Around the table: 3 χρόνια γεμάτα γεύσεις και ανεκτίμητες γαστρονομικές εμπειρίες
Συνέντευξη με την Ματίνα Τζώρτζη, Communications & Consumer Marketing Manager στη Mastercard για Ελλάδα, Κύπρο και Μάλτα.
Ένα σημαντικό μέρος της ελληνικής κουλτούρας σχετίζεται με όλα εκείνα που εκτυλίσσονται γύρω από ένα στρωμένο τραπέζι.
Οι γεύσεις που δοκιμάζουμε, οι συζητήσεις, τα ποτήρια που τσουγκρίζουν είναι αυτά που ισχυροποιούν τους δεσμούς ανάμεσά μας, που δημιουργούν την αίσθηση της οικογένειας και του μοιράσματος. Πριν τρία χρόνια, η Mastercard αποφάσισε να ενισχύσει την εμπειρία μας γύρω από τα τραπέζια της ζωής μας, με μια πρωτοβουλία που ταυτόχρονα αναζωογόνησε την αθηναϊκή γαστρονομική σκηνή. Η καμπάνια Around the table εξελίχθηκε σε έναν ιδιαίτερα επιτυχημένο θεσμό που αγαπήθηκε από το κοινό και βάζοντας στο επίκεντρο τη βιωσιμότητα, κατάφερε να συστήσει σε διαφορετικά ηλικιακά κοινά, νέα εστιατόρια της πόλης. Η Communications & Consumer Marketing Manager της Mastercard για Ελλάδα, Κύπρο και Μάλτα, Ματίνα Τζώρτζη, μιλά για την αρχική έμπνευση πίσω από το Around the table, τα μυστικά της επιτυχίας του και την απήχηση στα νεανικά κοινά.
—Το Around the table αποτελεί ένα γαστρονομικό γεγονός για την πόλη της Αθήνας, ένα ετήσιο ραντεβού για την εστιατοριακή και γαστρονομική σκηνή. Πώς ξεκίνησε και ποια η έμπνευση πίσω από την πρωτοβουλία;
Στην ελληνική κουλτούρα, το φαγητό είναι πολλά περισσότερα από νόστιμες γεύσεις και παραδοσιακές συνταγές. Είναι στενά συνδεδεμένο με την ανάγκη μας να μαζευόμαστε, να συζητάμε και να περνάμε όμορφα γύρω από ένα τραπέζι. Αυτή είναι και η φιλοσοφία του Around the table: μια ευκαιρία να μοιραστούμε μοναδικές στιγμές και εμπειρίες με τα αγαπημένα μας πρόσωπα.
Το 2022, με στόχο την ανάδειξη της εστιατοριακής σκηνής και τη δημιουργία ανεκτίμητων γαστρονομικών εμπειριών για τους κατόχους καρτών μας, εμπνευστήκαμε την καμπάνια Around the table, με επίκεντρο τη βιωσιμότητα. Συνεργαστήκαμε με δημοφιλή εστιατόρια και σεφ, δημιουργώντας ειδικά μενού βασισμένα σε τοπικά υλικά και τις αρχές του Zero Food Waste, δηλαδή της μηδενικής σπατάλης τροφίμων. Στόχος μας ήταν να ενσωματώσουμε τις αρχές της βιώσιμης γαστρονομίας σε κάθε πιάτο και να δείξουμε πως μπορούμε να απολαμβάνουμε νόστιμο φαγητό χωρίς να επιβαρύνουμε το περιβάλλον.
Εξελίσσοντας την αρχική ιδέα, η καμπάνια επανασυστήθηκε πέρυσι με μια νέα οπτική που αναδεικνύει την ελληνική κουζίνα και βάζει στο επίκεντρο την εποχικότητα, απευθυνόμενη κυρίως στη νέα γενιά, τους Gen Zers και τους Millennials. Έτσι λοιπόν, το Around the table επέστρεψε δυναμικά και φέτος με το ίδιο concept, συστήνοντάς μας 40 από τα πιο hot εστιατόρια της Αθήνας, τα οποία προσέφεραν 40 ειδικά σχεδιασμένα menu σε προνομιακές τιμές, έως €40 το άτομο. Μέσα από την φετινή ενέργεια, οι κάτοχοι των καρτών μας είχαν την ευκαιρία να ανακαλύψουν νέα εστιατόρια της πόλης, με αυθεντικές και πρωτότυπες γεύσεις – χωρίς υψηλό κόστος.
«Το Around the table ήταν κάτι παραπάνω από μια γαστρονομική εμπειρία. Ήταν μια μοναδική ευκαιρία να βρεθούμε με αγαπημένα πρόσωπα γύρω από ένα τραπέζι και να ανακαλύψουμε ξανά τη μοναδικότητα της αυθεντικής ελληνικής κουζίνας».
—Ποιο είναι το μυστικό πίσω από την επιτυχημένη πορεία του “Around the table” και πώς καταφέρνει να κερδίζει την αγάπη του κοινού;
Η επιτυχία του Around the table τα τελευταία τρία χρόνια μας γεμίζει με μεγάλη ικανοποίηση. Η ανταπόκριση από το κοινό αντικατοπτρίζει την απήχηση της κεντρικής ιδέας του προγράμματος: να έρχονται οι άνθρώποι κοντά, γύρω από ένα τραπέζι, για να μοιραστούν μοναδικές γεύσεις και γαστρονομικές εμπειρίες.
Το Around the table ήταν μια εξαιρετική ευκαιρία για να εξερευνήσουμε την αθηναϊκή γαστρονομική σκηνή σε όλο της το φάσμα; από νέα και πολυσυζητημένα εστιατόρια με καταξιωμένους αλλά και ανερχόμενους σεφ, μέχρι gastropubs και wine bars. Κάθε ένα από τα παραπάνω διαθέτει φυσικά τη δική του μοναδική ταυτότητα, αλλά όλα μοιράζονται ένα κοινό πάθος: την αγάπη για την ελληνική κουζίνα. Όπως κάθε χρόνο, έτσι και φέτος, συνεργαστήκαμε με ταλαντούχους σεφ που δημιούργησαν πιάτα με φρέσκα, εποχικά υλικά, αναδεικνύοντας την παράδοση και την αυθεντικότητα της ελληνικής γαστρονομίας.
Νομίζω πως το Around the table έγινε αγαπητό γιατί προσφέρει ακριβώς αυτό που ψάχνουμε όταν βγαίνουμε για φαγητό, προσεγμένο μενού, προνομιακές τιμές και εξαιρετικές γεύσεις για να τις μοιραστούμε με καλή παρέα.
—Ποια στοιχεία είναι αυτά που προσέγγισαν το νεανικό κοινό στο Around the table; Υπάρχουν κάποιες γαστρονομικές τάσεις για τα κοινά των Gen Zs και των Millennials;
Είναι γεγονός, βάσει ερευνών, ότι, όσον αφορά στις γαστρονομικές τους προτιμήσεις, οι νεότερες γενιές είναι πιο ανοιχτές στο να δοκιμάζουν νέες κουζίνες και να πειραματίζονται με καινούριες γεύσεις. Δίνουν προτεραιότητα στην ποιότητα και στις καλές διατροφικές συνήθειες, ενώ δείχνουν να έχουν έντονες ανησυχίες τόσο σε ό,τι αφορά με το κοινωνικό και περιβαλλοντικό τους αποτύπωμα, όσο και τη σωστή και προσεκτική διαχείριση των εξόδων τους. Αξίζει επίσης να σημειωθεί ότι ιδιαίτερα οι Gen Zers στρέφονται στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, προκειμένου να ανακαλύψουν νέα μαγαζιά και εστιατόρια. Το Around the table, λοιπόν, σχεδιάστηκε με γνώμονα να συνδυάσει όλες αυτές τις τάσεις και να αφουγκραστεί τις ανάγκες της νεότερης γενιάς. Αυτό είναι και το μυστικό της επιτυχίας του. Το κοινό είχε την ευκαιρία να ανακαλύψει τα πιο hot εστιατόρια της Αθήνας, που συμμετείχαν στην ενέργεια, συνδυάζοντας καλό φαγητό, προσιτές τιμές και ανεκτίμητες γαστρονομικές εμπειρίες. Παράλληλα, αγκάλιασαν την ιδέα της τοπικής, ελληνικής κουζίνας με τη χρήση εποχικών υλικών, κάτι που αποτέλεσε κυρίαρχο στοιχείο στα ειδικά διαμορφωμένα μενού του Around the table. Είμαστε πολύ χαρούμενοι για την απήχηση της ενέργειας και στοχεύουμε να συνεχίσουμε να την εξελίσσουμε κάθε χρόνο.