Το 82% των Ελλήνων παίρνει το αυτοκίνητο ακόμα και για αποστάσεις κάτω των 4 χλμ

Το 82% των Ελλήνων παίρνει το αυτοκίνητο ακόμα και για αποστάσεις κάτω των 4 χλμ Facebook Twitter
Κίνηση στους δρόμους/ Φωτ. Αρχείου: Eurokinissi
0

Σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα της Eurostat, το 82% των Ελλήνων οδηγών χρησιμοποιούν το αυτοκίνητό τους ακόμη και για αποστάσεις μικρότερες των τεσσάρων χιλιομέτρων.

Η μελέτη, που πραγματοποιήθηκε με τη συμμετοχή 2.560 μη επαγγελματιών οδηγών, υπό την καθοδήγηση του ομότιμου καθηγητή Εργοφυσιολογίας του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας, Γιάννη Κουτεντάκη, αναδεικνύει τις σοβαρές συνέπειες αυτής της συνήθειας.

Ο καθηγητής Κουτεντάκης υπογραμμίζει ότι η υπερβολική χρήση του αυτοκινήτου συμβάλλει στην υποβάθμιση της υγείας λόγω του καθιστικού τρόπου ζωής. Κάθε χρόνο, περίπου 6 εκατομμύρια άνθρωποι παγκοσμίως πεθαίνουν από αιτίες που σχετίζονται με τη σωματική αδράνεια, όπως καρδιοαγγειακά νοσήματα, διάφοροι τύποι καρκίνου, και νοητικές διαταραχές.

«Περπατώντας 4 χιλιόμετρα την ημέρα - περίπου 5.000 βήματα - καλύπτεται σχεδόν το σύνολο των βημάτων που απαιτούνται για τη διατήρηση της σωματικής και νοητικής υγείας», σημειώνει, προσθέτοντας ότι το περπάτημα μπορεί να μειώσει έως και 30% τον κίνδυνο σοβαρών ασθενειών όπως ο καρκίνος και τα καρδιαγγειακά νοσήματα.

Κίνδυνοι και κόστη από την οδήγηση μικρών αποστάσεων

Η σωματική αδράνεια κοστίζει στην Ελλάδα πάνω από 1 δισ. ευρώ ετησίως, ενώ το περπάτημα, εκτός από δωρεάν, είναι 1,5 φορές πιο αποτελεσματικό από φαρμακευτικές ή ψυχοθεραπευτικές μεθόδους για την καταπολέμηση του άγχους και της κατάθλιψης.

Η επιλογή του περπατήματος αντί της οδήγησης για μικρές αποστάσεις θα μπορούσε να μειώσει δραστικά τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα. Όπως αναφέρει ο καθηγητής, κάθε 4 χιλιόμετρα οδήγησης παράγουν περίπου 280 κιλά CO₂ ετησίως, ενώ με 5,5 εκατομμύρια επιβατικά αυτοκίνητα στην Ελλάδα, οι εκπομπές από τέτοιες περιττές διαδρομές φτάνουν τα 1,5 εκατομμύρια τόνους CO₂.

Επιπλέον, το 70-80% των τροχαίων ατυχημάτων συμβαίνουν σε αστικές περιοχές, με κόστος που ξεπερνά τα 5,3 δισ. ευρώ ετησίως. Ο κ. Κουτεντάκης επισημαίνει ότι η οδήγηση σε πολυσύχναστες περιοχές για μικρές αποστάσεις αποτελεί μια επικίνδυνη και πολυέξοδη επιλογή σε σύγκριση με το περπάτημα, που είναι ασφαλές, ευχάριστο και αποδεδειγμένα ωφέλιμο για την υγεία.

«Το περπάτημα δεν είναι μόνο φθηνότερο και πιο υγιεινό, αλλά ωφελεί επίσης το περιβάλλον και την κοινωνία γενικότερα», καταλήγει ο καθηγητής, καλώντας τους πολίτες να επιλέγουν πιο βιώσιμες λύσεις για τις μετακινήσεις τους.

Ελλάδα
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Σεισμός - Θέρμο: Πολλές πτώσεις βράχων από τη δόνηση, αναφέρει ο δήμαρχος

Ελλάδα / Σεισμός - Θέρμο: Πολλές πτώσεις βράχων από τη δόνηση, αναφέρει ο δήμαρχος

«Ευχόμαστε να είναι ο κύριος σεισμός, διότι έχει επίκεντρο στην λίμνη Τριχωνίδα κάτω από το Θέρμο, που είχε προκαλέσει τις μεγάλες ζημιές η σεισμική δόνηση τον Απρίλιο του 2007» τόνισε
LIFO NEWSROOM
Eurostat: Πρωτιά για Ελλάδα και Ιταλία στις θαλάσσιες μεταφορές επιβατών το 2023

Ελλάδα / Eurostat: Πρωτιά για Ελλάδα και Ιταλία στις θαλάσσιες μεταφορές επιβατών το 2023

Η Μεσίνα στην Ιταλία ήταν το πιο πολυσύχναστο επιβατικό λιμάνι της Ε.Ε., με 11,3 εκατομμύρια επιβάτες, ενώ ακολουθούν το Ρέτζιο ντι Καλάμπρια στην Ιταλία με 11,1 εκατομμύρια επιβάτες και ο Πειραιάς με 9,6 εκατομμύρια
LIFO NEWSROOM
Θεσσαλονίκη: Φιλόλογος έμαθε σε μαθητές το τραγούδι «Ω έλατο» στη νοηματική

Ελλάδα / Θεσσαλονίκη: Φιλόλογος έμαθε σε μαθητές το τραγούδι «Ω έλατο» στη νοηματική

«Μέσα από αυτή τη δράση, αναδείξαμε την ομορφιά και τη δύναμη της νοηματικής γλώσσας, δίνοντας στα παιδιά ένα ακόμη εργαλείο έκφρασης και επικοινωνίας», σημειώνει ο εκπαιδευτικός
LIFO NEWSROOM