Ο επιτυχημένος θεσμός «Όλη η Ελλάδα ένας πολιτισμός» του υπουργείου Πολιτισμού, που αγκαλιάστηκε από το κοινό της περιφέρειας και αναδείχθηκε σε ένα από τα πιο σημαντικά πολιτιστικά γεγονότα της χώρας, επιστρέφει το καλοκαίρι του 2023 με την τέταρτη διοργάνωσή του, φέρνοντας ποικίλα πολιτιστικά δρώμενα σε μοναδικούς αρχαιολογικούς χώρους, μνημεία και μουσεία σε κάθε γωνιά της Ελλάδας.
Το φετινό φιλόδοξο και πολυδιάστατο πρόγραμμα των εκδηλώσεων του θεσμού καλύπτει ένα ευρύ φάσμα πεδίων καλλιτεχνικής έκφρασης και φέρνει σε δημιουργικό διάλογο τον σύγχρονο πολιτισμό με την πολιτιστική κληρονομιά. Ο κεντρικός θεματικός άξονας της διοργάνωσης περιστρέφεται γύρω από την κλιματική κρίση και τις συντριπτικές επιπτώσεις της στο παρόν και στο μέλλον του πλανήτη μας. Οι καλλιτέχνες και οι καλλιτεχνικές ομάδες που συμμετέχουν αποφεύγουν τις δυστοπικές προβλέψεις και επιχειρούν μια όσο το δυνατό σφαιρικότερη θεώρηση του θέματος.
Από τους ανεμόμυλους στη Χώρα της Αμοργού έως τη σκοτεινή φυλακή της Χίου και το κάστρο Ακροκορίνθου, η LiFO επιλέγει τις δέκα πιο απρόσμενες και ενδιαφέρουσες τοποθεσίες που θα φιλοξενήσουν εκδηλώσεις της φετινής διοργάνωσης.
Ο κεντρικός θεματικός άξονας της διοργάνωσης περιστρέφεται γύρω από την κλιματική κρίση και τις συντριπτικές επιπτώσεις της στο παρόν και στο μέλλον του πλανήτη μας. Οι καλλιτέχνες και οι καλλιτεχνικές ομάδες που συμμετέχουν αποφεύγουν τις δυστοπικές προβλέψεις και επιχειρούν μια όσο το δυνατό σφαιρικότερη θεώρηση του θέματος.
Ανεμόμυλοι, Χώρα Αμοργού
Ο χώρος: Για πάνω από 300 χρόνια διάσπαρτοι ανεμόμυλοι σε όλο το νησί της Αμοργού κάλυπταν τις ανάγκες των κατοίκων σε αλεύρι. Κάθε ανεμόμυλος εξυπηρετούσε είκοσι με είκοσι πέντε οικογένειες, ενώ ήταν έτσι κατασκευασμένοι ώστε να δουλεύουν με κάθε άνεμο, ακόμα και ασθενή. Οι εγκαταλελειμμένοι εναπομείναντες ανεμόμυλοι της Χώρας αποτελούν ένα από τα κύρια τουριστικά αξιοθέατα του νησιού, διατηρώντας τη γοητεία αλλοτινών καιρών αλλά και λειτουργώντας ως υπενθύμιση μιας πολύ πιο οικολογικής προσέγγισης στην παραγωγή τροφής.
In memoriam by Panú
Ο μουσικός και συνθέτης Panú, κατά κόσμον Παναγιώτης Μανουηλίδης, δημιούργησε ένα ηχητικό ρέκβιεμ για έναν κόσμο που χάνεται. Εμπνεόμενος από τους ανεμόμυλους στη Χώρα της Αμοργού, ο Panú σχεδιάζει και κατασκευάζει 90 μοναδικά κεραμικά, μέλη ενός οργάνου, κουρδισμένα σε πεντατονικές κλίμακες. Τα μέλη τοποθετούνται γύρω από τους ανεμόμυλους και αφήνονται στον άνεμο που οργανώνει τη μουσική σύνθεση, άλλοτε δυνατά και εκστατικά και άλλοτε ήσυχα, σαν μοιρολόι. Κάθε στιγμή ο ήχος αλλάζει, μεταμορφώνοντας τον χώρο και τον χρόνο.
Όργανο στους Ανεμόμυλους / Μια αιολική ηχητική εμπειρία
Παρουσίαση: 5-6/8, ώρα έναρξης: 6:31
Κάστρο Ακροκορίνθου, Κορινθία
Ο χώρος: Το Κάστρο του Ακροκορίνθου, χτισμένο στην κορυφή του ομώνυμου βράχου, έχει ύψος 575 μέτρα και βρίσκεται πάνω από τον οικισμό της Αρχαίας Κορίνθου και τον ναό του Απόλλωνα. Η πρώτη του οχύρωση χρονολογείται στα τέλη 7ου-6ου π.Χ αι., στα χρόνια της τυραννίας των Κυψελιδών, ενώ έχουν βρεθεί και εκτεταμένα τμήματα κλασικής τοιχοποιίας που ανάγονται στον 4ο π.Χ. αι.
Πτώση
Ο Coti K. και ο Δημήτρης Γεωργακόπουλος παρουσιάζουν την υπαίθρια ηχητική εγκατάσταση με τίτλο «Πτώση», εμπνευσμένη από τον μύθο του Ίκαρου. Τοποθετημένη στην είσοδο του κάστρου, είναι ένα γλυπτό που λειτουργεί ως αιολική άρπα και αποτελείται από μια ξύλινη κατασκευή με μεταλλικό σκελετό που είναι λες και ένα ορθογώνιο παραλληλεπίπεδο έπεσε από τον ουρανό και καρφώθηκε στο έδαφος. Η Πτώση αφήνει στον επισκέπτη την επιλογή να το δει σαν ένα ναό των στοιχείων της φύσης ή σαν το ερείπιο-θραύσμα ενός πολιτισμού που ηττήθηκε και επιστράφηκε στη γη.
Διάρκεια: 10/7-29/8
Παρουσίαση: 23-24 Ιουλίου 2023, Ώρα έναρξης: 19:00
Δελφοί: Κτίριο Πικιώνη ή Παβίλιον, νυν «π» και Αρχαιολογικός Χώρος Δελφών
Ο χώρος: Το κτίριο Πικιώνη ή Παβίλιον κατασκευάστηκε στα τέλη της δεκαετίας του ’50 από τον κορυφαίο Έλληνα αρχιτέκτονα Δημήτρη Πικιώνη και τον γιο του Πέτρο. Λιθόκτιστο, με ανάγλυφες τεχνοτροπίες στους τοίχους και εντυπωσιακό δάπεδο, αποτελεί ένα μοναδικό δείγμα μεταπολεμικής αρχιτεκτονικής, έχοντας φιλοξενήσει στο παρελθόν εκθέσεις σπουδαίων καλλιτεχνών, όπως αυτή του διεθνούς φήμης γλύπτη Takis. Το πρώην τουριστικό περίπτερο ανακαινίστηκε πρόσφατα από τον πολιτιστικό οργανισμό Polygreen Culture & Art Initiative PCAI και αποτελεί τον νέο δυναμικό του χώρο που ονομάζεται «π» (Παγκόσμιο Κέντρο Κυκλικής Οικονομίας και Πολιτισμού) και αποσκοπεί στην καλλιέργεια της περιβαλλοντικής συνείδησης με κύριο όχημα τη σύγχρονη τέχνη.
Oh, tranquility! Penetrating the very rock, A cicada’s voice
Παίρνοντας έμπνευση από τις περιβαλλοντικές ανησυχίες του Δημήτρη Πικιώνη, όπως αυτές εκφράστηκαν μέσα από το αρχιτεκτονικό και καλλιτεχνικό έργο του, εκεί όπου συχνά η νεωτερικότητα και ο σεβασμός για τη φύση διασταυρώνονταν με τη λαϊκή παράδοση και την ιαπωνική αρχιτεκτονική, ο πολιτιστικός οργανισμός (PCAI) διοργανώνει ένα πρωτότυπο διήμερο πρόγραμμα εικαστικών δράσεων και περφόρμανς. Καταξιωμένοι εικαστικοί, αρχιτέκτονες, ποιητές, μονωδοί και περφόρμερ θα συμμετέχουν στα δρώμενα, παίρνοντας αφορμή από την ιστορία του αρχιτεκτονικού μνημείου - τοποσήμου της περιοχής και το φυσικό τοπίο των Δελφών, με σκοπό την ανάδειξη κρίσιμων περιβαλλοντικών ζητημάτων.
23-24/7, Ώρα έναρξης: 18:00
Περίπτερο Πικιώνη («π», Παγκόσμιο Κέντρο Κυκλικής Οικονομίας και Πολιτισμού), Δελφοί
Συμμετέχουν οι καλλιτέχνες: Φοίβη Γιαννίση, Ζήσης Κοτιώνης, HOPE, Άννα Παγκάλου, Ναταλία Παπαδοπούλου, Άγγελος Πλέσσας, Serapis Maritime, VASKOS (Βασίλης Νούλας & Κώστας Τζημούλης), Kostadis και Digitaria
Επιμέλεια: Κίκα Κυριακάκου
Δεύτερος Χώρος Δελφοί: Αρχαιολογικός χώρος Δελφών
Οι χρησμοί του νερού
Η σκηνοθέτις και χορογράφος Αποστολία Παπαδαμάκη στη νέα πρωτότυπη παράσταση Οι χρησμοί του νερού προχωρά στη δημιουργία μιας σπονδυλωτής, διαδραστικής και συμμετοχικής site-specific περφόρμανς που συνδέει την κλιματική αλλαγή και την παγκόσμια κρίση του νερού με το μυθικό υπόβαθρο και τη λατρεία του Απόλλωνα στους Δελφούς. Σκοπός της είναι να συνδυάσει επιστημονικές ανακαλύψεις και πορίσματα, ιστορικά γεγονότα, μυθικές οντότητες και υψηλά νοήματα, συνδέοντας τις έρευνες για τις επιπτώσεις της κλιματικής αλλαγής στην ευρύτερη περιοχή των Δελφών και τις συνέπειες της ανθρώπινης δραστηριότητας στον υδροφόρο ορίζοντα της περιοχής με την παγκόσμια κρίση του νερού.
Κάθε παράσταση αποτελείται από δύο μέρη. Το πρώτο διαδραματίζεται 6:30-7:30, κατά την ανατολή του ηλίου, στον Ναό της Αθηνάς Προναίας, και το δεύτερο 20:00-21:10 στον αρχαιολογικό χώρο των Δελφών. Η παρακολούθηση και των δύο μερών είναι υποχρεωτική.
31/7-1/8
Αρχαιολογικός Χώρος Δελφών
Σκηνοθεσία, χορογραφία: Αποστολία Παπαδαμάκη
Κάστρο της Χίου: Σκοτεινή Φυλακή και Οθωμανικό Λουτρό
Ο χώρος: Η «σκοτεινή φυλακή» βρίσκεται μέσα στο κάστρο της Χίου, ενσωματωμένη στο τείχος, και ανήκει σε μία από τις παλαιότερες ιστορικά φάσεις του κάστρου. Στα χρόνια της τουρκικής κυριαρχίας χρησιμοποιήθηκε ως φυλακή και συνδέθηκε με ένα τραγικό γεγονός της επανάστασης του 1822 καθώς εκεί κρατήθηκαν όμηροι για σαράντα, κατ’ άλλους σαράντα μία μέρες περίπου εβδομήντα άρχοντες της Χίου μαζί με τον μητροπολίτη Πλάτωνα προτού απαγχονιστούν στις 23 Απριλίου του 1822.
Aquatic Echoes
Οι εικαστικοί Γιώργος Μωραΐτης, Latent Community και Φίλιππος Βασιλείου συνθέτουν μια ηχητική εγκατάσταση που θα παρουσιαστεί για πρώτη φορά στην Ελλάδα και προέκυψε από ηχητική έρευνα στα υδάτινα οικοσυστήματα της Μεσογείου και στο πώς αυτά πλήττονται από την ανθρώπινη παρέμβαση. Σκοπός του έργου είναι να μεγεθύνει τα μη αντιληπτά ηχητικά αποτυπώματα που διαταράσσουν την κλιματική και οικολογική ισορροπία της Ελλάδας και της Μεσογείου.
Παράλληλα με την εικαστική εγκατάσταση «Aquatic Echoes» θα πραγματοποιηθούν δύο βιωματικά εργαστήρια για παιδιά από 4 έως 12 ετών και εφήβους στο κτίριο περιοδικών εκθέσεων αρχαιοτήτων στο Παλάτι Ιουστινιάνι Κάστρου Χίου (26-28/7).
27-28/7
Παλάτι Ιουστινιάνι και Σκοτεινή Φυλακή στο Κάστρο της Χίου
Οθωμανικό Λουτρό - Κάστρο της Χίου (δεύτερη τοποθεσία Χίος)
Ο χώρος: Στη βορειοδυτική πλευρά του επιθαλάσσιου τείχους του Κάστρου της Χίου βρίσκεται το Οθωμανικό Λουτρό, γνωστό και ως χαμάμ. Κατασκευασμένο την οθωμανική εποχή, ήταν το μεγαλύτερο συγκρότημα λουτρών του νησιού. Το 2012 ολοκληρώθηκαν οι εργασίες αποκατάστασής του από την αρχαιολογική υπηρεσία και ο χώρος άνοιξε για το κοινό.
Το δάκρυ
«Αν δεν ευδοκιμείς σε έναν τόπο, σκέψου μήπως δεν φταις εσύ αλλά το περιβάλλον σου…». Η ομάδα Στέρεο Νερό ακολουθεί τη ζωή των κατοίκων στα Μαστιχοχώρια της Χίου και αναλύει τη σύνδεσή τους με τον κύκλο ζωής του «δέντρου που δακρύζει». Εστιάζοντας στις διαρκώς μεταβαλλόμενες καιρικές συνθήκες, η περφόρμανς/χορός «Το δάκρυ» θέτει ερωτήματα για την ευθραυστότητα της συμβίωσης ανθρώπινου και μη ανθρώπινου και την απώλεια της εγγεγραμμένης συλλογικής εμπειρίας.
30-31/8
Οθωμανικό Λουτρό, Κάστρο Χίου
Ιδέα, σύλληψη, δημιουργική ομάδα: Εύη Σούλη, Μαριλένα Γεωργαντζή, Κώστας Θεοδωράκης
Σκηνοθεσία - χορογραφία: Εύη Σούλη
Νεκρομαντείο Αχέροντα, Πρέβεζα
Ο χώρος: Το Νεκρομαντείο Αχέροντα βρίσκεται στις όχθες της αποξηραμένης λίμνης Αχερουσίας και είναι το σημείο όπου θεωρούσαν κατά την αρχαιότητα ότι βρίσκονταν οι πύλες του Άδη. Είναι ένας τόπος άρρηκτα συνδεδεμένος με τον μύθο της καθόδου των νεκρών στον Άδη και το ταξίδι τους με τον Βαρκάρη. Στο συγκεκριμένο ιερό κατέφευγαν οι Αρχαίοι, προσφέροντας σπονδές στους νεκρούς για να επικοινωνήσουν με τις ψυχές τους και να πάρουν διάφορες πληροφορίες, μετά από κατάλληλη προετοιμασία στην οποία υποβάλλονταν απ’ τους ιερείς του μαντείου.
Running Dry
Η παράσταση Running Dry καλεί τους θεατές σε μια χορευτική περφόρμανς όπου το νερό επιστρέφει ως Ερινύα, δηλαδή ως αρχέγονη ορμή. Ερινύα είναι η λειψυδρία, η ξηρασία, η πλημμύρα, η στάθμη της θάλασσας που ανεβαίνει, το ποτάμι που στερεύει, το δέρμα που ζαρώνει. Δεν αποτελεί τιμωρία αλλά γίνεται γνώση. Τα χορευτικά σώματα επιστρέφουν στο νερό, την αρχαιότερη άγρια συγγενή τους, και μέσω κινητικών κυμάτων, φωνών, εξομολογήσεων και χειρονομιών ξεδιπλώνουν προσωπικούς υδάτινους χάρτες σωματικών μνημών και υφαίνουν έναν κόσμο φωτεινής συνύπαρξης
29-30/7
Νεκρομαντείο Αχέροντα, Πρέβεζα
Χορογραφία: Άρια Μπουμπάκη
Αρχαιολογικός Χώρος Αιγών (Βεργίνα)
Ο χώρος: Η πόλη των αρχαίων Αιγών, μία από τις σημαντικότερες αρχαιολογικές ανακαλύψεις όλων των εποχών με παγκόσμια ακτινοβολία, αποτελούσε την πρώτη πρωτεύουσα του μακεδονικού βασιλείου. Ο πλούτος των ευρημάτων της περιοχής είναι σπάνιας αρχαιολογικής και ιστορικής σημασίας και ανακηρύχθηκε το 1996 από την UNESCO Μνημείο Παγκόσμιας Κληρονομιάς. Οι βασιλικοί τάφοι του Φιλίππου και του Αλέξανδρου, το νεκροταφείο με τα άφθονα κτερίσματα της εποχής του σιδήρου, το ανάκτορο, το θέατρο, το ιερό της Εύκλειας, η Ακρόπολη και το τείχος της πόλης αποτελούν τη ζώσα ιστορία της μακεδονικής γης.
Ένα ταξίδι με τον Στράβωνα
Δύο ηθοποιοί και ένας μουσικός επί σκηνής συνομιλούν, τραγουδούν και αυτοσχεδιάζουν με κείμενα του παρελθόντος και βιώματα του παρόντος. Ένας υπερευαίσθητος πολίτης με ιδιαίτερες οικολογικές ανησυχίες είναι ο μοναδικός που δηλώνει συμμετοχή στο πρόγραμμα επιμόρφωσης «Διά βίου μάθηση, περιβάλλον, κλιματική αλλαγή και υγεία», ενώ μια έγκριτη πανεπιστημιακός αναλαμβάνει το δύσκολο έργο της εκπαίδευσής του, με εντυπωσιακά επακόλουθα.
4-5/8
Αρχαιολογικός χώρος Αιγών, Ημαθία
Σύλληψη: Βασίλης Παπαβασιλείου
Κείμενο παράστασης: Νικολέτα Φιλόσογλου και ο θίασος
Σκηνοθεσία: Νικολέτα Φιλόσογλου
Αρχαιολογικός χώρος Ιεράς Μονής Κοιμήσεως Θεοτόκου Τορνικίου, Γρεβενά
Ο χώρος: Η Μονή Κοιμήσεως της Θεοτόκου Τορνικίου ιδρύθηκε τον 12ο αιώνα και βρίσκεται σε μικρή απόσταση από το χωριό Παναγιά (Τουρνίκι) Γρεβενών. Και οι δύο ναοί της μονής είναι κατάγραφοι με τοιχογραφίες που, σύμφωνα με σχετικές επιγραφές, χρονολογούνται τα έτη 1481 και 1730, ενώ τα δείγματα ζωγραφικής του έτους 1481 που βρέθηκαν εκεί είναι ένα από τα πρωιμότερα έργα των ζωγράφων του Καστοριανού Εργαστηρίου. Στις 11 Σεπτεμβρίου 2011, το 260 τόνων κεντρικό ιερό μεταφέρθηκε σε παρακείμενο λόφο για να διασωθεί από την πλήρωση της τεχνητής λίμνης Ιλαρίωνα, λόγω της κατασκευής του ομώνυμου υδροηλεκτρικού φράγματος της ΔΕΗ.
Τα αλυσοπρίονα του Ερυσίχθονα
Η μουσική παράσταση με live γλυπτική Τα αλυσοπρίονα του Ερυσίχθονα καταπιάνεται με το ζήτημα της εκμετάλλευσης της φύσης από τον άνθρωπο. Επί σκηνής δύο γλύπτες/υλοτόμοι και τέσσερις μουσικοί. Οι γλύπτες σμιλεύουν κορμούς λεύκας, τα όργανα συνομιλούν και συντονίζονται με τον ξυλουργικό ήχο, ενώ παρεισφρέει μεταρσιωμένος και ο τσάμικος «Δεν κλαίτε δέντρα και κλαδιά». Μια ανάποδη ανάγνωση της υλοτομίας, αφού τα εργαλεία στα χέρια των υλοτόμων οδηγούν, σε αυτή την περίπτωση, όχι στην καταστροφή της φύσης αλλά στη δημιουργία τρισδιάστατων γλυπτών μέσα από έναν διάλογο με αυτήν.
8-9/8
Αρχαιολογικός χώρος Ιεράς Μονής Κοιμήσεως Θεοτόκου Τορνικίου, Γρεβενά
Αρχαιολογικός χώρος Μαντινείας, Αρκαδία
Ο χώρος: Το θέατρο της Μαντινείας βρίσκεται στον χώρο της αγοράς, δηλαδή στην περιοχή όπου συγκεντρώνονταν οι πολιτικές, θρησκευτικές, πολιτιστικές και κοινωνικές δραστηριότητες της αρχαίας πόλης. Οι γνώσεις μας για το μνημείο βασίζονται στις γαλλικές ανασκαφές του 19ου αιώνα που έφεραν στο φως τη σκηνή, την ορχήστρα και μερικά από τα χαμηλότερα εδώλια του κοίλου. Η έλλειψη συστηματικής ανασκαφικής έρευνας και μελέτης του μνημείου εμποδίζουν προς το παρόν την εξαγωγή ασφαλών συμπερασμάτων για τη χρονολόγησή του. Σύμφωνα, όμως, με τις ενδείξεις, η ανέγερση της πρώτης οικοδομικής φάσης του πρέπει να συσχετισθεί με την επανίδρυση της πόλης μετά το 370 π.Χ., ενώ την τελική μορφή του φαίνεται να πήρε κατά την αυτοκρατορική περίοδο.
Selva Oscura
Το νέο μουσικό έργο Selva Oscura του Αλέξανδρου Δράκου Κτιστάκη επιχειρεί να αποτυπώσει με μουσικούς όρους τις δυνάμεις που καθιστούν το δάσος αναπόσπαστο δομικό στοιχείο της επιβίωσής μας. Γραμμένο για ορχήστρα δωματίου, το έργο χωρίζεται σε οργανικά μέρη, έχει αυτοσχεδιασμό και μέρη με μελοποιημένες παραλογές που ερμηνεύει η Έλλη Πασπαλά σε πρωτότυπο κείμενο της Αλεξάνδρας Κ*. Οι ρυθμικές αντιθέσεις του έργου σκιαγραφούν τις εναλλαγές του κύκλου ζωής και καταστροφής ενός δάσους
22-23/8
Αρχαιολογικός χώρος Μαντινείας, Αρκαδία
Μουσική σύνθεση - μουσική διεύθυνση: Αλέξανδρος Δράκος Κτιστάκης
Κείμενο: Αλεξάνδρα Κ*
Ερμηνεύει: Έλλη Πασπαλά
Ιδαίον Άντρον, Ψηλορείτης
Ο χώρος: Το σπήλαιο Ιδαίο Άντρο βρίσκεται σε υψόμετρο 1.538 μέτρων στην ανατολική πλευρά του Ψηλορείτη, στο οροπέδιο της Νίδας. Έχει τεράστια αρχαιολογική και πολιτισμική αξία, καθώς, σύμφωνα με τον μύθο, εκεί μεγάλωσε ο Δίας. Την είσοδο του σπηλαίου φύλαγαν οι Κουρήτες, μυθικές φιγούρες, που κάθε φορά που ο μικρός Δίας έκλαιγε χτύπαγαν τα σπαθιά τους πάνω στις ασπίδες που κρατούσαν για να μην ακουστεί το κλάμα του. Σήμερα το σπήλαιο αυτό, που ονομάζεται και «Σπηλιάρα», αποτελεί αρχαιολογικό χώρο. Έπειτα από ανασκαφές βρέθηκαν εκεί αντικείμενα ακόμα και από τη μινωική εποχή, π.χ. αρχαϊκά αγαλμάτια, φιάλες, χάλκινες ασπίδες κ.ά., που φυλάσσονται στο Μουσείο Ηρακλείου.
Περί της φύσης των πραγμάτων
Η εκδήλωση Περί της φύσης των πραγμάτων θα εκτείνεται σε τρεις θεματικές ενότητες. Θα ξεκινά από τις απογευματινές ώρες (18:30-19:00) με στόχο να έχει ολοκληρωθεί μέχρι τις 22:00. Θα συμπεριλαμβάνει μια ανοιχτή έκθεση χειροτεχνίας στους τομείς της αγγειοπλαστικής, της ξυλογλυπτικής και της υφαντικής, ένα εικαστικό δρώμενο εμπνευσμένο από τον ομηρικό ύμνο στον θεό Πάνα που θα ακροβατεί ανάμεσα στις εικαστικές και θεατρικές τέχνες, καθώς και μια μουσική εκδήλωση εμπνευσμένη από τη φύση και το περιβάλλον.
22-23/8
Ιδαίον Άντρον, Ψηλορείτης
Ομάδα παραγωγής: Androidus Project Tank
• Α’ Μέρος: Η αρχή της δημιουργίας, από τη Φύση στη Χρήση (18:00-19:30)
Ανοιχτή έκθεση χειροτεχνίας στους τομείς της αγγειοπλαστικής, της ξυλογλυπτικής και της υφαντικής.
• Β’ Μέρος: Θεατρικός Εικαστικός Σχεδιασμός (19:35-20:00)
PandemonCracy - Οι Πανικός της εποχής στο Παν-δαιμόνιο της Φύσης
• Γ’ Μέρος: Μουσική εκδήλωση (20:10-22:00)
Αρχαίο Θέατρο Ηφαιστίας Λήμνου
Ο χώρος: Ένα από τα αρχαιότερα θέατρα του ελληνικού κόσμου, η κατασκευή του οποίου τοποθετείται στο τέλος του 5ου ή τις αρχές του 4ου αιώνα π.Χ. Η Ηφαιστία ήταν μία από τις δύο πόλεις-κράτη της αρχαίας Λήμνου και, σύμφωνα με τα ανασκαφικά και ιστορικά δεδομένα, η μεγάλη ακμή της ήταν από τον 7ο έως τον 1ο αιώνα π.Χ. Αποτελούσε την έδρα της αρχαιοελληνικής θρησκείας στο νησί, ενώ προστάτης της πόλης ήταν ο θεός Ήφαιστος, στον οποίο οφείλει και το όνομά της.
Σπόροι σε κίνδυνο ή ο ήχος του ασπρομύτικου, του άφκου και του κριθαριού
Για το εγχείρημα Σπόροι σε κίνδυνο ή ο ήχος του ασπρομύτικου, του άφκου και του κριθαριού το Oros Ensemble και ο όμιλος Ανεμόεσσα συμπράττουν με τον βαρύτονο Τάση Χριστογιαννόπουλο και το τοπικό φεστιβάλ Κούρνος (Κournos Music Festival), δημιουργώντας μια site-specific λυρική περφόρμανς. Η καλλιτεχνική δράση θα υποστηριχτεί από τη Δανάη Σφακιανού, γεωπόνο που στοχεύει στη στήριξη παραδοσιακών πρακτικών του πρωτογενούς τομέα για τη διατήρηση της βιοποικιλότητας και του ιδιαίτερου τοπίου της Λήμνου.
Σπόροι σε κίνδυνο ή ο ήχος του ασπρομύτικου, του άφκου και του κριθαριού
26-27/8
Αρχαίο Θέατρο Ηφαιστίας Λήμνου
Το άρθρο δημοσιεύθηκε στην έντυπη LiFO.