Black Friday: Ένας στους δύο Έλληνες σκέφτεται να κάνει αγορές

Black Friday: Ένας στους δύο Έλληνες σκέφτεται να κάνει αγορές Facebook Twitter
0

Ένας στους δύο Έλληνες σκέφτεται να κάνει αγορές φέτος στη Black Friday, που πέφτει την Παρασκευή, 29 Νοεμβρίου.

Ένας στους δύο Έλληνες καταναλωτές σχεδιάζει να κάνει αγορές την Black Friday και τη Cyber Monday (δηλαδή την επόμενη Δευτέρα της Black Friday), σύμφωνα με τα πρώτα ευρήματα έρευνας της Ernst & Young (EY), Future Consumer Index Ελλάδα 2024, η οποία αναμένεται να παρουσιαστεί στο σύνολό της τον Δεκέμβριο.

Η έρευνα πραγματοποιείται σε ετήσια βάση στην Ελλάδα από το 2021 σε συνεργασία με την MRB, στο πλαίσιο της αντίστοιχης παγκόσμιας σειράς ερευνών της ΕΥ και παρακολουθεί τις τάσεις, τις προτιμήσεις και τις ανησυχίες των καταναλωτών, στο ρευστό περιβάλλον υψηλού πληθωρισμού και οικονομικής αβεβαιότητας των τελευταίων ετών.

Πιο πρόθυμοι εμφανίζονται οι νέοι ηλικίας 18-29 ετών (65%) - και ειδικότερα οι φοιτητές (69%) - και δευτερευόντως η ηλικιακή ομάδα 40-49 (54%). Καθοριστική φαίνεται να είναι και η παρουσία παιδιών στην οικογένεια, με τα ποσοστά όσων σκοπεύουν να κάνουν αγορές να είναι υψηλότερα μεταξύ όσων έχουν ανήλικα παιδιά (60%).

Παρά τη διστακτικότητα καταναλωτών να προχωρήσουν σε αγορές, είναι σαφές ότι αποδίδουν σημασία στις προσφορές που πραγματοποιούνται κατά την περίοδο αυτή. Έτσι, από όσους δήλωσαν ότι σκοπεύουν να κάνουν αγορές άμεσα, σχεδόν τέσσερις στους πέντε συμμετέχοντες στην έρευνα (79%) ανέφεραν ότι αναβάλλουν κάποιες από αυτές μέχρι τη Black Friday και τη Cyber Monday.

Σύμφωνα με την έρευνα, η διάθεση για αγορές συνδέεται με εισοδηματικά κριτήρια και την τιμή των προϊόντων, καθώς μεταξύ των πέντε τυπολογιών καταναλωτών που παρακολουθεί η έρευνα, το 62% όσων αποδίδουν πρωταρχική σημασία στην τιμή και την προσιτότητα των προϊόντων (Affordability First) δηλώνουν ότι δε σκοπεύουν να αγοράσουν κάτι.

Black Friday: Το καταναλωτικό κοινό έχει εξοικειωθεί με τα εκπτωτικά γεγονότα

Σχολιάζοντας τις προθέσεις των καταναλωτών σχετικά με τις αγορές κατά τις ημέρες των BlackFriday και Cyber Monday, ο Θάνος Μαύρος, Εταίρος της EY Ελλάδος και Επικεφαλής Τομέα Λιανεμπορίου της EY στη Νοτιοανατολική Ευρώπη, δήλωσε: «Παρότι το καταναλωτικό κοινό στην Ελλάδα έχει πλέον εξοικειωθεί με τα μεγάλα εκπτωτικά γεγονότα, όπως η BlackFriday και η Cyber Monday, η οικονομική αβεβαιότητα και οι υψηλές τιμές καθιστούν τους καταναλωτές επιφυλακτικούς, όπως, εξάλλου, και στον υπόλοιπο κόσμο. Οι επιχειρήσεις του λιανεμπορίου και των καταναλωτικών ειδών, θα πρέπει να προσαρμόσουν τις στρατηγικές τους κινήσεις στα νέα δεδομένα. Υπάρχουν πολλά παγκόσμια best practices από όπου θα μπορούσαν να αντλήσουν εμπειρία οι επιχειρήσεις στην Ελλάδα - μεταξύ άλλων, η αξιοποίηση δεδομένων καταναλωτών σε ζωντανό χρόνο με τη βοήθεια της τεχνητής νοημοσύνης για την πρόβλεψη της ζήτησης (demand sensing) και τη διαμόρφωση προσωποποιημένων προσφορών βάσει προτιμήσεων, καθώς και η χρήση αλγόριθμων dynamic pricing για την εποπτεία της πορείας των τιμών του ανταγωνισμού και την επαναπροσαρμογή τους σε ζωντανό χρόνο». 


Με πληροφορίες από ΑΠΕ - ΜΠΕ

 
Οικονομία
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Η ημερομηνία «κλειδί» για τις νέες φορολογικές ελαφρύνσεις – Ποιοι ωφελούνται

Οικονομία / Η ημερομηνία «κλειδί» για τις νέες φορολογικές ελαφρύνσεις – Ποιοι ωφελούνται

Τα στοιχεία του οικονομικού επιτελείου της κυβέρνησης δείχνουν ότι για ακόμη ένα έτος, το 2024, σημειώθηκε σημαντική υπέρβαση του στόχου για το πρωτογενές πλεόνασμα του κρατικού προϋπολογισμού
LIFO NEWSROOM
Όμιλος ΔΕΗ: Επενδύσεις €5,75 δισ. σε πράσινη ενέργεια και τεχνολογία για τη Δυτική Μακεδονία

Οικονομία / Όμιλος ΔΕΗ: Επενδύσεις €5,75 δισ. σε πράσινη ενέργεια και τεχνολογία για τη Δυτική Μακεδονία

Ο Όμιλος ΔΕΗ θα υλοποιήσει συνολικά δεκάδες έργα στη Δυτική Μακεδονία που θα δημιουργήσουν έως και 20.000 θέσεις εργασίας κατά την κατασκευή και έως 2,000 θέσεις κατά τη λειτουργία σε πλήρη ανάπτυξη όλων των σχεδίων.
LIFO NEWSROOM
Δέκα Χρόνια Οικονομικό Φόρουμ των Δελφών: Δίαυλος Διαλόγου στην Εποχή των Μεγάλων Ανακατατάξεων «Realignments»

Οικονομία / Δέκα Χρόνια Οικονομικό Φόρουμ των Δελφών: Δίαυλος Διαλόγου στην Εποχή των Μεγάλων Ανακατατάξεων

Ηγετικές προσωπικότητες, think tanks και κορυφαίοι αναλυτές συναντώνται στους Δελφούς για να χαρτογραφήσουν τις γεωπολιτικές και οικονομικές ανακατατάξεις της εποχής
LIFO NEWSROOM
Γ. Στάσσης: Υπάρχουν επιχειρηματικές ευκαιρίες σε ενέργεια και τεχνολογία μεταξύ Ευρώπης και ΗΠΑ

Οικονομία / Γ. Στάσσης: Υπάρχουν επιχειρηματικές ευκαιρίες σε ενέργεια και τεχνολογία μεταξύ Ευρώπης και ΗΠΑ

Όσα επεσήμανε ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος του Ομίλου ΔΕΗ, κατά την κεντρική ομιλία του στη διάρκεια του συνεδρίου «Geopolitics, Connectivity and Energy Security: An Athens Conversation» που πραγματοποιήθηκε στην Αθήνα τη Δευτέρα 31 Μαρτίου από το αμερικανικό ινστιτούτο German Marshall Fund of the United States
LIFO NEWSROOM