Το αμερικανικό Γραφείο Οικονομικής Προστασίας Καταναλωτών (CFPB) επέβαλε πρόστιμο άνω των $89 εκατομμυρίων στην Goldman Sachs και την Apple, λέγοντας ότι οι δύο εταιρείες «παρέκαμψαν παράνομα» τις υποχρεώσεις τους προς τους πελάτες τους.
Το 2019, η Apple ανακοίνωσε την κυκλοφορία της «apple card», μία πιστωτική κάρτα για τους χρήστες της, σε συνεργασία με την Goldman Sachs. Ωστόσο, όπως φαίνεται από την απόφαση της ρυθμιστικής αρχής, το εγχείρημα αντιμετώπισε πολλά προβλήματα.
«Το CFPB απαγορεύει στην Goldman Sachs να προσφέρει μια νέα πιστωτική κάρτα για καταναλωτές, εκτός εάν μπορεί να αποδείξει ότι πραγματικά μπορεί να ακολουθήσει το νόμο», δήλωσε ο διευθυντής του Γραφείου Προστασίας Καταναλωτών Χρηματοοικονομικών Υπηρεσιών, Ροχίτ Τσόπρα και πρόσθεσε.
«Η Apple και η Goldman Sachs απέφυγαν παράνομα τις νομικές τους υποχρεώσεις προς τους δανειολήπτες της Apple Card».
Στο πόρισμα του, το CFPB αναφέρει ότι οι δύο εταιρείες ξεκίνησαν πρόωρα την πρωτοβουλία τους για τις πιστωτικές κάρτες, ακόμη και όταν έλαβαν προειδοποιήσεις ότι το σύστημα αμφισβήτησης συναλλαγών αντιμετώπιζε τεχνικά προβλήματα και δεν ήταν έτοιμο.
Επιπλέον, η Apple φαίνεται ότι παρέλειψε να ενημερώσει την Goldman Sachs για δεκάδες χιλιάδες περιπτώσεις αμφισβήτησής συναλλαγών, ενώ όταν τελικά το έπραξε «η τράπεζα δεν ακολούθησε τις ομοσπονδιακές οδηγίες για τη διερεύνηση των αμφισβητήσεων», σύμφωνα με το CFPB.
Ως αποτέλεσμα, στην Goldman Sachs επιβλήθηκε πρόστιμο ύψους 45 εκατομμυρίων, ενώ ο επιχειρηματικός κολοσσός θα πρέπει να καταβάλει και άλλα 20 εκατομμύρια ως αποζημίωση στους πελάτες της. Το πρόστιμο για την Apple ορίστηκε στα 25 εκατομμύρια.
Σε ανακοίνωσή της, η επενδυτική τράπεζα δήλωσε περήφανη για το καινοτόμο προϊόν της.
«Είμαστε στην ευχάριστη θέση να έχουμε καταλήξει σε λύση με το CFPB και είμαστε υπερήφανοι που αναπτύξαμε ένα τόσο καινοτόμο και βραβευμένο προϊόν μαζί με την Apple», έγραψε η Goldman Sachs.
Από την πλευρά της, η Apple εξέφρασε την αντίθεσή της με την απόφαση του CFPB.
«Παρόλο που διαφωνούμε έντονα με τον χαρακτηρισμό της συμπεριφοράς της Apple από το CFPB, έχουμε ευθυγραμμιστεί μαζί τους σε μία συμφωνία. Ανυπομονούμε να συνεχίσουμε να προσφέρουμε μια εξαιρετική εμπειρία για τους πελάτες μας με την Apple Card».
Η πρόσφατη αυτή «καμπάνα» από τις ρυθμιστικές αρχές βάζει φρένο, τουλάχιστον προσωρινά, στις προσπάθειες της Goldman Sachs και της Apple να επεκταθούν στην αγορά των χρηματοοικονομικών προϊόντων για καταναλωτές.
Παραδοσιακά, η Goldman Sachs ασχολείται με την επενδυτική τραπεζική, ενώ η Apple εδώ και χρόνια έχει δείξει ότι τα μελλοντικά της σχέδια δε σταματούν στις τεχνολογικές συσκευές, αλλά εμπεριέχουν πληρωμές (Apple Pay), ψυχαγωγία (Apple TV) και μέχρι και αυτοκίνητα.
Με πληροφορίες από Financial Times, CNN