DS 4 Cross: Φινέτσα, άνεση και καινοτόμες τεχνολογίες
Το γαλλικό μοντέλο κατέχει δικαιολογημένα τον τίτλο του «Ωραιότερου Αυτοκινήτου για το 2022» και συνδυάζει τον κομψό σχεδιασμό του με ένα εκλεπτυσμένο σαλόνι και μία στιβαρή οδηγική αίσθηση, που εγγυάται ασφάλεια και άνεση.
H Γαλλία έλαμπε εδώ και χρόνια με την απουσία της από το κλειστό κλαμπ των premium αυτοκινητοκατασκευαστών, όμως αυτό άλλαξε το 2015 όταν το λογότυπο DS έπαψε να συμβολίζει τις πολυτελείς εκδόσεις της Citroen και κοσμεί πλέον τα μοντέλα μιας νέας, ανεξάρτητης μάρκας. Ένα από τα πιο ενδιαφέροντα μοντέλα της DS Automobiles είναι το νέο χάτσμπακ DS 4 και η αντίστοιχη παραλλαγή του Cross, ένα κόμπακτ crossover με 4,4 μ. μήκος, γοητευτικές αναλογίες και άψογο φινίρισμα γερμανικών προδιαγραφών, όπως αρμόζει σε ένα αυτοκίνητο που παράγεται στο εργοστάσιο της Opel στο Ρίσελσχαϊμ, καθότι και οι δύο μάρκες ανήκουν πλέον στο νεοσύστατο όμιλο Stellantis.
Aισθητικά, αρκεί να πούμε ότι το DS 4 ψηφίστηκε στο 37ο Φεστιβάλ Automobile International «Ωραιότερο Αυτοκίνητο για το 2022». Δικαιολογημένα βέβαια, καθώς διαθέτει ένα υπέροχο σχήμα και μία άκρως δυναμική μάσκα με εξάγωνη γρίλια όπου κυριαρχούν τα λεπτά –και εξαιρετικά αποτελεσματικά- φωτιστικά σώματα DS Matrix LED Vision. Τη διαφορά κάνουν εξάλλου οι πλευρικές ανάγλυφες χαράξεις σχήματος Χ, oι μεγάλοι τροχοί με τις ζάντες 20 ιντσών και τα σκουρόχρωμα πλαστικά στο κάτω μέρος του αμαξώματος, το οποίο απέχει 18 εκατοστά από το έδαφος. Οι αναδυόμενες χειρολαβές και η γωνία που σχηματίζουν στην κατάληξή τους τα πίσω παράθυρα αποτελούν άλλα δύο στοιχεία, που διαφοροποιούν το DS 4 Cross από τον υπόλοιπο ανταγωνισμό. Ο premium χαρακτήρας του DS 4 Cross αποτυπώνεται με τον πλέον ξεκάθαρο τρόπο στο εσωτερικό, όπου οι σχεδιαστές έχουν δώσει πραγματικό ρεσιτάλ, η προσοχή και στην παραμικρή λεπτομέρεια είναι πανταχού παρούσα και η πληθώρα των προηγμένων συστημάτων υποστήριξης του οδηγού εντάσσει το γαλλικό crossover στα κορυφαία της κατηγορίας του.
Ο πίνακας οργάνων των 7 ιντσών είναι φυσικά ψηφιακός, ο οδηγός έχει στη διάθεσή του ένα εξαιρετικών προδιαγραφών Head – up Display και το σύστημα πολυμέσων συνδυάζεται με μία καταπληκτική οθόνη αφής υψηλής 10 ιντσών και υψηλής ευκρίνειας με αναβαθμισμένες δυνατότητες συνδεσιμότητας. Τα μεγάλα και άνετα καθίσματα, τα μαλακά υλικά του ταμπλό και οι καλόγουστες επενδύσεις δίνουν άλλο αέρα και φινέτσα στο εσωτερικό του αυτοκινήτου, όπου οι χώροι για τους επιβάτες κρίνονται απλά ικανοποιητικοί και η ορατότητα προς τα πίσω μέτρια λόγω του σχήματος του αμαξώματος. Προσωπικό μας χάιλαϊτ ήταν η μικρή επιφάνεια αφής με διαγώνιο 5 ιντσών στη βάση της κονσόλας, με την οποία μπορεί να διαχειριστεί ο οδηγός διάφορες λειτουργίες μέσω ενός μενού στα ελληνικά. Να σημειώσουμε επίσης, ότι τα 430 λίτρα όγκου του χώρου αποσκευών είναι πλήρως αξιοποιήσιμα και θεωρούνται μία καλή, "οικογενειακή' τιμή για ένα μικρομεσαίο crossover.
Το αυτοκίνητο της δοκιμής μας ήταν εξοπλισμένο με έναν πετρελαιοκινητήρα 1,5 λίτρων και 130 ίππων, που συνδυαζόταν –όπως όλες οι εκδόσεις του DS 4- με ένα άμεσο και "βελούδινο" αυτόματο κιβώτιο οκτώ σχέσεων, που αλλάζουν και χειροκίνητα μέσω των paddles πίσω από το τιμόνι. Το τετρακύλινδρο μοτέρ ταιριάζει γάντι στο γαλλικό crossover, καθότι αρκούντως σπιρτόζο (0-100 χλμ./ώρα σε 10,9’’) σε όλο το φάσμα των περιστροφών και με πολιτισμένο τρόπο λειτουργίας, ενώ στη διάρκεια της δοκιμής μας μετρήσαμε μία μέση κατανάλωση γύρω στα 6 λίτρα πετρέλαιο, που κρίνεται ικανοποιητικότατη για τα δεδομένα του αυτοκινήτου και τις επιδόσεις του.
Σε μία πολύ ευχάριστη υπόθεση εξελίχθηκε η οδήγηση του DS 4 Cross, καθώς οι αναρτήσεις και το σύστημα διεύθυνσης έχουν επανασχεδιαστεί με αποτέλεσμα να πατά εξαιρετικά στιβαρά στο δρόμο, να εμφανίζει μόνον μικρές κλίσεις στις γρήγορες στροφές και να προσφέρει μία εξαιρετικά αθόρυβη κύλιση, ενώ ακόμη και στις υψηλές ταχύτητες απουσιάζουν σχεδόν εντελώς οι αεροδυναμικοί θόρυβοι. Κερασάκι στην τούρτα είναι σε κάθε περίπτωση η –προαιρετική- ενεργή ανάρτηση DS Active Scan Suspension, η οποία σκανάρει με κάμερα την επιφάνεια του δρόμου και ρυθμίζει ανάλογα το αμορτισέρ κάθε τροχού, οπότε η άνεση παραπέμπει στις υδροπνευματικές αναρτήσεις της θεϊκής Citroen DS της δεκαετίας του 60.
Το DS 4 Cross λανσάρεται μόνο αυτόματο και στις πλουσιότερες εκδόσεις Trocadero και Rivoli, με την τιμή για την πετρελαιοκίνητη εκδοχή των 130 ίππων να ξεκινά από 36.350 ευρώ. Ο κατάλογος του βασικού εξοπλισμού είναι σχεδόν ατέλειωτος, ενώ οι δύο βενζινοκίνητες εκδόσεις 1.2 και 1.6 λίτρων με 130 και 180 ίππους έχουν αντίστοιχες τιμές εκκίνησης από 34.050 ευρώ και 37.250 ευρώ. Μπορεί να φαίνονται –και να είναι όντως- πολλά, όμως πρόκειται για άκρως ανταγωνιστικές τιμές σε σύγκριση με τους premium ανταγωνιστές του DS 4 Cross και για ένα μοντέλο με τέτοια εκλεπτυσμένα χαρακτηριστικά, που το κάνουν από κάθε άποψη ξεχωριστό.