Εννέα αλλαγές, τις οποίες είχε υποσχεθεί, κατέθεσε σήμερα γραπτώς ο Σταύρος Κοντονής στο νομοσχέδιο για την αθλητική βία, κατά τη σημερινή, τελευταία ημέρα επεξεργασίας του στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής.
Σύμφωνα με το αθηναϊκό πρακτορείο ειδήσεων, οι αλλαγές αυτές, που φιλοδοξούν να καλύψουν το κενό που χωρίζει τις αποφάσεις του υπουργείου και τις θέσεις της FIFA και της UEFA, έχουν ως εξής:
- Ο υπουργός αρμόδιος για τον Αθλητισμό, διατηρεί το δικαίωμα να επιβάλλει πρόστιμα για την "σοβαρή" πρόκληση επεισοδίων ή ρατσιστική συμπεριφορά, σε συνδέσμους, ομάδες και αθλητικές ομοσπονδίες, καθώς και σε ανάκληση της υφιστάμενης ειδικής αθλητικής αναγνώρισης - αλλά πλέον "ύστερα από γνώμη της Διαρκούς Επιτροπής για την Αντιμετώπιση της Βίας" (ΔΕΑΒ)
- Για προληπτικούς λόγους, και προκειμένου να αποτραπεί η επανάληψη αντίστοιχων συμπεριφορών, ο υπουργός δικαιούται να απαγορεύει προσωρινά τη διεξαγωγή συγκεκριμένων αγώνων, ή να διακόπτει οριστικά πρωταθλήματα ή άλλες διοργανώσεις, αλλά "με αιτιολογημένη απόφαση που λαμβάνεται έπειτα από γνώμη της ΔΕΑΒ καθώς και της οικείας αθλητικής ομοσπονδίας". Διατηρεί επίσης το δικαίωμα, να απαγορεύει με αιτιολογημένη απόφασή του, τη συμμετοχή ελληνικών ομάδων σε διεθνείς διοργανώσεις, αλλά μονάχα για την αγωνιστική περίοδο που έπεται της διάπραξης των πράξεων βίας και "ύστερα από διαβούλευση με τις διεθνείς ομοσπονδίες και γνώμη αυτών".
- Τα πρόστιμα που επιφυλάσσει το νομοσχέδιο για τις αθλητικές ομάδες που εγκαλούνται για τη στάση τους απέναντι σε πράξεις βίας ή ρατσιστικές συμπεριφορές, και που βρίσκονται στη δικαιοδοσία του υπουργού, κυμαίνονται από 25.000 ευρώ έως 5.000.000 ευρώ. Πρόστιμα άνω των 5 εκ. ευρώ και μέχρι 25 εκ. ευρώ, επιβάλλονται μονάχα για παράβαση της απαγόρευσης συμμετοχής ελληνικής ομάδας σε διεθνείς διοργανώσεις - και πάντα, σύμφωνα με την αρχή της αναλογικότητας.
- Παρότι το νομοσχέδιο εξακολουθεί να επιβάλλει το ηλεκτρονικό ονομαστικό εισιτήριο και το σύστημα ηλεκτρονικής εποπτείας των γηπέδων όπου θα αγωνίζονται οι ομάδες ποδοσφαίρου και μπάσκετ, ειδικά για την αγωνιστική περίοδο 2015-2016 δίνεται περίοδος προσαρμογής για τις ομάδες που αγωνίζονται σε εθνικό πρωτάθλημα ή κύπελλο Ελλάδος - και οι ομάδες θα δικαιούνται να παίζουν σε γήπεδα που στερούνται τα συγκεκριμένα τεχνικά συστήματα, αλλά κεκλεισμένων των θυρών.
- Το δευτεροβάθμιο δικαστήριο, θα μπορεί να αναστείλει την εκτέλεση της όποιας καταδικαστικής απόφασης θα έχει πρωτοδίκως επιβληθεί, για παράνομη διάθεση εισιτηρίων σε λέσχες οπαδών που δεν λειτουργούν νόμιμα (σ.σ. στην αρχική πρόβλεψη του νομοσχεδίου, μπορούσε να ανασταλεί μονάχα η ποινή φυλάκισης).
- Οι αποφάσεις των πειθαρχικών και δικαιοδοτικών οργάνων που θα αποτελούνται πλέον μονάχα από τακτικούς δικαστές (πρωτοδίκες και προέδρους πρωτοδικών), θα πρέπει να δημοσιεύονται το αργότερο εντός δέκα ημερών από τη συζήτηση της εκάστοτε υπόθεσης.
- Το ανταποδοτικό τέλος 1-3% που θα επιβάλλεται στα έσοδα από τα εισιτήρια των αγώνων επαγγελματικών κατηγοριών ποδοσφαίρου, μπάσκετ και βόλεϊ, θα καθορίζεται μετά από γνώμη της οικείας αθλητικής ομοσπονδίας. Δίνεται ωστόσο και εδώ μία αναβολή δύο ετών, καθώς ορίζεται πως η Κ.Υ.Α. που θα καθορίζει επακριβώς το ύψος του τέλους, θα εκδοθεί μετά από την παρέλευση διετίας από την δημοσίευση του νόμου.
- Τόσο η Ε.Π.Ο., όσο και ο υπουργός με την Επιτροπή Επαγγελματικού Αθλητισμού, οφείλουν να αλληλοενημερώνονται σχετικά με πληροφορίες που μπορεί να περιέλθουν σε γνώση τους, περί χειραγώγησης αγώνων.
- Προστίθεται παράγραφος που διαβεβαιώνει πως "θέματα του ποδοσφαίρου και της οργάνωσης και λειτουργίας της ποδοσφαιρικής ομοσπονδίας, ρυθμίζονται από την Ελληνική Ποδοσφαιρική Ομοσπονδία (Ε.Π.Ο.), στο πλαίσιο της αυτοδιοικητικής λειτουργίας της και σύμφωνα με το καταστατικό και τους κανονισμούς της, τα οποία πρέπει να είναι εναρμονισμένα με το Σύνταγμα, την κείμενη νομοθεσία και τους κανονισμούς της Παγκόσμιας και Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Ποδοσφαίρου, μέλος των οποίων αποτελεί η Ε.Π.Ο.".
σχόλια