Σε ποιο μέρος βρίσκεται η γέφυρα στο φόντο της Μόνα Λίζα;

Σε ποιο μέρος βρίσκεται η γέφυρα στο φόντο της Μόνα Λίζα; Facebook Twitter
Ο Ιταλός ιστορικός Σιλβάνο Βινσέτι είπε ότι δεν είχε καμία αμφιβολία ότι η γέφυρα Romito di Laterina στην επαρχία του Αρέτσο ήταν αυτό που ο Λεονάρντο είχε ζωγραφίσει στο τοπίο της υπαίθρου πίσω από τη αινιγματική Μόνα Λίζα.
0

Οι κάτοικοι μιας μικρής πόλης στην Τοσκάνη έχουν ενθουσιαστεί από όταν έμαθαν ότι ένας ιστορικός τέχνης υποστηρίζει ότι η γέφυρα που ζωγραφίστηκε στο φόντο του πιο διάσημου πορτρέτου στον κόσμο –της Μόνα Λίζα του Λεονάρντο ντα Βίντσι– ανήκει στην πόλη.

Ο Ιταλός ιστορικός Σιλβάνο Βινσέτι δήλωσε πως δεν είχε καμία αμφιβολία ότι η γέφυρα Romito di Laterina στην επαρχία του Αρέτσο ήταν αυτό που ο Λεονάρντο είχε ζωγραφίσει στο τοπίο της υπαίθρου πίσω από τη αινιγματική Μόνα Λίζα, κάτι που θα έδινε τέλος σε ένα μυστήριο που πυροδότησε αμέτρητες διαφωνίες όλα αυτά τα χρόνια.

Ο Λεονάρντο ζωγράφισε τη Μόνα Λίζα στη Φλωρεντία στις αρχές του 16ου αιώνα, και η ταυτότητα της γυναίκας που εμφανίζεται στην ελαιογραφία –που ευρέως πιστεύεται ότι είναι η Λίζα ντελ Τζιοκόντο– έχει προκαλέσει τόσες εικασίες όσο και το μακρινό σκηνικό που βρίσκεται πίσω της.

Οι θεωρίες στο παρελθόν έχουν αναγνωρίσει τη γέφυρα ως την Ponte Buriano, κοντά στη Laterina, καθώς και την Ponte Bobbio στη βόρεια ιταλική πόλη Piacenza.

Σε ποιο μέρος βρίσκεται η γέφυρα στο φόντο της Μόνα Λίζα; Facebook Twitter
Χρησιμοποιώντας το μέγεθος της καμάρας που έχει διασωθεί μέχρι σήμερα στην γκρεμισμένη γέφυρα, ο Βινσέτι διαπίστωσε ότι τέσσερις καμάρες του ίδιου μεγέθους ταιριάζουν τέλεια σε όλη την έκταση του ποταμού. Φωτ.: Le Rocca Cultural Association

Χρησιμοποιώντας ιστορικά έγγραφα και εικόνες drone, και κάνοντας συγκρίσεις μεταξύ του πίνακα και των φωτογραφιών της περιοχής, ο Βιντσέντι θεωρεί ότι ήταν «η ετρουσκορωμαϊκή γέφυρα, Romito».

Η πιο χαρακτηριστική λεπτομέρεια, είπε στους δημοσιογράφους, υπήρξε στις καμάρες: η γέφυρα στον πίνακα του Λεονάρντο είχε τέσσερις καμάρες, όπως και η Romito. Το Ponte Buriano, από την άλλη, έχει έξι τόξα, ενώ το Ponte Bobbio έχει περισσότερες από έξι.

Χρησιμοποιώντας το μέγεθος της καμάρας που έχει διασωθεί μέχρι σήμερα στην γκρεμισμένη γέφυρα, ο Βινσέτι διαπίστωσε ότι τέσσερις καμάρες του ίδιου μεγέθους ταιριάζουν τέλεια σε όλη την έκταση του ποταμού.

Μόνο ένα τόξο της γεφυρας Romito, που εκτεινόταν στον ποταμό Άρνο, σώζεται, καθώς επίσγς και τα θεμέλια της γέφυρας στην απέναντι πλευρά της όχθης του ποταμού.

Σε ποιο μέρος βρίσκεται η γέφυρα στο φόντο της Μόνα Λίζα; Facebook Twitter
Το τοπίο της Λατερίνα σύμφωνα με τον Σιλβάνο Βινσέτι είναι ο γεωλογικός σχηματισμός που απεικονίζεται στον πίνακα. Φωτ.: Le Rocca Cultural Association

Έγγραφα που ανήκαν στην οικογένεια των Μεδίκων που βρέθηκαν στα κρατικά αρχεία της Φλωρεντίας έδειξαν ότι μεταξύ 1501 και 1503 η γέφυρα ήταν «πολύ λειτουργική», είπε ο Βινσέτι. Πρόσθεσε ότι ήταν ακριβώς εκείνη την εποχή που ο Λεονάρντο βρισκόταν στην περιοχή Val d'Arno, πρώτα στην υπηρεσία του Cesare Borgia, ενός καρδινάλιου από την πιο διαβόητη οικογένεια ευγενών της Ιταλίας της Αναγέννησης, και στη συνέχεια για τον Piero Soderini, πολιτικού της Δημοκρατία της Φλωρεντίας. Η ύπαρξη της γέφυρας συντόμευε το ταξίδι μεταξύ Αρέτσο, Φιέζολε και Φλωρεντίας κατά αρκετές ώρες.

«Η χαρακτηριστική μορφή του Άρνου σε αυτό το τμήμα της επικράτειας αντιστοιχεί σε αυτό που απεικόνισε ο Λεονάρντο στο τοπίο στα αριστερά της ευγενούς που απεικονίζεται στον διάσημο πίνακα», είπε.

Ο Βινσέτι βρήκε επίσης έγγραφα που μαρτυρούν ότι ο Λεονάρντο διέμενε συχνά στο Φιέζολε εκείνη την εποχή, με έναν θείο του που ήταν ιερέας.

Η Simona Neri, δήμαρχος της Λατερίνα, είπε ότι η θεωρία του Βιντσέτι έχει προκαλέσει ενθουσιασμό στην πόλη που έχει από 3.500 κατοίκους, και ότι ελπίζει ότι η ισχυριζόμενη σύνδεση με τη Μόνα Λίζα θα έφερνε περισσότερους τουρίστες στην περιοχή.

Με πληροφορίες από Guardian

Πολιτισμός
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Γλυπτά Παρθενώνα: «Δεν έχω έτοιμη λύση αλλά οφείλουμε να συνεργαζόμαστε» λέει ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου

Πολιτισμός / Γλυπτά Παρθενώνα: «Δεν έχω έτοιμη λύση αλλά οφείλουμε να συνεργαζόμαστε» λέει ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου

 «Θα ήθελα να μιλήσουμε περισσότερο για μια εταιρική σχέση παρά να συζητήσουμε για την ιδιοκτησία»: Για το αίτημα επιστροφής των Γλυπτών του Παρθενώνα στην Αθήνα μίλησε ο επικεφαλής του Βρετανικού Μουσείου
LIFO NEWSROOM
Διαμαντένιο κολιέ που συνδέεται με τη Μαρία Αντουανέτα πουλήθηκε σε δημοπρασία για $4,81 εκατ.

Πολιτισμός / Διαμαντένιο κολιέ που συνδέεται με τη Μαρία Αντουανέτα πουλήθηκε σε δημοπρασία για $4,81 εκατ.

Το κόσμημα φέρει ιστορική σημασία, καθώς θεωρείται ότι περιλαμβάνει μερικά από τα αυθεντικά διαμάντια του θρυλικού "κολιέ των διαμαντιών" που βρέθηκε στο επίκεντρο σκανδάλου τη δεκαετία του 1780
LIFO NEWSROOM
Φωτογραφική έκθεση για την επανένωση της Γερμανίας 35 χρονια μετά από την πτώση του Τείχους του Βερολίνου

Πολιτισμός / Φωτογραφική έκθεση για την επανένωση της Γερμανίας 35 χρονια μετά από την πτώση του Τείχους του Βερολίνου

Με αφορμή τα 35 χρόνια από την Πτώση του Τείχους (09.11.89) μια φωτογραφική έκθεση με τίτλο «Dream on- Βερολίνο, δεκαετία του 90» αποτυπώνει την κρίσιμη αυτή δεκαετία μετάβασης ανάμεσα στο παρελθόν και το αβέβαιο μέλλον, την αισιοδοξία και το φόβο για το νέο Βερολίνο
ΕΙΡΗΝΗ ΑΝΑΣΤΑΣΟΠΟΥΛΟΥ, ΒΕΡΟΛΙΝΟ
Η σπουδαία επανεκκίνηση της Καμεράτα ως Ορχήστρα του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών

Μουσική / Η συγκινητική επανεκκίνηση της Καμεράτας

Τέσσερα χρόνια, δύο νομοθετικές παρεμβάσεις, τρεις υπουργικές αποφάσεις και μία εκκαθάριση χρειάστηκαν ώστε να μπορέσει η Καμεράτα-Ορχήστρα των Φίλων της Μουσικής να κάνει restart και να επανέλθει ως Ορχήστρα του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ