Με την κατάθεση του πρώην επικεφαλής της ΕΡΓΟΣΕ Χρήστου Διονέλλη, συνεχίστηκε σήμερα η εξεταστική για το σιδηροδρομικό δυστύχημα των Τεμπών.
Σύμφωνα με τα όσα υποστήριξε ο πρώην επικεφαλής της ΕΡΓΟΣΕ σχετικά με τα αίτια του δυστυχήματος των Τεμπών, κανένα σύστημα ασφαλείας δεν είναι ικανό να αποτρέψει 100% ένα τέτοιο συμβάν. Σημείωσε δεν πως μπορεί να αποτελεί βοήθημα αλλά δεν είναι σίγουρο πως θα αποτρέψει ένα δυστύχημα, φέροντας το παράδειγμα της Ολλανδίας. Μίλησε συγκεκριμένα για το δυστύχημα στην Ολλανδία, με ένα νεκρό και 30 τραυματίες, όπου συνέβη λίγο καιρό μετά από αυτό των Τεμπών.
Σε εκείνη την περίπτωση, μία επιβατική αμαξοστοιχία η οποία διέθετε το σύστημα ECTS, τράκαρε με μηχανήματα συντήρησης που ήταν ξεχασμένα στην γραμμή. «Δεν υπάρχει κανένα σύστημα που να λέει το βάζω και είμαι 100% σίγουρος, άμα δεν το χειριστεί κάποιος καλά», τόνισε με αφορμή το παραπάνω παράδειγμα. Ωστόσο σημειώνεται πως δεν θέλησε να απαντήσει σε ερωτήσεις που αφορούν στη σύμβαση 717 καθώς όπως ο ίδιος τόνισε, είναι κατηγορούμενος σε αυτή την υπόθεση.
Δυστύχημα στα Τέμπη: «Ήταν περίπτωση πρωτάκουστη»
Στο πλαίσιο της κατάθεσής του ως μάρτυρας στην εξεταστική επιτροπή για τα Τέμπη, ο κ. Διονέλλης συμπλήρωσε παράλληλα πως ο Γενικός Κανονισμός Κυκλοφορίες του σιδηροδρόμου προβλέπει κάθε περίπτωση. Δηλαδή είναι προβλέπει και το πως θα κυκλοφορήσει ένα τρένο με τα συστήματα αλλά και πως θα κυκλοφορήσει χωρίς αυτά. Όταν ερωτήθηκε δε για το ευρωπαϊκό σύστημα (European Rail Traffic Management System) ο πρώην επικεφαλής της ΕΡΓΟΣΕ τόνισε πως λειτουργεί σε λιγότερο από το 20% των ευρωπαϊκών γραμμών.
«Δεν μπορώ να δεχτώ ποτέ ότι το άλλο 80% δεν έχουν ασφάλεια. Δηλαδή κάθε μέρα, σήμερα που μιλάμε, χιλιάδες τρένα ξεκινούν πάνω στο ευρωπαϊκό δίκτυο, και διασχίζουν γραμμές οι οποίες δεν έχουν το ERTMS», ανέφερε χαρακτηριστικά. Σχετικά με την τραγωδία των Τεμπών ωστόσο, σημείωσε πως ήταν περίπτωση πρωτάκουστη.
«Όταν έχουμε διπλή γραμμή και μετωπική σύγκρουση, είναι πρωτάκουστη. Δεν έχει να κάνει με μικροπαραλείψεις και προβλήματα στο προσωπικό. Δεν είναι μυστικό ότι ο ΟΣΕ έχει τρομερή έλλειψη προσωπικού κίνησης. Φυσικά δημιουργεί προβλήματα, αλλά στο σημείο να φτάσουμε σε διπλή γραμμή, εν λειτουργία, να έχουμε μετωπική, είναι πρωτάκουστο», συμπλήρωσε.
Για την υπόθεση εναρμόνισης της Ελλάδας με το 4ο Ευρωπαϊκό Σιδηροδρομικό Πακέτο, που αφορούσε και θέματα ασφάλειας, ερωτήθηκε εάν είναι δικαιολογημένη η καθυστέρηση εναρμόνισης της χώρας, από το 2015 έως το 2019. «Το γιατί δεν ενεργοποιήσαμε σαν Ελλάδα πιο γρήγορα, πρώτον δεν είμαι σίγουρος ότι είχαμε την υποχρέωση να το κάνουμε πιο γρήγορα, και δεν θυμάμαι τι όρια είχε το πακέτο, που έβαζε σε κάθε κράτος, και δεν μπορώ να ξέρω γιατί» απάντησε καταλήγοντας.
Με πληροφορίες από ΑΠΕ - ΜΠΕ