Το πρώτο ελληνικό γκέι άρλεκιν καταρρίπτει τα στερεότυπα της ελαφρής αισθηματικής λογοτεχνίας

«Α’ στον έρωτα»: Tο γκέι άρλεκιν του Γιώργου Αγγελίδη Facebook Twitter
Στη λογική του άρλεκιν γράφτηκε και το «Α’ στον έρωτα» του Γιώργου Αγγελίδη, με κάποιες ειδοποιούς διαφορές όμως.
0


ΤΑ ΑΡΛΕΚΙΝ ΕΧΟΥΝ ταυτιστεί με την ελαφρά αισθηματική λογοτεχνία ευρείας κατανάλωσης. Μεγέθους τσέπης, ευκολοδιάβαστα, πιστά κατά κανόνα στα έμφυλα στερεότυπα και τείνοντας να συνδυάζουν τη ρομαντζάδα και το συναίσθημα με περισσότερο ή λιγότερο σοφτ πορνό, απευθύνονται στο γυναικείο ιδίως κοινό και εξακολουθούν να είναι δημοφιλή.  

Στη λογική του άρλεκιν γράφτηκε και το «Α’ στον έρωτα» του Γιώργου Αγγελίδη, με κάποιες ειδοποιούς διαφορές όμως.

Μια τρυφερή όσο και αγχωτική, βίαιη σε κάποιες αποστροφές της ιστορία με άξονα την ερωτική αφύπνιση του Ορέστη και του Σπύρου, δυο έφηβων που δεν είναι σαν τους άλλους.

Ο γνωστός και από άλλες δουλειές του νέος συγγραφέας με έφεση στη φανταστική λογοτεχνία («Η Αυτοκρατορία του Φεγγαριού», «Estelarion», «Σκοτεινή Κληρονομιά») στήνει εδώ μια τρυφερή όσο και αγχωτική, βίαιη σε κάποιες αποστροφές της ιστορία με άξονα την ερωτική αφύπνιση του Ορέστη και του Σπύρου, δυο έφηβων που δεν είναι σαν τους άλλους – ο Σπύρος μάλιστα είναι μαύρος που έχει γεννηθεί και μεγαλώσει στην Ελλάδα, όπως αφήνεται να εννοηθεί, και, εκτός από τον σεξουαλικό του προσανατολισμό, έχει να αναμετρηθεί και με το χρώμα του δέρματός του, παρότι αυτό περνά σε δεύτερη μοίρα.

cover
ΚΑΝΤΕ ΚΛΙΚ ΕΔΩ ΓΙΑ ΝΑ ΤΟ ΑΓΟΡΑΣΕΤΕ: Γιώργος Αγγελίδης, Α' στον έρωτα, εκδόσεις Χαρλένικ Ελλάς

Οι ανομολόγητοι πόθοι, τα αισθήματα ενοχής, η δύσκολη πορεία προς τη συνειδητοποίηση και την απελευθέρωση, η κοινωνική κατακραυγή, το σχολικό μπούλινγκ, το «κρυφτούλι» με την οικογένεια, τους φίλους και τους συμμαθητές, όσα είναι πολύ πιθανό να νιώσει ή να αντιμετωπίσει ένα γκέι αγόρι όταν αρχίζει να καταλαβαίνει τον εαυτό του είναι όλα εκεί και φαντάζουν τόσο διαχρονικά, αν εξαιρέσει κανείς τις δυνατότητες που παρέχουν σήμερα η ψηφιακή κουλτούρα, οι πλατφόρμες γνωριμιών και μια κοινωνία που φαίνεται –και είναι– περισσότερο «έτοιμη» να ακούσει, να κατανοήσει και να αποδεχτεί απ’ ό,τι στα δικά μου σχολικά χρόνια. 

Η πλοκή είναι γρήγορη και γεμάτη ανατροπές, τα συναισθήματα των κεντρικών χαρακτήρων εναλλάσσονται διαρκώς, δυνατές όσο και γλαφυρές είναι και οι ερωτικές σκηνές και το τέλος δεν το μαρτυράω, κακό πάντως δεν το λες!

Οk, δεν λείπουν οι απλουστεύσεις, οι συμβατικότητες κι ένας κάποιος διδακτισμός. Όπως όμως είπαμε, πρόκειται για ένα άρλεκιν, έστω αντισυμβατικό και πιο ψαγμένο από τον μέσο όρο του είδους, και η χρησιμότητά του, όπως έλεγε κι εκείνη η κλασική διαφήμιση, είναι να το διαβάζεις και να ξεχνιέσαι. Κι αυτό μάλιστα διαφημίζεται ως το πρώτο μιας νέας σειράς των εκδόσεων Χάρλενικ Ελλάς με την ονομασία «Eros Pride». 

ΑΓΟΡΑΣΤΕ ΤΟ ΒΙΒΛΙΟ ΕΔΩ

Βιβλίο
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Καρολίνα Μέρμηγκα: «Συγγενής»

Το Πίσω Ράφι / «Συγγενής»: Ένα ταξίδι αυτογνωσίας με μια μεγάλη ανατροπή

Εκείνο που προσεγγίζει η Καρολίνα Μέρμηγκα στο βιβλίο της είναι οι ανθρώπινες σχέσεις, όπως αυτές ορίζονται από τα δεσμά της οικογένειας, τις υπαρξιακές μας ανάγκες, τις κοινωνικές συμβάσεις.
ΣΤΑΥΡΟΥΛΑ ΠΑΠΑΣΠΥΡΟΥ
Σελίν Κιριόλ «Φωνή χωρίς ήχο»

Το πίσω ράφι / «Ένα από τα πιο ιδιοφυώς γραμμένα μυθιστορήματα της σύγχρονης λογοτεχνίας»

Έτσι είχε γράψει ο Πολ Όστερ εξαίροντας τη γραφή της Σελίν Κιριόλ στο «Φωνή χωρίς ήχο» για την οικονομία, τη συμπόνια και τις χιουμοριστικές πινελιές της, για τον τρόπο που προσεγγίζει μια γυναίκα αποξενωμένη σε μια απέραντη μεγαλούπολη.
ΣΤΑΥΡΟΥΛΑ ΠΑΠΑΣΠΥΡΟΥ
Μαίρη Κουκουλέ

Οι Αθηναίοι / Μαίρη Κουκουλέ (1939-2025): Η αιρετική λαογράφος που κατέγραψε τη νεοελληνική αθυροστομία

Μοίρασε τη ζωή της ανάμεσα στην Αθήνα και το Παρίσι, υπήρξε σύντροφος ζωής του επίσης αιρετικού Ηλία Πετρόπουλου. Ο Μάης του ’68 ήταν ό,τι συγκλονιστικότερο έζησε. Πέθανε σε ηλικία 86 ετών.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Ο Στρατής Τσίρκας και οι Ακυβέρνητες Πολιτείες

Βιβλίο / Ο Στρατής Τσίρκας και οι Ακυβέρνητες Πολιτείες

Σε ποια εποχή γράφτηκε η φημισμένη τριλογία; Πώς διαβάζουμε σήμερα αυτό το σημαντικό μυθιστόρημα; Ποιοι είναι οι ήρωές του; Αυτά και πολλά ακόμα αναλύει με εξαιρετικό τρόπο η Κωνσταντίνα Βούλγαρη σε τρία ηχητικά ντοκιμαντέρ. 
THE LIFO TEAM
Θανάσης Σκρουμπέλος, συγγραφέας

Οι Αθηναίοι / «Δεν μπορεί να κερδίζει συνέχεια το δίκιο του ισχυρού»

Στο Λονδίνο, ο Θανάσης Σκρουμπέλος έλεγε ότι είναι «απ’ τον Κολωνό, γείτονας του Σοφοκλή». Έχοντας βγει από τα σπλάχνα της, ο συγγραφέας που έγραψε για την Αθήνα του περιθωρίου, για τη γειτονιά του και τον Ολυμπιακό, πιστεύει ότι η αριστερά που γνώρισε έχει πεθάνει, ενώ το «γελοίο που εκφράζει η ισχυρή άρχουσα τάξη» είναι ο μεγαλύτερός του φόβος.
M. HULOT
Σπύρος A. Ευαγγελάτος: Μια μεγάλη διαδρομή

Πέθανε Σαν Σήμερα / Σπύρος A. Ευαγγελάτος: Μια μεγάλη διαδρομή στο ελληνικό θέατρο

Το Μορφωτικό Ίδρυμα Εθνικής Τραπέζης κυκλοφόρησε έναν τόμο 535 σελίδων, αφιερωμένο στον σπουδαίο σκηνοθέτη, φιλόλογο, συγγραφέα και ακαδημαϊκό που άφησε ανεξίτηλη τη σφραγίδα του στην ιστορία του ελληνικού θεάτρου.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Μέριλιν Γιάλομ: «H ιστορία της συζύγου»

Το Πίσω Ράφι / H ιστορία της συζύγου από την αρχαιότητα έως τον 20ό αιώνα

Η φεμινίστρια συγγραφέας και ιστορικός Μέριλιν Γιάλομ εξερευνά τη διαδρομή της συζυγικής ταυτότητας, αποκαλύπτοντας πώς η έννοια του γάμου μεταλλάχθηκε από θρησκευτικό καθήκον σε πεδίο συναισθηματικής ελευθερίας.
ΣΤΑΥΡΟΥΛΑ ΠΑΠΑΣΠΥΡΟΥ
Ο γενναιόδωρα οργισμένος Τζορτζ Όργουελ

Βιβλίο / Ο γενναιόδωρα οργισμένος Τζορτζ Όργουελ

Η έκδοση με τα κριτικά κείμενα του Τζορτζ Όργουελ για τη λογοτεχνία και την πολιτική με τον τίτλο «Ό,τι μου κάνει κέφι» μας φέρνει ενώπιον ενός τρομερά οξυδερκούς και ενίοτε γενναιόδωρα οργισμένου στοχαστή.
ΤΙΝΑ ΜΑΝΔΗΛΑΡΑ
Το βιβλιοπωλείο Κάουφμαν και η ανεκτίμητη προσφορά του στην πνευματική ζωή της Αθήνας

Βιβλίο / Το βιβλιοπωλείο Κάουφμαν και η ανεκτίμητη προσφορά του στην πνευματική ζωή της Αθήνας

Μέσα από αφηγήσεις, φωτογραφίες και ντοκουμέντα μιας νέας έκδοσης ζωντανεύει το βιβλιοπωλείο που συνδέθηκε με τις μνήμες χιλιάδων Αθηναίων και έπαιξε ρόλο στην πολιτιστική διαμόρφωση και καλλιέργεια πολλών γενεών.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
«Κάποια στιγμή έμαθα να βάζω στον λόγο μου ένα "ίσως", ένα "ενδεχομένως"»

Οι Αθηναίοι / «Κάποια στιγμή έμαθα να βάζω στον λόγο μου ένα "ίσως", ένα "ενδεχομένως"»

Στην Α’ Δημοτικού τη μάγεψε η φράση «Η Ντόρα έφερε μπαμπακιές». Διαμορφώθηκε με Προυστ, Βιρτζίνια Γουλφ, Γιώργο Ιωάννου και Κοσμά Πολίτη. Ως συγγραφέα την κινεί η περιέργεια για τις ανθρώπινες σχέσεις. Η Αγγέλα Καστρινάκη είναι η Αθηναία της εβδομάδας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Μπρους Τσάτουιν: Ένας αεικίνητος ταξιδιώτης

Πέθανε Σαν Σήμερα / Μπρους Τσάτουιν: Ένας αεικίνητος ταξιδιώτης

Ο αιώνιος ταξιδευτής, μυθιστοριογράφος και ταξιδιωτικός συγγραφέας περιπλανήθηκε στα πιο άβατα σημεία του κόσμου αναζητώντας το DNA των νομάδων και έζησε μια μυθιστορηματική ζωή που υπερβαίνει αυτήν που κατέγραψε στα βιβλία του.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ