Ειρηνοδικείο Κατερίνης: Αντισυνταγματικός ο μικρότερος μισθός στους νέους κάτω των 25

Ειρηνοδικείο Κατερίνης: Αντισυνταγματικός ο μικρότερος μισθός στους νέους κάτω των 25 Facebook Twitter
Nick Paleologos / SOOC
0

Αντισυνταγματική έκρινε το Ειρηνοδικείο Κατερίνης τη μείωση 32% στην αμοιβή των νέων εργαζόμενων, σύμφωνα με ανακοίνωση της Γενικής Συνομοσπονδίας Εργατών Ελλάδος (ΓΣΕΕ), η οποία χαιρετίζει την απόφαση.

Ειδικότερα, η ΓΣΕΕ επισημαίνει πως με την απόφαση 34/2015 του Ειρηνοδικείου «για πρώτη φορά αναγνωρίστηκε ο αντισυνταγματικός και άρα παράνομος χαρακτήρας συνολικά της αντεργατικής 6ης Πράξης Υπουργικού Συμβουλίου του 2012, αλλά και ειδικότερα της διάταξης για την αυτόματη και μεγαλύτερη μείωση κατά -32% για τους νέους εργαζόμενους έως 25 ετών και την επιβολή αμοιβής τους με τα κατώτατα όρια αποδοχών, ανεξάρτητα από το εάν υπάγονταν σε ειδικότερη (εν προκειμένω κλαδική) συλλογική σύμβαση εργασίας».

Με τη συγκεκριμένη διάταξη, ενώ ο κατώτερος μισθός ορίζεται στα 586 ευρώ, για τους νέους κάτω των 25 ετών είναι 512 ευρώ.

Η ΓΣΕΕ αναφέρει ότι σύμφωνα με το σκεπτικό της απόφασης του Ειρηνοδικείου:

  1. η ρύθμιση της 6ης ΠΥΣ 2012 που εισάγει δυσμενή διάκριση αμοιβής σε βάρος των νέων ηλικίας κάτω των 25 ετών (-32%) παραβιάζει τα συνταγματικά προστατευόμενα δικαιώματα της ισότητας ενώπιον του νόμου (4παρ.1), της μισθολογικής ισότητας και της συλλογικής αυτονομίας (22 παρ.1), της προστασίας της νεότητας (21παρ.3)
  2. η προστασία της νεότητας και των νέων εργαζομένων αποτελεί υποχρέωση της χώρας με βάση το ενωσιακό και διεθνές δίκαιο, που τη δεσμεύει και της επιβάλει τη σχετική υποχρέωση
  3. η διάκριση σε βάρος των νέων σε ηλικία εργαζομένων στηρίχθηκε σε στοιχεία τυχαία και ατεκμηρίωτα ως προς τη μεταχείριση των εργαζομένων, οι οποίοι διακρίνονται με βάση το τυπικό και συγκυριακό στοιχείο της ηλικίας τους, δημιουργώντας δε διάκριση τόσο σε βάρος των νέων σε ηλικία εργαζομένων όσο και των παλαιών εργαζομένων
  4. δεν συνέτρεχε κανένας λόγος δημοσίου συμφέροντος για την επιβολή μέτρων μισθολογικής και άρα κοινωνικοασφαλιστικής ανισότητας, καθώς από κανένα στοιχείο δεν προέκυψε αιτιώδης ή λογική συνάφεια της προστασίας της εθνικής οικονομίας με τη δραματική μείωση των ορίων των κατωτάτων μισθών και ημερομισθίων
  5. η 6η ΠΥΣ συνολικά είναι ανεφάρμοστη, καθώς περιέχει πρωτογενείς κανόνες δικαίου, οι οποίοι εκδόθηκαν κατά παράβαση του Συντάγματος (26, 43 παρ.2) από αναρμόδιο όργανο (Υπουργικό Συμβούλιο)

Ωστόσο, όπως επισημαίνει το Έθνος, τον Ιούλιο του 2014 η ολομέλεια του Συμβουλίου της Επικρατείας, μετά από προσφυγή της ΓΣΕΕ έκρινε, ότι «δεν είναι αντίθετα στο Σύνταγμα, τις Διεθνείς Συμβάσεις Εργασίας και την Ευρωπαϊκή Σύμβαση Δικαιωμάτων του Ανθρώπου (ΕΣΔΑ) τα άλλα μέτρα που προβλέφθηκαν για τους εργαζομένους του ιδιωτικού τομέα από το Μνημόνιο ΙΙ, όπως είναι η μείωση των αποδοχών των εργαζομένων κατά 22% και κατά 32% για τους νέους κάτω των 25 ετών». Με την ίδια απόφαση όμως, άνοιξε ο δρόμος για την επαναφορά των συλλογικών διαπραγματεύσεων, αφού κρίθηκε αντισυνταγματική η διάταξη του μνημονίου του 2012 (ν.4046/2012), η οποία καταργούσε την δυνατότητα των σωματείων να καταφεύγουν μονομερώς στη διαιτησία του Οργανισμού Μεσολάβησης και Διαιτησίας (ΟΜΕΔ), μετά την αποτυχία να συναφθεί συλλογική σύμβαση εργασίας.

Ο υπουργός Εργασίας Πάνος Σκουρλέτης έχει εξαγγείλει ότι θα κατατεθεί σύντομα νομοσχέδιο, το οποίο θα προβλέπει μεταξύ άλλων, την εξομοίωση των κατώτατων αμοιβών για τους νέους κάτω των 25 ετών.

Ελλάδα
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ