ΜΑΡΑΘΩΝΙΟΣ

Κάθόλου απίθανο ένα δεύτερο "κούρεμα" του ελληνικού χρέους

Κάθόλου απίθανο ένα δεύτερο "κούρεμα" του ελληνικού χρέους Facebook Twitter
3

O επικεφαλής του Γερμανικού Ινστιτούτου Οικονομικών Ερευνών (DIW), Μαρσέλ Φράτσερ, επαναφέρει στο προσκήνιο σενάρια σχετικά με νέο «κούρεμα» του ελληνικού χρέους, τα οποία διαψεύδει η γερμανική κυβέρνηση.

Ο Φράτσερ μιλώντας στο γερμανικό πρακτορείο ειδήσεων (dpa), εξήγησε πως «είναι σαφές ότι η Ελλάδα θα χρειαστεί αργά ή γρήγορα μία νέα μείωση του χρέους της». «Ορισμένοι από του στόχους δεν θα επιτευχθούν», εκτίμησε ο ειδικός, που πιστεύει ότι το θέμα θα τεθεί επί τάπητος το αργότερο μέχρι τέλους του έτους. Και τούτο, όπως εξηγεί,  επειδή η ελληνική κυβέρνηση εξακολουθεί να μην είναι σε θέση να εφαρμόσει πολλές από τις σημαντικές μεταρρυθμίσεις που έχει θέσει ως στόχο. Ως παράδειγμα μάλιστα, χρησιμοποίησε τις ιδιωτικοποιήσεις και τον τρόπο είσπραξης φόρων.

Ο Φράτσερ εκτίμησε ότι αργά ή γρήγορα, θα πρέπει να διαγραφεί ως και το μισό του δημόσιου χρέους της Ελλάδας. Σε  αντίθεση με το πρώτο «κούρεμα» απαιτήσεων των ιδιωτών πιστωτών τον Μάρτιο του 2012, αυτή τη φορά λέει πως θα μπορούσε να υποστεί απώλειες και ο επίσημος τομέας, καθώς, «δεν υπάρχουν πλέον ιδιώτες πιστωτές».

Επίσης διευκρίνισε ότι είναι δύσκολο να εκτιμηθεί το οικονομικό βάρος που θα κληθεί να επωμιστεί ο γερμανός φορολογούμενος σε περίπτωση νέας μείωσης του ελληνικού χρέους. Σε ομιλία του στη Λέσχη Οικονομικών Συντακτών στην Φρανκφούρτη (ICFW), τόνισε όμως πως τα επόμενα χρόνια η Γερμανία θα κληθεί να καλύψει υποχρεώσεις που ανέρχονται σε διψήφιο αριθμό δισεκατομμυρίων.

Αναφερόμενος σε ενδεχόμενη συμμετοχή της ΕΚΤ σε δεύτερο «κούρεμα», ο γερμανός οικονομολόγος εξήγησε ότι είναι περίπλοκο θέμα, καθώς το κεντρικό πιστωτικό ίδρυμα έχει καθεστώς προτιμητέου πιστωτή αλλά αυτό θα μπορούσε με βεβαιότητα να επιλυθεί όπως είπε, για παράδειγμα, με την μεταφορά τίτλων στον Μόνιμο Μηχανισμό Στήριξης (ESM).

Ένας από τους λόγους που καθιστούν ταμπού νέο «κούρεμα» του ελληνικού χρέους, ειδικά για τη γερμανική κυβέρνηση, και πέρα από το γεγονός ότι βρισκόμαστε πλέον μία «ανάσα» από τις γερμανικές ομοσπονδιακές εκλογές του Σεπτεμβρίου, είναι και ο φόβος ότι ενδεχόμενη «υπαναχώρηση» έναντι της Ελλάδας θα μπορούσε να γεννήσει αξιώσεις και από πλευράς των υπόλοιπων χωρών της ευρωζώνης που πλήττονται έντονα από την κρίση.

Προκειμένου να αποφευχθεί ένα τέτοιο σενάριο θα πρέπει το «κούρεμα» του ελληνικού χρέους να γίνει βαθμιαία, τόνισε ο Μαρσέλ Φράτσερ. Ως πιθανές λύσεις ανέφερε την επέκταση του χρόνου αποπληρωμής και τη μείωση των επιτοκίων, ώστε να μπορεί να γίνει λόγος για αναδιάρθρωση αντί για «κούρεμα» χρέους.

3

ΜΑΡΑΘΩΝΙΟΣ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Χατζηδάκης: Έρχεται νέο νομοσχέδιο για να γίνει το Χρηματιστήριο πιο ελκυστικό

Οικονομία / Χατζηδάκης: Έρχεται νέο νομοσχέδιο για να γίνει το Χρηματιστήριο πιο ελκυστικό

Σε ερώτηση για το ισοζύγιο τρεχουσών συναλλαγών, ο Κωστής Χατζηδάκης υπογράμμισε ότι παρά την πρόοδο και τη μεγάλη αύξηση των εξαγωγών την τελευταία πενταετία, παραμένει το πιο σημαντικό πρόβλημα
LIFO NEWSROOM

σχόλια

1 σχόλια
Τα ομόλογα του Ελληνικού Δημοσίου ακόμα και σήμερα, υποτίθεται ότι είναι as good as cash... Θεωρητικά βέβαια, γιατί όσοι κάνανε το λάθος και έδωσαν τα ωραία τους λεφτά για να τα αγοράσουν, τώρα τα χρησιμοποιούν για να σκουπίζουν τον... πώλο τους! Έχω μεγάλη απορία να δω τι θα αποφανθεί για τα φυσικά πρόσωπα το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων, μετά το "ανεξάρτητο" ελληνικό ΣτΕ... Θέλει η κουτάνα να κρυφτεί κι η χαρά δεν την αφήνει! Φάγανε τα χρήματα τόσων ανθρώπων σε Ελλάδα και εξωτερικό και ακόμα περπατάνε τα ξεδιάντροπα τομάρια, οι κλέφτες.
Τα χρήματα που χάθηκαν ήταν ΚΑΙ τα δικά σου (μέσω ΙΚΑ κλπ).Εδώ μιλάμε για τον επίσημο τομέα (τους ευρωπαίους φορολογουμένους) που υπέστησαν κι αυτοί απώλειες (μέσω των δικών τους ΙΚΑ κλπ). Τα ελληνικά ομόλογα θεωρούνται junk (μαζί μ' αυτά της Συρίας, της Ρουάντας κλπ).
Τα ελληνικά ομόλογα γίνανε junk, δεν ήταν. Κι αν είχες δικά σου λεφτά που τα μάζευες μια ζωή, φαντάζομαι πρωτίστως θα σε ενδιέφεραν αυτά. Σαφώς όλοι χάσαμε χρήματα και από τα χρήματα που χάθηκαν μέσω των ταμείων, των Πανεπιστημίων και ουχί της Ελληνικής Εκκλησίας, η οποία εξαιρέθηκε. Παρόλα αυτά η πληρωμή των φυσικών προσώπων ήταν κάτι λιγότερο από 4 δις ευρώ, όσα χάρισε ο κύριος Σταικούρας σε δάνεια που όφειλαν αγροτικοί συνεταιρισμοί της εκλογικής του περιφέρειας. Η διαφορά που έχει η προσωπική περιουσία του κάθε πολίτη σε σχέση με την περιουσία των νομικών προσώπων είναι, νομίζω, προφανής. Το ελληνικό Σύνταγμα και ο Ευρωπαικός Χάρης των ανθρωπίνων δικαιωμάτων θεωρεί το δικαίωμα στην περιουσία θεμελιώδες ατομικό δικαίμα για αυτο και το προστατεύει, θεωρητικά, τουλάχιστον. Και για αυτό προβλέπει ότι καμία απαλλοτρίωση από το Κράτος δεν επιτρέπεται χωρίς να δοθεί αποζημίωση στον πληγέντα πολίτη.