Ο ποταμός Ρήνος στη Γερμανία, μία από τις βασικότερες πλωτές οδούς της Ευρώπης απέχει πλέον μόλις λίγες μέρες πριν κλείσει για εμπορικά ποταμόπλοια καθώς η ακραία ξηρασία έχει ρίξει τη στάθμη του.
Οι επιχειρήσεις που βρίσκονται κατά μήκος του Ρήνου ή εξαρτώνται από αυτόν για τη μεταφορά ή την παραλαβή αγαθών προειδοποιούν ότι έχουν ήδη αναγκαστεί να περιορίσουν τις δραστηριότητες και να μειώσουν τα φορτία.
Ο Ρήνος, που εκτείνεται από τις Ελβετικές Άλπεις έως τη Βόρεια Θάλασσα, είναι ο δεύτερος μεγαλύτερος ποταμός στην κεντρική και δυτική Ευρώπη μετά τον Δούναβη. Η πλειονότητα των σχεδόν 200 εκατομμυρίων τόνων φορτίου που αποστέλλονται σε γερμανικά ποτάμια (από άνθρακα μέχρι ανταλλακτικά αυτοκινήτων, τρόφιμα έως χημικά) μεταφέρονται στον Ρήνο.
Τα χαμηλά επίπεδα της στάθμης του νερού εμφανίζονται συνήθως πολύ αργότερα μέσα στο έτος, αλλά τώρα έχουν πέσει από νωρίς λόγω και της γενικότερης ξηρασίας που επικρατεί σε μεγάλα τμήματα της δυτικής Ευρώπης.
Τα επικίνδυνα χαμηλά επίπεδά του νερού θυμίζουν την ξηρασία του 2018 όπου ο ποταμός έκλεισε για περίπου έξι μήνες. Η Αρχή Ναυτιλίας της Κολωνίας είπε ότι τα «ασυνήθιστα χαμηλά επίπεδα» για αυτήν την εποχή σημαίνουν ότι οι φορτηγίδες πρέπει να μειώσουν το φορτίο τους «για να μπορέσουν να κινηθούν στο ποτάμι». Αυτό αυξάνει τις τιμές και μειώνει την ταχύτητα με την οποία μπορούν να μεταφερθούν τα αγαθά.
Όλα αυτά καθώς η Γερμανία ετοιμάζεται για έναν χειμώνα με δελτίο κατανάλωσης στην ενέργεια λόγω της μείωσης κατά 80% των ροών φυσικού αερίου από τη Ρωσία.
Με πληροφορίες από Guardian