Η Ευρωπαϊκή Μητρόπολη της Λιλ ψήφισε υπέρ της θέσπισης «θετικών διοδίων», ενός μπόνους σε όσους δεν οδηγούν μόνοι κατά τις ώρες αιχμής στους πιο επιβαρυμένους άξονες.
«Στόχος μας είναι οι σόλο οδηγοί», σχολίασε ο πρόεδρος της MEL, Νταμιάν Καστελαίν.
Όσοι αλλάξουν μέσο μεταφοράς, όσοι χρησιμοποιούν κοινόχρηστα αυτοκίνητα, ήτοι ταξιδεύουν με δύο ή περισσότερα άτομα στο αυτοκίνητο και όσοι μεταθέτουν τις μετακινήσεις τους σε λιγότερο επιβαρυμένες ώρες, για παράδειγμα επιλέγουν να κινηθούν στους αυτοκινητόδρομους A1 και Α23 τις πρωινές και απογευματινές ώρες, θα δικαιούνται το μπόνους των 2 ευρώ ανά διαδρομή.
Το «ecobonus» είναι η «πρώτη φορά» που εφαρμόζεται κάτι τέτοιο στη Γαλλία.
Το μέτρο με σκοπό την ενίσχυση της οικολογικής συνείδησης των οδηγών, θα βασιστεί σε ένα σύστημα ηλεκτρονικής αναγνώρισης πινακίδας και σε πρώτη φάση θα υλοποιηθεί με τη συμμετοχή 5.000 εθελοντών.
Ειδικότερα, στους οδηγούς που θα συμμετάσχουν εθελοντικά από την άνοιξη του 2023, θα παρακολουθούνται οι καθημερινές μετακινήσεις μέσω της ανάγνωσης των πινακίδων και στη συνέχεια, 5.000 από αυτούς θα εγγραφούν το καλοκαίρι του 2023, για ένα πρώτο εννεάμηνο πρόγραμμα.
Κάθε αποφευχθείσα διαδρομή που θα δηλώνεται στην αίτηση θα δίνει το δικαίωμα μπόνους 2 ευρώ ανά διαδρομή εντός του ορίου των 80 ευρώ το μήνα.
Η Λιλ φιλοδοξεί σε μείωση της κυκλοφορίας κατά 750 οχήματα από τα 12.000 που υπάρχουν στην Α1 το πρωί σε ώρα αιχμής, διευκρινίζει σε δελτίο Τύπου.
Το κόστος του προγράμματος σε βάθος τριετίας αναμένεται να κοστίσει 9 εκατ. ευρώ.