Οι fashion bloggers πλουτίζουν κάνοντας χορηγούμενες αναρτήσεις και προωθώντας συγκεκριμένες μάρκες. Σίγουρα αυτό δεν είναι ούτε κάτι καινούριο ούτε κάτι εκπληκτικό- τα ποσά όμως που συνοδεύουν αυτή τη νέα πρακτική είναι. Σύμφωνα με το WWD, "τα κορυφαία ονόματα στο ίντερνετ βγάζουν περίπου 1-3 εκατ. δολάρια το χρόνο".
Ανάμεσα στις κορυφαίες του είδους συγκαταλέγονται οι Kristina Bazan (Kayture), η Aimee Song (Song of Style), η Chiara Ferragni (Blonde Salad) και η Julia Engel (Blonde Salad), με τα ονόματα ωστόσο να αυξάνονται συνεχώς και καθημερινά, και φρέσκα πρόσωπα να προστίθενται στη μακρά πλέον λίστα των κοριτσιών που κρατούν τα ηνία της "χρυσής ψηφιακής αιχμής".
Μια ετήσια καμπάνια με κάποιο brand name μπορεί πολύ εύκολα να αποφέρει στην κάτοχο ενός blog μέχρι και μισό εκατομμύριο δολάρια, αλλά τα συμβόλαια γίνονται χρόνο με το χρόνο όλο και πιο προσοδοφόρα. Για παράδειγμα η Kristina Bazan, που μετρά 2,2 εκατομμύρια followers στο Instagram, λέγεται πως όχι μόνο ανέβασε τον πήχη στη βιομηχανία, αλλά έθεσε νέο, εισάγοντας 7ψήφια πληρωμή στο συμβόλαιό της με την L'Oréal τον Οκτώβριο.
Ένα χορηγούμενο post στο Instagram μιας κορυφαίας fashion blogger μπορεί να κοστίσει σε μια εταιρία από 5.000 μέχρι 25.000 δολάρια -σχεδόν πενταπλάσιο νούμερο από αυτό που ίσχυε πριν ενάμιση χρόνο-, τα οποία είναι "ψίχουλα" μπροστά στα 100.000- 300.000 δολάρια που μπορεί αν δώσουν για ένα αντίστοιχο post στο Instagram της Kylie Jenner.
Στη συγκεκριμένη αγορά για να έρθουν σε επαφή η "προσφορά" με τη "ζήτηση", χρειάζεται φυσικά κι ένας διαμεσολαβητής. Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα, να έχει αναπτυχθεί ένα ολόκληρο οικοσύστημα από εταιρίες management και δημοσίων σχέσεων που έχουν πάρει υπό την προστασία τους νέους "ψηφιακούς influencers", με τους οποίους συνεργάζονται για να τους μεταμορφώσουν από blogs σε δυνητικά διαπραγματευτική δύναμη ώστε να αυξήσουν το εισόδημά τους, αλλά και των ιδίων.
Η προσέγγιση του πρακτορείου είναι απλή, καθώς σήμερα πολλά, όπως το Next Model Management, έχουν συγκεκριμένο τμήμα που ασχολείται με τους "influencers"- μια φράση που περιγράφει αυτούς που έχουν μεγάλη επίδραση στα social media.
H Chiara Ferragni είναι αυτή τη στιγμή η βασίλισσα της μπλογκόσφαιρας, έχοντας φτάσει τους 5,2 εκατ. followers στο Instagram σε πολύ λίγα χρόνια. Τα έσοδά της προέρχονται από την ιστοσελίδα της, προσωπικές εμφανίσεις και συνεργασίες και λέγεται πως το 2015 κέρδισε από όλο αυτό 2,5 εκατ. δολάρια. Η ιταλίδα Chiara κατέχει πλέον δική της εταιρεία παπουτσιών και σύμφωνα με τον Alessio Sanzogni, γενικό διευθυντή στα Chiara Ferragni, Theblondesalad.com και Chiara Ferragni Collection, τα κέρδη του 2015 ανέρχονται σε 10 εκατ. δολάρια, με τα 7,5 περίπου από αυτά να προέρχονται από τις πωλήσεις παπουτσιών.
σχόλια