυάζει την αξιοπιστία και την οικονομική κατανάλωση με τα σχεδιαστικά στοιχεία ενός αστικού crossover και αισθητά μεγαλύτερη ευρυχωρία, ενώ οι τιμές του ακολουθούν τις αυξητικές τάσεις της εποχής και ξεκινούν από 14.370 ευρώ.
Η απόφαση της Toyota να δημιουργήσει ένα δικό της crossover κατηγορίας supermini βασισμένο πάνω στο Yaris δικαιώθηκε απόλυτα, καθώς οι πελάτες κάνουν στην κυριολεξία ουρά για το Yaris Cross.
Οι Ιάπωνες εφαρμόζουν πλέον κάτι ανάλογο και στην κατηγορία των μοντέλων πόλης, καθώς ο διάδοχος του γνωστού μας Aygo υιοθετεί το DNA ενός αστικού crossover, χωρίς φυσικά να απαρνείται τα απαραίτητα συστατικά ενός τυπικού μίνι.
Η πρόταση της Toyota ονομάζεται Aygo X (προφέρεται Cross), μόλις αφίχθη στη χώρα μας και επιβεβαιώνει τον κανόνα ότι κάθε μοντέλο επόμενης γενιάς είναι συνήθως μεγαλύτερο και ακριβότερο από τον προκάτοχό του.
Όσον αφορά το πρώτο σκέλος, το μήκος του Toyota Aygo X φτάνει τα 3,7 μέτρα και του μεταξόνιου τα 2,43 μ., όντας δηλαδή αυξημένο κατά 9 εκατοστά από το αντίστοιχο του απερχόμενου Aygo. Αυτό σημαίνει στην πράξη αισθητά αυξημένους χώρους στην καμπίνα επιβατών, ενώ και τα 231 λίτρα του πορτ-μπαγκάζ συνιστούν μία από τις κορυφαίες τιμές της κατηγορίας.
Στο εσωτερικό προβλέπεται ένα λειτουργικό κόκπιτ και μία κεντρικά τοποθετημένη οθόνη αφής 7 ή 9 ιντσών (ανάλογα με την έκδοση) για το προηγμένο σύστημα πολυμέσων Toyota Smart Connect. Πολύ αναβαθμισμένος είναι ο εξοπλισμός του νέου ιαπωνικού μοντέλου, που περιλαμβάνει στάνταρ πληθώρα συστημάτων ασφαλείας, δυνατότητα επαγωγικής φόρτισης των κινητών και εκλεπτυσμένες λεπτομέρειες, όπως π.χ. κρυφό φωτισμό.
Στα μηχανικά μέρη η Toyota ακολούθησε την πεπατημένη, ποντάροντας στην παροιμιώδη αξιοπιστία και στη χαμηλή κατανάλωση του ενός και μοναδικού κινητήρα, με τον οποίο διατίθεται το νέο Aygo X. Πρόκειται για το γνωστό «χιλιάρι» τρικύλινδρο μοτοράκι των 72 ίππων, που συνδυάζεται με κλασικό μηχανικό κιβώτιο πέντε σχέσεων ή προαιρετικά με αυτόματο κιβώτιο CVT συνεχώς μεταβαλλόμενης σχέσης.
Στα δυνατά όπλα του τρικύλινδρου κινητήρα περιλαμβάνεται η οικονομική κατανάλωση βενζίνης, που ανέρχεται σε 4,8 λίτρα αμόλυβδης ανά 100 χλμ. και σε 4,9 λίτρα για την αυτόματη έκδοση.
Να σημειωθεί, ότι η χαμηλή εκπομπή ρύπων (108 γρ. CO2 ανά χιλιόμετρο) απαλλάσσει το Toyota Aygo X από τα τέλη κυκλοφορίας και του ανάβει το πράσινο φως για να κινείται χωρίς περιορισμούς στον αθηναϊκό Δακτύλιο.
Η ελληνική αντιπροσωπεία ανακοίνωσε επτά διαφορετικά επίπεδα εξοπλισμού, που περιλαμβάνουν όλα στην ονομασία τους το γράμμα Χ και προσφέρουν, μεταξύ άλλων, μία μεγάλη γκάμα επιλογής χρωμάτων και εξωτερικών διχρωμιών για το πεντάθυρο αμάξωμα.
Όπως προαναφέραμε, οι τιμές είναι αυξημένες και ακολουθούν το παράδειγμα του ανταγωνισμού, με τη βασική χειροκίνητη έκδοση Χ να ξεκινά από 14.370 ευρώ και την αυτόματη με τον πλουσιότερο εξοπλισμό (έκδοση Χ-Play) να εκκινεί από 16.070.
Φυσικά, το Aygo X διατίθεται με έξι χρόνια εγγύηση και ο σημερινός αγοραστής του γνωρίζει ότι την ώρα του αποχωρισμού θα πετύχει μία εξαιρετική τιμή μεταπώλησης λόγω της μεγάλης ζήτησης που έχουν όλα τα μοντέλα της Toyota από δεύτερο χέρι.