DS 4: Αυτοκίνηση υψηλής αισθητικής σε compact συσκευασία
Το DS 4 έχει όλες τις προδιαγραφές για να αναδειχθεί σε κορυφαίο μοντέλο της γαλλικής μάρκας πολυτελείας χάρη στο ξεχωριστό ντιζάιν του, το εκλεπτυσμένο εσωτερικό του και τις τεχνολογίες αιχμής ακόμη και στη βασική του έκδοση.
Οι γαλλικές μάρκες κυριαρχούν στα προϊόντα πολυτελείας, είτε αναφερόμαστε στα κρασιά και στα αρώματα είτε στην υψηλή ραπτική και τα κοσμήματα. Ωστόσο υπήρχε ένα αντίστοιχο κενό στον χώρο της αυτοκινητοβιομηχανίας, το οποίο ήρθε να καλύψει η DS του ομίλου Stellantis προσφέρoντας πολυτελή μοντέλα με ιδιαίτερο στυλ και φινέτσα σε συνδυασμό με λειτουργικότητα και τεχνολογίες αιχμής.
Το πιο πρόσφατο δείγμα γραφής της μάρκας αποτελεί το συμπαγές, σπορ και μυώδες DS 4, που είχαμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε σε μία σύντομη, αλλά άκρως διαφωτιστική και περιεκτική διαδρομή στην ευρύτερη περιοχή της Πεντέλης.
Το μήκους 4,40 μ. μοντέλο αποκλείεται να περάσει απαρατήρητο χάρη στις αβανγκάρντ γραμμές του πεντάθυρου αμαξώματος, οι οποίες συνδυάζουν στοιχεία SUV και τυπικού hatchback. Στο εσωτερικό του έχουν εργαστεί master chefs της αυτοκίνησης, που ανέδειξαν τα ποιοτικά υλικά σε ένα οπτικά υπέροχο πιάτο με εκλεπτυσμένη επεξεργασία, αν και απαιτείται λίγος χρόνος μέχρι να προσαρμοστείς σε ορισμένες ασυνήθιστες λύσεις, όσον αφορά τη θέση κάποιων χειριστηρίων και διακοπτών.
Στα σημαντικά όπλα του DS 4 περιλαμβάνεται το ευρύχωρο σαλόνι του και ο άκρως ανταγωνιστικός χώρος αποσκευών με όγκο 430 λίτρων στις εκδόσεις βενζίνης και πετρελαίου και 390 λίτρων στο υβριδικό E-Tense, το οποίο και οδηγήσαμε.
Στη συγκεκριμένη έκδοση συνυπάρχουν ένας τούρμπο βενζινοκινητήρας 181 ίππων και ένας ηλεκτροκινητήρας 110 ίππων με συνολική συστημική ισχύ 225 ίππων και μέγιστη ροπή στρέψης 360 Nm.
Η ηλεκτρική αυτονομία του DS 4 E-Tense αγγίζει τα 55 χιλιόμετρα καλύπτοντας έτσι τις καθημερινές ανάγκες μετακίνησης της συντριπτικής πλειοψηφίας των οδηγών και με ανώτατη ταχύτητα 135 χλμ./ώρα. Η μπαταρία έχει χωρητικότητα 12,4 kWh και φορτίζεται από Wallbox σε κάτι λιγότερο από δύο ώρες και από απλή πρίζα σούκο σε περίπου 7 ώρες, ενώ η συνεργασία του βενζινοκινητήρα με τον ηλεκτροκινητήρα λειτούργησε ιδανικά χάρη και στη μεσολάβηση του εξαιρετικού αυτόματου κιβωτίου των οκτώ σχέσεων.
Κερασάκι στην τούρτα αποτελούν οι καινοτόμες αναρτήσεις Active Scan Suspension, που ανήκουν στον εξοπλισμό ακόμη και της βασικής έκδοσης, «διαβάζουν» ουσιαστικά το οδόστρωμα και αυτορυθμίζονται για να μην περνούν έντονοι κραδασμοί στο εσωτερικό του οχήματος θυμίζοντας –σε εμάς τους παλαιότερους– τις καλές εποχές της επαναστατικής υδροπνευματικής ανάρτησης.
Έτσι απολαύσαμε το σύντομο test drive μας και τη δυναμική εικόνα του DS4 στο δρόμο, χωρίς ιδιαίτερους συμβιβασμούς στην άνεση οδήγησης.
Οι τιμές του Plug-in υβριδικού DS 4 E-Tense ξεκινούν από 43.750 ευρώ και βρίσκονται φυσικά πολύ πάνω από τις δυνατότητες του μέσου Έλληνα αγοραστή, ωστόσο κρίνονται άκρως ανταγωνιστικές σε σχέση με τους premium ανταγωνιστές στην compact κατηγορία, αλλά και με βάση τα πληρέστατα επίπεδα εξοπλισμού ήδη από τη βασική έκδοση Bastille+.
Ωστόσο η μεγάλη γκάμα εκδόσεων δίνει σε ένα πολύ ευρύτερο κοινό την ευκαιρία να απολαύσει τα προσόντα ενός DS 4 σε ένα σαφώς χαμηλότερο κόστος κτήσης. Ενδεικτικά αναφέρουμε ότι τα βενζινοκίνητα DS 4 ξεκινούν από 28.500 ευρώ στις εκδοχές των 130 ίππων και από 34.000 ευρώ στις αντίστοιχες των 180 αλόγων, ενώ τα πετρελαιοκίνητα DS 4 BlueHDi με τους 130 ίππους κοστολογούνται από 30.100 ευρώ.
Όλες οι εκδόσεις βενζίνης και πετρελαίου κυκλοφορούν και ως DS 4 Cross με off road οπτικά χαρακτηριστικά και τιμές εκκίνησης από 34.050 ευρώ, ενώ στάνταρ είναι σε κάθε περίπτωση το αυτόματο σασμάν EAT8.