Ένα σκάνδαλο με πλαστά έργα του Γουόρχολ

Ένα σκάνδαλο με πλαστά έργα του Γουόρχολ Facebook Twitter
Οι Πέρλμαν εντυπωσιάστηκαν από την γκαλερί και τις διασυνδέσεις του Ρόμπερτς στον κόσμο της τέχνης, αλλά και από τη σχέση του με το ίδρυμα Γουόρχολ, από όπου θα μπορούσαν να αποκτήσουν έργα του καλλιτέχνη με έκπτωση. Φωτ.: Eleventh Judicial Circuit Court of Florida
0

Η εύπορη αμερικανική οικογένεια Πέρλμαν είχε πάθος με τον Άντι Γουόρχολ. Αγόραζε πίνακές του μέσω μιας γκαλερί του Μαϊάμι και όλα πήγαιναν καλά μέχρι τον περασμένο Δεκέμβριο, όταν αποφάσισε να πουλήσει μερικά από τα έργα.

Ο οίκος Christie's αμφισβήτησε την αυθεντικότητά τους. Παράλληλα, ο έμπορος έργων τέχνης της οικογένειας, o Λέσλι Ρόμπερτς από τη Miami Fine Art Gallery, έκανε ασυνήθιστες προσπάθειες για να τους πείσει ότι τα έργα ήταν αυθεντικά, ισχυριζόμενος ότι ήταν σε επαφή με το Ίδρυμα Άντι Γουόρχολ για τις Εικαστικές Τέχνες και ότι τα έργα ήταν νόμιμα.

Ενώ το μυστήριο άρχισε να πυκνώνει, δύο άτομα πήγαν στο σπίτι της οικογένειας στη Φλόριντα με επαγγελματικές κάρτες στις οποίες δήλωναν εκτιμητές από έναν αντίπαλο οίκο δημοπρασιών, τον Phillips, και αποφάνθηκαν ότι τα έργα ήταν αυθεντικά.

Όλα αυτά κατέρρευσαν μετά από μια πιο προσεκτική εξέταση, σύμφωνα με τη μήνυση που κατέθεσε η οικογένεια των Μάθιου, Τζούντι και Ρίτσαρντ Πέρλμαν κατά του Ρόμπερτς και της γκαλερί.

Ψεύτικη ήταν η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου από την επαφή στο ίδρυμα Γουόρχολ, «ψεύτικοι» και οι υποτιθέμενοι εκτιμητές του οίκου δημοπρασιών Phillips, με πλαστές επαγγελματικές κάρτες.

Η οικογένεια θεωρεί τη Miami Fine Art Gallery και τον ιδιοκτήτη της απατεώνες που τους εξαπάτησαν, αποσπώντας πάνω από 6 εκατομμύρια δολάρια για πλαστούς πίνακες του Γουόρχολ.

Φυσικά ο ιδιοκτήτης της γκαλερί αρνείται τις κατηγορίες, λέγοντας πώς όχι μόνο οι πίνακες είναι αληθινοί αλλά και ότι ο Μάθιου Πέρλμαν ήταν ενεργός συνεργάτης και εργαζόταν δίπλα του για «κάθε μία» από τις αγορές τέχνης. Υποστήριξε ότι μερικοί από τους πίνακες προέρχονταν από το ίδρυμα Γουόρχολ, αλλά ότι πολλοί περισσότεροι προέρχονταν από γκαλερί «υψηλών προδιαγραφών», τις οποίες θεωρούσε νόμιμες πηγές. Είπε ότι πίστευε ότι η οικογένεια Πέρλμαν ξόδεψε λιγότερα από 6 εκατομμύρια δολάρια και αρνήθηκε ότι προσέλαβε τους εκτιμητές που είπαν ότι ήταν από τον Phillips. «Δεν μου φάνηκε πλαστός κανένας πίνακας», υποστήριξε.

Ο ιδιοκτήτης της γκαλερί είχε και παλιότερα προβλήματα με παρόμοια θέματα πλαστογραφίας. Το 2015 ομολόγησε την ενοχή του για απάτη μέσω ταχυδρομείου και εξέτισε ποινή φυλάκισης, αφού παραδέχτηκε ότι αυτός και τα παιδιά του είχαν εξαπατήσει πελάτες πουλώντας τους πλαστούς πίνακες, σύμφωνα με δικαστικά έγγραφα. «Προσπαθώ να είμαι πιο προσεκτικός από ποτέ, λόγω του παρελθόντος μου», δήλωσε.

Ένα σκάνδαλο με πλαστά έργα του Γουόρχολ Facebook Twitter
Φωτ.: Eleventh Judicial Circuit Court of Florida

Η οικογένεια Πέρλμαν συνάντησε για πρώτη φορά τον Ρόμπερτς στις αρχές του 2023, όταν επισκέφτηκαν την γκαλερί του στην πολυτελή γειτονιά Coconut Grove του Μαϊάμι. Η γκαλερί διαφήμιζε έργα των Γουόρχολ, Τζεφ Κουνς, Ρόμπερτ Ιντιάνα και Banksy. Ο ιστότοπός της αναφέρει ότι ο διευθυντής της γκαλερί έχει «πολύ ισχυρή φήμη στον κόσμο της τέχνης, με εκτεταμένη εκπαίδευση από το Πανεπιστήμιο της Νέας Υόρκης και πρακτική άσκηση στο Sotheby's της Νέας Υόρκης».

Οι Πέρλμαν εντυπωσιάστηκαν από την γκαλερί και τις διασυνδέσεις του Ρόμπερτς στον κόσμο της τέχνης, αλλά και από τη σχέση του με το ίδρυμα Γουόρχολ, από όπου θα μπορούσαν να αποκτήσουν έργα του καλλιτέχνη με έκπτωση.

Η οικογένεια άρχισε να αγοράζει έργα που πίστευε ότι ήταν του Γουόρχολ και η επιχειρηματική της σχέση με τον Ρόμπερτς βάθυνε όταν συμφώνησαν να ιδρύσουν μια κοινή επιχείρηση για να αγοράσουν κι άλλους Γουόρχολ, ανέφερε η αγωγή. Θα αγόραζαν έργα τέχνης απευθείας από το ίδρυμα –η οικογένεια θα πλήρωνε το μισό ποσό και η γκαλερί το άλλο μισό– και στη συνέχεια θα πουλούσαν τα έργα και θα μοιράζονταν τα έσοδα.

Η υποτιθέμενη επαφή τους στο ίδρυμα Γουόρχολ προσφέρθηκε να τους προσφέρει «σπάνιους» Γουόρχολ σε τιμές χαμηλότερες από εκείνες της αγοράς. Μάλιστα, κάποια έργα ήταν «δοκιμαστικές εκτυπώσεις», που δεν προορίζονταν αρχικά για πώληση στο κοινό. Τελικά αποδείχθηκε ότι η επαφή στο ίδρυμα ήταν ένα πρόσωπο-φάντασμα, κατασκεύασμα του Ρόμπερτς.

Μεταξύ των κομματιών που πρόσφερε το άτομο που εκπροσωπούσε το ίδρυμα ήταν μια «ερμηνεία που έκανε ο Άντι Γουόρχολ στον διάσημο Τζον Γουέιν» για 150.000 δολάρια και «ένας από τους πρωτότυπους καμβάδες του Γουόρχολ της βασίλισσας Ελισάβετ» για 82.500 δολάρια. (Μια εκτύπωση του διάσημου μπλε πορτρέτου της βασίλισσας πουλήθηκε σε δημοπρασία το 2022 για περισσότερα από 850.000 δολάρια.)

Ένας κατάλογος των υποτιθέμενων έργων του Γουόρχολ που αγόρασαν οι Πέρλμαν περιλάμβανε περισσότερα από 70 αντικείμενα, συμπεριλαμβανομένου ενός κόκκινου πίνακα του Τζον Λένον σε καμβά, ενός έργου που αναφέρεται ως «Marilyn Monroe No. 28» και ενός πακέτου με εκτυπώσεις.

Όταν οι Πέρλμαν προσέγγισαν τον Christie's για να πουλήσουν μερικά από τα έργα, γιατί ο οίκος δημοπρασιών είχε πουλήσει μια μεταξοτυπία της Μέριλιν Μονρόε του Γουόρχολ για 195 εκατομμύρια δολάρια σε δημοπρασία που έσπασε ρεκόρ το 2022, άρχισε η ανησυχία. Ζήτησαν από τον Ρόμπερτς τα νόμιμα χαρτιά των έργων, αλλά δεν τους επιδόθηκαν ποτέ.

Η μήνυση που κατέθεσαν οι Πέρλμαν κατηγορεί τον Ρόμπερτς ότι είχε σχέδιο για να τους αποσπάσει χρήματα πλαστογραφώντας έγγραφα του ιδρύματος Γουόρχολ. Εν τω μεταξύ ο Ρόμπερτς και η γκαλερί του διαφημίζουν στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης έργα που υποτίθεται ότι έχουν υπογραφεί από τον καλλιτέχνη και φιλοξενούν εκδηλώσεις γύρω από την τέχνη του. Η υπόθεση βρίσκεται ακόμα στα δικαστήρια.

Με πληροφορίες από New York Times

Πολιτισμός
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Τι θα δούμε στο Εθνικό Θέατρο την περίοδο 2024-25

Πολιτισμός / 17 νέες παραγωγές και 2 επαναλήψεις: Οι παραστάσεις του Εθνικού Θεάτρου για τη σεζόν 2024-25

Ο καλλιτεχνικός διευθυντής Γιάννης Μόσχος παρουσίασε το νέο πρόγραμμα, ανακοινώνοντας παράλληλα πως δεν θα διεκδικήσει δεύτερη θητεία στο τιμόνι του Εθνικού Θεάτρου.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
lee

Πολιτισμός / H Κέιτ Γουίνσλετ, η Χάλι Μπέρι και η «Πλεξούδα» από αύριο στους κινηματογράφους

Ένας μεγάλος αριθμός νέων ταινιών έρχεται για να προλάβει τις τελευταίες μέρες των θερινών κινηματογράφων, λίγο πριν παραδώσουν τη σκυτάλη στις χειμερινές αίθουσες.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Γουίτνεϊ Χιούστον: Η ιστορική συναυλία της στη Νότια Αφρική το 1994 θα προβληθεί στις κινηματογραφικές αίθουσες

Πολιτισμός / Γουίτνεϊ Χιούστον: Η ιστορική συναυλία της στη Νότια Αφρική το 1994 θα προβληθεί στις κινηματογραφικές αίθουσες

Η περιορισμένη κινηματογραφική προβολή θα κάνει πρεμιέρα στις 23 Οκτωβρίου και θα περιλαμβάνει την πρώτη παρουσίαση της συναυλίας από το Ντουρμπάν, στη Νότια Αφρική
LIFO NEWSROOM
Κωνσταντινούπολη: Βυζαντινός αμφορέας ηλικίας 1.100 ετών ανακαλύφθηκε στο λιμάνι του αρχαίου Ακρίτα

Αρχαιολογία & Ιστορία / Κωνσταντινούπολη: Βυζαντινός αμφορέας ηλικίας 1.100 ετών ανακαλύφθηκε στο λιμάνι του αρχαίου Ακρίτα

Οι δύο λαβές του αμφορέα που ανακαλύφθηκε στα ανατολικά της Κωνσταντινούπολης βρέθηκαν ανέπαφες, ενώ το σώμα ήταν καλυμμένο από θαλάσσιους οργανισμούς
ΠΕΤΡΟΣ ΚΡΑΝΙΑΣ
Βουλγαρία: Αρχαιολόγος ανακάλυψε βωμούς που αποδεικνύουν την ύπαρξη του μεγάλου ναού του Διονύσου στο αρχαίο Περπερικόν

Αρχαιολογία & Ιστορία / Βουλγαρία: Αρχαιολόγος ανακάλυψε βωμούς που αποδεικνύουν την ύπαρξη του μεγάλου ναού του Διονύσου στο αρχαίο Περπερικόν

Ο καθηγητής Νικολάι Οβτσάροφ είπε στο BTA ότι αυτοί οι βωμοί αποδεικνύουν πλήρως το γεγονός ότι ο μεγάλος ναός του Διονύσου βρισκόταν στο συγκρότημα
THE LIFO TEAM
Τουρκία: Μινωικό στιλέτο ανακαλύφθηκε σε αρχαίο ναυάγιο στο ακρωτήριο της Χελιδωνίας στη Μικρά Ασία

Αρχαιολογία & Ιστορία / Τουρκία: Μινωικό στιλέτο ανακαλύφθηκε σε αρχαίο ναυάγιο στο ακρωτήριο της Χελιδωνίας στη Μικρά Ασία

Ο υπουργός Πολιτισμού της Τουρκίας το χαρακτήρισε: «μια από τις πιο σημαντικές ανακαλύψεις όχι μόνο στην Τουρκία αλλά και στον κόσμο της υποβρύχιας αρχαιολογίας»
THE LIFO TEAM