«Χένρι Μουρ και Ελλάδα» το φθινόπωρο στην Gagosian

«Χένρι Μουρ και Ελλάδα» το φθινόπωρο στη Gagosian Facebook Twitter
Το «Standing Figure: Knife Edge» (1961) του Henry Moore εγκατεστημένο στον Λόφο Φιλοπάππου απέναντι από την Ακρόπολη στο πλαίσιο της Πρώτης Διεθνούς Έκθεσης Γλυπτικής, Φεστιβάλ Αθηνών, 1965. Τέχνη © The Henry Moore Foundation. Φωτογραφία: Αρχείο Henry Moore
0

Στις 12 Σεπτεμβρίου 2024 θα εγκαινιαστεί στην γκαλερί Gagosian η έκθεση «Henry Moore and Greece» (Χένρι Μουρ και Ελλάδα).

Είναι η πρώτη έκθεση του έργου του καλλιτέχνη στην Ελλάδα εδώ και είκοσι χρόνια και γίνεται σε συνεργασία με το Henry Moore Foundation.

Παρουσιάζοντας μια επιλογή από έργα που εκτείνονται σε όλη τη διάρκεια της καριέρας του Μουρ, η έκθεση φωτίζει τη γοητεία του καλλιτέχνη για την αρχαία ελληνική τέχνη, την οποία ανέπτυξε κατά τη διάρκεια ενός ταξιδιού στην Ελλάδα το 1951, λίγους μήνες πριν από την πρώτη του αναδρομή στην Tate στο Λονδίνο.

Στα πρώτα του γλυπτά σε πέτρα και ξύλο, ο Μουρ είχε απομακρυνθεί από την κλασική παράδοση, αντλώντας έμπνευση κυρίως από μη ευρωπαϊκούς πολιτισμούς – για παράδειγμα, την αφρικανική και μεσοαμερικανική τέχνη. Μόλις στις αρχές της δεκαετίας του 1950, και ιδιαίτερα μετά την επίσκεψή του στην Ελλάδα το 1951, η προσοχή του στρέφεται όλο και περισσότερο στην ελληνική τέχνη.

Η μοντελοποίηση σε πηλό ή γύψο και η χύτευση σε μπρούντζο του επέτρεψαν να εργαστεί σε μεγαλύτερη κλίμακα και να ενσωματώσει μια μεγαλύτερη αίσθηση κίνησης στα γλυπτά του. Οι αποσπασματικές φιγούρες παρουσιάζουν πιο ποικίλες επιφανειακές επεξεργασίες από αυτές της προηγούμενης δουλειάς του και συχνά ενσωματώνουν κολλητές κουρτίνες.

Η έκθεση  «Henry Moore and Greece» διερευνά τους δεσμούς μεταξύ της πρακτικής του και της παλαιότερης αρχαίας ελληνικής τέχνης, όπως η κυκλαδική γλυπτική. Ο καλλιτέχνης έκανε τη μία και μοναδική επίσκεψή του στην ηπειρωτική Ελλάδα το 1951 για μια έκθεση στο Ζάππειο Μέγαρο στην Αθήνα, ταξιδεύοντας επίσης στους αρχαιολογικούς χώρους των Δελφών, της Ολυμπίας και των Μυκηνών. Δεν εξέθεσε ξανά στην Αθήνα μέχρι το 1965.

Το έργο του Large Standing Figure: Knife Edge (1961) είναι ένα από τα ψηλότερα και πιο εντυπωσιακά μεταπολεμικά μπρούτζινα έργα του, που είχε επιρροή από το ενδιαφέρον του για τα κυκλαδικά ειδώλια, αλλά ταυτόχρονα από την ανάκληση της Φτερωτής Νίκης της Σαμοθράκης (περ. 200-190 π.Χ.). Η έκθεση περιλαμβάνει επίσης έργα όπως τα Draped Reclining Figure (1952-53), Falling Warrior (1956-57) και Τhe heads of King and Queen (1952-53), βασικά γλυπτά στον διάλογο του Moore με την ελληνική τέχνη.


 

Πολιτισμός
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Γλυπτά Παρθενώνα: «Δεν έχω έτοιμη λύση αλλά οφείλουμε να συνεργαζόμαστε» λέει ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου

Πολιτισμός / Γλυπτά Παρθενώνα: «Δεν έχω έτοιμη λύση αλλά οφείλουμε να συνεργαζόμαστε» λέει ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου

 «Θα ήθελα να μιλήσουμε περισσότερο για μια εταιρική σχέση παρά να συζητήσουμε για την ιδιοκτησία»: Για το αίτημα επιστροφής των Γλυπτών του Παρθενώνα στην Αθήνα μίλησε ο επικεφαλής του Βρετανικού Μουσείου
LIFO NEWSROOM
Διαμαντένιο κολιέ που συνδέεται με τη Μαρία Αντουανέτα πουλήθηκε σε δημοπρασία για $4,81 εκατ.

Πολιτισμός / Διαμαντένιο κολιέ που συνδέεται με τη Μαρία Αντουανέτα πουλήθηκε σε δημοπρασία για $4,81 εκατ.

Το κόσμημα φέρει ιστορική σημασία, καθώς θεωρείται ότι περιλαμβάνει μερικά από τα αυθεντικά διαμάντια του θρυλικού "κολιέ των διαμαντιών" που βρέθηκε στο επίκεντρο σκανδάλου τη δεκαετία του 1780
LIFO NEWSROOM
Φωτογραφική έκθεση για την επανένωση της Γερμανίας 35 χρονια μετά από την πτώση του Τείχους του Βερολίνου

Πολιτισμός / Φωτογραφική έκθεση για την επανένωση της Γερμανίας 35 χρονια μετά από την πτώση του Τείχους του Βερολίνου

Με αφορμή τα 35 χρόνια από την Πτώση του Τείχους (09.11.89) μια φωτογραφική έκθεση με τίτλο «Dream on- Βερολίνο, δεκαετία του 90» αποτυπώνει την κρίσιμη αυτή δεκαετία μετάβασης ανάμεσα στο παρελθόν και το αβέβαιο μέλλον, την αισιοδοξία και το φόβο για το νέο Βερολίνο
ΕΙΡΗΝΗ ΑΝΑΣΤΑΣΟΠΟΥΛΟΥ, ΒΕΡΟΛΙΝΟ
Η σπουδαία επανεκκίνηση της Καμεράτα ως Ορχήστρα του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών

Μουσική / Η συγκινητική επανεκκίνηση της Καμεράτας

Τέσσερα χρόνια, δύο νομοθετικές παρεμβάσεις, τρεις υπουργικές αποφάσεις και μία εκκαθάριση χρειάστηκαν ώστε να μπορέσει η Καμεράτα-Ορχήστρα των Φίλων της Μουσικής να κάνει restart και να επανέλθει ως Ορχήστρα του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ