Πέθανε ο εμβληματικός Ιάπωνας μαέστρος Σέιζι Οζάουα

Πέθανε ο εμβληματικός Ιάπωνας συνθέτης Σέιζι Οζάουα Facebook Twitter
0

Πέθανε σε ηλικία 88 ετών ο Σέιζι Οζάουα, ο Ιάπωνας μαέστρος που κατέπληξε το κοινό με τη λιτή εκφραστικότητά του, παραμένοντας επί τρεις δεκαετίες στο τιμόνι της Συμφωνικής Ορχήστρας της Βοστώνης (1973-2002). 

Ο Σέιζι Οζάουα πέθανε από καρδιακή ανακοπή στο σπίτι του στο Τόκιο, σύμφωνα με το γραφείο του, στην Βερόζα της Ιαπωνίας. Ποτέ δεν ανέκαμψε πλήρως από τη χειρουργική επέμβαση για τον καρκίνο του οισοφάγου στην οποία υποβλήθηκε στις αρχές του 2010 και από τα προβλήματα στην πλάτη του που επιδεινώθηκαν κατά τη διάρκεια της ανάρρωσής του. Είχε επίσης νοσηλευτεί σε νοσοκομείο για προβλήματα με την καρδιά του τα χρόνια που ακολούθησαν. 

Ο Οζάουα ήταν ο σημαντικότερος προάγγελος ενός ρεύματος που μεταμόρφωσε τον κόσμο της κλασικής μουσικής τον τελευταίο μισό αιώνα. Πρόκειται για μια τεράστια «δεξαμενή» μουσικών της Ανατολικής Ασίας στη Δύση, η οποία με τη σειρά της συνέβαλε στη διάδοση της δυτικής κλασικής μουσικής στην Κορέα, την Ιαπωνία και την Κίνα.

Η ιδιόρρυθμη κόμη του και το χαμόγελό του γοήτευαν το κοινό, ιδιαίτερα στις Ηνωμένες Πολιτείες. Το 2020, η Βοστώνη κήρυξε τα γενέθλιά του, την 1η Σεπτεμβρίου, «Ημέρα Σέιζι Οζάουα», κάνοντας τον μαέστρο να σχολιάσει πως η πόλη ήταν το δεύτερο σπίτι του.

Ήταν ο καλλιτεχνικός διευθυντής και ιδρυτής του Φεστιβάλ μουσικής και όπερας Seiji Ozawa Matsumoto, στην Ιαπωνία. Αυτός και η ορχήστρα Saito Kinen, την οποία συνίδρυσε το 1984, κέρδισαν το Grammy καλύτερης ηχογράφησης όπερας το 2016 για το “L’Enfant et Les Sortileges” (“The Child and the Spells”) του Ραβέλ.

Το 2022, διεξήγαγε το φεστιβάλ Seiji Ozawa Matsumoto για πρώτη φορά μετά από τρία χρόνια για να σηματοδοτήσει την 30η επέτειό του. Αυτή αποδείχθηκε ότι ήταν η τελευταία του δημόσια παράσταση. Όταν ο Oζάουα διηύθυνε την ορχήστρα της Βοστώνης το 2006 - τέσσερα χρόνια μετά την αποχώρησή του - έλαβε την υποδοχή ενός ήρωα με ένα παρατεταμένο χειροκρότημα σχεδόν έξι λεπτών.

Γεννήθηκε την 1η Σεπτεμβρίου 1935 από Ιάπωνες γονείς στη Μαντζουρία της Κίνας, ενώ βρισκόταν υπό ιαπωνική κατοχή.

Με πληροφορίες από New York Times

Πολιτισμός
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Βραβεία GLAAD - Σίνθια Ερίβο: «Οι αντωνυμίες they/them υπάρχουν από τις απαρχές του κόσμου»

Πολιτισμός / Βραβεία GLAAD - Σίνθια Ερίβο: «Οι αντωνυμίες they/them υπάρχουν από τις απαρχές του κόσμου»

Η ηθοποιός τιμήθηκε με το βραβείο Stephen F. Kolzak, το οποίο απονέμεται σε «ανοιχτά queer μέλη της κοινότητας του θεάματος ή των MME για το έργο τους προς την εξάλειψη της ομοφοβίας»
LIFO NEWSROOM
Η Ακαδημία ζητά συγγνώμη για τη μη στήριξη στον Παλαιστίνιο νικητή των Όσκαρ, Χαμντάν Μπαλάλ

Πολιτισμός / Η Ακαδημία ζητά συγγνώμη για τη μη στήριξη στον Παλαιστίνιο νικητή των Όσκαρ, Χαμντάν Μπαλάλ

«Ζητάμε ειλικρινά συγγνώμη από τον κ. Μπαλάλ και όλους τους καλλιτέχνες που αισθάνθηκαν ότι δεν υποστηρίχθηκαν από την προηγούμενη δήλωσή μας» αναφέρει η σχετική ανακοίνωση
LIFO NEWSROOM
Η Coca-Cola Hellenic ακύρωσε την εκδήλωσή της στο Καλλιμάρμαρο

Πολιτισμός / Η Coca-Cola Hellenic ακύρωσε την εκδήλωσή της στο Καλλιμάρμαρο

Σύμφωνα με την εταιρεία «κατά τη διάρκεια των εργασιών ακολουθήθηκαν όλες οι προβλεπόμενες διαδικασίες, τηρώντας απόλυτα τα αρχιτεκτονικά σχέδια και τις μελέτες, όπως είχαν υποβληθεί και εγκριθεί»
LIFO NEWSROOM
Όσκαρ: Πάνω από 500 διάσημοι ηθοποιοί και σκηνοθέτες επικρίνουν την Ακαδημία για τη μη υποστήριξη του Χαμντάν Μπαλάλ

Πολιτισμός / Όσκαρ: Πάνω από 500 διάσημοι ηθοποιοί και σκηνοθέτες επικρίνουν την Ακαδημία για τη μη υποστήριξη του Χαμντάν Μπαλάλ

Οι ηθοποιοί Μαρκ Ράφαλο και Πενέλοπε Κρουζ, ο βραβευμένος με Όσκαρ σκηνοθέτης Αλφόνσο Κουαρόν συμπεριλαμβάνονται στα ονόματα που έχουν υπογράψει ανοιχτή επιστολή που καταδικάζει την έλλειψη δημόσιας υποστήριξης της Ακαδημίας προς τον Παλαιστίνιο κινηματογραφιστή
LIFO NEWSROOM
Αθωώθηκε η Dua Lipa για το «Levitating» – Το δικαστήριο απέρριψε αγωγή για λογοκλοπή

Πολιτισμός / Αθωώθηκε η Dua Lipa για το «Levitating» – Το δικαστήριο απέρριψε αγωγή για λογοκλοπή

Ο δικαστής είχε αποφανθεί τότε πως δεν υπήρχε καμία ένδειξη πως η Lipa ή οι συνδημιουργοί της είχαν ποτέ «πρόσβαση» στο τραγούδι του συγκροτήματος – βασικό προαπαιτούμενο για τη στοιχειοθέτηση περί λογοκλοπής
LIFO NEWSROOM