Ένας από τους μεγαλύτερους φόβους για τον οδηγό ενός αυτοκινήτου είναι να δει ξαφνικά να ξεσπά φωτιά ενώ το όχημα είναι εν κινήσει, με τους βασικότερους λόγους για ένα τέτοιο συμβάν να είναι οι υψηλές θερμοκρασίες και η ελλιπής συντήρηση.
Ειδικότερα, τα σύγχρονα αυτοκίνητα έχουν μεγάλες ποσότητες πλαστικού, που μπορούν να υπερθερμανθούν, να λιώσουν και τελικά να προκαλέσουν φωτιά.
Στον αντίποδα, τα παλαιότερα αυτοκίνητα δεν είναι συνήθως σωστά συντηρημένα. Έτσι, μια μικρή διαρροή λαδιού ή εύφλεκτου υγρού μπορεί να προκαλέσει φωτιά, εάν υπάρξει πολύ μεγάλη θερμοκρασία. Επίσης, η ελαττωματική ηλεκτρική καλωδίωση, μπορεί να δημιουργήσει κάποιο βραχυκύκλωμα ή έναν σπινθήρα προκαλώντας φωτιά.
Για να αποφευχθούν όλα τα παραπάνω είναι ζωτικής σημασίας να γίνεται σωστή συντήρηση στο αυτοκίνητο. Έτσι καθίσταται αναγκαίος ο ετήσιος έλεγχος του αυτοκινήτου, καθώς ο μηχανικός μπορεί να εντοπίσει τη βλάβη και να τη διορθώσει στο αρχικό της στάδιο. Παράλληλα, θα διακρίνει και τα σημεία του αυτοκινήτου που χρίζουν επισκευής, όπως και τα φθαρμένα ανταλλακτικά ώστε να αντικατασταθούν.
Τα σημάδια που δείχνουν φωτιά στο αυτοκίνητο
Εάν αντιληφθεί καπνό, μυρωδιά καμένου υλικού ή άλλα παρόμοια ύποπτα σημάδια, πρέπει ο οδηγός να σταματήσει άμεσα το αυτοκίνητό του σε ασφαλές σημείο και να ελέγξει την πηγή του προβλήματος. Μεγάλη σημασία έχει το γεγονός ότι κατά τη διάρκεια του σέρβις η χρήση γνήσιων ή πιστοποιημένων ανταλλακτικών μπορούν να μειώσουν τον κίνδυνο εκδήλωσης πυρκαγιάς.
Πολλές φορές ακόμη και η χαμηλή στάθμη λαδιού αποτελεί αιτία υπερθέρμανσης του κινητήρα, καθώς δεν υπάρχει επαρκής λίπανση. Το ίδιο αποτέλεσμα μπορεί να έχει και η μειωμένη ποσότητα ψυκτικών υγρών που ανεβάζουν τη θερμοκρασία του κινητήρα, αυξάνοντας τον κίνδυνο πυρκαγιάς.
Όταν τα αυτοκίνητα είναι μποτιλιαρισμένα αναπτύσσουν μεγάλες θερμοκρασίες. Ένας κινητήρας που ζεσταίνεται μπορεί να αναφλέξει εύφλεκτα υγρά (πχ λάδι ή ψυκτικό υγρό) αν υπάρχει διαρροή προς τα καυτά εξαρτήματα του. Άλλωστε, περίπου το 50% της μηχανής αποτελείται από πλαστικά.
Επίσης, δυσλειτουργία στο σύστημα πέδησης (κολλημένο φρένο) προκαλεί υπερβολική τριβή και αρκετή θερμότητα στις δισκόπλακες ή στα ταμπούρα, που μπορεί να αποτελέσει την αφορμή για πυρκαγιά. Τέλος, το σύστημα εξάτμισης πρέπει, επίσης, να λειτουργεί κανονικά, βοηθώντας τη σωστή λειτουργία του κινητήρα.
Με πληροφορίες από ΑΠΕ-ΜΠΕ