Είναι τα Cybertrucks της Tesla ασφαλή; Η ΕΕ δεν είναι σίγουρη

Είναι τα Cybertrucks ασφαλή; Η Ευρωπαίκή Ένωση δεν είναι σίγουρη. Facebook Twitter
Φωτογραφία: EPA, αρχείου
0

Λίγα είναι τα αυτοκίνητα που έχουν μαγνητίσει το ενδιαφέρον περισσότερο από το Cybertruck της Tesla, όμως ανησυχίες για την ασφάλεια των πεζών μπορεί να οδηγήσουν στην απαγόρευσή του από τους Ευρωπαϊκούς δρόμους.

Συγκεκριμένα, δεν είναι ξεκάθαρο κατά πόσο το Cybetruck συμβαδίζει με τους Ευρωπαϊκούς κανονισμούς που απαγορεύουν τις αιχμηρές γωνίες στο αμάξωμα και βάζουν όρια ταχύτητας για τα οχήματα που ζυγίζουν πάνω από 3,5 τόνους. Σύμφωνα με την ίδια την Tesla, το ιδιόμορφο ημιφορτηγό έχει βάρος που αγγίζει τους τέσσερις τόνους, δύο φορές όσο ένα Ford Focus.

Καθώς ήδη μερικά Cybertrucks έχουν κάνει την εμφάνιση τους στην Ευρωπαϊκή Ένωση, μερικές οργανώσεις που μεριμνούν για την ωδική ασφάλεια υπογραμμίζουν τον κίνδυνο που δημιουργούν τα πελώρια οχήματα.

«Τα υπερμεγέθη ημιφορτηγά που εισάγονται συστηματικά πλέον φέρνουν τον κίνδυνο στους δρόμους μας», αναφέρει στην επιστολή της στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή η οργάνωση Transport & Environment. Αντίστοιχο γράμμα στάλθηκε και τις τσεχικές αρμόδιες αρχές, καθώς ένα Cybertruck που φαίνεται να μην πληρεί τις Ευρωπαϊκές προδιαγραφές έλαβε άδεια κυκλοφορίας στην χώρα. 

Τα τελευταία χρόνια, οι Ευρωπαίοι οδηγοί φαίνεται να ακολουθούν τις τάσεις στις ΗΠΑ. Όσοι αγοράζουν μεγάλα οικογενειακά αυτοκίνητα, προτιμούν τα μεγαλύτερα οχήματα SUV,  όμως οι κανονισμοί της ΕΕ απαγορεύουν τις εισαγωγές των πιο επικίνδυνων μοντέλων.

Παρ' όλα αυτά, δεκάδες χιλιάδες οχήματα εντυπωσιακών διαστάσεων έχουν φτάσει στην γηραιά ήπειρο χρησιμοποιώντας ένα «παραθυράκι» του νόμου. Σε χώρες τις ΕΕ, τα εισαγόμενα οχήματα μπορούν να λάβουν άδεια κυκλοφορίας μέσω μίας διαδικασίας «ατομικής έγκρισης οχήματος». Έτσι, κάποια αυτοκίνητα μπορούν να αποφύγουν τους αυστηρούς ελέγχους τους οποίους θα περνούσαν υπό κανονικές συνθήκες.

Μάλιστα, σε κάποια κράτη μέλη οι αρμόδιες αρχές έχουν την δικαιοδοσία να παρεκκλίνουν σε μικρό βαθμό από την Ευρωπαϊκή νομοθεσία.

Ως αποτέλεσμα των διαφορετικών διόδων μέσω των οποίων ένα όχημα μπορεί να λάβει άδεια κυκλοφορίας, δεν είναι ξεκάθαρο κατά πόσο τα Cybertrucks κυκλοφορούν στους Ευρωπαϊκούς δρόμους νόμιμα ή απλά μπήκαν από το «παραθυράκι» του νόμου.

Τσεχία: Τροποποιήσεις σε Cybertruck για να ζυγίζει λιγότερο

Τον Ιούλιο, ένα Cybertuck έλαβε άδεια κυκλοφορίας στην Τσεχία, με το βάρος του να σημειώνεται στους 3,025 τόνους. Διάφορες τροποποιήσεις είχαν γίνει στο όχημα ώστε να μην θεωρηθεί υπέρβαρο από τους Ευρωπαϊκούς κανονισμούς, όμως μάλλον αυτές δεν ήταν αρκετές. Διότι αν στο ίδιο όχημα μετέβαιναν 4 επιβάτες που ζυγίζουν ελάχιστα περισσότερο από τον μέσο Ευρωπαίο άνδρα, τότε θα ζύγιζε περισσότερο από 3,5 τόνους και άρα θα ήταν παράνομο.

Από την πλευρά του, το τσεχικό υπουργείο Μεταφορών απαντάει ότι όλα τα οχήματα που ανήκουν στην κατηγορία N1-όπως το Cybertruck-συμβαδίζουν με τις αναλογίες βάρους που η ΕΕ είχε εισάγει το 2018. Ωστόσο, αυτό δεν ισχύει όταν το αυτοκίνητο μεταφέρει τέσσερις επιβάτες.

Ακόμη, η ίδια αρχή πρόσθεσε ότι η άδεια που χορηγήθηκε στο όχημα έχει «εθνική εμβέλεια και ισχύει μόνο στην Τσεχική Δημοκρατία». Εδώ να σημειωθεί ότι το συγκεκριμένο Cybertruck, που χρησιμοποιείται για διαφημιστικούς σκοπούς, έχει ήδη ταξιδέψει εκτός συνόρων και σε άλλη χώρα της ΕΕ, την Σλοβακία.

Τα μεγάλα και βαριά αυτοκίνητα πιο πιθανό να χτυπήσουν θανάσιμα τους πεζούς

Είναι γεγονός ότι τα μεγάλα και βαριά οχήματα είναι πιο πιθανό να οδηγήσουν σε θάνατο σε περίπτωση σύγκρουσης με πεζό. Όπως φάνηκε και από μία μελέτη από τον Μάρτιο, σύμφωνα με την οποία μία αύξηση 10 εκατοστών στο ύψος της εμπρόσθιας όψης ενός αυτοκινήτου αυξάνει κατά 22% τον κίνδυνο να χτυπήσει θανάσιμα έναν πεζό. 

Στην επιστολή τους προς την Κομισιόν, ομάδες που μεριμνούν για την οδική ασφάλεια αναφέρουν ότι το Cybertruck είναι «διαμετρικά αντίθετο» με το πνεύμα της ευρωπαϊκής νομοθεσίας. Κατά την άποψη τους, το ύψος του Cybertruck βάζει σε κίνδυνο τους περαστικούς και ειδικότερα τα μικρά παιδιά, ενώ αμφισβητούν την ικανότητα του οχήματος να απορροφήσει χτυπήματα σε περίπτωση ατυχήματος.

Βέβαια, ακόμη και στις ΗΠΑ όπου οι νομοθέτες δεν είναι το ίδιο αυστηροί, τα ημιφορτηγά της Τεσλα έχουν αντιμετωπίσει πληθώρα προβλημάτων. Πρόσφατα η Tesla αναγκάστηκε να ανακαλέσει 27.000 μοντέλα λόγω ενός προβλήματος με την κάμερα. Ήταν η πέμπτη φορά που η εταιρεία του Έλον Μασκ είχε αναγκαστεί να πάρε αντίστοιχο μέτρο. 

Με πληροφορίες από Guardian

Διεθνή
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Τσεχία Συνελήφθη ένας από τους μεγαλύτερους διανομείς παιδικής πορνογραφίας στον κόσμο

Διεθνή / Τσεχία Συνελήφθη ένας από τους μεγαλύτερους διανομείς παιδικής πορνογραφίας στον κόσμο

Νωρίτερα σήμερα οι γερμανικές αρχές ανέφεραν ότι συνελήφθησαν έξι άτομα, μέλη ενός κυκλώματος που λειτουργούσε μια πλατφόρμα στο Darknet με εκατομμύρια εικόνες παιδικής πορνογραφίας
LIFO NEWSROOM
Η Βρετανική ΜΙ5 προειδοποιεί: Η Ρωσία προσπαθεί να σπείρει το χάος στην Ευρώπη

Διεθνή / Η βρετανική ΜΙ5 προειδοποιεί: Η Ρωσία προσπαθεί να σπείρει το χάος στην Ευρώπη

Σύμφωνα με τον γενικό διευθυντή της MI5, της διεύθυνσης εσωτερικών πληροφοριών της Μ. Βρετανίας Κεν ΜακΚάλουμ, υπήρξαν επίσης 20 συνωμοσίες υποστηριζόμενες από το Ιράν από το 202
LIFO NEWSROOM
John Hopfield και Geoffrey Hinton: Ποιοι είναι πρωτοπόροι της τεχνητής νοημοσύνης που τιμήθηκαν με το Νόμπελ Φυσικής 2024

Διεθνή / John Hopfield και Geoffrey Hinton: Ποιοι είναι πρωτοπόροι της τεχνητής νοημοσύνης που τιμήθηκαν με το Νόμπελ Φυσικής 2024

Η απονομή του Νόμπελ Φυσικής 2024 στους Hopfield και Hinton επιβραβεύει τις θεμελιώδεις ανακαλύψεις τους, οι οποίες έθεσαν τα θεμέλια για τη σύγχρονη τεχνητή νοημοσύνη και τη μηχανική μάθηση
LIFO NEWSROOM