Ντοκιμαντέρ για τον Λεονάρντο Ντα Βίντσι- Με αφετηρία τα σημειωματάριά του

Ντοκιμαντέρ για τον Λεονάρντο Ντα Βίντσι - «Το αίτημα του να καταλάβει τον κόσμο» Facebook Twitter
Φωτ.: Getty Images
0

Νέο ντοκιμαντέρ για τον Λεονάρντο Ντα Βίντσι υπογράφει ο βραβευμένος δημιουργός Κεν Μπερνς, το οποίο θα προβληθεί τον ερχόμενο Νοέμβριο από το PBS, σε δύο μέρη.

Η ταινία με τίτλο «Leonardo da Vinci», την οποία ο Μπερνς σκηνοθέτησε με την κόρη του, Σάρα Μπερνς και τον σύζυγό της, Ντέιβιντ ΜακΜάχον, εξετάζει την ορμή του Ιταλού να κατανοήσει τον κόσμο αλλά και τη διαρκή επιρροή της κληρονομιάς του.

«Καθώς αρχίσαμε να εξερευνάμε τη ζωή του Λεονάρντο, συνειδητοποιήσαμε ότι ενώ ήταν άνθρωπος της εποχής του, ενδιαφερόταν επίσης για κάτι πιο οικουμενικό» αναφέρει η Σάρα Μπερνς. «Ο Λεονάρντο ντα Βίντσι επικεντρώθηκε μοναδικά στην εύρεση συνδέσεων σε όλη τη φύση, κάτι που μας φαίνεται πολύ σύγχρονο σήμερα, αλλά φυσικά έχει μακρά ιστορία», συμπληρώνει.

«O Λεονάρντο είχε ένα μοναδικό πνεύμα για έρευνα βοηθούμενο από τις εξαιρετικές του δεξιότητες ως καλλιτέχνης και επιστήμονας, που μας βοηθά να κατανοήσουμε καλύτερα τον φυσικό κόσμο του οποίου είμαστε μέρος και να εκτιμήσουμε πληρέστερα τι σημαίνει να είσαι ζωντανός και άνθρωπος» σημειώνει ο Κεν Μπερνς σκηνοθέτης του ντοκιμαντέρ.

Η δομή του ντοκιμαντέρ δεν είναι γραμμική αλλά όπως λένε οι δημιουργοί του ακολουθεί την δομή των σημειωματαρίων του Ιταλού εφευρέτη, ώστε το κοινό να βυθιστεί ακόμα περισσότερο στον κόσμο και τη σκέψη του Λεονάρντο Ντα Βίντσι.

«Αν και παρακολουθούμε το προσωπικό ταξίδι του Λεονάρντο και εξερευνούμε τα καλλιτεχνικά και επιστημονικά του επιτεύγματα, επικεντρωνόμαστε επίσης πραγματικά σε αυτό που συνέβαινε στο μυαλό του και κατανοούμε το βάθος της περιέργειάς του. Για να το κάνουμε αυτό χρησιμοποιούμε υλικό από τα σημειωματάριά του σε συνδυασμό με φιλμ αρχείου, φωτογραφίες και ήχο, μαζί με την κινηματογράφηση και τα οπτικά μας εφέ και δεν φοβόμαστε να ξεφύγουμε από το χρονοδιάγραμμα» εξηγεί ο συνδημιουργός Ντέιβιντ ΜακΜάχον.

Το ντοκιμαντέρ ακολουθεί την εξέλιξη του Λεονάρντο Ντα Βίντσι ως ζωγράφου, επιστήμονα και μηχανικού, χρησιμοποιώντας σαν αφετηρία τα σημειωματάριά του για να εξερευνήσει μια σειρά θεμάτων όπως ζωγραφική, φιλοσοφία, μηχανική, πόλεμος, ανατομία και γεωγραφία, μεταξύ πολλών άλλων.

Στα σημειωματάρια που έχουν βρεθεί είναι εντυπωσιακά τα σχέδια του με τις ιπτάμενες μηχανές, τα αλεξίπτωτα, τις πολεμικές μηχανές, τα πρώτα δείγματα αυτοκινήτου και ποδηλάτου, τα ελικόπτερα, τα υποβρύχια και τις κατασκευές του. Η ταινία εμβαθύνει σε όσα άφησε πίσω του ο Ιταλός πολυμαθής και προσπαθεί να μπει στο μυαλό του όταν αυτός προσπαθούσε να κυριαρχήσει τους νόμους της φύσης.

Όσον αφορά στη μουσική επένδυση του ντοκιμαντέρ, αυτή την έχει αναλάβει η Κάρολαϊν Σόου η συνθέτρια της πρωτότυπης μουσικής που ερμηνεύουν οι οι Attacca Quartet, Sō Percussion και Roomful of Teeth. Η φωνή του Λεονάρντο Ντα Βίντσι που ακούγεται στην ταινία είναι του Ιταλού ηθοποιού, Αντριάνο Τζανίνι ενώ ο Κιθ Ντέβιντ είναι ο αφηγητής του ντοκιμαντέρ.

Με πληροφορίες από ΑΠΕ-ΜΠΕ

Πολιτισμός
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

ΛΕΞ: Έβγαλε το νέο άλμπουμ και αποθεώθηκε - «Παπαλουκάς, Διαμαντίδης και Σπανούλης μαζί» γράφουν

Πολιτισμός / ΛΕΞ: Έβγαλε νέο άλμπουμ και αποθεώθηκε - «Παπαλουκάς, Διαμαντίδης και Σπανούλης μαζί» γράφουν

Τα χρόνια έχουν περάσει, οι καιροί έχουν αλλάξει και ο καλλιτέχνης της ραπ σκηνής με τα γεμάτα γήπεδα «σα να παίρνουμε πρωτάθλημα» φροντίζει να εξελίσσεται και να μην μένει στα παλιά
LIFO NEWSROOM
Η έκθεση «Οι Έλληνες: Από τον Αγαμέμνονα στον Μέγα Αλέξανδρο» εγκαινιάστηκε στο Πεκίνο

Πολιτισμός / Η έκθεση «Οι Έλληνες: Από τον Αγαμέμνονα στον Μέγα Αλέξανδρο» εγκαινιάστηκε στο Πεκίνο

«Οι επισκέπτες θα κατανοήσουν καλύτερα γιατί ο ελληνικός πολιτισμός δεν είναι μόνο η κοιτίδα του Δυτικού Πολιτισμού, αλλά έχει τεράστιο αποτύπωμα και στην Ασία» τόνισε ο πρέσβης της Ελλάδας στην Κίνα
LIFO NEWSROOM
Μουσείο Prado: Tα αληθινά χρώματα της γλυπτικής φωτίζουν την «χρυσή εποχή» της Ισπανίας

Πολιτισμός / Μουσείο Prado: Tα αληθινά χρώματα της γλυπτικής φωτίζουν την «χρυσή εποχή» της Ισπανίας

Η έκθεση «Χέρι με χέρι: Γλυπτική και Χρώμα στην Ισπανική Χρυσή Εποχή», καταδεικνύει ότι ο δυτικός καλλιτεχνικός κανόνας δεν έκανε διακρίσεις σε βάρος ορισμένων καλλιτεχνών μόνο λόγω γεωγραφίας και φύλου, αλλά και λόγω των υλικών που χρησιμοποιούσαν
LIFO NEWSROOM