Oι 7 μάχες που χάθηκαν στα φετινά Όσκαρ

Oι 7 μάχες που χάθηκαν στα φετινά Όσκαρ Facebook Twitter
Ο λόγος που ο Νόλαν ξεσπιτώθηκε μετά από μια τρομερή, πολυετή συνεργασία με το στούντιο των μεγάλων επιτυχιών του είναι η απογοήτευσή του από την περιφρονητική στάση που τήρησε η Warner απέναντι στις αίθουσες. Φωτ.: Getty Images/Ideal Image
0

• Ένας από τους πρώτους ανθρώπους που ευχαρίστησε ο Κρίστοφερν Νόλαν ήταν η Ντόνα Λάνγκλεϊ, η γυναίκα που τον δελέασε προς τη μεριά της Universal, μετά την πικρία και την οργή που προκάλεσε στον Βρετανό σκηνοθέτη η Warner. Ο λόγος που ο Νόλαν ξεσπιτώθηκε μετά από μια τρομερή, πολυετή συνεργασία με το στούντιο των μεγάλων επιτυχιών του είναι η απογοήτευσή του από την περιφρονητική στάση που τήρησε απέναντι στις αίθουσες, τις οποίες ο ίδιος θεωρεί ακρογωνιαίο λίθο όχι μόνο της πορείας του αλλά και του σινεμά. «Ό,τι θέλεις» του είπε μάλλον η Universal και έριξε όλο της το βάρος στην προώθηση του «Οπενχάιμερ», καταφέρνοντας παράλληλα να στηρίξει και τα «Παιδιά του Χειμώνα» για τις υποψηφιότητες που τους αναλογούσαν. Η Warner δεν έχασε ακριβώς χρήματα, αλλά να που στερήθηκε τον πρώτο του, μέχρι στιγμής, οσκαρικό θρίαμβο.

Από τις σατιρικές/δηκτικές/με κλείσιμο ματιού/και λοξό βλέμμα ταινίες προτιμήθηκε σαφώς το «Poor Things» που κέρδισε στα ίσα την πλαστική κούκλα η οποία έγινε γυναίκα στα χωράφια της, δηλαδή τα κοστούμια και τα σκηνικά. 

• Μπορεί η Μπάρμπι, της Warner βεβαίως, να πότισε με ροζ κάθε σπιθαμή της υδρογείου την προηγούμενη χρονιά, αλλά το promo για το concept μιας ταινίας δεν ταυτίζεται πάντα με το πώς η Ακαδημία αντιλαμβάνεται τη σπουδαιότητα, την ιδιαιτερότητα και ίσως τη σοβαρότητα μιας ταινίας από εκείνες που φέρουν την ταμπέλα «for your consideration» για να αλιεύσουν Όσκαρ. Γέρνοντας περισσότερο προς την κατηγορία του μιούζικαλ και της κωμωδίας (φέτος δεν ήταν η χρονιά τους, το «Color Purple» σχεδόν αποκλείστηκε, πλην της Ντανιέλ Μπρουκς, υποψήφιας στον β’ ρόλο), η Μπάρμπι εκτιμήθηκε μεν, αν και όχι αρκετά, με γκρίνια από το ξεκίνημα των Όσκαρ, ελλείψει Ρόμπι στον α’ ρόλο και Γκέργουιγκ στη σκηνοθεσία. Και όπως διαφάνηκε στις Χρυσές Σφαίρες, από τις σατιρικές/δηκτικές/με κλείσιμο ματιού/και λοξό βλέμμα ταινίες προτιμήθηκε σαφώς το «Poor Things» που κέρδισε στα ίσα την πλαστική κούκλα η οποία έγινε γυναίκα στα χωράφια της, δηλαδή τα κοστούμια και τα σκηνικά. 

• Στην αρχή της σεζόν των βραβείων δεν ήταν βέβαιο αν η Λίλι Γκλάντστοουν θα προκρινόταν για α’ ή β’ ρόλο. Η διάρκεια της ερμηνείας της ήταν στο ενδιάμεσο μεταξύ μιας κλασικής δευτεραγωνίστριας και ενός σαφώς καθορισμένου κυριαρχικού ρόλου. Και μία από τις αρετές που επισημάνθηκαν στη μεγαλειώδη παράστασή της στους «Δολοφόνους» ήταν η «παλικαρίσια στάση» της απέναντι στους πιο επιδεικτικούς μανιερισμούς του Λιονάρντο ντι Κάπριο. Ωστόσο αποδείχθηκε αδύναμη μπροστά στη μεταμόρφωση της «πιο πρώτος ρόλος δεν πάει» Μπέλα Μπάξτερ από την Έμα Στόουν. Αν είχε υποβληθεί ή θεωρηθεί από την Ακαδημία ως β’ γυναικείος ρόλος, η Ντέιβαϊν Τζόι Ράντολφ θα αντιμετώπιζε έναν ισάξιο ως και επικίνδυνο αντίπαλο σε μια κούρσα που κέρδισε από τα αποδυτήρια. Δεν είναι κάθε μέρα του… Άντονι Χόπκινς: την οκτάλεπτη ερμηνεία του Βρετανού στη «Σιωπή των Αμνών» που ανταμείφθηκε με Όσκαρ α’ ρόλου αντί για β’, που είχε κερδίσει από Ενώσεις Κριτικών, μόνο συγκρατημένη δεν τη λες…

Oι 7 μάχες που χάθηκαν στα φετινά Όσκαρ Facebook Twitter
H Ζιστίν Τριέ και ο Άρθουρ Χαράρι κέρδισαν το Όσκαρ Πρωτότυπου Σεναρίου. Φωτ.: Getty Images/Ideal Image

• Η «Ανατομία μιας πτώσης» δεν υποβλήθηκε από τη Γαλλία ως επίσημη συμμετοχή της χώρας στην κατηγορία της Διεθνούς Ταινίας. Κάποιοι υποστηρίζουν πως αποκλείστηκε γιατί η Ζιστίν Τριέ τα «έχωσε» στην κυβέρνηση στον ευχαριστήριο λόγος της για τον Χρυσό Φοίνικα. Το «Στη Φωτιά», που εκπροσώπησε τη χώρα, ήταν μια υπέροχη επιλογή, που ωστόσο ατύχησε – συμβαίνουν αυτά. Κανείς δεν γνωρίζει αν η «Ζώνη Ενδιαφέροντος», φαβορί και μάλιστα ακλόνητο από τις πρώτες προβλέψεις, θα τα είχε καταφέρει απέναντι στην ταινία που την είχε κερδίσει ήδη στις Κάννες.

• Εφαλτήριο λανσαρίσματος εκτός των μεγάλων φεστιβάλ, τουλάχιστον για φέτος, αποδείχθηκε αδύναμο, ενδεχομένως διότι πολλοί ψηφοφόροι ταυτίζονται με τη λογική και το πνεύμα των ταινιών που προέρχονται από τις Κάννες («Ζώνη», «Ανατομία», «Δολοφόνοι»), τη Βενετία («Poor Things», «Society of the Snow»), ακόμη και Βερολίνο («Περασμένες Ζωές»). Ειδικά το γαλλικό φεστιβάλ υπερηφανεύεται για τα πλασαρίσματα και τις νίκες του και δεν είναι τυχαίο πως εδώ και κάποια χρόνια η διεύθυνσή του αποστέλλει αυτοσυγχαρητήριες επιστολές στον Τύπο, υπενθυμίζοντας στους ενδιαφερόμενους πως όσοι επιδιώκουν οσκαρική δόξα, καλό είναι να περάσουν μια βόλτα από την Κρουαζέτ. 

Oι 7 μάχες που χάθηκαν στα φετινά Όσκαρ Facebook Twitter
Ο Μάρτιν Σκορσέζε, για δεύτερη φορά μετά τον «Ιρλανδό», προτείνεται για 10 Όσκαρ και φεύγει χωρίς βραβείο. Φωτ.: EPA

• Αντίθετα, οι μεγάλες πλατφόρμες βασικά ηττήθηκαν. «Μαέστρο» και «Δολοφόνοι» τερμάτισαν τη βραδιά με μηδέν Όσκαρ. Ο Μάρτιν Σκορσέζε, για δεύτερη φορά μετά τον «Ιρλανδό», προτείνεται για 10 Όσκαρ και φεύγει χωρίς βραβείο, σε πείσμα της πιο ακριβής καμπάνιας που εξαπέλυσε στη βραχεία ιστορία της η AppleTV+ και της παραδοχής του θρυλικού σκηνοθέτη πως δεν ένιωσε ποτέ στούντιο να τον στηρίζει τόσο πολύ όσο το φετινό του σπιτικό. Ενδεχομένως οι ψηφοφόροι να θεώρησαν πως η στρατηγική υπήρξε πολύ επιθετική, ίσως επίσης να θέλησαν να αποφύγουν τη συνεχόμενη απόπειρα των γιγάντων του streaming να εξαγοράσουν μια κινηματογραφικότερη συνείδηση, ειδικά τη χρονιά που αντιπαρατέθηκαν με τα σωματεία ηθοποιών και σεναριογράφων για τα επιβλαβή συμβόλαια που τους πρότειναν πριν από τη λύση που τελικά βρέθηκε. 

Oι 7 μάχες που χάθηκαν στα φετινά Όσκαρ Facebook Twitter
Η Έμα Στόουν με το Όσκαρ Α' Γυναικείου Ρόλου. Φωτ.: Getty Images/Ideal Image

• Με τις νίκες του Χαγιάο Μιγιαζάκι, του Τζόναθαν Γκλέιζερ, της Ζιστίν Τριέ, του Χόιτε βον Χόιτεμα στη φωτογραφία, αλλά και των Βρετανών συντελεστών του «Poor Things», η Ακαδημία συστήνεται δυναμικότερα ως διεθνής οργανισμός, αποποιούμενη τις «εθνικιστικές» τάσεις του παρελθόντος, όσο της επιτρέπει η νέα σύσταση του σώματος των ψηφοφόρων. Με μέλη από πάρα πολλές χώρες, οι ψήφοι ευνοούν άρωμα Ευρώπης και Ασίας ή σκηνοθέτες, όπως ο Γουές Άντερσον και ο Κρίστοφερ Νόλαν, με στίγμα auteur και προσωπικότητα πίσω από το έργο τους. Αυτός, ο Νόλαν και το σινεμά του δηλαδή, είναι και ο κύριος λόγος που μια τόσο μεγάλη εμπορική επιτυχία της τάξης του ενός δισεκατομμυρίου εισπράξεων παγκοσμίως, όπως το «Οπενχάιμερ», έσπασε την εικοσαετή αλλεργία των Όσκαρ στα καθαρόαιμα blockbusters – από τον «Άρχοντα των Δαχτυλιδιών» είχαμε να δούμε ένα πιστοποιημένα mega hit να σαρώνει στις μεγάλες κατηγορίες.

Οθόνες
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Θέλουμε να φαινόμαστε δυνατοί και άτρωτοι, πιστεύοντας ότι έτσι θα επιβιώσουμε»

Οθόνες / «Θέλουμε να φαινόμαστε δυνατοί και άτρωτοι, πιστεύοντας ότι έτσι θα επιβιώσουμε»

Γοητεύτηκε ξαφνικά από το θέατρο και διάβαζε γι' αυτό ενώ εργαζόταν σε ένα περίπτερο. Όταν, δίχως να ξέρει τι τον περιμένει, ο Γιάννης Καράμπαμπας βρέθηκε μπροστά από την κάμερα της Πέννυς Παναγιωτοπούλου στο «Wishbone», διακρίθηκε με το βραβείο του πρωτοεμφανιζόμενου ηθοποιού.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Oι δέκα αγαπημένες ταινίες μυστηρίου της Ευτυχίας Γιαννάκη

Οθόνες / Oι δέκα αγαπημένες ταινίες μυστηρίου της Ευτυχίας Γιαννάκη

«Αν δεν ξέρεις το όνομα Keyser Söze, τότε έχεις ένα σοβαρό κινηματογραφικό κενό» - Είναι δυνατόν μια συγγραφέας αστυνομικών μυθιστορημάτων να μην ξέρει από ατμόσφαιρα που κόβει την ανάσα και σασπένς; Αποκλείεται.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΝΕΤΤΑ ΓΙΑΚΙΝΤΖΗ
H μεγάλη βραδιά της Ανόρα

OSCARS 2025 / H μεγάλη βραδιά της Ανόρα

Ο Σον Μπέικερ έσπασε τα κοντέρ κερδίζοντας 4 προσωπικά Όσκαρ για την άγρια κωμικοτραγική κινηματογραφική του χειροτεχνία. Η Μάϊκι Μάντισον χάλασε το πάρτι της Ντέμι Μουρ. Και η ιστορία της σεξεργάτριας, έδωσε ηχηρό μήνυμα για την ανάγκη του σινεμά να φτιάχνει ταινίες θαρραλέες και αυθεντικές.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
11 ταινίες για οσκαρικό binge-watching

Οθόνες / 11 ταινίες για οσκαρικό binge-watching (και πού να τις δείτε)

Καθώς πλησιάζει η 97η απονομή των Όσκαρ, επιλέγουμε 11 νικήτριες του Όσκαρ Καλύτερης Ταινίας που μπορείτε να βρείτε σε streaming πλατφόρμες και στη συνδρομητική τηλεόραση, για να κάνετε προθέρμανση.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
CHECK Gene Hackman 1930-2025

Απώλειες / Τζιν Χάκμαν (1930-2025): Ο πιο ευαίσθητος σκληρός του αμερικανικού σινεμά

Ήθελε να τον θυμούνται ως τίμιο ηθοποιό, που έντυσε με ειλικρίνεια τους χαρακτήρες που υποδύθηκε. Ο Τζιν Χάκμαν πέτυχε πολύ περισσότερα, αφού κατάφερε να γίνει ο σπουδαιότερος καρατερίστας του αμερικανικού σινεμά από την εποχή του Σπένσερ Τρέισι.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Στην καρδιά του ταύρου - στην κοιλιά του καλλιτέχνη

Οθόνες / «Η καρδιά του ταύρου»: Ένα ντοκιμαντέρ για την πίστη στην ψευδαίσθηση

Σε παραγωγή Onassis Culture, η Εύα Στεφανή επιχειρεί μια κατάδυση στον σαγηνευτικό κόσμο του Δημήτρη Παπαϊωάννου και της προετοιμασίας της παράστασής του «Εγκάρσιος Προσανατολισμός».
ΙΩΝΑΣ ΚΑΛΛΙΜΑΝΗΣ
Oscar stories: Οι «ξένοι» στα Όσκαρ

Pulp Fiction / Οι «ξένοι» στα Όσκαρ

Από το αριστούργημα του Ζαν Ρενουάρ μέχρι τη σαρωτική διάκριση της Εμίλια Πέρεζ με τις 13 υποψηφιότητες, η πορεία των ξενόγλωσσων ταινιών στα Όσκαρ είναι γεμάτη από σταθμούς που αμφισβητούν και αναμορφώνουν τα όρια του κινηματογράφου.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Μετά τα 35 κατάλαβα τον Αντονιόνι»: Οι δέκα αγαπημένες ταινίες του Γιάννη Βεσλεμέ

Μυθολογίες / «Μετά τα 35 κατάλαβα τον Αντονιόνι»: Οι δέκα αγαπημένες ταινίες του Γιάννη Βεσλεμέ

Παραγνωρισμένα διαμάντια, ένας Σουηδός ημίθεος και χαρακτήρες που ξεπερνούν τα βιβλία από τα οποία γεννήθηκαν: ο σκηνοθέτης μοιράζεται τις ταινίες που τον σημάδεψαν καθώς και την αγαπημένη του αφίσα για καθεμιά από αυτές.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΝΕΤΤΑ ΓΙΑΚΙΝΤΖΗ
12 ταινίες κάτω των 90 λεπτών για streaming

Οθόνες / 12 ταινίες κάτω των 90 λεπτών για streaming

Για όσους δεν έχουν αρκετό χρόνο, αλλά θέλουν να τηρήσουν τη σινεφιλική τους δίαιτα, και για παραπονούμενους ότι η διάρκεια των ταινιών «έχει μεγαλώσει πολύ», ξεψαχνίσαμε τις πλατφόρμες και τους καταλόγους τους και παρουσιάζουμε 12 ταινίες που δεν υπερβαίνουν τη μιάμιση ώρα.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Sly Lives!: Τα μπλουζ του (ψυχεδελικού) πρίγκηπα

Daily / «Sly Lives!»: Τα μπλουζ του (ψυχεδελικού) πρίγκιπα

Ένα εξαιρετικό μουσικό ντοκιμαντέρ στο Disney+ για τη διαστημική άνοδο και την αργόσυρτη πτώση του ιδιοφυούς Sly Stone, ηγέτη της πιο εντυπωσιακά πολυμορφικής μπάντας όλων των εποχών, τόσο ηχητικά όσο και εμφανισιακά.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
The White Lotus: Spa και διαλογισμός μετά φόνου στον τρίτο κύκλο της «καυτής» σειράς

Daily / The White Lotus: Spa και διαλογισμός μετά φόνου στον τρίτο κύκλο της «καυτής» σειράς

Σ’ ένα πολυτελές θέρετρο στην Ταϊλάνδη μεταφέρεται ο νέος κύκλος της επιτυχημένης σειράς που μόλις ξεκίνησε, φανερώνοντας κάποια σημεία κόπωσης, παρά το πάντα εντυπωσιακό στήσιμό της.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ