To νομοσχέδιο για το Νέο Λύκειο

To νομοσχέδιο για το Νέο Λύκειο Facebook Twitter
8

Στη δημοσιότητα δόθηκε το νομοσχέδιο για το Νέο Λύκειο. Οι αλλαγές θα ισχύσουν από το ακαδημαϊκό έτος 2013-14 και οι μαθητές που θα φοιτήσουν στην Α' Λυκείου θα είναι οι πρώτοι που θα ...γνωρίσουν από κοντά όλες τις αλλαγές.

Όσον αφορά την Α' Λυκείου, οι μαθητές θα διδάσκονται μόνο μαθήματα γενικής παιδείας (συνολικά εννέα και διάρκειας 33 ωρών εβδομαδιαίως), ενώ εισάγεται το σύστημα των ερευνητικών εργασιών (project), η διάρκεια των οποίων καθορίζεται σε δύο ώρες.

Τα μαθήματα επιλογής θα είναι: Εφαρμογές Πληροφορικής, Τεχνολογία και Διαχείριση Φυσικών Πόρων και Έκφραση - Πολιτισμός και Ευρωπαϊκός Πολιτισμός.

Όσον αφορά την Β' Λυκείου, τα μαθήματα γενικής παιδείας γίνονται δέκα συνολικής διάρκειας 30 ωρών. Παράλληλα, οι μαθητές της δεύτερης τάξης του Λυκείου θα παρακολουθούν μία –από τις συνολικά  δύο ομάδες προσανατολισμού (έτσι μετονομάζονται οι «κατευθύνσεις») η διάρκεια των οποίων καθορίζεται σε πέντε ώρες.

Η μία ομάδα προσανατολισμού περιλαμβάνει μαθήματα ανθρωπιστικών επιστημών (Αρχαία Ελληνικά και Λατινικά) και η δεύτερη μαθήματα θετικών επιστημών (Φυσική και Μαθηματικά). Με την κατάργηση της τεχνολογικής κατεύθυνσης βγαίνουν από το διδακτικό πρόγραμμα τα μαθήματα της Χημείας και της Τεχνολογίας Επικοινωνιών.

Τα θέματα των προαγωγικών εξετάσεων από την Α' στη Β' Λυκείου και από τη Β' στη Γ' ορίζονται ως εξής: κατά ποσοστό 50%, με κλήρωση, από τράπεζα θεμάτων διαβαθμισμένης δυσκολίας και κατά ποσοστό 50%, από τον διδάσκοντα ή τους διδάσκοντες.

Στη Γ' Λυκείου τα μαθήματα γενικής παιδείας μειώνονται από 11 σε 5, ενώ οι μαθητές θα έχουν την δυνατότητα επιλογής μιας νέας ομάδας προσανατολισμού, αυτής των Οικονομικών, Πολιτικών και Κοινωνικών Σπουδών.

Η προθεσμία για την επιλογή επιστημονικών πεδίων εκπνέει για τους μαθητές της τελευταίας τάξης του Λυκείου στις 10 Οκτωβρίου. Έως τότε οι μαθητές θα πρέπει να έχουν επιλέξει δύο επιστημονικά πεδία με τα οποία συνδέονται και οι αντίστοιχες σχολές.

8

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Αμαλιάδα: Ασφυξία «δείχνει» η πρώτη έκθεση για το τέταρτο μωρό

Ελλάδα / Αμαλιάδα: Ασφυξία «δείχνει» η πρώτη έκθεση για το τέταρτο μωρό

Η Ειρήνη Μουρτζούκου θέλησε να παρουσιάσει ότι το μωρό είχε κάποιο πρόβλημα υγείας, όμως, όπως αναφέρει ο τεχνικός σύμβουλος της μητέρας, το πρώτο επεισόδιο που παρουσίασε δεν έχει κάποια σχέση με σοβαρό θέμα υγείας
LIFO NEWSROOM
Να «μπλοκάρουν» τις πρόωρες αποφυλακίσεις θα μπορούν θύματα εγκλημάτων και οι συγγενείς τους

Ελλάδα / Να «μπλοκάρουν» τις πρόωρες αποφυλακίσεις θα μπορούν θύματα εγκλημάτων και οι συγγενείς τους

Με νέα διάταξη, το υπουργείο Δικαιοσύνης θα δίνει τη δυνατότητα στις οικογένειες θυμάτων εγκλήματος να ενημερώνονται για την επικείμενη αποφυλάκιση του ενόχου και να υποβάλλουν ένσταση
LIFO NEWSROOM

σχόλια

5 σχόλια
Δυστυχώς βγαίνει από το "νέο" λύκειο η πληροφορική που είναι ένα μάθημα απαραίτητο για την επαρκή προετοιμασία των μαθητών στις εργασιακές απατήσεις του σήμερα και η λογοτεχνία κατεύθυνσης, ένα μάθημα που καλλιεργεί πνευματικά τα παιδιά. Στη γ' λυκείου για πρώτη φορά τα παιδιά έρχονταν σε επαφή με ολοκληρωμένα λογοτεχνικά κείμενα και γνώριζαν σε βάθος το έργο σπουδαίων λογοτεχνών. Αλλά ξέχασα! Το να κλείνεις ρήματα στα λατινικά είναι σπουδαιότερο από την πληροφορική ή τη λογοτεχνία!!! Ως εκπαιδευτικός της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης (τελείωσα τη θεωρητική κατεύθυνση) θεωρώ το μέτρο απαράδεκτο και αντιπαιδαγωγικό. Το σχολείο συνεχίζει να προάγει την εξειδίκευση και τώρα πια μια πιο ανούσια και επιφανειακή εξειδίκευση! Δε λέω ότι το υπάρχον σύστημα είναι πετυχημένο, αλλά κι αυτό ας μην το χαρακτηρίζουμε "νέο"! Τραγικές αποφάσεις που θα κοστίσουν πνευματικά και οικονομικά στα παιδιά! Αλλά τα δικά τους έχουν ήδη κλείσει τη θέση τους σε κολλέγια του εξωτερικού, οπότε... who cares;
Γιατί νομίζεις ότι η πληροφορική των ελληνικών σχολείων προετοιμάζει τους μαθητές για τις εργασιακές απαιτήσεις του σήμερα;Μόνο πληροφορική δεν διδάσκουν τα ελληνικά σχολεία.....Και τονίζω το "ελληνικά" γιατί στο εξωτερικό γίνεται μάθημα της προκοπής...
Πραγματικά διαβάζω τόση ώρα και προσπαθώ να καταλάβω πως θα διαμορφώνεται το μάθημα στο Λύκειο...ολο αυτο το προγραμμα θυμίζει πανεπιστήμιο εξωτερικού...που πήγε το απλο σύστημα: μαθαίνω το κοσμο με απλότητα και οξυδέρκεια. Μεχρι να κατανοήσουν οι μαθητές το νέο σύστημα θα εχουν χάσει πολύτιμο χρονο ασε που θα εχουν φορτώσει το μυαλό τουςε ενα σωρό άχρηστα πράγματα.Η έννοια της εκπαίδευσης εχει χαθεί εδω και καιρο.Με 6-7 βασικά μαθήματα ένας έφηβος θα μπορούσε να ΕΚΠΑΙΔΕΥΕΤΑΙ για να γίνει χρήσιμος άνθρωπος.Πχ γλώσσα-λογοτεχνία-ποίηση,μαθηματικά,ιστορία,φυσικές επιστήμες,τεχνολογια,κοινωνιολογια.Και απο εκει και πέρα να διαλέγει το θέμα σπουδών στο πανεπιστήμιο.Να σταματήσει πια η μονόπλευρη παπαγαλια.
''...που πήγε το απλο σύστημα: μαθαίνω το κοσμο με απλότητα και οξυδέρκεια. Μεχρι να κατανοήσουν οι μαθητές το νέο σύστημα θα εχουν χάσει πολύτιμο χρονο ασε που θα εχουν φορτώσει το μυαλό τουςε ενα σωρό άχρηστα πράγματα.''Μα στα αλήθεια έγινε το παραπάνω σχολιο;Ποιός σοβαρός άνρρωπος υποστηρίζει το απαράδεκτο υπαρχον σύστημα;Η αλλαγή του συστήματος ειναι απαραίτητη.Τα παιδιά ανέκαθεν αποφοιτο΄ύσαν απο το Λύκειο στην Ελλάδα με μηδενική ικανοτητα στην κριτική σκέψη,μηδένικες γενικές γνώσεις και άπειρα ψυχολογικά προβληματα.Με αδικαιολόγητες απαιτήσεις απο το σύστημα και με δικαιώματα αλλά οχι υποχρεώσεις σαν μετεπειτα φοιτητες.Υπήρξα κι εγω ενα από αυτά τα παιδιά και μπορω να κρίνω ένα σύστημα που με παίδεψε για θέματα που δεν έπρεπε αλλα από την άλλη μου έδωσε απλόχερα πολλά χρόνια σπουδών σε μια σχολή στην οποία με έστειλε ένα μηχανογραφικό το οποίο συμπλήρωσα χωρίς να ξέρω καλά καλά τι κάνω.Αρκεί που ήταν ''Δωρεάν'' και απλό.Αλλά το απλό για σενα μαλλον ειναι το γνωστό ρητό σκάσε και κολυμπα.Χωρίς καθοδήγηση,χωρίς όραμα χωρίς όνειρα χωρις όρεξη.Αν αυτό ειναι το σύστημα που υποστηρίζεις,λυπάμαι.Ελπίζω κάτι να αλλάξει γρήγορα και δραστικά.Δεν χρειαζονται βιασύνες και προχειρότητες.
Νομιζω οτι τον τελευταίο καιρό οι περισσότεροι διαβάζουν κάτι χωρίς να το κατανοούν.Απο που κατάλαβες εσύ οτι εγώ αναφέρομαι με τα λόγια μου στο υπάρχον σύστημα;;;;Πραγματικά απορώ...εγώ είπα εννοούσα πως θα έπρεπε να είναι το σχολικό σύστημα εκπαίδευσης.Καλά θα κανεις να μη βιάζεσαι να βγάλεις συμπεράσματα και να μιλήσεις για τη σοβαρότητα των άλλων.
Ήταν αίτημα χρόνων να αποσυνδεθεί το Λύκειο από τον τρόπο εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.Γίνεται το αντίθετο καθώς ενισχύεται ο ρόλος του Λυκείου και οι βαθμοί όλων των τάξεων συμβάλουν στην διαμόρφωση του βαθμού εισαγωγής.Αυτομάτως ενισχύεται η ιδιωτική εκπαίδευση-φροντιστήρια και αλοίμονο στον φτωχό μαθητή (που σήμερα είναι πολλοί περισσότεροι απ'οτι μπορούμε να φανταστούμε, δυστυχώς!)Ένας φίλος φροντιστής λέει... ή που θα χ*στούμε στο τάληρο ή που θα χ*στούμε στο φέσι!Το μάθημα (Προγραμματισμός) που αντικειμενικό σκοπό είχε την ανάπτυξη αναλυτικής και κριτικής σκέψης και είναι σημαντικό να διδάσκονται οι μαθητές που θα ασχοληθούν με τον τεχνολογικό τομέα καταργείται.Μαθήματα καλλιτεχνικών, τεχνολογίας, σχεδίου αφήνονται απ'έξω ως δευτερεύοντα!Τομείς στα ΕΠΑΛ καταργούνται.Για να μην αναφέρω συγχωνεύσεις και καταργήσεις σχολείων που γίνονται σε όλη την Ελλάδα. Δύο σχολεία με 300 μαθητές το καθένα στο κέντρο της Αθήνας που δούλευαν σε δύο βάρδιες, συγχωνεύονται σε ένα με 600 μαθητές! Στο νέο σχολείο όμως δεν θα φοιτήσουν όλοι οι μαθητές! μόνο όσοι χωρέσουν... οι υπόλοιποι θα ψάξουν για άλλο σχολείο! αν βρούν βέβαια γιατί όλα γεμάτα είναι στην Αθήνα!Τώρα εκτός από τους καθηγητές θα διώχνουμε και τους μαθητές!Ζήτω το νέο ταξικό σχολείο, η ιδιωτική εκπαίδευση και η αποχαύνωση!
Η μεταρρυθμιστικη κυβέρνηση του Αντώνη Σαμαρά στο προτεινόμενο σχέδιο της για την παιδεία του μέλλοντος εξαφάνισε το υπάρχον μάθημα Πληροφορικής στην Γ Λυκειου καθώς κ οποιοδηποτε σχετικό με την Επιστήμη Υπολογιστών μάθημα. Από το 2000 και μετά οι μαθητές (ας πούμε της παλιάς 1ης Δέσμης) διδάσκονται και εξετάζονται σε επίπεδο πανελλαδικών εξετάσεων στο μάθημα της ανάπτυξης κώδικα, κάτι που αποτελεί ένα από τα ελάχιστα θετικά της μεταρρύθμισης Αρσένη. Τώρα η αναχρονιστική ηγεσία του υπουργείου θέλει να εισάγει μαθητές της Γ Λυκειου σε δεκάδες ΑΕΙ με αντικείμενο τους Υπολογιστές που θα ξερουν μεν Χημεία αλλά όχι Πληροφορική.Όπως και να έχει, το θέμα δεν είναι τόσο οι ατυχείς επιλογές του Υπουργείου όσο ή βιασύνη του: μέσα σε 10 μέρες θέλει να κλείσει ένα θέμα τόσο ασήμαντο που απλώς θα επηρεάζει την επιστημονική κατάρτιση δεκάδων χιλιάδων μαθητων για μια δεκαετία. Αλήθεια, μας νοιάζει;