Τήνος: Αναβαθμίζεται η Σχολή Μαρμαροτεχνίας και η οικία του Γιαννούλη Χαλεπά

Τήνος: Αναβαθμίζεται η Σχολή Μαρμαροτεχνίας και η οικία του Γιαννούλη Χαλεπά Facebook Twitter
0

Την αναβάθμιση της Σχολής Μαρμαροτεχνίας Τήνου, όπως και της οικίας του Γιαννούλη Χαλεπά, ανακοίνωσε το υπουργείο Πολιτισμού. 

Το έργο στην Τήνο αναμένεται να ολοκληρωθεί έως τα τέλη του 2025, σύμφωνα με το υπουργείο Πολιτισμού, ενώ εντάσσεται στο Ταμείο Ανάκαμψης, με προϋπολογισμό 13,5 εκατομμύρια ευρώ.  

Για τη Σχολή Μαρμαροτεχνίας Τήνου προβλέπεται ο εκσυγχρονισμός των υφιστάμενων κτιρίων, η επέκταση των εγκαταστάσεων και η διαμόρφωση του περιβάλλοντος χώρου. Το νέο κτιριακό συγκρότημα θα περιλαμβάνει εργαστήρια επεξεργασίας μεγάλων μαρμάρινων όγκων, αίθουσα κόφτη, σιδηρουργείο – χυτήριο, ξυλουργείο, εργαστήριο εκμαγεύσεων, αποθήκες, εργαστήρια γλυπτικής και αρχιτεκτονικού σχεδίου, γραφεία διοίκησης, βιβλιοθήκη και χώρους υγιεινής.

Επίσης, προβλέπεται προμήθεια εργαλείων, εξοπλισμού των εργαστηρίων και υλικών, που είναι απαραίτητα για τη λειτουργία της Σχολής Μαρμαροτεχνίας Τήνου, η οποία λειτουργεί από το 1955 στο κτίριο του παλιού δημοτικού σχολείου θηλέων Πύργου. Ήταν ένα από τα πρώτα σχολικά κτίρια που κατασκευάστηκαν την περίοδο της αντιβασιλείας του Όθωνα και ανεγέρθηκε το 1832. 

Τήνος: Αναβαθμίζεται η Σχολή Μαρμαροτεχνίας και η οικία του Γιαννούλη Χαλεπά Facebook Twitter

Παράλληλα προβλέπεται η αποκατάσταση, συντήρηση και διαρρύθμιση ως μουσειακού χώρου της οικίας του Γιαννούλη Χαλεπά στην Τήνο, η οποία βρίσκεται στον Πύργο και έχει χαρακτηριστεί ιστορικό διατηρητέο μνημείο. 

«Η Τήνος διαθέτει μια σπουδαία παράδοση στον τομέα της μαρμαροτεχνίας, η οποία αποτελεί εγγεγραμμένο στοιχείο άυλης πολιτιστικής κληρονομιάς στο εθνικό ευρετήριο και στον αντιπροσωπευτικό κατάλογο της UNESCO. Αμέτρητοι τεχνίτες έχουν δημιουργήσει εξαιρετικά έργα, αλλά παράλληλα συνέβαλαν στη διαμόρφωση και διατήρηση της ιδιαίτερης φυσιογνωμίας της Τήνου», επεσήμανε η Λίνα Μενδώνη. 

Η δημιουργία των νέων εγκαταστάσεων «δίνει μια νέα, σύγχρονη διεθνή δυναμική» στη Σχολή Μαρμαροτεχνίας και «συνεισφέρει καταλυτικά» στην εκπαίδευση των νέων μαρμαρογλυπτών, τους οποίους θέλει να αξιοποιήσει «ακόμη περισσότερο από ότι σήμερα» το υπουργείο Πολιτισμού, σε έργα που εκτελεί επί μνημείων, συμπλήρωσε. 

Σε ό,τι αφορά στην αποκατάσταση της οικίας Χαλεπά και του επισκέψιμου μουσειακού χώρου, σημείωσε πως το έργο «αναδεικνύει την αυθεντικότητα και την ιστορικότητα», μέσα από τη «σωστή προβολή των εκθεμάτων και του κινητού εξοπλισμού της, τιμώντας το έργο και τη σπουδαιότητα του μεγάλου γλύπτη». 

Πολιτισμός
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Γλυπτά Παρθενώνα: «Δεν έχω έτοιμη λύση αλλά οφείλουμε να συνεργαζόμαστε» λέει ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου

Πολιτισμός / Γλυπτά Παρθενώνα: «Δεν έχω έτοιμη λύση αλλά οφείλουμε να συνεργαζόμαστε» λέει ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου

 «Θα ήθελα να μιλήσουμε περισσότερο για μια εταιρική σχέση παρά να συζητήσουμε για την ιδιοκτησία»: Για το αίτημα επιστροφής των Γλυπτών του Παρθενώνα στην Αθήνα μίλησε ο επικεφαλής του Βρετανικού Μουσείου
LIFO NEWSROOM
Διαμαντένιο κολιέ που συνδέεται με τη Μαρία Αντουανέτα πουλήθηκε σε δημοπρασία για $4,81 εκατ.

Πολιτισμός / Διαμαντένιο κολιέ που συνδέεται με τη Μαρία Αντουανέτα πουλήθηκε σε δημοπρασία για $4,81 εκατ.

Το κόσμημα φέρει ιστορική σημασία, καθώς θεωρείται ότι περιλαμβάνει μερικά από τα αυθεντικά διαμάντια του θρυλικού "κολιέ των διαμαντιών" που βρέθηκε στο επίκεντρο σκανδάλου τη δεκαετία του 1780
LIFO NEWSROOM
Φωτογραφική έκθεση για την επανένωση της Γερμανίας 35 χρονια μετά από την πτώση του Τείχους του Βερολίνου

Πολιτισμός / Φωτογραφική έκθεση για την επανένωση της Γερμανίας 35 χρονια μετά από την πτώση του Τείχους του Βερολίνου

Με αφορμή τα 35 χρόνια από την Πτώση του Τείχους (09.11.89) μια φωτογραφική έκθεση με τίτλο «Dream on- Βερολίνο, δεκαετία του 90» αποτυπώνει την κρίσιμη αυτή δεκαετία μετάβασης ανάμεσα στο παρελθόν και το αβέβαιο μέλλον, την αισιοδοξία και το φόβο για το νέο Βερολίνο
ΕΙΡΗΝΗ ΑΝΑΣΤΑΣΟΠΟΥΛΟΥ, ΒΕΡΟΛΙΝΟ
Η σπουδαία επανεκκίνηση της Καμεράτα ως Ορχήστρα του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών

Μουσική / Η συγκινητική επανεκκίνηση της Καμεράτας

Τέσσερα χρόνια, δύο νομοθετικές παρεμβάσεις, τρεις υπουργικές αποφάσεις και μία εκκαθάριση χρειάστηκαν ώστε να μπορέσει η Καμεράτα-Ορχήστρα των Φίλων της Μουσικής να κάνει restart και να επανέλθει ως Ορχήστρα του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ