Τι σημαίνει να είσαι μία από τους πρεσβευτές προσβασιμότητας στη Eurobank;

Τι σημαίνει να είσαι μία από τους πρεσβευτές προσβασιμότητας στη Eurobank;

Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με Αναπηρία, η Όλγα Δαλέκου μιλά για την πρωτοβουλία της εταιρίας να ενισχύσει τη συμπερίληψη στις υπηρεσίες της.

ADVERTORIAL

«Το όνειρό μου είναι να κάνω συνέχεια ταξίδια. Δεν προλαβαίνω να επιστρέψω από ένα και αμέσως σκέφτομαι το επόμενο. Ακόμα ένα όνειρό μου, ίσως και μεγαλύτερο, είναι να υπήρχαν παντού διερμηνείς νοηματικής για να επικοινωνώ πιο εύκολα», λέει η ηθοποιός με ακουστική αναπηρία Όλγα Δαλέκου

 

Από τα πιο μακρινά ταξίδια στις πιο μικρές καθημερινές στιγμές, η κάθε εμπειρία είναι ωραιότερη όταν μπορούν να την απολαύσουν όλοι το ίδιο. Όμως, για τα άτομα με αναπηρία, αυτό δεν είναι δεδομένο. Μάλιστα, συχνά είναι το αντίθετο -χρειάζεται να καταβάλουν προσπάθεια για να αποκτήσουν πρόσβαση σε έναν χώρο ή μια εμπειρία επειδή απλώς δεν προβλέφθηκαν μέτρα για τη διευκόλυνσή τους. 

 

Η Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με Αναπηρία, λοιπόν, είναι μία καλή αφορμή για συνειδητοποιήσουμε ότι ο μόνος τρόπος να είναι η κοινωνία και η πόλη μας σύγχρονη είναι να είναι συμπεριληπτική και προσβάσιμη σε όλους -από τις υπηρεσίες και τη διασκέδαση, στην εκπαίδευση, την υγεία και την αρχιτεκτονική.

 

Αναγνωρίζοντας  τη σημασία της προσβασιμότητας για όλους στις τραπεζικές υπηρεσίες, η Eurobank εξελίσσει τις λειτουργικότητες της, ενημερώνει και εκπαιδεύει συστηματικά τους ανθρώπους ώστε να κατανοούν τις προκλήσεις που αντιμετωπίζουν καθημερινά τα άτομα με αναπηρία για να παρέχουν καλύτερη εξυπηρέτηση.

 

Για να το κάνει αυτό, επέλεξε να δώσει φωνή σε τέσσερα άτομα με αναπηρία, ώστε να ακούσει από πρώτο χέρι τις ανάγκες τους. Οι πρεσβευτές προσβασιμότητας της Eurobank, λοιπόν, είναι η Όλγα Δαλέκου, ο Δημήτρης Παπανικολάου, πρώην διεθνής καλαθοσφαιριστής, ο Αντώνης Τσαπατάκης, παραολυμπιονίκης κολύμβησης και ο Θοδωρής Τσάτσος, επιχειρηματίας. 

 

«Ως πρέσβειρα προσβασιμότητας της Eurobank δίνω τη δική μου οπτική για τα θέματα προσβασιμότητας, έτσι ώστε οι εργαζόμενοι της τράπεζας και να κατανοούν και να εξυπηρετούν καλύτερα τα άτομα με ακουστική αναπηρία. Εξηγώ πώς εμείς τα  κωφά / βαρήκοα άτομα δίνουμε σημασία στην επικοινωνία με πολλούς τρόπους (μέσω δηλαδή της νοηματικής γλώσσας, της χειλανάγνωσης, των υπότιτλων στα βίντεο)», εξηγεί η Όλγα Δαλέκου. 

 

Τι σημαίνει να είσαι μία από τους πρεσβευτές προσβασιμότητας στη Eurobank;
Όλγα Δαλέκου, ηθοποιός

 

Παρά το γεγονός ότι, σύμφωνα με στοιχεία του Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας, 1 στα 10 άτομα παγκοσμίως, (δηλαδή 700 εκατ. άνθρωποι) θα έχουν ακουστική αναπηρία μέχρι το 2050, η ίδια υποστηρίζει ότι πολλές φορές η ακουστική αναπηρία «θεωρείται αόρατη αναπηρία ενώ τα άτομα που την βιώνουμε υπάρχουμε αναμεσά σας. Με θέληση και σεβασμό όλοι μας μπορούμε να συνυπάρχουμε στο ίδιο χώρο χωρίς κανένα εμπόδιο», τονίζει. 

 

Ποιο είναι όμως το συχνότερο πρόβλημα που αντιμετωπίζουν τα άτομα με ακουστική αναπηρία στις καθημερινές τους υποχρεώσεις; «Κυρίως η μη προσβασιμότητα και οι ελλείψεις υποδομής που βλέπουμε στους χώρους εργασίας, στα πανεπιστήμια και στα μέσα μαζικής μεταφοράς, στις δημόσιες υπηρεσίες», λέει η Όλγα Δαλέκου.
Παρ’ όλα αυτά, θεωρεί ότι η Ελλάδα είναι πιο μπροστά από άλλες χώρες στο κομμάτι, για παράδειγμα, του υπερτιτλισμού, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι δεν έχει ακόμη πολλά περιθώρια βελτίωσης. «Η τεχνολογία είναι με το μέρος μας και όσο υπάρχουν νέοι άνθρωποι που ασχολούνται με την τεχνολογία όλο και περισσότερο, σιγά σιγά θα εξελισσόμαστε». 

 

Για άτομα με ακουστική αναπηρία, όπως η Όλγα Δαλέκου, πρωτοβουλίες σαν αυτή της Eurobank είναι ένα σημαντικό βήμα εξέλιξης. «Είναι πάρα πολύ σημαντική αυτή η πρωτοβουλία της Eurobank. Χαίρομαι που βλέπω πως στη συγκεκριμένη Τράπεζα κάνουν τέτοιες δράσεις κινητοποίησης. Πιστεύω πως κάθε εταιρία θα πρέπει να συμπεριλαμβάνει άτομα με κάθε μορφής αναπηρία στις διαδικασίες αξιολόγησης των υπηρεσιών της, ώστε να μπορούν οι επόμενες γενιές να νιώσουν ισότιμα μέλη της κοινωνίας και να υπάρξει συμπερίληψη», καταλήγει. 

 

Οι πρεσβευτές προσβασιμότητας, βέβαια, ενισχύουν το ήδη υπάρχον σχέδιο της Eurobank για την καλύτερη εξυπηρέτηση ατόμων με αναπηρία. Ενδεικτικά, η εταιρεία οργανώνει συστηματικές εκπαιδεύσεις για τους εργαζόμενούς της και περισσότερα από 2.500 στελέχη έχουν παρακολουθήσει, διαδικτυακά και δια ζώσης, ενημερωτικά σεμινάρια ανά είδος αναπηρίας. 

 

Για τα σεμινάρια αυτά, η Eurobank επιλέγει ως εκπαιδευτές άτομα με αναπηρία και επαγγελματίες με πολύχρονη εμπειρία στον χώρο της προσβασιμότητας, ενώ στα εκπαιδευτικά υλικά της εντάσσει μαθήματα για την ισότιμη εξυπηρέτηση των ατόμων με αναπηρία. Επιπλέον, οι σύμβουλοι της Eurobank στο v-Banking μαθαίνουν τη νοηματική γλώσσα. Έχουν ολοκληρώσει από 3 έως 4 κύκλους σπουδών στη Σχολή Ελληνικής Νοηματικής Γλώσσας της Ομοσπονδίας Κωφών Ελλάδος έτσι ώστε να μπορούν να καθοδηγούν τα άτομα με αναπηρία βήμα-βήμα στη γλώσσα τους με βιντεοκλήση. 

 

Έχοντας ήδη κάνει σημαντικά βήματα, η Eurobank δεσμεύεται για ακόμη περισσότερα στο μέλλον, ώστε όλες και όλοι ανεξαιρέτως να μπορούν να έχουν πρόσβαση στα προϊόντα και τις υπηρεσίες της. 

Good Living
 
 
 
 

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Scroll to top icon