Αληθινή ομορφιά χωρίς Τεχνητή Νοημοσύνη: Η νέα δέσμευση του Dove για αυθεντικότητα
Υπόσχεται να μην χρησιμοποιήσει ποτέ Al για την αναπαράσταση πραγματικών γυναικών στις διαφημίσεις του κι αυτό είναι πολύ σημαντικό.
ADVERTORIAL
Αν έχεις νιώσει ποτέ την πίεση να δείχνεις «τέλεια» σε κάθε selfie, ξέρεις ήδη το πρόβλημα. Γιατί γνωρίζεις επίσης πολύ καλά πως social media και beauty standards πάνε δυστυχώς, χέρι- χέρι. Οι εικόνες που κυριαρχούν εκεί μάς ωθούν να φτιάχνουμε έναν «τέλειο» εαυτό, παραμορφώνοντας κάθε ίχνος αλήθειας.
Και κάπως έτσι, όσο πιο πολύ σκρολάρουμε, τόσο περισσότερο απομακρυνόμαστε από το τι σημαίνει πραγματική ομορφιά- αυθεντικότητα, ποικιλομορφία και κυρίως, ατέλειες που την κάνουν μοναδική. Εκείνο το φως που λάμπει μέσα σου όταν είσαι ο εαυτός σου.
Και, δυστυχώς, σήμερα δείχνει να απειλείται περισσότερο από ποτέ, κυρίως λόγω της Τεχνητής Νοημοσύνης (AI), που συχνά δημιουργεί ένα εξιδανικευμένο - και παραπλανητικό - πρότυπο ομορφιάς, οδηγώντας μας ασυναίσθητα να θέλουμε να αλλάξουμε αυτό που είμαστε, να γίνουμε κάτι που δεν είμαστε.
Κυνηγάμε μια ατελείωτη τελειότητα που δεν υπάρχει
Όταν το Dove ξεκίνησε την καμπάνια «Αληθινή Ομορφιά» το 2004, το έκανε με μια τρομακτική διαπίστωση: μόνο το 2% των γυναικών πίστευαν ότι ήταν όμορφες. Από τότε, έφερε στο προσκήνιο μια ολόκληρη συζήτηση για το τι σημαίνει πραγματική ομορφιά, προσπαθώντας να σπάσει τα στερεότυπα που δημιουργούνται από τα μέσα και τη βιομηχανία.
Σήμερα, όμως, τα πράγματα έχουν γίνει ακόμα πιο δύσκολα, αφού η Τεχνητή Νοημοσύνη ήρθε να περιπλέξει περισσότερο την εξίσωση. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με τις προβλέψεις, μέχρι το 2025 το 90% του περιεχομένου στο διαδίκτυο θα παράγεται από ΑΙ. Και το πιο ανησυχητικό είναι ότι 1 στις 3 γυναίκες αισθάνεται πίεση να αλλάξει την εμφάνισή της εξαιτίας αυτού που βλέπει online, ακόμα και όταν ξέρει ότι είναι ψεύτικο.
Οι γυναίκες σήμερα νιώθουν περισσότερο από ποτέ την ανάγκη να δείχνουν τέλειες – μια πίεση που φτάνει σε αδιανόητα επίπεδα. Από το να είσαι αδύνατη και υγιής ταυτόχρονα, μέχρι να έχεις καμπύλες αλλά λεπτή μέση, οι απαιτήσεις είναι σχεδόν ακατόρθωτο να επιτευχθούν.
Κι όμως, στην παγκόσμια έρευνα του 2024 «Η Πραγματική Κατάσταση της Ομορφιάς», το Dove διαπίστωσε ότι 2 στα 5 άτομα θα έδιναν έναν χρόνο από τη ζωή τους για να πετύχουν μια εξιδανικευμένη εμφάνιση ή ένα εξιδανικευμένο σώμα, ενώ 2 στις 3 πιστεύουν ότι αυτό που αναμένεται από τις γυναίκες του σήμερα είναι να δείχνουν πιο ελκυστικές σωματικά από ό,τι ήταν οι μητέρες τους.
Και το χειρότερο είναι πως η πίεση δεν σταματά εκεί. Σχεδόν 9 στις 10 γυναίκες και κορίτσια δηλώνουν ότι έχουν εκτεθεί σε επιβλαβές περιεχόμενο στο ίντερνετ γύρω από την ομορφιά, οπότε αν συνυπολογίσουμε την πρόβλεψη πως το 90% του online περιεχομένου θα δημιουργείται από AI έως το 2025, τα πράγματα φαίνονται πραγματικά δυσοίωνα.
Η αληθινή ομορφιά δεν χρειάζεται «βελτιώσεις», μόνο αποδοχή
Εδώ ακριβώς έρχεται το Dove να κάνει ξανά τη διαφορά και 20 χρόνια μετά την καμπάνια «Αληθινή Ομορφιά», να δεσμευτεί εκ νέου να συνεχίσει να δείχνει την ομορφιά όπως είναι – αληθινή, αυθεντική, χωρίς την παραμικρή παρέμβαση του AI. Πώς; Δίνοντας την υπόσχεση να μην χρησιμοποιήσει ποτέ Τεχνητή Νοημοσύνη για να απεικονίσει γυναίκες στις διαφημίσεις του, στην προσπάθεια να διασφαλίσει ότι θα βλέπουν τον εαυτό τους όπως πραγματικά είναι.
Και για να το πετύχει στο έπακρο, το Dove αποφάσισε να κυκλοφορήσει επίσης το «Εγχειρίδιο Real Beauty Prompt», που δίνει συμβουλές και οδηγίες για το πώς μπορούμε να χρησιμοποιούμε AI με πιο συμπεριληπτικό τρόπο, αποφεύγοντας fake beauty ideals για να δημιουργούμε εικόνες που αντανακλούν την αληθινή ομορφιά, ακόμα και σε περιβάλλοντα που βασίζονται στην Τεχνητή Νοημοσύνη.
Η Jessie J, που συνεργάζεται με το Dove, το εξηγεί τέλεια: η πίεση που δέχονται οι γυναίκες για την εμφάνισή τους είναι ανθυγιεινή και μη ρεαλιστική. Αλλά ξέρεις κάτι; Όταν προσπαθείς να μοιάσεις με κάτι που δεν είσαι, χάνεις αυτό που σε κάνει μοναδική. Το Dove το έχει καταλάβει αυτό εδώ και δύο δεκαετίες, και συνεχίζει να δίνει τη μάχη για την αληθινή ομορφιά. Αν όλοι μαζί αντισταθούμε στα ψεύτικα πρότυπα και την προωθήσουμε, μπορούμε να αλλάξουμε το παιχνίδι.
Οπότε, εσύ τι σκοπεύεις να κάνεις την επόμενη φορά που θα κοιτάξεις τον καθρέφτη ή την κάμερα του κινητού σου; Θα δεις επιτέλους τον εαυτό σου όπως είναι ή θα συνεχίσεις να τον βλέπεις όπως ου λένε ότι «πρέπει» να είναι;