Σοφία Μαυραντζούλη: «Τα μη αλκοολούχα ποτά, η μεγάλη τάση των τελευταίων ετών»

Σοφία Μαυραντζούλη: «Τα μη αλκοολούχα ποτά, η μεγάλη τάση των τελευταίων ετών»

Η Brand Manager Premium & Non Beer, της Ολυμπιακής Ζυθοποιίας μιλά για το πώς διαμορφώνεται η αγορά των μη αλκοολούχων ποτών, τα νέα λανσαρίσματα των brands που διαχειρίζεται, όπως επίσης και τις προτάσεις της για τα απόλυτα καλοκαιρινά cocktails.

ADVERTORIAL

Τα μη αλκοολούχα ποτά είναι μια κατηγορία που, αν και υπάρχει χρόνια στην αγορά, γνώρισε μεγάλη ανάπτυξη κατά την περίοδο της πανδημίας, όπου πολλοί  αποφάσισαν να ακολουθήσουν έναν πιο υγιεινό τρόπο ζωής και να εντάξουν στην καθημερινότητα τους ποτά που τους προσφέρουν την αναζωογόνηση και την πλούσια γεύση, χωρίς όμως το αλκοόλ.

 

Μιλήσαμε με την Σοφία Μαυραντζούλη, Brand Manager Premium & Non Beer, της Ολυμπιακής Ζυθοποιίας για το πώς διαμορφώνεται η αγορά των μη αλκοολούχων ποτών, τα νέα λανσαρίσματα των brands που διαχειρίζεται, όπως επίσης και τις προτάσεις της για τα απόλυτα καλοκαιρινά cocktails.

 

«Οι εποχές αλλάζουν και οι τάσεις εξελίσσονται, και όταν μιλάμε για μάρκες με τόσο ηγετική θέση πρέπει εκείνες να ορίζουν τις αλλαγές στην αγορά, όχι απλά να τις ακολουθούν.»

 

—Παρατηρούμε ότι η αγορά των μη αλκοολούχων ποτών γνωρίζει μεγάλη άνθιση τα τελευταία χρόνια, ιδιαίτερα μετά την πανδημία του κορωνοϊού. Γιατί θεωρείτε ότι υπάρχει αυτή η τάση και πώς έχει επηρεάσει τον κλάδο;

Τα μη αλκοολούχα ποτά πραγματικά είναι η μεγάλη τάση των τελευταίων ετών παγκοσμίως. Αυτό είναι κάτι που είχαμε δει ήδη πριν την πανδημία στην αγορά της μπύρας, αλλά πλέον το βλέπουμε έντονα και στο κομμάτι του «σκληρού» ποτού και των cocktails – που εύκολα μεταμορφώνονται σε mocktails. Διάβασα πρόσφατα ένα άρθρο για την πρώτη κάβα της Ευρώπης που πουλάει αμιγώς προϊόντα χωρίς αλκοόλ, και ο ιδιοκτήτης έλεγε ότι νιώθει λίγο σαν τον «vegan» του ποτού. Υπάρχει ένας παραλληλισμός εδώ, με την έννοια ότι πλέον ο καταναλωτής που επιλέγει να μην καταναλώνει αλκοολούχα προϊόντα είτε σε συγκεκριμένες περιστάσεις είτε γενικότερα ως στάση, έχει την πολυτέλεια επιλογής πολλών διαφορετικών προϊόντων. Και θεωρώ ότι αυτές οι premium, sophisticated επιλογές που ήρθαν από εμάς τις εταιρείες, γεμάτες γεύση και απόλαυση, είναι που άλλαξαν το παιχνίδι.

 

Πριν 10 χρόνια ίσως το να πιει κάποιος ένα virgin cocktail -όπως το λέγαμε τότε- ή κάτι παρόμοιο, ήταν σπάνιο και γινόταν για συγκεκριμένους λόγους. Κυριαρχούσε η στερεοτυπική άποψη, ότι αυτή η κατηγορία ποτών προοριζόταν για συγκεκριμένα καταναλωτικά κοινά ή για συγκεκριμένες ηλικίες, όπως ένα παλαιού τύπου αναψυκτικό.

 

Τώρα ο καταναλωτής έχει τόσες επιλογές, με ποιότητα, γεύση, σπιρτάδα, αλλά και έντονο sophistication που μπορεί να τις καταναλώσει πολύ συχνά και σε στιγμές που δεν είχε σκεφτεί πριν. Είναι δεδομένο ότι η πανδημία ευνόησε πολύ προϊόντα που εμπεριέχουν την έννοια του «good/better for me» ή συνδέονται έμμεσα με την υγεία και την ευεξία, καθώς όλοι γίναμε πιο ευαίσθητοι με την φροντίδα του εαυτού μας- και αυτό είναι σαφώς κάτι πολύ θετικό.

 

—Το καλοκαίρι είναι πλέον εδώ, και αντίστοιχα ο τουρισμός. Πώς μεταφράζεται αυτό στην κατανάλωση των προϊόντων και ποια η «πρόβλεψή» σας για τη φετινή τουριστική σεζόν;

Το καλοκαίρι είναι εδώ και επιτέλους είναι ένα καλοκαίρι πολύ πιο κοντά στην κανονικότητα συγκριτικά με τα δύο προηγούμενα χρόνια. Και αυτό είναι κάτι που μας γεμίζει όλους με ελπίδα και προσδοκίες για την τουριστική σεζόν, που προσωπικά θεωρώ ότι θα επαληθευτούν. Ο κόσμος έχει ανάγκη από το ελληνικό καλοκαίρι μας, και ήδη τα νησιά μας αλλά και τα μεγάλα αστικά κέντρα είναι γεμάτα επισκέπτες. Βάσει και των στοιχείων του πρώτου πενταμήνου, πριν καν μπούμε στην κυρίως καλοκαιρινή περίοδο, πιστεύω ότι θα έχουμε μια πολύ δυνατή σεζόν, ορμώμενη τόσο από τις υψηλές τουριστικές αφίξεις όσο και από εμάς τους ίδιους, που πάρα τις πιέσεις έχουμε τεράστια ανάγκη για καλοκαιρινές αποδράσεις που ευνοούν την ψυχολογία μας και τη χαμένη μας κοινωνικοποίηση.

 

—Η φετινή χρονιά χαρακτηρίστηκε από σημαντικά λανσαρίσματα και στις δύο κατηγορίες των εκτός μπύρας brands της Ολυμπιακής Ζυθοποιίας, το Somersby και την Tuborg. Ποιες ήταν οι σημαντικότερες προκλήσεις που είχατε να αντιμετωπίσετε και ποια ήταν η ανταπόκριση του κοινού;

Με την ομάδα μας, λέμε αστειευόμενοι ότι φέτος ήταν η χρονιά του Non Beer. Και όντως έτσι είναι, γεγονός φυσικά που με κάνει πολύ χαρούμενη και περήφανη. Στην Tuborg ολοκληρώσαμε με τον καλύτερο τρόπο το relaunch του brand που ξεκινήσαμε το 2021, ξανά συστηθήκαμε στο κοινό και δημιουργήσαμε δύο υπέροχες νέες προτάσεις premium αναψυκτικών, γεμάτες δροσιά και γεύση: το Tuborg Pink Grapefruit Σαγκουίνι και το Tuborg Ανανάς Lime & Δυόσμος. Αντίστοιχα λανσάραμε με το μηλίτη Somersby μια νέα εξωτική γεύση, που πραγματικά αγκαλιάζει το καλοκαίρι, το Somersby Mango Lime, σε ένα υπέροχο χρυσαφένιο πορτοκαλί χρώμα και μπουκάλι.

 

Επομένως η πιο αυθόρμητη απάντηση που μου έρχεται στο μυαλό είναι, ότι η μεγαλύτερη πρόκληση ήταν να τα κάνουμε όλα αυτά, στον σωστό χρόνο και με τον σωστό τρόπο. Αυτό είναι πάντα και η πρόκληση για εμάς τους ανθρώπους του Marketing, ο χρόνος και η ολότητα μιας καμπάνιας.

 

Εμπορικά, ωστόσο, η μεγάλη πρόκληση ήταν να διαφοροποιηθούμε, να φέρουμε κάτι πραγματικά νέο, κάτι που να κλείνει το μάτι και να εξιτάρει το κοινό μας. Και πιστεύω πώς το καταφέραμε, γιατί η ανταπόκριση στα λανσαρίσματα αυτά είναι εξαιρετικά θετική, τα σχόλια του κόσμου άκρως κολακευτικά και τα μηνύματα πολύ ενθαρρυντικά.  Και αυτό επιβεβαιώνεται και από τα έως τώρα αποτελέσματά μας.

 

—Η Tuborg άλλαξε, όμως, και εμφάνιση. Ποιος ήταν ο λόγος αυτής της απόφασης και τι σημαίνει αυτό για το brand;

Η Tuborg έχει ξεκινήσει ένα μεγάλο, υπέροχο νέο ταξίδι από το 2021 με πολλές αλλαγές στο brand. Επιθυμία μας με την ομάδα ήταν να φέρουμε την μάρκα σε μια νέα εποχή, κοιτώντας από τώρα και προς το μέλλον. Όταν έχεις ένα πολύ δυνατό ανθρακικό και την αναζωογόνηση στο DNA σου πρέπει πριν από όλα να αναζωογονείσαι και εσύ ο ίδιος, και για εμάς είχε έρθει η ώρα για ανανέωση.

 

Οι εποχές αλλάζουν και οι τάσεις εξελίσσονται, και όταν μιλάμε για μάρκες με τόσο ηγετική θέση πρέπει εκείνες να ορίζουν τις αλλαγές στην αγορά, όχι απλά να τις ακολουθούν.

 

Επαναπροσδιορίσαμε πολύ την στρατηγική μας, το όραμα της μάρκας μας, τον τρόπο που μιλάμε και όλη μας την αισθητική προσέγγιση και εικόνα. Ήταν ένα τεράστιο project και πάρα πολύ όμορφο, που φυσικά κατέληξε και στην αλλαγή των συσκευασιών και των μηνυμάτων μας. Αυτά έρχονται πάντα ως τελική αλλαγή, που είναι βέβαια και πολύ σημαντική γιατί στο τέλος της ημέρας με αυτά έρχονται σε επαφή οι καταναλωτές μας. Αν όμως η Tuborg ήταν άνθρωπος – όπως μας αρέσει να λέμε και να σκεφτόμαστε στο Marketing- θα έλεγα ότι αλλάξαμε πολλά πράγματα στην φωνή και στην αισθητική αυτής της προσωπικότητας, και τελικά τα ίδια τα ρούχα του.

 

Φέτος, αυτός ο άνθρωπος ήταν για εμάς ο αγαπημένος μας Δημήτρης Μοθωναίος, που άνοιξε μια Tuborg και με τον δικό του μοναδικό τρόπο την περπάτησε στα δρομάκια της Αθήνας, μιλώντας για τα όμορφα που είναι μέσα μας αρκεί να γίνει το κλικ. Αυτή η καμπάνια εκφράζει για μένα όλη τη δουλειά και την αλλαγή που κάναμε και χαίρομαι που καταφέραμε με την βοήθεια του Δημήτρη και μιας σπουδαίας ομάδας να την φέρουμε τόσο επιτυχημένα στην οθόνη ακριβώς όπως την είχαμε οραματιστεί. Είναι ίσως το πρώτο project, όπου έχει αποτυπωθεί τόσο έντονα και προσωπικά η δική μου αισθητική και δημιουργική άποψη, για αυτό και το καμαρώνω πολύ.

 

Σοφία Μαυραντζούλη: «Τα μη αλκοολούχα ποτά, η μεγάλη τάση των τελευταίων ετών»

 

—Από την άλλη, και το Somersby φέτος προχώρησε σε νέο καλοκαιρινό λανσάρισμα, το οποίο είχαμε την ευκαιρία να δοκιμάσουμε στο φετινό Pride, όπου το brand ήταν χορηγός. Πώς συνδέεται η παρουσία στο Pride με το brand και πώς προωθείται η διαφορετικότητα και η συμπερίληψη μέσα από την επικοινωνία του;

Το Somersby είναι μια μάρκα που από το ξεκίνημα της έχει μέσα στην καρδιά της το φως, την θετική στάση, την αισιοδοξία, την αγάπη, την παρέα. Το «μαζί». Και στο «μαζί», δεν μπορεί να υπάρχει εξ ορισμού αποκλεισμός, η συμπερίληψη είναι κάτι το αυτονόητο. Διαχρονικά, ο τρόπος που μιλάμε και εκφράζουμε τις αξίες και τα μηνύματα της μάρκας χαρακτηριζόταν από αυτό το μανιφέστο. Αυτό φαίνεται σε όλα τα μηνύματα και τα key visuals που έχουμε. Σε αυτό το πλαίσιο, το Somersby διεθνώς στηρίζει το Diversity & Inclusion και το global Pride Parade αλλά και πολλές άλλες οργανώσεις σε πολλές χώρες του κόσμου.

 

Ωστόσο θα ήθελα να πω – νιώθοντας ιδιαίτερα περήφανη- ότι η Ελλάδα ήταν από τις πρώτες χώρες μας, που αμέσως μπήκε σε αυτή τη μεγάλη γιορτή και δραστηριοποιήθηκε πίσω από αυτή την υπέροχη και εξαιρετικά σημαντική πρωτοβουλία. Υποστηρίξαμε έμπρακτα το Pride 2021 & 2022, αλλά πιο σπουδαίο για εμένα είναι ότι πορευόμαστε διαρκώς με αυτά τα μηνύματα, μιλώντας και προβάλλοντας το αυτονόητο, την αγάπη και το ότι το πιο wonderful που μπορεί να είναι κάποιος, είναι ο εαυτός του. Αυτό γιορτάζουμε στο Somersby και το γιορτάζουμε κάθε μέρα.


 

 

—Και μιας και μιλάμε για καλοκαίρι, δεν θα μπορούσαμε να μην αναφερθούμε στο mixability της Tuborg, για τη δημιουργία μοναδικών cocktails. Ποια θα μας προτείνατε;

 

Οι κωδικοί της Tuborg ήταν πάντα πολύ καλοί φίλοι με τα ποτά και ιδανικοί για mixing, όπως είναι χαρακτηριστικά το μοναδικό μας τόνικ. Το ίδιο ισχύει και για τις δύο καινούριες γεύσεις μας, που είναι ιδανικές για τη δημιουργία πολλών εύγευστων cocktails.

 

Το «must drink» είναι η Red Paloma, η δική μας Paloma που είναι πιο red με pink grapefruit σαγκουίνι και έχει υπέροχα αρώματα εσπεριδοειδών. Για μένα, όμως, η έκπληξη που θα προτείνω είναι το Exotic Highball, ένα εξωτικό cocktail που δημιουργήθηκε από τους συνεργάτες μας με την καλοκαιρινή γεύση του Tuborg Ανανά Lime Δυόσμος, λευκό ρούμι και florina pepper cordial.

 

Στην σελίδα μας στο Instagram μπορείτε να δείτε πολλές συνταγές από νέα cocktails, φτιαγμένες φέτος ειδικά για εμάς. Περιμένουμε τα σχόλια σας, και ευχόμαστε καλό καλοκαίρι.

Good Living
 
 
 
 

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Scroll to top icon