Η Τζόαν Κόλινς για τον έρωτα, την απώλεια και τη βία στο Χόλιγουντ: «Πρέπει να φας τη ζωή, αλλιώς θα σε φάει»

Η Τζόαν Κόλινς για τον έρωτα, την απώλεια και τη βία στο Χόλιγουντ Facebook Twitter
Φωτ.: NINA PROMMER/EPA
0

Η Τζόαν Κόλινς, μία από τις τελευταίες μεγάλες ντίβες, διανύει την ένατη δεκαετία της ζωής της, αλλά έχει σήμερα την ίδια όρεξη και φιλοδοξία όπως και στα 18 της. Μίλησε στη βρετανική Guardian για τη φήμη, την πολιτική, τη μητρότητα και τους πέντε γάμους της. 

Είναι διάσημη εδώ και επτά δεκαετίες «περισσότερα χρόνια απ΄ό,τι ζούμε πολλοί από μας», όπως γράφει ο δημοσιογράφος Σάιμον Χεϊτεστόουν, που της πήρε τη συνέντευξη σε ένα εστιατόριο στο Λονδίνο.

Εμφανίστηκε στο ραντεβού τους φορώντας ένα λευκό φόρεμα, λευκό καπέλο, τεράστια γυαλιά και πολλά δαχτυλίδια. Ακόμα και αν δεν ήταν η Τζόαν Κόλινς, ήταν δεδομένο πως θα τραβούσε τα βλέμματα με την παρουσία της. 

Η πρώτη της εμφάνιση στον κινηματογράφο ήταν σε ηλικία 17 ετών και στα πρώτα της βήματα υποδυόταν κακά κορίτσια, που δεν έμοιαζαν σε τίποτα με τον χαρακτήρα της νεαρής Κόλινς. 

Το 1955 υπέγραψε συμβόλαιο με την 20th Century Fox ως η «νέα Ελίζαμπεθ Τέιλορ». Και παρότι έγινε γνωστό όνομα, δεν έφτασε ποτέ σε αυτό το επίπεδο φήμης. Έκανε ένα διάλειμμα από την καριέρα της σχεδόν όλη τη δεκαετία του 1960 για να μεγαλώσει παιδιά της.

Επανήλθε με εμφανίσεις σε ταινίες τρόμου και στις αρχές της δεκαετίας του 1970 άνοιξε ο δρόμος για να φτάσει στον ρόλο που την ανέδειξε παγκοσμίως: η ραδιούργα Αλέξις Κόλμπι, στην αμερικανική σαπουνόπερα Δυναστεία.

Και η φήμη της Αλέξις, την ακολουθεί μέχρι σήμερα κάτι που θεωρεί άδικο. «Ναι, νομίζω πως είναι πολύ άδικο. Έπαιξα υπέροχα την Αλέξις. Είμαι ταυτισμένη μαζί της, και οι παραγωγοί απόλαυσαν να δείχνουν ότι είμαι και εγώ έτσι. Δεν μπορώ να πω ότι ήμουν ενθουσιασμένη με το να με χαρακτηρίζουν συνεχώς σκύλα. Είναι αρκετά οδυνηρό και αγενές, και οι περισσότεροι άνθρωποι που με γνωρίζουν δεν πιστεύουν ότι είμαι. Αλλά είμαι ειλικρινής και δεν ανέχομαι με τίποτα να με κοροϊδεύουν».

«Ποτέ δεν έπεσα στον καναπέ του κάστινγκ»

Στο Χόλιγουντ, απέφυγε ξανά και ξανά να πέσει στον καναπέ παραγωγών και μεγαλοστελεχών. Στη νέα της αυτοβιογραφία Behind the Shoulder Pads, γράφει ότι της υποσχέθηκαν τον ρόλο της Κλεοπάτρας αν συμφωνούσε να είναι «καλή» με τον επικεφαλής της Fox, Μπάντι Άντλερ, και τον πρόεδρο του διοικητικού συμβουλίου.

«Δεν μπορούσα και δεν ήθελα - και μόνο η σκέψη ότι αυτοί οι γέροι με αγγίζουν ήταν αποκρουστική. Ήταν μια εποχή που οι ηθοποιοί, οι σκηνοθέτες και οι παραγωγοί θεωρούσαν δικαίωμά τους να διαλέγουν τις όμορφες νεαρές ηθοποιούς, και αυτό ήταν πολύ λυπηρό. Ποτέ δεν συμφώνησα με αυτό. Ποτέ. Ποτέ στον καναπέ του κάστινγκ». 

Το πιο συγκλονιστικό κεφάλαιο του βιβλίου είναι όταν η Κόλινς γράφει ότι έμεινε έγκυος στα 26 της χρόνια από τον αρραβωνιαστικό της Γουόρεν Μπίτι, έναν 23χρονο, τότε, επίδοξο ηθοποιό, και έκανε άμβλωση. Όταν τον ενημέρωσε για την εγκυμοσύνη, τη ρώτησε πώς συνέβη και της είπε ότι ήταν «τρομερό». Όταν βρέθηκε στο ιατρείο για την άμβλωση, ένιωσε ότι δεν μπορούσε να προχωρήσει. Ο Μπίτι επέμενε όμως, καθώς θα είχε επιπτώσεις στις καριέρες τους. Και σήμερα, τόσα χρόνια μετά, παραδέχεται πως ήταν η σωστή απόφαση. 

Δηλώνει πως ποτέ δεν ένιωσε άνετα με το γυμνό και όταν ο δημοσιογράφος αναφέρει τη φωτογράφιση για το Playboy το 1984, απαντά με αφοπλιστική ειλικρίνεια: «Με πλήρωσαν 100.000 δολάρια»

Οι πέντε γάμοι και τα παιδιά

Έχει παντρευτεί πέντε φορές και χαρακτηρίζει τον τωρινό της σύζυγο Πέρσι Γκίμπσον την κατάλληλη επιλογή. 

«Ο Πέρσι κι εγώ είμαστε παντρεμένοι εδώ και 21 χρόνια και είναι απλά υπέροχα». Όσον αφορά στα σχόλια για τα 32 χρόνια που τον περνά, απαντά: «Ο Πέρσι είναι ο πιο μεγάλος, ηλικιακά, άνδρας που έχω γνωρίσει ποτέ: "Λοιπόν, αν πεθάνει, θα πεθάνει"».

Βγήκε ραντεβού με τον 31χρονο ηθοποιό Μάξγουελ Ριντ, όταν ήταν 17 ετών και παρθένα, και επιστρέφοντας στο διαμέρισμά του εκείνος τη βίασε, αφού της έριξε κάτι στο ποτό της. «Ήμουν 17 ετών, αλλά νοητικά ήμουν 12 ετών. Δεν είχαμε σεξουαλική διαπαιδαγώγηση. Δεν είχα δει ποτέ π@@ς μέχρι που με βίασαν και τότε αρνήθηκα να το κοιτάξω. Χαχαχαχαχα! Η μητέρα μου μου είπε ότι οι άντρες θέλουν μόνο ένα πράγμα και μάλλον είχε δίκιο».

«Είναι μια τυπική αντίδραση για την Κόλινς - να γελάει» με τα δεινά της, σχολιάζει ο δημοσιογράφος. 

Στη συνέχεια παντρεύτηκαν. «Προέρχομαι από μία γενιά στην οποία αν έκανες σεξ, παντρευόσουν». Μετά από τέσσερα χρόνια γάμου και αφού ο Ριντ επιχείρησε να την εκπορνεύσει, αποφάσισε να δώσει ένα τέλος. 

Στα 20 της πλέον, αποφάσισε να πάρει τη ζωή στα χέρια της. 

Όταν της ζητήθηκε να κατατάξει τους συζύγους της, μίλησε μόνο για τον Ριντ, που τον όρισε ως τον χειρότερο, και τον Πίτερ Χολμ, έναν «κακοποιητικό και πεινασμένο για χρήματα απατεώνα». 

Δηλώνει «πολύ καλή μητέρα», μαγειρεύει για τα παιδιά της και απολαμβάνει τον ρόλο στο έπακρο. 

Της λείπει η αδελφή της Τζάκι, που πέθανε πριν από μερικά χρόνια από καρκίνο. Όχι μόνο η αδελφή της, όμως, αλλά και πολλοί άλλοι που έχει χάσει τα τελευταία χρόνια. «Η αδελφή μου πέθανε από καρκίνο του μαστού και της γκρίνιαζα για χρόνια να πηγαίνει και να κάνει μαστογραφίες, γιατί το έκανα. Είχα τρομοκρατηθεί μήπως το πάθω. (...) Δεν πήγαινε στους γιατρούς. Είναι πολύ λυπηρό. Πολύ λυπηρό».

Η διπλωματική απάντηση για την πολιτική

Στα τέλη του 1990, ανέλαβε στήλη στο βρετανικό περιοδικό Spectator, με αρχισυντάκτη, τότε, τον Μπόρις Τζόνσον - τον μετέπειτα πρωθυπουργό της Βρετανίας. 

«Αγαπάω τον Μπόρις» λέει, αλλά όταν τη ρωτάει αν θα ήθελε να επιστρέψει στην πολιτική, αρνείται να απαντήσει. 

«Δεν θα απαντήσω σε αυτή την ερώτηση. Ξέρω την εφημερίδα για την οποία εργάζεσαι. Δεν νομίζω ότι οι ηθοποιοί θα πρέπει να εμπλέκονται στην πολιτική».

Σε άλλο σημείο αναφέρεται στη στενή σχέση της με τη Μάργκαρετ Θάτσερ, μία γυναίκα που θαύμαζε πολύ. «Την αγαπούσα. Την αγαπούσα πάρα πολύ! Ήμουν στα 80α γενέθλιά της, αλλά τότε ήταν πολύ αδύναμη. Με δυσκολία μπορούσε να σταθεί όρθια. Και ξέρετε ότι η βασίλισσα και ο Φίλιππος ήρθαν σε εκείνο το πάρτι. Πήγα στην κηδεία της. Ήμουν τόσο λυπημένη. Νομίζω ότι καταστράφηκε από τη ζήλια των ανδρών στο κοινοβούλιο. Πραγματικά, θαύμαζα τη δύναμή της». 

Είχε πάντα φίλους σε υψηλόβαθμα πόστα. Ο πρίγκιπας Κάρολος, άλλωστε, φέρεται να έγραψε κάποτε μία επιστολή για το ντεκολτέ της. 

Δεν σκέφτεται να αποσυρθεί

Όταν ο Σάιμον Χεϊτεστόουν τη ρωτά αν σκέφτεται να αποσυρθεί από την υποκριτική, μοιάζει σχεδόν σαν να την προσέβαλε. 

«Όχι. Οι ηθοποιοί μπορούν να συνεχίσουν για πάντα, γιατί πάντα υπάρχουν ρόλοι γι' αυτούς».

Κάποτε, εξοργίστηκε όταν την παρουσίασαν ως «την πρώην ηθοποιό Τζόαν Κόλινς» σε μία εκδήλωση. Δεν υπάρχει τίποτα «πρώην» πάνω της - και ελπίζει ότι δεν θα υπάρξει ποτέ, όσο αναπνέει. 

Φαίνεται πως έχει αμείωτη διάθεση για ζωή και συμβουλεύει: «Πρέπει να φας τη ζωή, αλλιώς θα σε φάει εκείνη».

Με πληροφορίες από Guardian

Πολιτισμός
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Με Μαρμαρινό, Κουρεντζή, Ράσσε, Mouawad και Ζυλιέτ Μπινός στο πρόγραμμα του Φεστιβάλ Επιδαύρου

Πολιτισμός / Μαρμαρινός, Κουρεντζής, Ράσε, Mouawad και Ζιλιέτ Μπινός στο πρόγραμμα του Φεστιβάλ Επιδαύρου

Καλλιτέχνες με ιστορικό ίχνος στην Επίδαυρο θα παρουσιάσουν τη δουλειά τους δίπλα σε ξένους και άλλους Έλληνες δημιουργούς, ενώ στις 19 Ιουλίου θα ακούσουμε την ορχήστρα Utopia υπό τη διεύθυνση του Θ. Κουρεντζή.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η εντυπωσιακή τοποθέτηση του ανδριάντα του Μεγάλου Αλεξάνδρου του Γιάννη Παππά στο Μουσείο Μπενάκη

Πολιτισμός / Η εντυπωσιακή τοποθέτηση του ανδριάντα του Μεγάλου Αλεξάνδρου του Γιάννη Παππά στο Μουσείο Μπενάκη

Πρόκειται για τον μπρούτζινο αδριάντα του Μεγάλου Αλεξάνδρου, σαν αυτόν που βρίσκεται στη συμβολή των λεωφόρων Αμαλίας και Όλγας, στο κέντρο της Αθήνας
LIFO NEWSROOM
Κώστας Γαβράς, Στίβεν Σόντερμπεργκ και Στίβεν Κινγκ από αύριο στους κινηματογράφους

Πολιτισμός / Κώστας Γαβράς, Στίβεν Σόντερμπεργκ και Στίβεν Κινγκ από αύριο στους κινηματογράφους

Η «Τελευταία Πνοή» του Κώστα Γαβρά, το φαντασματικό «Presence» του Στίβεν Σόντερμπεργκ και το «Monkey» του Οζ Πέρκινς είναι μερικές από τις επιλογές του προγράμματος αυτής της εβδομάδας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Ο σκηνοθέτης του «The Brutalist» δεν έβγαλε «ούτε ένα δολάριο» από την ταινία που είναι υποψήφια για 10 όσκαρ

Πολιτισμός / Ο σκηνοθέτης του «The Brutalist» δεν έβγαλε «ούτε ένα δολάριο» από την ταινία που είναι υποψήφια για 10 όσκαρ

Ο Μπρέιντι Κόρμπετ αποκάλυψε ότι δεν έβγαλε κανένα κέρδος από τις τελευταίες δύο ταινίες του - «Μόλις σκηνοθέτησα τρεις διαφημίσεις στην Πορτογαλία και είναι η πρώτη φορά που έβγαλα χρήματα εδώ και χρόνια»
LIFO NEWSROOM
Ο 7χρονος «χορευτής με τα εγκαύματα» που επιβίωσε από τον πόλεμο στην Ουκρανία, έγινε ταινία

Πολιτισμός / Ο 7χρονος «χορευτής με τα εγκαύματα» που επιβίωσε από τον πόλεμο στην Ουκρανία, έγινε ταινία

Τον Ιούλιο του 2022 ένα παιδί με όνειρο να γίνει επαγγελματίας χορευτής ballroom τραυματίζεται από βόμβα στην Ουκρανία σε ηλικία επτά ετών και η ιστορία του γίνεται
LIFO NEWSROOM
Η Leica γιορτάζει τα 100 της με μια έκθεση αφιερωμένη σε δύο εμβληματικoύς φωτογράφους της

Πολιτισμός / Η Leica γιορτάζει τα 100 της με μια έκθεση αφιερωμένη σε δύο εμβληματικoύς φωτογράφους της

Η έκθεση-ορόσημο με τα αξιοσέβαστα στον κόσμο της φωτογραφίας ονόματα των Joel Meyerowitz και Barbara Davidson προσφέρει στον επισκέπτη την ευκαιρία να βιώσει τη δύναμη της φωτογραφίας στην πιο εντυπωσιακή της μορφή.
LIFO NEWSROOM